Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 146 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

Y;( Belker. Wat een nachtmerrie. Sterkte… Ik neem even aan dat het om een paard gaat? Maar dat hoeft natuurlijk niet als de weidepalen ook andere dieren binnen houden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 16:00 



 
Profiel   

Ja het gaat om mijn 2 jarige freiberger. Het is echt onbegrijpelijk. Alles klopt daar en dan nog…….

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 16:16 



 
Profiel   

He, verdorie, zo je paard verliezen. Gecondoleerd met het verlies Belker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 16:25 



 
Profiel   

Afschuwelijk Belker. Onbegrijpelijk ook. Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 16:42 



 
Profiel   

Ik blijf maar twijfelen over wat ik zal doen met het deel van het land waar ik straks paadjes en beplanting en bloemen etc op wil zetten. We hebben 1 hectare, circa 6000 m2 ga ik ergens de komende weken (laten) inzaaien met paardenweide fructaan light grasmix en een kruidenmix van Rudloff met nog wat luzerne erbij. De andere 4000 m2 wordt het stuk met de meeste paden, de heuvel, de wadi, eetbare hagen, bloemenweitjes en er staan al wilgen en zwarte es. Dit stuk, zo'n 4000 m2 is nu een vak vol onkruid, met name zuring, wild gras, distel en dat soort dingen. Waar ik dus over twijfel is of ik dat alleen zal laten bewerken en bol leggen en de paden zal laten keren of dat ik daar ook iets zal inzaaien. Er komt een pad van 70 meter lang en 5 meter breed met paddockroosters/grastegels van Nedlandic, daar wil ik het wel laten inzaaien zodat de tegels er ook steviger in liggen straks. Maar de rest van het stuk.....als ik alleen de paden laat keren en de heuvel laat aanleggen dan blijft onkruid natuurlijk lekker doorgaan. Maar als ik het inzaai met gras bijvoorbeeld, ook op plekken waar ik later een bloemenweitje wil dan moet ik het dan toch weer bewerken.
Ik kan het nu natuurlijk wel in 1 x laten doen: bewerken, bol leggen, inzaaien en dan de paden keren en de grastegels laten leggen. Dan heb ik dat geregeld en dan in het voorjaar als ik wil gaan planten die stukken gewoon nog een keer laten bewerken (ik zeg steeds bewerken omdat ik nog niet goed genoeg thuis ben in de termen ploegen, frezen, spitten, etc).

Wat zouden jullie doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 17:12 



 
Profiel   

Het klinkt alsof je heel veel tegelijk gaat doen. Dan zou ik het zo simpel mogelijk houden. Als je basis staat kun je van daaruit verder werken.

Dat werkt in ieder geval voor mij het beste. Over sommige dingen kan ik eindeloos twijfelen (zoals nu; waar zet ik de elzen neer) maar er komt altijd een moment dat ik denk ' oh ja, tuurlijk, zo ga ik het doen'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 17:22 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Het klinkt alsof je heel veel tegelijk gaat doen. Dan zou ik het zo simpel mogelijk houden. Als je basis staat kun je van daaruit verder werken.

Dat werkt in ieder geval voor mij het beste. Over sommige dingen kan ik eindeloos twijfelen (zoals nu; waar zet ik de elzen neer) maar er komt altijd een moment dat ik denk ' oh ja, tuurlijk, zo ga ik het doen'.


Ik vind het meevallen :D omdat de loonwerker het meeste werk doet in deze fase. Ik merk dat ik het met grond nog erg lastig vind om in te schatten wat een handige volgorde is. We hebben nu bijvoorbeeld in het voorjaar 100 meter eetbare haag geplant (per ongeluk geniale timing met al die regen en de zon, groeit als kool) maar er omheen is natuurlijk veel onkruid wat we nu maaien en met de hand tussen de haag een paar hebben weggehaald. Het was in principe beter geweest als er eerst bewerkt was en bol gelegd was, maar ik wilde niet nog een seizoen wachten met planten. Nu moet de loonwerker natuurlijk oppassen voor de haag. Dus dat soort dingen wil ik graag vermijden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 17:29 



 
Profiel   

Ooh belkin wat een nachtmerrie. Ik spreek helaas uit ervaring als ik zeg hoe verschrikkelijk het is om je paard te verliezen in het verkeer. Het is voor mij al 10,5 jaar geleden maar doet nog steeds pijn!

Heel veel sterkte met het verwerken van jullie plotselinge verlies! ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 18:04 



 
Profiel   

Belker schreef
Fijn dat het binnen is. Als het uit Tonden komt, het ruikt daar nog steeds erg fijn. Was genieten met de wandeling.

Wij zijn vandaag ons jonkie verloren….. 1 onderste weidebalk kapot, jonkie uit de wei, aangereden en dood……….


Wat enorm verdrietig |( Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 18:17 



 
Profiel   

Nee Belker wat heftig! Zo verdrietig om je paard te verliezen en dan ook nog op een manier die je echt niet verwacht. Heel erg veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 19:56 



 
Profiel   

Jeetje Belker, wat een horror verhaal. Heel veel sterkte met het verlies.

Wendely, wat een gaaf paradijs. Met 5-6 maanden sneeuw haak ik toch af, al denk ik dat die bosritten in de zomer alles goedmaken ;)

Tine toffe update, mooie stappen maken jullie erbij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 20:51 



 
Profiel   

Manon 2, ik zou toch voor ploegen kiezen. Zuring is rotspul en vermenigvuldigd zich asociaal snel, enge manier om daar redelijk vanaf te komen is ploegen. Of roundup maar dat lijkt mij geen optie.

Ethelate, in de winter gaan wij ook gewoon het bos door en dat is zeker niet minder mooi!

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 21:00 



 
Profiel   

@Wendely het is echt prachtig bij jullie!! Ploegen is zeker een optie en Round Up idd zeker geen optie :) Ik twijfel dus nog over wel/niet inzaaien nu met gras of bijv een winter groenbemester zoals rogge om ervoor te zorgen dat iets anders de zuring voor is :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 21:31 



 
Profiel   

Wij hebben nu nauwelijks zuring meer staan, eerste jaar zorgvuldig uitgestoken en daarna bijhouden. Op 1 hectare wil dat nog wel. Als je bodem meer lucht krijgt (rollen met prikroller) gaat het ook verdwijnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 22:13 



 
Profiel   

Denk er wel om dat je met grondbewerking mogelijk nog veel meer onkruid de kans geeft als alleen zuring. Op alle plekken die wij gegraven hebben, barst het van de melde en ander spul.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 22:13 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Belker. Wat een horror. Zijn de inzittenden van het voertuig er goed uit gekomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 23:35 



 
Profiel   

Jeetje belker... sterkte!

Vraagje, wij hebben van het weekend te horen gekregen dan ons bod op een huis geaccepteerd is. Dus paard straks aan huis. We krijgen in december de sleutel en zit te denken om te vragen of ik de wei in september door mag laten zaaien met een paarden mengsel. Er staat nu denk ik naar wat ik kon zien vooral Engels raaigras. Welk mengsel hebben jullie goede ervaring mee en zou het genoeg zijn om het door te laten zaaien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 04:51 



 
Profiel   

Wij hadden een Duits merk paarden graszaad laag in fructaan, ik kom even niet op de naam.
Heb er niet mee doorgezaaid alleen de nieuw aangelegde heuvel ingezaaid.
En ik moet zeggen er staat her en der en grasspriet maar het is voornamelijk smalle weegbree wat er groeit.
Dat heb ik verder nergens en de hele heuvel staat er dicht mee.
Voor mij de volgende keer gewoon weer raaigras, vind dit een beetje te duur voor die enkele spriet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 05:58 



 
Profiel   

Wendely, wat een prachtige omgeving zeg!

Wat betreft grasmengsel volg ik even. Wij hebben wat achterstallig weideonderhoud. We bemesten wel met eigen mest, maar daar is de grond wat zuur van geworden. Afgelopen jaar is er niet gekalkt, dus dat wil ik in het najaar doen en dan nog een keer in het voorjaar. Maar moet even kijken wanneer precies. En wij moeten ook bijzaaien, dus ik zoek ook nog een fijn grasmengsel.

Gister alle JKK langs de berm verwijderd. 3 kruiwagens vol :=
Maar de berm is schoon, dus ik hoop dat de weides nu ook schoon blijven.

Verder is het hier even druk. We hebben onverwacht een ander huis en krijgen 1 september de sleutel. Ons huis moet nog in de verkoop. En we moeten alles gaan inpakken. Verder gedoe met mijn trekauto. We zijn behoorlijk genaaid door de garage waar we deze gekocht hebben. Het is alleen niet te bewijzen, dus we kunnen er niet zoveel mee. Motorisch is hij goed, maar verder mist er nogal wat of is kapot of gaat kapot omdat het houtje touwtje aan elkaar vast is gezet. Lang verhaal, maar hij is nu al voor de 6e keer in reparatie. Inmiddels buiten de garantie en bij onze eigen garage. Maar wat een gedoe zeg :\

Het goede nieuws is dat onze paarden het nog steeds zo super doen. De blondjes trekken steeds vaker samen op. En junior en senior ook. Ik ben langzaam aan het kijken naar nog 1 of 2 pony’s erbij na 1 september. Het moet niet, maar kan wel. Moeten we nog een paar kleine aanpassingen doen, maar die gaan we sowieso al doen.

Dit is toch genieten <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:47 



 

Balen van de auto zeg!

Succes met inpakken en verkopen :=

Hier gisteren tijdens de clubles met Aurelia gevallen, ze struikelde en kon zichzelf niet meer overeind houden dus eindigde op haar knieën en haar neus, arm paard. Straks maar even checken hoe ze loopt en weer koelen.

Ik ga zaterdag een trail clinic rijden met Modesta :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:54 



 
Profiel   

Oei. Hopen dat het meevalt. En veel plezier zaterdag. Leuk!
Wat hebben jullie de bak op een mooie plek zo met dat groen er omheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:55 



 

Thanks, daar ben ik ook wel erg blij mee. Ontzettend veel leven rondom de bak ook. Soms minder leuk als er iets wegschiet als ik aan het rijden ben _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:56 



 
Profiel   

Hahaha ja dat kan ik me voorstellen. Gratis schriktraining :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:56 



 
Profiel   

Dank jullie wel. Het is idd een afschuwelijk verlies. Er valt niemand iets te verwijten, echt een samenhang van toevalligheden met dramatisch einde. Maakt het verdriet niet minder, maar geeft wel rust. En godzijdank de chauffeur ook in orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:59 



 
Profiel   

Robijntje, waar is die trail? binnenkort is hier een WE clinic, misschien ook leuk voor jou

Daihyo, meer grond erbij ook? Gefeliciteerd en succes met alles

Gisteren les gehad, waar ik weken geleden nog dacht aan verkopen gaat hij de afgelopen weken weer lekker. Waar het aan ligt? Geen idee.
De HB pony heeft nu ijzertjes en doet het ook super, ook geen last meer van zijn longen nu met nat hooi en vlas.
Ik hoop dat de ellende nu voorbij is. Straks komt een vriendin haar dochter erop rijden, haar pony is ook HB maar al die tijd nog weinig verbetering. Mijn dochter rijdt weinig en vraagt ook niet veel aan de luie pony, zo kan dochter van vriendin rijden en mag de pony weer aan het werk.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 146 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen