Hengst of merrie
Hengst 37%  37%  [ 46 ]
Merrie 62%  62%  [ 77 ]
Totaal aantal stemmen : 123

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Mevrouw is een verrassing!

 
Profiel   

Als je niet weet wanneer de hengst er op heeft gezeten, dan kan het veel eerder komen maar ook veel later. Want het is gewoon onduidelijk. Dus wellicht dat het paardje pas in augustus bevalt. Ik hoop het niet maar het is allemaal mogelijk.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 14:15 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Bovenstaande klopt helemaal. TS is niet verplicht om dagelijks updates te geven. Het continu vragen om deze updates zorgt enkel en alleen voor een vervelende sfeer op Bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 14:58 



 
Profiel   

LumosNox schreef
Hoezo weet ze een verhaallijn langer te rekken? Of moet dat veulen maar eerder geboren worden voor het leesgenot hier?


Het komt vanzelf en een update komt ook wel vanzelf (of niet). Dat is aan de ts.



Ik las de reactie van Gonnie als dat de merrie het weet te rekken...niet dat TS het doet.[/quote]


Oh gelukkig!
Dan heb ik het verkeerd gelezen![/quote]

Zo bedoelde ik het inderdaad. En dat we hier smachten naar een nieuwe wending in het verhaal. Nu maar hopen dat de vader van het veulen niet de broer van de opa van de moeder is die in een voorgaand leven zebra was. ;)

Hopelijk staat er straks een gezond veulen bij een gezonde mama. En laten we dit maar zien als een training in geduld. Succes ts, hopelijk gaat alles voorspoedig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 18:34 



 
Profiel   

Vind t belachelijk dat ts niet de hele dag met een wortel voor de uitgang staat en ons daarvan niet op de hoogte houd -O-

Ben wel heel benieuwd idd wat voor een kruising het is. Je ziet soms echt grappige dieren uit die verrassingsdrachten komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 11:43 



 
Profiel   

Ik wacht ook nog steeds in spanning af! Ben heel benieuwd!
Zie je al vorderingen TS?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 21:04 



 
Profiel   

Ik denk dat die merrie niet drachtig is. TS heeft nooit een antwoord gegeven op de vraag hoe er vastgesteld is dat ze drachtig is toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-21 22:48 



 
Profiel   

pillow schreef
Ik denk dat die merrie niet drachtig is. TS heeft nooit een antwoord gegeven op de vraag hoe er vastgesteld is dat ze drachtig is toch?


Jawel, op pagina 7 is bevestigd middels bloedonderzoek dat de merrie drachtig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 06:05 



 
Profiel   

sanne_xxxx schreef
pillow schreef
Ik denk dat die merrie niet drachtig is. TS heeft nooit een antwoord gegeven op de vraag hoe er vastgesteld is dat ze drachtig is toch?


Jawel, op pagina 7 is bevestigd middels bloedonderzoek dat de merrie drachtig is.

Ik heb eigenlijk nooit gehoord dat dat kan bij paarden. Wie heeft hier wel ervaringen mee? Vind het wel heel interessant :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 08:09 



 
Profiel   

De productie van PMSG begint vanaf de 40ste dag van de dracht en is tot de 120-130ste dag aantoonbaar. Het betrouwbaarste resultaat wordt evenwel bereikt op dag 60. Progesteron opsporen in bloed of melk is minder betrouwbaar en kan alleen maar tussen de 18de en de 24ste dag na de dekking

Dus ja het kan maar dan zou de merrie volgend jaar pas bevallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 08:31 



 
Profiel   

sanne_xxxx schreef
pillow schreef
Ik denk dat die merrie niet drachtig is. TS heeft nooit een antwoord gegeven op de vraag hoe er vastgesteld is dat ze drachtig is toch?


Jawel, op pagina 7 is bevestigd middels bloedonderzoek dat de merrie drachtig is.

Ik meen dat met bloedonderzoek was bevestigd dat er geen tumor was, maar wel ergens een ontsteking en daarna is aangegeven dat er binnen dat moment en een maand toch wel een veulen verwacht kon worden.


Laatst bijgewerkt door Rocamor op 30-07-21 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 08:37 



 
Profiel   

In het eerste bericht stond:
Citaat
Toen ik haar kocht had ik al het idee dat ze drachtig kon zijn. 2 dierenartsen laten opvoelen en het was toch niet zo volgens hun.

3 maanden later groeit ze toch aardig dicht dus nog maar een keer, en wat blijkt? Ze is drachtig!

Zoals ik het dus lees is ze door de eerste 2 da's niet drachtig gevoeld en 3 maanden later door een andere da wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 08:38 



 
Profiel   

kiki1976 schreef
In het eerste bericht stond:
Citaat
Toen ik haar kocht had ik al het idee dat ze drachtig kon zijn. 2 dierenartsen laten opvoelen en het was toch niet zo volgens hun.

3 maanden later groeit ze toch aardig dicht dus nog maar een keer, en wat blijkt? Ze is drachtig!

Zoals ik het dus lees is ze door de eerste 2 da's niet drachtig gevoeld en 3 maanden later door een andere da wel


Dat is precies de reden, deze post, dat ik denk dat het wel nog eventjes kan duren. Blijkbaar was de zwangerschap toen nog zo pril dat het met op voelen niet vast te stellen was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:04 



 
Profiel   

StalNollie schreef
De productie van PMSG begint vanaf de 40ste dag van de dracht en is tot de 120-130ste dag aantoonbaar. Het betrouwbaarste resultaat wordt evenwel bereikt op dag 60. Progesteron opsporen in bloed of melk is minder betrouwbaar en kan alleen maar tussen de 18de en de 24ste dag na de dekking

Dus ja het kan maar dan zou de merrie volgend jaar pas bevallen

Bedankt voor de uitleg! Nooit geweten :)

@pien
TS heeft de merrie al vanaf februari. Lijkt mij dat ze het wel weet als ze gedekt is in die 6 maand tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:04 



 
Profiel   

Tja kabayo on verra. We zullen het zien, of er nog iets uitkomt of niet. Ik kan er verder ook niets aan doen. Het is wat het is. Ik had een kennis die bijna 10 maanden gedragen had (mens hé!). Ze is spontaan thuis bevallen, er kwam een 8 ponder uit die volledig in het witte smeer nog zat (dus echt geen tever overdragen kind). Zo bizar. Ik had dat nooit gedurfd zolang rond te lopen, maar het kwam bij haar in de familie veel voor, dus zij was er heel relaxed onder. Tegenwoordig had zij denk ik, noit zo lang mogen wachten vanwege de risico's die dan te hoog worden.
Zo zal het ook wel bij paarden zijn. Iedere merrie is verschillend en sommige kunnen het wellicht erg ver optrekken. Ik weet het niet. on verra, we zullen zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:19 



 
Profiel   

Bijzonder, 10 maand. Lijkt mij wel eng :=
Ja ik weet dat ze heel lang kunnen dragen. We zeggen altijd , wat er in zit komt er ook ooit weer uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:31 



 
Profiel   

sanne_xxxx schreef
pillow schreef
Ik denk dat die merrie niet drachtig is. TS heeft nooit een antwoord gegeven op de vraag hoe er vastgesteld is dat ze drachtig is toch?


Jawel, op pagina 7 is bevestigd middels bloedonderzoek dat de merrie drachtig is.

Op pagina 7 stelde ik de vraag hoe ze hebben vastgesteld dat ze drachtig is, en daar is nooit antwoord op gegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 10:01 



 
Profiel   

Sjonge, wat doen jullie allemaal ongeduldig en onaardig. Moet je nagaan hoe TS zich moet voelen. Sommige merries dragen langer dan een jaar, en van deze is geen dekdatum bekend, dus de arts kan er zo maar eens 2 a 3 weken naast zitten. En iedereen begint hier voor eind juli al te piepen? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 10:06 



 
Profiel   

Caily schreef
Sjonge, wat doen jullie allemaal ongeduldig en onaardig. Moet je nagaan hoe TS zich moet voelen. Sommige merries dragen langer dan een jaar, en van deze is geen dekdatum bekend, dus de arts kan er zo maar eens 2 a 3 weken naast zitten. En iedereen begint hier voor eind juli al te piepen? :=


Ik hoop dat mijn post in elk geval als cynisch wordt gezien :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 10:09 



 
Profiel   

Jullie kunnen van alles hopen en menen, maar ben idd van mening dat de sfeer hier vergalt wordt door sommigen.
Als ik in TS der schoenen stond was ik er ook wel klaar mee op deze manier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 11:46 



 
Profiel   

Er zijn nu bijna 2 pagina’s verziekt aan het vragen om een update. En niet altijd op een vriendelijke manier.
Dat is ook niet leuk voor Ts. Misschien is het nu wel heel stressvol voor Ts. Ze weet immers niet wanneer haar merrie gaat bevallen.

Als er niks naast staat, hoeft ze ook geen update te geven.
Ze reageert vast wel, als er echt iets interessants gebeurt.
En het vragen of er wat naast staat, kan ook op een vriendelijke manier. :D
Iig niet vinger wijzend….

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 11:50 



 
Profiel   

Caily schreef
Sjonge, wat doen jullie allemaal ongeduldig en onaardig. Moet je nagaan hoe TS zich moet voelen. Sommige merries dragen langer dan een jaar, en van deze is geen dekdatum bekend, dus de arts kan er zo maar eens 2 a 3 weken naast zitten. En iedereen begint hier voor eind juli al te piepen? :=

Eerlijk gezegd vindt ik dit ook een overdreven reactie. Waar zie jij onaardige reacties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:22 



 
Profiel   

Zullen we met zijn alle nu gewoon geduldig afwachten totdat ts een update plaatst :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:56 



 
Profiel   

Caily schreef
Sjonge, wat doen jullie allemaal ongeduldig en onaardig. Moet je nagaan hoe TS zich moet voelen. Sommige merries dragen langer dan een jaar, en van deze is geen dekdatum bekend, dus de arts kan er zo maar eens 2 a 3 weken naast zitten. En iedereen begint hier voor eind juli al te piepen? :=


Ze doen vooral achterdochtig.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 13:01 



 
Profiel   

Goedenavond,

Ik Ben vandaag naar de kliniek in Bodegraven geweest, omdat ik het te lang vond duren. Helaas is er erg slecht nieuws uitgekomen en heeft ze tumor in haar baarmoeder zitten. We gaan nu kijken hoe lang het duurt tot ze er last can gaat krijgen en dan zou ik voor een moeilijke beslissing komen te staan
%) -O-
Het was super leuk dat iedereen zo volgde en beniwud was maar helaas toch een slechte afloop gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 20:05 



 
Profiel   

Oh jeetje, dat is schrikken en niet het nieuws dat je wilt horen.

Is je paard gescand?

Kan ze geopereerd worden of doe je dat liever niet?

Veel sterkte de komende tijd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 20:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 298 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen