Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 555 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

De mio is inderdaad hele dunne stof en gaat snel kapot. Als je echt voor een paar jaar klaar wil zijn kan je ook naar de Rambo protector kijken. Deze stof is echt heel sterk en toch luchtiger dan de hoody.

De amigo die je noemt heb ik nog niet in het echt gezien dus daarvan kan iemand anders misschien zeggen hoe de stof is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 06:30 



 
Profiel   

Amigo bug rug en bug buster zijn de zelfde stof. Ik heb de bug buster vindt hem fijner dan de rambo :) luchtiger en past hier beter. Sterke stof is het ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 06:50 



 
Profiel   

Heeft de Bug Rug dan ook die gaatjesstof die de Bug Buster heeft? Ik lees namelijk dat bij de Bug Rug ook de stof gaat pillen als het klittenband er aan plakt, net als bij de Mio. De Bug Buster heeft dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:34 



 
Profiel   

Het oude type had dat wel weet niet of het nieuwe misschien anders is.

Maar de bug buster gaat ook pillen dus als je dat niet wil moet je een eczeemdeken kopen :D maar die wel heel erg warm met warm weer. Ik zorg gewoon dat ik het klitteband recht plak dan pilt het bijna niet maar als het een keer eraan zit dan wel ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-21 11:40 



 
Profiel   

Iemand de tip voor een paard met hoge schoft?
Norton past niet lekker pagony niet en alles waar een hals aan zit trekt vreselijk en zit te strak op de schoft te drukken.

Voor bij de borst moet ik hem vaak op het strakste zetten zodat de deken niet 'open' gaat staan maar hierdoor is er weer te weinig ruimte op de borst tijdens het eten.

Het moet een deken zijn zonder hals met bilkoorden en buiksingels

Sinds 2 weken een nieuwe deken gekocht maar nu al witte haren op de schoft dus het trekt daar enorm..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:02 



 
Profiel   

Wat voor soort deken zoek je? Ik heb de high neck versie van Bucas. Weet alleen niet of daar bilkoorden aan kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:06 



 
Profiel   

Voor de winter weatherbeeta, die met schoftkussens..
Vliegendeken ben ik ook nog niet de juiste tegen gekomen, mijne heeft wel schoft, maar niet extreem, maar wel smal.
Ik vind alle vliegendekens wat trekken tot nu toe. Gelukkig heeft ze hem tot nu toe dit jaar niet nodig! De dazen scheelt echt per jaar per bosdeel hier, heeft z'n voordelen..
Enige wat ik nog beste vond waren de busse eczeem dekens maar die zijn met hals..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:13 



 
Profiel   

beegee schreef
Wat voor soort deken zoek je? Ik heb de high neck versie van Bucas. Weet alleen niet of daar bilkoorden aan kunnen.


Sorry een vliegendeken :')
Winterdekens heb ik van epplejeck zelf en bucas deze liggen wel netjes alleen vliegendekens zijn een ramp. Bucas heeft bijna alles met hals namelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 21:15 



 
Profiel   

Weet iemand wanneer de nieuwe collectie Horseware Rhino dekens uitkomt? Ik geloof dat er vorig jaar een nieuwe collectie zou komen maar deze vanwege Corona is uitgesteld..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 13:00 



 
Profiel   

wordt meestal eind augustus/begin september gecommuniceerd door de webshops.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 13:53 



 
Profiel   

Kunnen jullie mij hier helpen :).

De winter komt er straks aan en nu zijn de meeste dekens in de afprijs. Ik heb een 5 jarige Friese merrie die wat breeder begint te worden en haar qhp dekens aan de voorkant te krab begint te worden.

Nu zag ik 3 mooie dekens de rhino Plus turnout, de rambo optimo alleen dan maatje kleiner heb ik al gelezen of de bucas power turnout big neck.
Wat adviseren jullie ? Ik zou er 2 kunnen bestellen om te passen en terug te sturen maar 3 wordt te gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 08:54 



 
Profiel   

Mooie dekens alle drie met hele verschillende pasvormen. Ik het de Rhino plus op een slanke merrie liggen, dus als je al aan een Bucas bigneck zit te denken zou ik daar minder snel voor gaan. Maar hij is wel een stuk betaalbaarste dan de andere twee plus liners zijn ook goedkoper.
En om het moeilijker te maken, je zou ook nog eens over weatherbeeta kunnen nadenken, die vind ik erg mooi liggen op brede paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 09:05 



 
Profiel   

Ik heb op m’n brede Fries een Rhino Wug liggen. Door die hals en V sluiting valst deze mooi voor om de schouders en knelt niet ergens.
Ik heb ook de rambo original gehad maar die ging klemmen om de schouders en schoft. Vandaar de wug.
Als 0 grams heb ik nu de Kentucky regendeken en wonderbaarlijk past die dus heel mooi om de schouders en schoft heen zonder te gaan hangen of klemmen.
Uiteindelijk is passen de beste optie ….

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 10:10 



 
Profiel   

VWestra schreef
Ik heb op m’n brede Fries een Rhino Wug liggen. Door die hals en V sluiting valst deze mooi voor om de schouders en knelt niet ergens.
Ik heb ook de rambo original gehad maar die ging klemmen om de schouders en schoft. Vandaar de wug.
Als 0 grams heb ik nu de Kentucky regendeken en wonderbaarlijk past die dus heel mooi om de schouders en schoft heen zonder te gaan hangen of klemmen.
Uiteindelijk is passen de beste optie ….


Zover ik kan lezen ziet die rhino plus turnout er precies zo uit als de wug alleen heeft de rhino plus een hals erbij

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 11:58 



 
Profiel   

Ja en nee, dus wug loopt langer door over de schouders natuurlijk waar bij de gewone deken een harde naad zit omdat daar een losse hals over heen loopt. Naar mijn idee geeft dat extra stuk stof toch wat meer ruimte, zeker bij de bredere paarden. Maar er zijn ook hele tevreden brede paarden eigenaren in dit topic met gewone V sluitingen hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:02 



 
Profiel   

Als je paard echt breed met een forse hals is past Rambo ook niet. Althans niet op mijn tank.. Rambo hangt halverwege de hals.
Maar aangezien je van qhp komt die vrij smal valt zal het nog redelijk meevallen.
Amigo XL is misschien ook nog een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 12:38 



 
Profiel   

Bij mijn tank (fries x tinker) ligt rambo het mooiste, maar ook weatherbeeta ligt goed. Al het andere met rechte sluitingen is prut bij haar. Dan kan ze niet eens fatsoenlijk der hoofd omlaag doen.

Hier nu al jaren de rambo original en rambo duo. En dan vind ik de original ruimer vallen dan de duo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 13:54 



 
Profiel   

Ik vind dat juist weer andersom… vind de originals voor strakker vallen dan de duo en de suprème…
Met name qua trekken op de manenkam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 14:14 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Ik vind dat juist weer andersom… vind de originals voor strakker vallen dan de duo en de suprème…
Met name qua trekken op de manenkam.


De supreme heb ik ook, die ligt ook mooi ruim. Gebruik liever de original en supreme met liners dan dat ik de duo op doe. Die ligt veel strakker in de manenkam bij mijn paard en trekt ook op de borst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 14:54 



 
Profiel   

De rambo original was hier ook te krap op de schoft

De rhino plus heb ik ook liggen op m’n Fries . Daar ben ik ook zeker blij mee !

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:09 



 
Profiel   

RianneH schreef
Ja en nee, dus wug loopt langer door over de schouders natuurlijk waar bij de gewone deken een harde naad zit omdat daar een losse hals over heen loopt. Naar mijn idee geeft dat extra stuk stof toch wat meer ruimte, zeker bij de bredere paarden. Maar er zijn ook hele tevreden brede paarden eigenaren in dit topic met gewone V sluitingen hoor!


Bedankt voor de uitleg

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:10 



 
Profiel   

fransje23 schreef
Als je paard echt breed met een forse hals is past Rambo ook niet. Althans niet op mijn tank.. Rambo hangt halverwege de hals.
Maar aangezien je van qhp komt die vrij smal valt zal het nog redelijk meevallen.
Amigo XL is misschien ook nog een optie?


Ze is gelukkig niet super breed, wel moderne fries. Bedankt voor de tip zal daar ook eens naar kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 17:11 



 
Profiel   

Ik had de nieuwe Rambo protector gekocht. Hele mooie deken, alleen ik kreeg de buiksingels niet dicht :\
Erg jammer. Iemand een goed alternatief?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 13:16 



 
Profiel   

Pally schreef
Ik had de nieuwe Rambo protector gekocht. Hele mooie deken, alleen ik kreeg de buiksingels niet dicht :
Erg jammer. Iemand een goed alternatief?


Weatherbeeta valt bij die van mij mooi ruim op de buik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 13:25 



 
Profiel   

Of Shires daar past die van mij in elk geval goed in :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 17:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 555 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 552, 553, 554, 555, 556, 557, 558 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen