Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Hutcherson schreef:Zou t gewoon proberen. Mij werd op rijles BE ook geleerd dat je 1 kans krijgt om keuze te maken om te remmen. Dat hangt af van je afstand en snelheid en hoeveel gewicht je erin hebt staan. Maar mn instructeur leerde me om op gegeven moment niet meer naar het stoplicht te kijken maar vooral op de omgeving te letten. Uiteraard, wanneer het veilig kan.. Remmen. Zo niet, dan rijd je door en in dat geval is het de moeite waard beroep aan te tekenen. Zou het iig proberen
little_birdy schreef:Tip voor de volgende keer .
Gewoon met 70 aankomen als hij op orange springt als jij al de 2e pijl gepasseerd bent kun je veilig doorrijden en red je het .
Ben je nog voor de laatste 2 pijlen heb je ruinte genoeg om te remmen .
Daar zijn verkeerslichten ook op afgesteld zodat je als je de juiste snelheid rijd je nooit een noodstop hoeft te maken
Simbaa schreef:ZzzeiN schreef:Een flitspaal flitst toch altijd pas enkele seconden nadat het licht op rood staat? Ik dacht 3 seconden. Misschien heb je daardoor net mazzel
Hoe kom je hier nou weer bij!?
Brainless schreef:Op een weg waar je 70 mag, is de oranje tijd 4,5 seconden.
Bij 70 rij je 19,4 m/s.. dat is dan 87.5 meter wat je nog kan afleggen in de oranje tijd.
Dus als je binnen die meters voor een groen stoplicht rijdt weet je zeker dat je gewoon door kan rijden met 70 ondanks dat hij daarna op oranje zou springen.
Bezwaar heeft geen zin, ze maken er geen uitzonderingen op; dan zouden heel veel vervoerders een uitzondering kunnen krijgen en wordt het er niet veiliger op.
Citaat:Een overzicht van de nieuwe geeltijden:
Maximumsnelheid 50 kilometer per uur: 3,5 seconden
Maximumsnelheid 60 kilometer per uur: 4 seconden
Maximumsnelheid 70 kilometer per uur: 4,5 seconden
Maximumsnelheid 80 kilometer per uur: 5 seconden
Sanet schreef:Ik blijf altijd de normale snelheid rijden en kies voor mezelf een moment uit waarop ik zeg: en nu rem ik niet meer (paniek situaties uitgesloten natuurlijk).
Snorlex schreef:Sanet schreef:Ik blijf altijd de normale snelheid rijden en kies voor mezelf een moment uit waarop ik zeg: en nu rem ik niet meer (paniek situaties uitgesloten natuurlijk).
Ik kies ook altijd een moment waarop ik niet meer rem. Met de auto zonder trailer trouwens ook. Met trailer kies ik er wel voor om gas los te laten. Zwaardere combinatie rolt nog wel even door, dus overig verkeer heeft er niet direct last van, maar het scheelt toch om het gas los te laten.
Polly schreef:Omdat niemand verwacht dat je zo gaat trutten op een weg waar je 70 mag, als iemand dat niet verwacht heb je zo een aanrijding en met een beetje pech heb je dan een artikel 5 aan je broek omdat je het verkeer in gevaar brengt
Anne_GTI schreef:Hier wel een succesvol beroep. Naast rood licht registreren de meeste flitsers ook snelheid. Was op een weg waar heel veel vrachtwagens tegen hetzelfde probleem aan liepen.
De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een halve seconde aangepast.
Heb een brief geschreven waarbij ik benadrukt heb dat ik onderweg naar de kliniek met een jong paard op stap was. Paard moet de rest van zijn leven ook veilig vervoerd kunnen worden en dat een normale stop met deze korte oranjetijd onmogelijk was en het voor een levenslang trauma bij het paard zou zorgen. En dat ik uiteraard voor dat levenslange trauma zou kiezen als er een klein kind ineens zou oversteken.
Boete was destijds 270 euro...
CharleyT schreef:Anne_GTI schreef:Hier wel een succesvol beroep. Naast rood licht registreren de meeste flitsers ook snelheid. Was op een weg waar heel veel vrachtwagens tegen hetzelfde probleem aan liepen.
De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een halve seconde aangepast.
Heb een brief geschreven waarbij ik benadrukt heb dat ik onderweg naar de kliniek met een jong paard op stap was. Paard moet de rest van zijn leven ook veilig vervoerd kunnen worden en dat een normale stop met deze korte oranjetijd onmogelijk was en het voor een levenslang trauma bij het paard zou zorgen. En dat ik uiteraard voor dat levenslange trauma zou kiezen als er een klein kind ineens zou oversteken.
Boete was destijds 270 euro...
Ik hou me verder lekker buiten deze discussie, maar de zin: De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een Halve Seconde aangepast is gewoon komisch. Wat is een aanpassing van een halve seconde? Niet te merken voor de mens, zo belachelijk kort, da's toch geen serieuze aanpassing?
CharleyT schreef:Anne_GTI schreef:Hier wel een succesvol beroep. Naast rood licht registreren de meeste flitsers ook snelheid. Was op een weg waar heel veel vrachtwagens tegen hetzelfde probleem aan liepen.
De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een halve seconde aangepast.
Heb een brief geschreven waarbij ik benadrukt heb dat ik onderweg naar de kliniek met een jong paard op stap was. Paard moet de rest van zijn leven ook veilig vervoerd kunnen worden en dat een normale stop met deze korte oranjetijd onmogelijk was en het voor een levenslang trauma bij het paard zou zorgen. En dat ik uiteraard voor dat levenslange trauma zou kiezen als er een klein kind ineens zou oversteken.
Boete was destijds 270 euro...
Ik hou me verder lekker buiten deze discussie, maar de zin: De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een Halve Seconde aangepast is gewoon komisch. Wat is een aanpassing van een halve seconde? Niet te merken voor de mens, zo belachelijk kort, da's toch geen serieuze aanpassing?
CharleyT schreef:Anne_GTI schreef:Hier wel een succesvol beroep. Naast rood licht registreren de meeste flitsers ook snelheid. Was op een weg waar heel veel vrachtwagens tegen hetzelfde probleem aan liepen.
De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een halve seconde aangepast.
Heb een brief geschreven waarbij ik benadrukt heb dat ik onderweg naar de kliniek met een jong paard op stap was. Paard moet de rest van zijn leven ook veilig vervoerd kunnen worden en dat een normale stop met deze korte oranjetijd onmogelijk was en het voor een levenslang trauma bij het paard zou zorgen. En dat ik uiteraard voor dat levenslange trauma zou kiezen als er een klein kind ineens zou oversteken.
Boete was destijds 270 euro...
Ik hou me verder lekker buiten deze discussie, maar de zin: De tijd op oranje was te kort en is inmiddels met een Halve Seconde aangepast is gewoon komisch. Wat is een aanpassing van een halve seconde? Niet te merken voor de mens, zo belachelijk kort, da's toch geen serieuze aanpassing?