Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 153 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 406  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO]Show je paddock paradise!

 
Profiel   

De dry creek is hier denk ik ook een uitkomst!

In Frankrijk heb ik een rit gemaakt door de Alpen.
Daar gingen we ook te paard door een rivier bedding. Die paarden hadden daar geen moeite mee, was zo gaaf.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:20 



 

Oke nu wil ik er ook 1 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:23 



 
Profiel   

Inderdaad. Ooit met Hafllingers in Oostenrijk door een rivierbedding gereden in de bergen. Tussen de keien. Jikes. Maar geen probleem voor die beesten.

Of ik mijn in Nederland gefokte, niets gewende, mosters daar ook aan zou blootstellen is weer een 2e.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:43 



 
Profiel   

Heel gaaf idee! Ik durf het alleen niet aan met mijn onhandige ppid/ex-hber die nog altijd gevoeliger loopt op harde ondergronden

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:44 



 
Profiel   

pol013 schreef
Inderdaad. Ooit met Hafllingers in Oostenrijk door een rivierbedding gereden in de bergen. Tussen de keien. Jikes. Maar geen probleem voor die beesten.

Of ik mijn in Nederland gefokte, niets gewende, mosters daar ook aan zou blootstellen is weer een 2e.


Dat gaat hier dus helemaal prima. Hier vlakbij water waar dat ook is (aangelegd). Ze doen het vloeiend, stuk voor stuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 15:01 



 
Profiel   

Ze leren het vanzelf. Ze zullen voorzichtig beginnen en zekerder (en dus wat sneller) worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 16:47 



 
Profiel   

Ik vind het echt prachtig om te zien! Maar dat zou ik hier ook niet durven met die 2 brokkenpiloten hier :roll:

Ethelate: ik heb op een stal gestaan waar ze er zo 1 hadden. Op zich een fijn ding alleen als er gedonder is en ze trekken in snelheid hun hoofd terug heb je kans dat ze zich open stoten. Die van mij had regelmatig wondjes op zijn hoofd. Tot hechtingen toe zeg maar. Daarom zou ik er niet nog 1 willen. Maar als je een rustige groep heb is het wel een idee.
Kun je niet een afdak maken boven een kuubskist en dan van kunststof?

Die bochtentracks zijn echt geweldig. Hier is het rechttoe rechtaan. Ook prima, ze trekken regelmatig een sprintje op het langste stuk :D

Wij hebben gister en vandaag weer gemaaid en gesleept. Het was eindelijk droog genoeg! We moesten 2 weitjes doen, zodat ze dicht konden. Toch weer lekker strak!

[ img ]

[ img ]

Gelijk de boswilg gesnoeid, want de onderkant was behoorlijk dichtgegroeid tegen het draad. Dat hadden ze snel in de gaten. Zo niet handig :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 18:57 



 
Profiel   

Ha, “hulp” :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 20:30 



 

Altijd handig die hulp :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 20:33 



 
Profiel   

Echt hè _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 20:46 



 
Profiel   

't Ruimt wel lekker op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 20:57 



 
Profiel   

Ja maar handig was het niet zo op het zand. Ik heb ze maar in de kuubskist gegooid die aan de andere kant van het bosje stond. Maar de nieuwe takken waren lekkerder, dus ze bleven rond de kruiwagen hangen :x
Verder zijn ze heel lief :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 21:11 



 
Profiel   

Haha, ja zulke hulpjes hebben we hier ook. Eentje eigenlijk, die staat overal met z'n neus bovenop en in de weg. Die gaat ook rustig voor de trekker staan en dan niet aan de kant gaan, dat soort dingen... :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 21:27 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Haha, ja zulke hulpjes hebben we hier ook. Eentje eigenlijk, die staat overal met z'n neus bovenop en in de weg. Die gaat ook rustig voor de trekker staan en dan niet aan de kant gaan, dat soort dingen... :roll:

Dat is heel herkenbaar :+ Dat doet Sav ook en deed Nazyk ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 21:58 



 
Profiel   

Een Zwitsers dingetje dus! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 22:08 



 
Profiel   

Ja zeer geinteresseerd in groot verkeer. Sav kroop zelfs in de vuilniswagen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 22:20 



 
Profiel   

Belker schreef
Ja zeer geinteresseerd in groot verkeer. Sav kroop zelfs in de vuilniswagen

Ja das niet zo gek hè. Kans op eten. :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 07:49 



 
Profiel   

oh grrr herkenbaar tafereel. Hier waren ze laatst gigantische bramentakken uit de aanhanger aan het trekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 08:03 



 
Profiel   

Oh ja, wilgentakken helpen uitladen is ook een favoriete bezigheid. Maar hier worden ook echt veel tips gegeven hoor, we kunnen geen klusje doen en meneer staat er naast (ervoor of erin). Altijd eigenlijk net in de weg. Hilarisch en lief vind ik.<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 08:05 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Oh ja, wilgentakken helpen uitladen is ook een favoriete bezigheid. Maar hier worden ook echt veel tips gegeven hoor, we kunnen geen klusje doen en meneer staat er naast (ervoor of erin). Altijd eigenlijk net in de weg. Hilarisch en lief vind ik.<3

En dat is het ook. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 08:09 



 
Profiel   

Ja ik vind het ook wel lief. En irritant tegelijk _O-
Die blonde (niet de haflinger) loopt werkelijk altijd in de weg. Dat is ook de pony die het draad aan gort liep. En in het HBC vat heeft vast gezeten. En de boel sloopt als hij de kans krijgt, omdat hij enorm nieuwsgierig en tegelijkertijd heel onhandig is. _O-
Hij is wel heel lief verder. En er gewoon erg graag bij. Met zijn neus er bovenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 08:10 



 
Profiel   

Vorige week een wilgenrekje gevlochten langs het grindstukje. Ze lopen er regelmatig door.

[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 22:48 



 
Profiel   

Wat leuk gedaan zo!

Ik merk dat bij ons het water op de track en bak blijft staan. Wij zitten op leem, met een gekeerde track en bak. Het is niet glad, maar ik zou het fijn vinden als het iets vlotter weg zakt :+
Nu is het nog niet echt droog geweest, dus ik kan er momenteel ook niet zoveel mee. Maar zou het helpen om ‘m open te trekken als hij weer echt droog is, zodat hij weer iets luchtiger wordt? Iets mengen is geen optie, het is niet van mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 17:30 



 
Profiel   

Jade schreef
Bij ons werd het idee geopperd om een dry creek aan te leggen die naar een wadi loopt voor de afvoer van regenwater. Is er hier iemand die ervaring heeft met een berg stenen in de wei? Ik vond zelf het idee wel erg leuk, en als het niet al te breed is kunnen ze ervoor kiezen om er gewoon overheen te springen, plus dat ze aan de ene kant om de wadi heen kunnen en aan de andere kant komt ook nog een ‘bruggetje’ aka een betonnen duiker of vergelijkbaar met grasroosters en gras eroverheen.
Voorbeeld dry creek;

[ Afbeelding ]



Gaaf idee , maar word dat niet glad ?


MarjanB schreef
Gefeliciteerd prairy!

Interessant zo’n kreek.

Langs ons nieuwe perceel ligt een droge sloot. Dus dat is wel fijn als afvoer.

Om de hoeveel meter hebben jullie de weidepalen staan?


Wij zijn nu bezig met permanentkabel omheining te plaatsen en hebben de palen om de 6 meter staan.
[ img ]


Daihyo , beter dat ze het zelf tenminste nog 'opruimen' :')
Mijn mini doet dit met kruiwagens vol poep... hij krijgt dan altijd spontaan jeuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 19:05 



 
Profiel   

Daihyo schreef
Wat leuk gedaan zo!

Ik merk dat bij ons het water op de track en bak blijft staan. Wij zitten op leem, met een gekeerde track en bak. Het is niet glad, maar ik zou het fijn vinden als het iets vlotter weg zakt :+
Nu is het nog niet echt droog geweest, dus ik kan er momenteel ook niet zoveel mee. Maar zou het helpen om ‘m open te trekken als hij weer echt droog is, zodat hij weer iets luchtiger wordt? Iets mengen is geen optie, het is niet van mij.



Ik heb dat hier dit jaar op 1/4 van de track geprobeerd (met het idee, als het niet bevalt kan ik dat makkelijk afsluiten). Wel ook het laagste deel van mijn track. Kort gezegd, ik ga het met de rest niet doen :+ . Het effect was nu vooral dat als er echt veel regen valt, ze daar nog verder wegzakken. Allicht dat het hoger gelegen (zodat het water echt goed weg kan) wel helpt, al dan niet in combinatie met dieper los trekken dan ik nu heb gedaan (zelf kon doen met ons kleine trekkertje en cultivator). Maar is wel iets allicht om even mee te nemen in de overweging en zou het sowieso niet vlak voor de winter doen (of dan maar een klein stukje om het te testen).

Er was nog iemand hier in het topic waarbij het helemaal mis ging juist met alles los trekken. Bij anderen is het juist weer top. Dus tja...

Door de twee meter hoogteverschil blijft de hoge track hier gelukkig behoorlijk goed. Plan is om op termijn dat deel van de track te keren en dan eens in de zoveel tijd wat zand erbij op te doen. Lage deel ga ik in de loop der jaren dan misschien wel deels verharden, maar daar ben ik nog niet over uit. An sich is dat deel tijdelijk sluiten bij te veel/lang regen ook geen ramp.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 20:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 153 van de 406 [ 10137 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156 ... 406  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen