Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 170 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik ben al een poos opzoek naar "de" geschikte stallings plek. En dacht nu, misschien kunnen de bokkers mij wel helpen!

Ik heb 2 belangrijk hoofd punten.
-Weidegang. Hele jaar door. Met kudde (klein of groot).
-goede bak bodum (ivm oude blessure).

Mogen van mij grote maar ook kleine stallings plekken zijn.

Liefste wel met direct plek.

Maar noem alles op wat je kunt bedenken. Dan ga ik graag kijken. Het is voor een 15 jarige merrie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 12:58 



 
Profiel   

Misschien bokker chasey even benaderden? Zij komt uit die omgeving volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 13:24 



 
Profiel   

Het is hier helaas best lastig. Ik sta nu op een plek die voor mij op alle punten perfect is, op 2 dingen na, namelijk beperkt buiten in de winter en vrij duur. Een aantal stallingen die ik ken:

-Paardenpension Twekkelo. Is in Hengelo, maar aan de kant van Enschede. Weidegang het hele jaar door, goede binnenbak en buitenbak. Kosten 285 per maand, inclusief uitmesten 320. Nadeel is dat de uitrijmogelijkheden beperkt zijn.
-Holzikstables, in Enschede (Zuid). Weidegang het hele jaar door, goede binnenbakken en buitenbakken, goede uitrijmogelijkheden. Kosten 350 volpension. Nadeel is dat het ook een manege is.
-Stal Kleine, ook in Enschede Zuid. Erg goedkoop, 210 voor volpension. Ik was er niet weg van, erg kleine stallen.
-Stal Scholten, Beckum. 270 per maand, 320 inclusief uitmesten. Beperkte uitrijmogelijkheden en erg modderige weides (mogen ze wel het hele jaar op).
-Stal Houtmaat, in Hengelo. 142,50 per maand excl strooisel en krachtvoer. Goede buitenbak, bijna geen uitrijmogelijkheden. Heel veel zelf doen, voor mij eigenlijk niet te combineren met een baan en een sociaal leven.
-Stal Luttikhedde, Markelo. Deze lijkt mij op alle punten super, ik sta hier zelf op de wachtlijst.

Ik ben zelf dus ook nog een beetje zoekende :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 13:57 



 
Profiel   

Stal Pegge in Hengelo heeft momenteel ook plek volgensmij, top accommodatie maar in de winter staan ze slechts 2 uur op de paddock.

Zelfde geldt voor Shining star in Deurningen. Ook in de winter op de paddock of in de molen maar wel top bodems.
In Haaksbergen ken ik er ook nog 1 maar weet daar de naam van de stal niet van. Als je mij een PB stuurt kan ik je wel de naam doorgeven van wie die stal is. Goede bodems, weet het buitenzet beleid nu niet omdat er nieuwe eigenaren op zitten.
In Enschede zit holzik stables, volgensmij ook goede rijbanen maar weet bij hun het buitenzet beleid ook niet en weet niet of ze plek hebben.
In Buurse zit nog een stal (weet de naam niet) wel de naam van de eigenaar en mensen die daar staan.
Volgensmij staan ze daar wel het hele jaar buiten en goede rijbanen.
Dan heb je nog stal de heersh en stal ter Denge maar daar ben ik nog nooit geweest dus kan er niet over mee praten hoe de banen e.d zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 14:07 



 
Profiel   

Klopt, Pegge heeft inderdaad plek. Ze staan daar 's zomers wel in een kudde buiten (6/7 paarden) dit is ook op veel plekken niet. Bij Twekkelo en Scholten bijvoorbeeld staan ze alleen of met 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 14:11 



 
Profiel   

Stal 't Hoefijzer in de Lutte misschien? Voorheen was het wel het hele jaar door op de wei, maar ik ben er jaren geleden voor het laatst geweest, dus wie weet nu anders. Op hun fb pagina staat dat ze momenteel een stal vrij hebben. Binnen- en buitenbak met prima uitrijmogelijkheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 14:54 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 14:56 



 

Saasveld zit een super fijne stal maar weet niet of dat te ver uit de richting is voor je?
Momenteel ook geen plek trouwens, maar goede bodem zowel binnen als buiten, elke dag op de paddock (onbeperkt hooi) met 2 en in de zomerperiode komen ze ook een aantal uur op de wei. Die man is echt top, all in excl uitmesten voor €260 in de maand.
Ik heb nog geen betere stal kunnen vinden en sta er inmiddels bijna 3 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 15:00 



 
Profiel   

Lillian__ schreef
Misschien bokker chasey even benaderden? Zij komt uit die omgeving volgens mij.


Ik heb daar inderdaad gewoond, maar qua pension stallen ben ik niet zo op de hoogte. Had ze aan huis :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 15:56 



 
Profiel   

MightyMike schreef
Stal 't Hoefijzer in de Lutte misschien? Voorheen was het wel het hele jaar door op de wei, maar ik ben er jaren geleden voor het laatst geweest, dus wie weet nu anders. Op hun fb pagina staat dat ze momenteel een stal vrij hebben. Binnen- en buitenbak met prima uitrijmogelijkheden.

Hele jaar door op de wei is daar sowieso al een jaar of acht niet meer. Uitrijmogelijkheden zijn ook beperkt, je mag bijna nergens komen met paarden en erg druk met toeristen.

Ik vond het een erg lastige omgeving om een goede plek te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:01 



 
Profiel   

Lillian__ schreef
Misschien bokker chasey even benaderden? Zij komt uit die omgeving volgens mij.


Dankje voor het meedenken! zag net Chasey haar berichtje dat ze niet meer in de omgeving woont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:19 



 
Profiel   

IndianSu schreef
Het is hier helaas best lastig. Ik sta nu op een plek die voor mij op alle punten perfect is, op 2 dingen na, namelijk beperkt buiten in de winter en vrij duur. Een aantal stallingen die ik ken:

-Paardenpension Twekkelo. Is in Hengelo, maar aan de kant van Enschede. Weidegang het hele jaar door, goede binnenbak en buitenbak. Kosten 285 per maand, inclusief uitmesten 320. Nadeel is dat de uitrijmogelijkheden beperkt zijn.
-Holzikstables, in Enschede (Zuid). Weidegang het hele jaar door, goede binnenbakken en buitenbakken, goede uitrijmogelijkheden. Kosten 350 volpension. Nadeel is dat het ook een manege is.
-Stal Kleine, ook in Enschede Zuid. Erg goedkoop, 210 voor volpension. Ik was er niet weg van, erg kleine stallen.
-Stal Scholten, Beckum. 270 per maand, 320 inclusief uitmesten. Beperkte uitrijmogelijkheden en erg modderige weides (mogen ze wel het hele jaar op).
-Stal Houtmaat, in Hengelo. 142,50 per maand excl strooisel en krachtvoer. Goede buitenbak, bijna geen uitrijmogelijkheden. Heel veel zelf doen, voor mij eigenlijk niet te combineren met een baan en een sociaal leven.
-Stal Luttikhedde, Markelo. Deze lijkt mij op alle punten super, ik sta hier zelf op de wachtlijst.

Ik ben zelf dus ook nog een beetje zoekende :+


Hoi hoi, wat een fijne lange lijst! veel plekjes die ik al ken. maar ook wat waar ik nog nooit van gehoord heb!

-Twekkelo ben ik inderdaad geweest. veel punten ogen er erg goed.
-Holtzik ken ik ook. (is heel dicht bij voor mij) ik vond de stallen daar erg tegen vallen. en op het moment dat ik er was haalde ze de paarden om 13u naar binnen omdat het handig uitkwam. "andere dagen lopen ze wel langer hoor" werd er toen gezegd. gaf mij geen fijn gevoel.
-Stal kleine ook bekend. en inderdaad kleine stallen
-Scholten ken ik niet!
website vond ik er goed uitzien en ga ik zeker een afspraak maken
-houtmaat is voor mij dan ook niet schikt. ik doe nu alles zelf en daar moet ik juist van af..
-Luttikhedde had ik al wel online gevonden. hoe is de bak bodum daar? vond het er heel positief uitzien op de website met de mogelijkheden om om 24/7 buiten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:29 



 
Profiel   

Kiss1990 schreef
Stal Pegge in Hengelo heeft momenteel ook plek volgensmij, top accommodatie maar in de winter staan ze slechts 2 uur op de paddock.

Zelfde geldt voor Shining star in Deurningen. Ook in de winter op de paddock of in de molen maar wel top bodems.
In Haaksbergen ken ik er ook nog 1 maar weet daar de naam van de stal niet van. Als je mij een PB stuurt kan ik je wel de naam doorgeven van wie die stal is. Goede bodems, weet het buitenzet beleid nu niet omdat er nieuwe eigenaren op zitten.
In Enschede zit holzik stables, volgensmij ook goede rijbanen maar weet bij hun het buitenzet beleid ook niet en weet niet of ze plek hebben.
In Buurse zit nog een stal (weet de naam niet) wel de naam van de eigenaar en mensen die daar staan.
Volgensmij staan ze daar wel het hele jaar buiten en goede rijbanen.
Dan heb je nog stal de heersh en stal ter Denge maar daar ben ik nog nooit geweest dus kan er niet over mee praten hoe de banen e.d zijn.



PB gestuurd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:35 



 
Profiel   

MightyMike schreef
Stal 't Hoefijzer in de Lutte misschien? Voorheen was het wel het hele jaar door op de wei, maar ik ben er jaren geleden voor het laatst geweest, dus wie weet nu anders. Op hun fb pagina staat dat ze momenteel een stal vrij hebben. Binnen- en buitenbak met prima uitrijmogelijkheden.


Ben ik wezen kijken, hele mooie plek inderdaad voelde heel fijn!
voor ons alleen 40 min rijden en de stallen zijn aan de kleine kan voor een paard. vandaar dat ik verder zoek. wel een echte aanrader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:36 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Saasveld zit een super fijne stal maar weet niet of dat te ver uit de richting is voor je?
Momenteel ook geen plek trouwens, maar goede bodem zowel binnen als buiten, elke dag op de paddock (onbeperkt hooi) met 2 en in de zomerperiode komen ze ook een aantal uur op de wei. Die man is echt top, all in excl uitmesten voor €260 in de maand.
Ik heb nog geen betere stal kunnen vinden en sta er inmiddels bijna 3 jaar



lastig blijft het om in deze omgeving iets te vinden waar ze gewoon het gehele jaar door lekker op de weide kunnen lopen. saasveld ligt wel een stukje te ver helaas. maar dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:38 



 
Profiel   

IndianSu schreef
Klopt, Pegge heeft inderdaad plek. Ze staan daar 's zomers wel in een kudde buiten (6/7 paarden) dit is ook op veel plekken niet. Bij Twekkelo en Scholten bijvoorbeeld staan ze alleen of met 2.



In enschede is het echt moeilijk om iets goeds betreft paarden welzijn te vinden. Veel willen hier toch gewoon geld verdienden en zien paarden als het middel daar voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-21 16:40 



 
Profiel   

Je hebt bij Pegge trouwens ook een uitloop stal. Wellicht is dat een optie voor je. Staan ze het hele jaar door in de groep, kunnen kiezen binnen of buiten te staan en je hebt wel mooie uitrij mogelijkheden en een goede baan om in te trainen. Ze hebben daar 2 groepen (1 ruinen en 1 merrie groep) en hebben echt een mega groot land de hele zomer. In de winter zetten ze een stuk af zodat de zomer het land perfect is. Hebben aan de uitloop meteen een paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 06:01 



 

Stal pegge heeft idd stallen vrij, er is er 1 die naar onze stal wil maar pas weg kan amper 1 september of als er iemand al haar stal wil geloof ik.

Snap dat saasveld iets te ver weg is, hopelijk vind je een fijne stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 07:49 



 
Profiel   

Ik kom ook even in dit topic mee praten! :) Zelf opzoek naar een stalling voor 2 paarden in de buurt van Haaksbergen/Beckum, maar wat lastig zeg! Vind de stallen of veel te duur (in verhouding) of ze voldoen totaal niet aan de eisen. Wij zijn opzoek naar een simpele stalling met in elk geval een goede buitenbak, voor de rest vinden we het handig dat de paarden binnen en buiten gezet worden. We hebben onze eigen brokjes en vinden het wel fijn als er hooi en zaagsel/vlas inbegrepen is. Daarnaast zijn goede uitrij mogelijkheden voor ons erg belangrijk. Wij verwachten verder geen luxe en vinden het prima om zelf de stal uit te mesten en/of andere klusjes te doen. Mag ook particulier. :)

Stal Scholten heeft trouwens super goede uitrij mogelijkheden hoor, ik woon daar zelf in de buurt en je kan echt alle kanten op alleen moet je dat wel even weten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 22:01 



 
Profiel   

Hier bijrijdpaarden op stal twekkelo.

Ervaar het zelf als erg prettig.
Je kan er ook voor kiezen om ze in de 'pensioenstal' te zetten. Is een stuk goedkoper en ze kunnen zelf kiezen of ze naar binnen en buiten willen.

Mijn bijrijdpaarden staan in de groep daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 00:34 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Ik kom ook even in dit topic mee praten! :) Zelf opzoek naar een stalling voor 2 paarden in de buurt van Haaksbergen/Beckum, maar wat lastig zeg! Vind de stallen of veel te duur (in verhouding) of ze voldoen totaal niet aan de eisen. Wij zijn opzoek naar een simpele stalling met in elk geval een goede buitenbak, voor de rest vinden we het handig dat de paarden binnen en buiten gezet worden. We hebben onze eigen brokjes en vinden het wel fijn als er hooi en zaagsel/vlas inbegrepen is. Daarnaast zijn goede uitrij mogelijkheden voor ons erg belangrijk. Wij verwachten verder geen luxe en vinden het prima om zelf de stal uit te mesten en/of andere klusjes te doen. Mag ook particulier. :)

Stal Scholten heeft trouwens super goede uitrij mogelijkheden hoor, ik woon daar zelf in de buurt en je kan echt alle kanten op alleen moet je dat wel even weten. :D


De staleigenaresse zei zelf tegen mij dat het beperkt was, vandaar :+ Ik spreek verder niet uit eigen ervaring haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 05:25 



 
Profiel   

Ooh wat raar haha! Ik maak er regelmatig buitenrit van 30 km. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 06:48 



 
Profiel   

Bij Scholten kun je inderdaad prima buitenrijden! Ik zit aan de andere kant van hun en kan ook uren buitenrijden. Je aanrij route vanuit Scholten is alleen even puzzelen maar als je in de bossen zit rij je prima heerlijk weg daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 07:28 



 
Profiel   

Heb jij je stallen al vol Irm?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 07:42 



 
Profiel   

Het is inderdaad een vreselijke regio.

Vaak moet kan je kiezen uit maar 2 van 3 eisen (goede faciliteiten, goede/kundige service, voldoende buiten).

Ik koos altijd voor iig voldoende buiten maar nadat gebrek aan kunde mij twee paarden gekost heeft en gebrek aan faciliteiten mij heel veel trainingstijd heeft gekost, sta ik nu op een stal waar ze eigenlijk niet genoeg buitenstaan maar ik heb in ieder geval vertrouwen in de kunde van de eigenaren en ik kan jaarrond trainen.

Ik twijfel nog steeds of ik het elders weer wil proberen ivm buitengang, maar de stal die aan alle drie de eisen voldoet heb ik nog niet gevonden helaas.

Mocht ik toch verhuizen zou ik denk ik weer teruggaan naar Scholten, al is het daar vaak erg druk en zeker in de winter vond ik dat ze te weinig ruimte hadden om te trainen voor iedereen die daar stond. Maar misschien hebben ze inmiddels iets veranderd? Is al lang geleden dat ik daar stond.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 09:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 170 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen