Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 556 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Nou normaal heb ik altijd Horseware. Hij heeft nu ook een Rambo protector op. Maar dat is een oud model en die past goed. Ik ga kijken naar de Weatherbeeta en Shires
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 22:29 



 
Profiel   

Welke dekens liggen hier op paarden met hoge schoften? Heb normaal de shires op waar ik echt tevreden van ben, maar hij is eigenlijk niet zo super breed op de schouders waardoor de dekens daar wat gapen en het binnen regent. Miio was nog erger en zakte volledig van zijn schoft naar achteren..

Aangezien de shires al wat ouder worden en hij vooral de 300 grams veeel op heeft gehad ben ij aan het uitkijken voor nog een extra als reserve. Maar welk merk ..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 12:24 



 
Profiel   

Joliieeenn schreef
Welke dekens liggen hier op paarden met hoge schoften? Heb normaal de shires op waar ik echt tevreden van ben, maar hij is eigenlijk niet zo super breed op de schouders waardoor de dekens daar wat gapen en het binnen regent. Miio was nog erger en zakte volledig van zijn schoft naar achteren..

Aangezien de shires al wat ouder worden en hij vooral de 300 grams veeel op heeft gehad ben ij aan het uitkijken voor nog een extra als reserve. Maar welk merk ..?


Mijn paard met hoge schoft past de ene keer wel een bucas en de andere keer amigo. Moet zeggen dat amigo beter ligt dan bucas.

Is ook vrij smal qua borst en schouders. Bijna alle dekens moeten op het strakste voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 14:22 



 
Profiel   

Joliieeenn schreef
Welke dekens liggen hier op paarden met hoge schoften? Heb normaal de shires op waar ik echt tevreden van ben, maar hij is eigenlijk niet zo super breed op de schouders waardoor de dekens daar wat gapen en het binnen regent. Miio was nog erger en zakte volledig van zijn schoft naar achteren..

Aangezien de shires al wat ouder worden en hij vooral de 300 grams veeel op heeft gehad ben ij aan het uitkijken voor nog een extra als reserve. Maar welk merk ..?


Ik heb hier voor mijn paard met hoge schoft een pagony tiger, ligt prima

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-08-21 01:23 



 
Profiel   

Wat vinden jullie van de pasvorm van deze deken? Ik twijfel of hij oke is of dat hij een maatje groter moet.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 16:57 



 
Profiel   

Hij lijkt wat kort, waar zit de naar tov de staartaanzet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 08:10 



 
Profiel   

Heeft iemand al ervaring met de vliegendeken van Presteq? Lijkt mij een prettige deken

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 08:15 



 
Profiel   

RianneH schreef
Hij lijkt wat kort, waar zit de naar tov de staartaanzet?


Ook iets te kort, dus ik ga vanmiddag toch maar een maatje groter halen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 11:59 



 
Profiel   

Goede keus denk ik, lastig hè!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 12:23 



 
Profiel   

Hi vraagje, ligt een liner onder een deken echt veel fijner dan gewoon een losse onderdeken? Als het echt veel beter is wil ik er wel in investeren, maar vroeger voor mijn pony had ik ook altijd gewoon een losse onderdeken onder mijn regendeken liggen en dat lag ook prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 11:59 



 
Profiel   

Alleen al omdat het veel minder deken is vind ik het veel fijner liggen.
Minder gedoe met sluitingen, op en af doen en in gewicht ook veel lichter.
Op alle fronten lijkt me het dus zowel voor je paard als voor jezelf prettiger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 12:10 



 
Profiel   

Mmm hier ook gewoon staldekens eronder nooit problemen mee.. idd een ronde sluitingen meer maar geen probleem vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 12:49 



 
Profiel   

Ik heb beide, bij ons ene paard liggen de liners mooier en bij de ander onderdekens, ligt ook een beetje aan de bouw denk

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 12:53 



 
Profiel   

Ik heb overal gewoon staldekens onder. Ik vind het juist prettig dat elke deken apart van elkaar met singels vast zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:02 



 
Profiel   

Op zich zou je die Liners toch overal wel onder kunnen doen? Voor sluit hij met klittenband en achter maak je hem aan de bilkoorden vast.
Ik zit me nu net een beetje te oriënteren op horseware, maar je kunt dus verschillende combinaties maken zo kun je een 300 G maken door een 300 g liner onder een 0 g deken te doen, maar ook een 200 g liner onder een 100 g deken of een 100 g liner onder de 200 g deken. Wat is het handigst? Gewoon uitrekenen wanneer je het goedkoopste uit bent en de minste dekens hoeft te kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:48 



 
Profiel   

Ik vind de liners vooral handig omdat je ze op en af kan doen d als 1 deken. En ze zijn lekker licht.

Ik heb een 100 grams deken, daar we 100 en 300 grams liner bij. Paar dheeft het nooit te koud of te warm

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:54 



 
Profiel   

Persoonlijk, bij mijn paard ligt een gevulde deken op zichzelf wel prettiger dan een deken met liner. De klittenbandsluiting bij de schoft vindt ze gewoon niet zo prettig .. Maar mel is ook wel een prinsesje hoor wat dat soort dingen betreft. Voor 24/7 geef ik daaraan toe.

Dus de dikte die ik het meest gebruik heb ik in één deken, en dan heb ik de liners om te kunnen wisselen als de deken te goor is geworden. Dan kan die drogen en uithangen, ff borstel erover en later weer op.
En met de vrieskou overdag was de deken niet dik genoeg, dan ging er een liner onder voor die periodes.

En dat gaat echt super

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 13:58 



 
Profiel   

Dank voor jullie ervaringen! Ik denk dat ze de 200 g wel vaak op gaat hebben, denk er dus aan om een 200 G te kopen met een 100 G en 200 G Lener, dan kan die 100 g liner eventueel ook nog onder haar regendeken. Of zouden jullie het anders doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:05 



 
Profiel   

Dat is in elk geval wat ik zou doen ja :)
Edit ik heb een 0g en een 100g outdoor deken in gebruik + liners.

Ze heeft veruit het meest met 100g op gelopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:10 



 
Profiel   

En was ze geschoren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:18 



 
Profiel   

Nee ongeschoren. Eigenlijk wou ik veel liever helemaal niet aan dekens beginnen maar dat ging helaas niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:20 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Dank voor jullie ervaringen! Ik denk dat ze de 200 g wel vaak op gaat hebben, denk er dus aan om een 200 G te kopen met een 100 G en 200 G Lener, dan kan die 100 g liner eventueel ook nog onder haar regendeken. Of zouden jullie het anders doen?

Ligt er aan wat je wil doen. Ik heb bucas systeem vindt ik fijner dan horseware. Heb een 0 grams en 300 grams en 150 en 300 liner kan ik echt alle kanten op.

Ik vind de liners van horseware niet mooi liggen als ze niet voor vastkunnen dan gaan ze meestal toch scheeftrekken en schuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:21 



 
Profiel   

Maar ze zitten wel vast aan de voorkant? Net naast de schoft zeg maar? En dan aan de achterkant met clips aan de 3hoek ringen van de staartriem.

Het enige dat gebeurt bij de mijne met liner is dat hij een paar centimeter gaat uitsteken aan de achterkant, en soms een paar centimeter schuin zakt over de kont. Maar valt allemaal wel mee aangezien de outdoordeken zelf wel perfect recht blijft liggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 14:26 



 
Profiel   

Ja maar niet bij alle modellen kan dat en zijn wel mensen die ze dus onder een wug willen leggen of een model waarbij ze niet vastkunnen van amigo

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 15:03 



 
Profiel   

Ik doe altijd alleen maar de aan de staartriem vast, hals nooit zin in en is hier ook niet nodig :+
Hij draagt ze dus ook onder zn wug. Gaat prima, zit nooit scheef. Ook niet na rollen of slapen oid. Mijn paard staat 24/7 buiten.

Ik gebruik de 100gr, 200gr, ionic en fleeceliner het meeste.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 16:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 556 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 553, 554, 555, 556, 557, 558, 559 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen