Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 557 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Zijn er hier mensen met ervaring met zowel de amigo bug buster als de amigo evolution?
Ik heb nu de bug buster en die ligt erg goed op m'n paard, maar ik vraag me af wat in feite het verschil is tussen de twee dekens, op de vaste hals en de discsluiting na dan. Vallen ze hetzelfde of valt een breder dan de ander? Zijn ze even luchtig?
Wat de halzen betreft; bedekt de evolution de hals even goed als de bug buster?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-21 19:25 



 
Profiel   

Ik vond de evolution heel krap zitten, die zit echt als een rollade om het paard heen. En die was erg warm qua stof. De bug buster vind ik dan fijner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 14:06 



 
Profiel   

Wat grappig, ik heb dat juist niet met de evolution. Die is echt ruim zat op eigenlijk alle vlakken. Ik heb de 3 in 1 versie maar lijkt me niet dat dat verschil zou maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 22:32 



 
Profiel   

Ik maak me niet zoveel zorgen over het krappe, bij mijn bug buster zitten alle riemen op het kortste :+.
Maar de evolution is dus warmer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 08:57 



 
Profiel   

Ja, vind ik wel. Vind de blauwe stof minder ventileren en plakkeriger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 11:02 



 
Profiel   

als je de beschrijving leest, zou het net andersom moeten zijn, haha. Maar goed om te weten, dan blijf ik maar bij de buster, thnx!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 11:31 



 
Profiel   

goldyc schreef
als je de beschrijving leest, zou het net andersom moeten zijn, haha. Maar goed om te weten, dan blijf ik maar bij de buster, thnx!


Ja het viel mij toen ook tegen. Had hoge verwachtingen ervan, ook qua pasvorm. Maar die was echt heel anders dan ik van horseware gewend was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-21 14:49 



 
Profiel   

[ img ]
Wat zeggen jullie, te groot? Stiksel komt iets onder de staartaanzet

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 13:05 



 
Profiel   

Ik zou zeggen te groot. Hij hangt nu naar achter. En gaat denk ik trekken. Ik zou een maat kleiner passen of een model/merk bij een Fries.

Bij bucas waarvan ik dacht te klein te zijn heb ik de tip gehad in een maat kleiner te proberen. Ik zag toen dat deken veel beter paste omdat die nergens te lang was en de deken zich dan vormde naar het paard ipv eromheen te hangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 13:09 



 
Profiel   

Dank je, ga ik voor een kleinere. Twijfel alleen dan nog tussen big neck of gewoon. En tussen 0 g en 150 g. Die 0 g kan dan natuurlijk altijd een onderdeken onder, maar ik weet niet hoe stabiel dat ligt. Paard wordt in oktober geschoren dus dan gaat ze waarschijnlijk vaker onder 150 dan onder 0 g staan. Die 150 is alleen weer geen big neck variant van. Het voordeel van deze bucas vind ik de stay dry voering, hoef ik niet steeds te wisselen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 13:35 



 
Profiel   

Die ziet er idd te groot uit. Zo vanaf de foto ziet het er niet naar uit alsof ie paard een bijzonder grote of stevige hals/front heeft. Big neck lijkt me niet nodig. Maar dat kun je natuurlijk zelf ‘t beste inschatten. Is het geen optie om beide dekens te kopen? Of je nu 1 kwaliteitsvolle 0gr hebt met een onderdeken waarvan je niet weet of die gaat schuiven of lekker blijft liggen, of je hebt 1 kwaliteitsvolle 150gr deken terwijl je misschien komende tijd niet gaat gebruiken, pas als het paard geschoren is. Zelf zou ik dan óf de 150 gr kopen met een 0gr deken beide van Bucas, óf de 150 gr met een ander merk regendeken. Ik heb ze beide en vind ze allebei onmisbaar namelijk…

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 13:56 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Dank je, ga ik voor een kleinere. Twijfel alleen dan nog tussen big neck of gewoon. En tussen 0 g en 150 g. Die 0 g kan dan natuurlijk altijd een onderdeken onder, maar ik weet niet hoe stabiel dat ligt. Paard wordt in oktober geschoren dus dan gaat ze waarschijnlijk vaker onder 150 dan onder 0 g staan. Die 150 is alleen weer geen big neck variant van. Het voordeel van deze bucas vind ik de stay dry voering, hoef ik niet steeds te wisselen


Tip!

https://www.tweespan.nl/fryso-winterdeken/

Zelfde eigenschappen als de Bucas alleen dan in Friezenuitvoering :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 14:07 



 
Profiel   

Thanks allemaal! Ga denk idd een goedkope regendeken erbij doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 14:45 



 
Profiel   

beegee schreef
Die ziet er idd te groot uit. Zo vanaf de foto ziet het er niet naar uit alsof ie paard een bijzonder grote of stevige hals/front heeft. Big neck lijkt me niet nodig. Maar dat kun je natuurlijk zelf ‘t beste inschatten. Is het geen optie om beide dekens te kopen? Of je nu 1 kwaliteitsvolle 0gr hebt met een onderdeken waarvan je niet weet of die gaat schuiven of lekker blijft liggen, of je hebt 1 kwaliteitsvolle 150gr deken terwijl je misschien komende tijd niet gaat gebruiken, pas als het paard geschoren is. Zelf zou ik dan óf de 150 gr kopen met een 0gr deken beide van Bucas, óf de 150 gr met een ander merk regendeken. Ik heb ze beide en vind ze allebei onmisbaar namelijk…

Ze heeft hier een big neck op, is hij te ruim om haar hals?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 19:39 



 
Profiel   

Welke type/merken dekens raden jullie aan voor een KWPN met hoge schoft ? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 21:09 



 
Profiel   

xChantal94 schreef
Welke type/merken dekens raden jullie aan voor een KWPN met hoge schoft ? :)


Rambo original lagen hier top. Nieuwe model amigo Bravo ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 21:42 



 
Profiel   

De onderdekens van bucas en horseware liggen als een huis. Ik zou de 0 grams kopen en de bijpassende onderdekens als blijkt dat de 0 gram goed ligt. Een goedkope deken erbij die niet past vind ik persoonlijk geen optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 00:03 



 
Profiel   

Uiteraard zoek ik dan wel een goedkoope deken die past :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 08:40 



 
Profiel   

Amigo Horseware regendekens zijn ook niet zo duur. Ik heb er nu een van Bucas (high neck, las iets over een hoge schoft? Dat zou misschien wat kunnen zijn voor dat paard), maar ga over op Horseware als deze aan vervanging toe is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 09:27 



 
Profiel   

Weet iemand de maten van een bucas atlantic hals XS en S te vinden?

Of heeft iemand een XS en zou die hem willen opmeten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 20:29 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Dank je, ga ik voor een kleinere. Twijfel alleen dan nog tussen big neck of gewoon. En tussen 0 g en 150 g. Die 0 g kan dan natuurlijk altijd een onderdeken onder, maar ik weet niet hoe stabiel dat ligt. Paard wordt in oktober geschoren dus dan gaat ze waarschijnlijk vaker onder 150 dan onder 0 g staan. Die 150 is alleen weer geen big neck variant van. Het voordeel van deze bucas vind ik de stay dry voering, hoef ik niet steeds te wisselen

Ik zou er dan een 0 grams bucas freedom bij doen :) of een 50 grams irish.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 20:36 



 
Profiel   

Spenk schreef
Nynkex01 schreef
Dank je, ga ik voor een kleinere. Twijfel alleen dan nog tussen big neck of gewoon. En tussen 0 g en 150 g. Die 0 g kan dan natuurlijk altijd een onderdeken onder, maar ik weet niet hoe stabiel dat ligt. Paard wordt in oktober geschoren dus dan gaat ze waarschijnlijk vaker onder 150 dan onder 0 g staan. Die 150 is alleen weer geen big neck variant van. Het voordeel van deze bucas vind ik de stay dry voering, hoef ik niet steeds te wisselen

Ik zou er dan een 0 grams bucas freedom bij doen :) of een 50 grams irish.


Ja dat denk ik ook, of een horseware Hero. Heb net mijn kleinere smartex binnen, morgen even passen dan krijgen jullie een foto

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 21:38 



 
Profiel   

Amigo hero zijn fijne dekens! En bravo ook. Ik heb ze beide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 22:31 



 
Profiel   

De irish is wel een fijnere deken dan de hero :) sterker ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-21 22:43 



 
Profiel   

[ img ]

Handig zo'n deken net buik flap.... Maar past dat ooit bij paarden?? Zo dik is ze nu ook weer niet vind ik := Oranje is waar 't klitteband zit en aan elkaar vast zou moeten zitten :=

Horseware vliegendeken past net wel net niet. Maar deze bucas is wel heel krap bij de buik :=


Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 20-08-21 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-21 07:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 557 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 554, 555, 556, 557, 558, 559, 560 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen