Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 559 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

Oh dat wist ik niet. Mijn paard heeft ook Original en Wug. Ik vind de wug de meeste vrijheid geven in de hals, voor een wat bredere hals.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 20:41 



 
Profiel   

Optimo is een variant van de Rambo. Wug gaat de voorkeur niet naar uit in verband met gebruik van liner. Dan bestel ik de Rambo original

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 21:25 



 
Profiel   

Ik gebruik de wug ook gewoon met de liner. Onder alle dekens maak ik ze alleen bij de staartriem vast en dat gaat al jaren goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 21:39 



 
Profiel   

De Rambo’s V sluiting ligt hier ook fijn op verschillende paarden, ook de brede schouders en hals. Pre en ‘zwaar’ gebouwd springpaard. De wug paste hun beide niet fijn helaas. Dus toch kwestie van passen helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 06:09 



 
Profiel   

Hier past de wug ook niet mooi op bredere paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 06:24 



 
Profiel   

Kom even binnenvallen, maar zijn er andere dekens met hetzelfde systeem als de Bucas Power Turnout, dus die voor een hele grote range temperaturen geschikt zijn, maar die een betere pasvorm hebben? Mijn paard krijgt wondjes op de schoft van de Bucas, die trekt daar strak…

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 10:58 



 
Profiel   

Vinden jullie de Bucas Shunshower echt toegevoegde waarde hebben?
Ik heb al een 0gr

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 11:27 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
V sluitingen hebben dezelfde maat, rechte sluitingen vallen een maat kleiner (dus een maat groter van nodig), aldus de paardendrogist.

Wellicht kan je ergens met paypal betalen? Die vergoed tot 12 keer per jaar de retourkosten.


Hier idd van Amigo met rechte sluiting een 175 pony en Rambo Icelandic met V-sluiting de 168.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 11:38 



 
Profiel   

Pally schreef
Vinden jullie de Bucas Shunshower echt toegevoegde waarde hebben?
Ik heb al een 0gr


Ja voor de zomer en regen zeker. Dan is de nul grams echt te warm nm..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 12:14 



 
Profiel   

Mariposa11 schreef
Pally schreef
Vinden jullie de Bucas Shunshower echt toegevoegde waarde hebben?
Ik heb al een 0gr


Ja voor de zomer en regen zeker. Dan is de nul grams echt te warm nm..


Oke dank je. Ik heb nl ook wel de Rambo summer, maar die kan geen echte bui hebben. Dan lekt hij door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 15:24 



 
Profiel   

Even een vraagje.

Ik wil graag een bucas waterdichte recuptex maar als volgt;

Pony word geschoren en staat in weer en wind buiten in de winter (behalve de nacht)
Ik wil hem echt meest van de tijd kunnen dragen.

Ik bezit al een bucas recuptex staldeken. Die gebruik ik voorheen als onderdeken onder de bucas smartex 0 gram.

Maar zou ik moeten gaan voor een 0 gram of 150 gram recuptex.

Ik kan theoretisch gezien de staldeken afdekken met een simpel amigo regendekentje. De smartex is door de stay dry wel echt stukje warmer dan 0 gram.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 16:11 



 
Profiel   

Ja voor de zomer en regen zeker. Dan is de nul grams echt te warm nm..[/quote]

Oke dank je. Ik heb nl ook wel de Rambo summer, maar die kan geen echte bui hebben. Dan lekt hij door.[/quote]

De sunshower kan echt wel veel regen hebben, mijn oudje heeft er al dankbaar gebruik van gemaakt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 16:33 



 
Profiel   

Nou heb de Rambo een maatje kleiner genomen dan de amigo omdat ik overal lees dat de rambo groot valt, maar ik vind hem vrij strak vallen, moet er behoorlijk aan trekken om hem aan de voorkant vast te krijgen. Er ligt hier een 300 g liner onder, dat zou voor de pasvorm niet uit moeten maken toch?



[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 18:42 



 
Profiel   

Nee, eerlijk gezegd vind ik hem ook te klein

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 18:59 



 
Profiel   

Nope. Dit is wel echt te klein. Maar twijfel of 't met een maat groter wel opgelost is, of dat dit gewoon het model niet helemaal is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 19:28 



 
Profiel   

Rambo ligt toch vaak beter op Friezen dan amigo? Zo ik mis de tijd van mijn ouderwetse Divoza deken die lag op zich prima, maar ja kwaliteit minder en die had ze snel stuk

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 20:23 



 
Profiel   

Rambo valt groot ten opzichte van Amigo is nieuw voor mij. De Optimo van Rambo valt wel een maat groter. Maar de original van rambo en de wug etc zijn gewoon op maat.

Ik zou de rambo nog passen in een maat groter en dan beoordelen. Een liner eronder maakt voor de pasvorm inderdaad niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 20:42 



 
Profiel   

Ik ga de Rambo nog in een maatje groter passen en als dat hem ook niet is houd ik er mee op en koop ik wel weer eeN setje divoza dekens dan maar wat vaker vervangen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 20:47 



 
Profiel   

Wilde inderdaad nog zeggen: houd vol. Je bent er bijna. Het is frustrerend om elke keer zulke dure dekens te bestellen en weer retour te sturen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 21:05 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Ik ga de Rambo nog in een maatje groter passen en als dat hem ook niet is houd ik er mee op en koop ik wel weer eeN setje divoza dekens dan maar wat vaker vervangen


Ik denk dat een maat groter achter te lang wordt.
Ik zou echt eerder voor een wug gaan, daar kunnen je liners ook gewoon onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 21:48 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Nynkex01 schreef
Ik ga de Rambo nog in een maatje groter passen en als dat hem ook niet is houd ik er mee op en koop ik wel weer eeN setje divoza dekens dan maar wat vaker vervangen


Ik denk dat een maat groter achter te lang wordt.
Ik zou echt eerder voor een wug gaan, daar kunnen je liners ook gewoon onder.


Ja ik lees hierboven dat wug weer minder fijn ligt op de brede paarden wat vind je van mijn amigo op de vorige pagina? Anders bestel ik wel een grotere Rambo en een wug, Moet ik dan de Rambo wug of de Amigo wug hebben? zie bij ej dat amigo wug ook een v sluiting heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 21:57 



 
Profiel   

Nynkex01 schreef
Slmt9 schreef

Ik denk dat een maat groter achter te lang wordt.
Ik zou echt eerder voor een wug gaan, daar kunnen je liners ook gewoon onder.


Ja ik lees hierboven dat wug weer minder fijn ligt op de brede paarden wat vind je van mijn amigo op de vorige pagina? Anders bestel ik wel een grotere Rambo en een wug, Moet ik dan de Rambo wug of de Amigo wug hebben? zie bij ej dat amigo wug ook een v sluiting heeft


Ik lees 2 reacties bij wie de Wug minder past, mijn eigen reactie wat dat hij juist beter past bij mijn paard met bredere hals en iemand anders opperde hem ook ;)
Bij mijn paard merk ik echt duidelijk verschil in breedte (hij draagt the original én de wug), ook bij de schoft vind hem veel mooier zitten. Zeker met grazen. Voor ons is het dus echt een uitkomst!

Ik denk dat je er uiteindelijk maar op een manier achter komt. Helaas.

De amigo vind ik bij de schoft en de hals ook weer te strak. Lastig zeg!
Ook niemand die een wug heeft op stal die je zou kunnen passen?

Edit: las je reactie maar half, sorry. Merkte je veel verschil tussen pasvorm van amigo en rambo? Bij mij zat de rambo veel beter, daarom voor die gegaan. Je kan ook nog voor Rhino kiezen, valt qua maat t zelfde als rambo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 22:12 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Nynkex01 schreef
[


Ik vond amigo beter liggen maar dat kwam ook omdat ik die een maat groter had. Bestel wel gewoon de amigo wug want die hebben ze ook bij de ej en die zit hier vlakbij. Mijn paarden staan aan huis dus heb geen stalgenoten om dekens te lenen of om advies te vragen :) vind het dan toch fijn dat mensen, zoals hier, even mee kunnen kijken. Ben zelf blind en voel wel gewoon het hele paard bij langs, maar het gehele plaatje goed in mijn hoofd krijgen is dan lastiger ;) hoewel ik wel moet zeggen dat ik bij niet een van de dekens die ik tot nu toe geplaatst heb zelf het gevoel had dat ze goed lagen. Maar goed, heb ook geen ervaring met de pasvormen van de duurdere dekens

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 22:39 



 
Profiel   

Gewoon blijven passen en posten. We kijken graag mee.
Ik herken de strijd naar een goed passende deken. Niet opgeven en gewoon blijven passen.

Voor mijn Fries heb ik nu dus de Kentucky deken en verder de rhino plus v sluiting en de wug modellen van Rhino. Ook een rambo wug model maar die vond ik weer krapper vallen bij de schouders en is dus minder ideaal.

Eigenlijk als ik nu weer nieuw zou moeten dan wordt het een Rhino wug en dan met liners van horseware. Die blijven echt goed liggen ook onder de wug modellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 23:05 



 
Profiel   

Heb vorig jaar de rhino plus gekocht. Normaal heb ik het original model. Vond deze juist veel kleiner vallen dan het original model.

Ik dacht met de V sluiting meer ruimte voor te hebben. Maar deze zit boven een stuk hoger waardoor deze schuurt op haar manen. Ben helaas een heel manen van mijn fries verloren hierdoor. Dus ik ga weer terug naar het original model.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 07:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 559 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 556, 557, 558, 559, 560, 561, 562 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen