Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

magnetische beugels -- losklikken

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik heb Ophena magnetische beugels, het losklikken lukt mij (nog) niet zelf.
Ook niet via de instructies of video.

Zijn er meer mensen die met Ophena rijden en waarbij het wel lukt?
tips of advies?

Groet Stella

PS: dit is hoe Ophena het aanraad https://www.youtube.com/watch?v=XctD92am-7U
Maar levert alleen spierkramp op.


Laatst bijgewerkt door StellaPRE op 27-07-21 09:34, in het totaal 3 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 09:02 



 
Profiel   

Laura1982 op Bokt heeft ze.

Kun je ze niet gewoon lostrekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 09:05 



 
Profiel   

Matheno schreef
Laura1982 op Bokt heeft ze.

Kun je ze niet gewoon lostrekken?


nu alleen door stil te staan en voorover buigen, maar als ik buiten uitstap en hij ziet wat spannends dan zit je muurvast, super onhandig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 09:06 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 06:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 09:16 



 
Profiel   

Mag je hier altijd gewoon mee rijden, ofmoet ge afgekeurd zijn hiervoor..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 09:27 



 
Profiel   

Justine2000 schreef
Mag je hier altijd gewoon mee rijden, ofmoet ge afgekeurd zijn hiervoor..

Voor Westrijd moet je een dispensatie hebben.
Ik heb mij laten keuren dit jaar. KNHS kwam zelf met de suggestie deze beugels te gebruiken voor mijn voet verlamming! Blij met dit hulpmiddel veel betere balans. Kan dus alleen niet goed afstappen nog :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 09:33 



 
Profiel   

-


Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 06:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 10:33 



 
Profiel   

Ik doe het inderdaad op dezelfde manier als jij beschrijft. Heb niet de orphena, maar ontyte. Wist niet dat je zelf met je voet uit de beugel zou moeten kunnen. Zal dat eens proberen te testen.
Overigens doe ik wel beide beugels uit, voor ik afstap. Wel zo veilig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-21 21:54 



 
Profiel   

Iemand met ervaring met de Ophena beugels die me iets meer kan vertellen?

Ik heb MS en doordat ik mijn linkerbeen niet voel, raak ik het contact met mijn beugel nog wel eens wat kwijt. Verlies ik de beugel dan, dan wil mn paard (nog jong) nog wel eens full on bronco gaan :')
Het lijkt erop dat ik dit nu compenseer door met mijn knieen te gaan knijpen, is paardlief ook niet blij mee....

Dit leek me dus een goede oplossing en ik ben wat filmpjes gaan opzoeken, maar toen zag ik de verschrikkelijk onrustige beenligging van die ruiters... :( Iemand een idee of het door de beugels komt? Het zou natuurlijk aan die ruiters kunnen liggen maar meer instabiliteit moet ik echt niet hebben :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 23:12 



 
Profiel   

Bielsje schreef
Iemand met ervaring met de Ophena beugels die me iets meer kan vertellen?

Ik heb MS en doordat ik mijn linkerbeen niet voel, raak ik het contact met mijn beugel nog wel eens wat kwijt. Verlies ik de beugel dan, dan wil mn paard (nog jong) nog wel eens full on bronco gaan :')
Het lijkt erop dat ik dit nu compenseer door met mijn knieen te gaan knijpen, is paardlief ook niet blij mee....

Dit leek me dus een goede oplossing en ik ben wat filmpjes gaan opzoeken, maar toen zag ik de verschrikkelijk onrustige beenligging van die ruiters... :( Iemand een idee of het door de beugels komt? Het zou natuurlijk aan die ruiters kunnen liggen maar meer instabiliteit moet ik echt niet hebben :')


Heb je op instagram wel eens gekeken naar de filmpjes van mensen die Ophena taggen? Daar zie ik nooit geen gekke beenligging.

Ik heb ze ook sindskort, maar ik rij nog niet. Ik heb ze vooral gekocht omdat je echt niet kan blijven hangen als je eraf donderd. En ik minder kracht heb dood m’n bekkenbreuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 06:39 



 
Profiel   

Sinds kort heb ik ook de Ophena’s ivm een spierziekte (gebrek aan spierkracht en spiercontrole). Ik moet nog wennen omdat slechte gewoonten in mijn houding om mijn beugels niet kwijt te raken nu niet meer hoeven. Ik kan mijn benen weer ontspannen laten afhangen en zelfs weer een gaatje langer. Omdat ik de extra sterke magneetzolen heb genomen, kan ik de beugels wel lastig uitdoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 06:50 



 
Profiel   

Bielsje schreef
Iemand met ervaring met de Ophena beugels die me iets meer kan vertellen?
ik heb juist een stillere been ligging gekregen, ik heb ook meer balans in galop. Ik kan makkelijker zitten in galop, en ik begin rechter op te zitten!

Ik heb een gedeeltelijke voetverlamming en een “zwabberbeen “ hierdoor. Links kan ik inmiddels zelf losklikken, rechts niet. Ik ben blij dat ik niet de extra sterke magneten heb genomen de normale zijn zeker sterk genoeg

Ik ben erg tevreden over de magnetische beugels, wel blijft alles van ijzer op stal aan m’n beugel hangen, kleine stukjes ijzer enzo dus andere manier van schoonmaken en de inlegzolen zijn vrij simpel.

Als je meer wilt weten stuur rustig een PB of kijk eens op mijn insta dan zie je zelf het verschil in mijn beenhouding denk ik ☺️

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 08:00 



 
Profiel   

ressivs schreef
Bielsje schreef
Iemand met ervaring met de Ophena beugels die me iets meer kan vertellen?
ik heb juist een stillere been ligging gekregen, ik heb ook meer balans in galop. Ik kan makkelijker zitten in galop, en ik begin rechter op te zitten!

Ik heb een gedeeltelijke voetverlamming en een “zwabberbeen “ hierdoor. Links kan ik inmiddels zelf losklikken, rechts niet. Ik ben blij dat ik niet de extra sterke magneten heb genomen de normale zijn zeker sterk genoeg

Ik ben erg tevreden over de magnetische beugels, wel blijft alles van ijzer op stal aan m’n beugel hangen, kleine stukjes ijzer enzo dus andere manier van schoonmaken en de inlegzolen zijn vrij simpel.

Als je meer wilt weten stuur rustig een PB of kijk eens op mijn insta dan zie je zelf het verschil in mijn beenhouding denk ik ☺️


Goed om te horen! Ik zag ook een wedstrijd, heb je dispensatie van de KNHS gekregen voor de beugels?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 11:32 



 
Profiel   

Bielsje schreef
Goed om te horen! Ik zag ook een wedstrijd, heb je dispensatie van de KNHS gekregen voor de beugels?

Ja klopt dit is een van mijn dispensaties.
ik heb me laten keuren in Ermelo, was een prettig proces.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 11:47 



 
Profiel   

Heb je ze tweedehands? Dan heb je denk ik de mijne gekocht :D
Ik kreeg dat losklikken pas voor elkaar met korte beugels in springzadel. Toen ik dat kon lukte het ook bij m’n beugels op dressuurlengte. Dus ik zou zeggen oefen het eens met twee gaten korter. En dan druk op buitenkant voet en binnenkant voet optillen. Tot die tijd deed ik met handvat van de zweep de beugel tegenhouden en dan m’n voet losmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 11:52 



 
Profiel   

Mijn stalgenootje heeft deze beugels ook. Zij tilt de binnenkant van haar voet op en dan zijn ze meteen los. Gaat heel soepel verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 11:57 



 
Profiel   

ressivs schreef
Bielsje schreef
Goed om te horen! Ik zag ook een wedstrijd, heb je dispensatie van de KNHS gekregen voor de beugels?

Ja klopt dit is een van mijn dispensaties.
ik heb me laten keuren in Ermelo, was een prettig proces.


Voor mij is dat nog heel ver weg "gelukkig" maar wil ik ooit weer starten dan is het goed om te weten dat dat mogelijk is!

Iemand toevallig de beugels icm Deniro laarzen? Ik heb normaal maat 40, van mn laarzen 39 en als ik het binnenzooltje opmeet kom ik op 38 bij Ophena... Heeft iedereen gewoon de maat van de laarzen aangehouden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:12 



 
Profiel   

Ik heb de gewone maat aangehouden van de laars, zool is niet dik. Oude zool er uitgehaald.

MyChoice schreef
Heb je ze tweedehands?


Nee nieuw gekocht! Vond de prijs ze wel waard net iets duurder dan sprengers, maar dubbel en dwars waard

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:15 



 
Profiel   

Gewoon de maat van de laarzen idd. En anders kun je nog wel iets inkorten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:16 



 
Profiel   

Mijn beugels zijn wel tweedehands

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 12:20 



 
Profiel   

Ik heb ze besteld... Spannend! Ze gaven wel aan dat ik misschien beter de plus versie van de zolen kon bestellen maar aangezien ik toch 2 paar moet hebben, eerst maar de normale proberen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 16:52 



 
Profiel   

Ik heb er ooit een filmpje van gemaakt, op 17:38 zie je hoe ik ze losklik te paard. :) Rond 8 minuten praat ik er over als ik op de bok zit maar mijn uitleg is niet heel helder oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 17:00 



 
Profiel   

Kaatastrof schreef
Ik heb er ooit een filmpje van gemaakt, op 17:38 zie je hoe ik ze losklik te paard. :) Rond 8 minuten praat ik er over als ik op de bok zit maar mijn uitleg is niet heel helder oid.
[ Video ]


Rij je er nog steeds mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 17:18 



 
Profiel   

Ik rijd momenteel niet op desbetreffend paard. Op mijn merrie rijd ik met een westernzadel dus nu even niet meer. Maar plan op termijn bij aanschaf nieuw zadel er wel terug mee te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 17:34 



 
Profiel   

Even een schopje omhoog. Als iemand zijn of haar ophena beugels zat is hou ik me aanbevolen :D ik zoek ze tweedehands want ik vind 350 euro wel heul veul geld O:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-22 21:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen