Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 156 van de 158 [ 3946 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]L2 debuut, wie nog meer?

 
Profiel   

Wauw Veertje een hele mooie afsluiting van de L1 en een top begin van de L2 :)

Super Sasika!
Brittjuh ook mooi een wp, top!

Hier ook even weer goed geoefend op het halthouden en het achterwaarts. De proeven laatst lukte het achterwaarts even helemaal niet. Van de week ging het weer goed, hopen dat het nu op concourso ook lukt :+
En ook het halthouden alleen veel geoefend, want anders kunnen we straks alleen maar achterwaarts :+

Wij starten ook 4 september weer :) (Veertje ik zie dat je uit Lichtenvoorde komt, dan start je wellicht de 4e ook LIchtenvoorde? Dan komen we elkaar misschien wel tegen, ik start daar ook de 4e :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 11:05 



 
Profiel   

melissa_93 schreef
Wauw Veertje een hele mooie afsluiting van de L1 en een top begin van de L2 :)

Super Sasika!
Brittjuh ook mooi een wp, top!

Hier ook even weer goed geoefend op het halthouden en het achterwaarts. De proeven laatst lukte het achterwaarts even helemaal niet. Van de week ging het weer goed, hopen dat het nu op concourso ook lukt :+
En ook het halthouden alleen veel geoefend, want anders kunnen we straks alleen maar achterwaarts :+

Wij starten ook 4 september weer :) (Veertje ik zie dat je uit Lichtenvoorde komt, dan start je wellicht de 4e ook LIchtenvoorde? Dan komen we elkaar misschien wel tegen, ik start daar ook de 4e :)


Ja klopt ik start dan op mijn eigen vereniging in Lichtenvoorde :) Dan mag Gestoa weer in het L2 mee doen en de 5e mag ik schrijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 11:23 



 
Profiel   

Leuk! Ik zie dat we direct elkaar starten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-21 20:39 



 
Profiel   

Achterwaarts gaat bij ons meestal scheef, komt vanzelf wel dat het beter wordt :) Lastige oefening!

Wat leuk dat jullie op dezelfde wedstrijd gaan starten :)

Verder zag ik allemaal mooie resultaten langskomen en knappe pony's, superleuk om te zien.

Wij hadden vorige week een vervelende week. Zondagmiddag was Snob niet fijn toen ik wou gaan rijden. Denk dat ik er een kwartiertje op had gezeten, maar hij was zo sloom, niet attent, knarsen, heel sneu. Zo wil ik niet rijden dus snel weer afgestapt, Snob gedoucht en op stal gezet. Daar bleef hij een beetje hetzelfde, sloom, knarsentanden, gapen. Temperatuur 38.3 dus niet heel vreemd. Maandagochtend stond hij er nog steeds zo bij. Wel naar buiten gegaan, maar ik was er niet gerust op. Dus de DA gebeld en die kwam hem begin vd middag checken. Geen gekke dingen te vinden, symptomen wezen op een maagzweer totdat de DA ging temperaturen. 39.8 dus we schrokken allebei behoorlijk. Novacam gekregen waarmee de koorts moest gaan zakken, waarschijnlijk was het een virus. Arm Snobje. Dus mijn week heeft vorige week bestaan uit veeeeel naar stal, temperaturen, Novacam geven, temperaturen, dat. Snob was superzoet en voelde zich gedurende de week gelukkig steeds weer beter, ik heb de DA niet nogmaals hoeven bellen. De koorts is al dagen helemaal weg en Snob is weer zijn ondeugende zelf, dus ik doe hem vanavond maar eens aan de longe om te zien hoe dat gaat. Hopelijk deze week er weer op, dat zal hem ook goed doen in zijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 07:59 



 
Profiel   

Hier zit ik ook met achterwaarts, alleen dan heel anders. Die van mij wil heeeeel graag achteruit. Dus als we stil staan, dan denkt ze hoppateee achteruit. Dus in mijn training pak ik alleen maar stil staan tijdens een proef op, in de hoop dat ze op wedstrijd ook netjes blijft staan en pas op mijn hulpen naar achteren gaat.

Wij gaan komend weekend ook weer op pad, dat is echt een hele lange tijd geleden. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

@maaike dat is wel even schrikken zeg, dat is een hoge temperatuur. Fijn dat het weer goed lijkt te komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 08:15 



 
Profiel   

melissa_93 schreef
Leuk! Ik zie dat we direct elkaar starten :D

Oh leuk! Moet je voor of na mij?

@maaike, hopen dat het nu goed blijft gaan. Is altijd even schrikken!

@sakura, dat had die van mij ook, wat ik dan doe is op random plekken halthouden en dan meteen weer in stap of draf weg. Dat herhaal je een aantal keren en daarna pak je weer een keer het achterwaarts mee op een random plek.

Vanavond mag Gestoa weer even dressuur doen. Dit weekend was ze lekker mee op buitenrit :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 09:20 



 
Profiel   

Oh wat schrikken Maaike.. Gelukkig lijkt Snob weer wat aan de betere hand :(:)

Sakura dat is ook lastig idd dat ze direct naar achteren willen.

Veertje ik start na jouw, mijn tijden zijn nu 11:45 en 12:00 uur.
Heerlijk even naar buiten, altijd genieten :D

Hier maandag weer een keer springles gereden op de vereniging, ging leuk :)
Morgen lekker weer lessen bij mn instructrice :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-21 20:27 



 
Profiel   

Leuk dat jullie ook lekker springen tussendoor!
Fijne tijden. Een vriendin van mij komt foto's maken met mijn camera (ik maak eerst in de ochtend foto's van haar) misschien kan ze jou ook nog wel op de foto zetten aangezien we toch na elkaar starten :D

Gisteren met Gestoa even dressuur gereden. Oefeningen van galop naar stap en stap galop gaan steeds beter. Het halthouden was gisteren echt een dingetje. Ze had uiteindelijk 3 mooie passen waarbij ze fijn nagefelijk bleef en toen ben ik daarmee gestopt en heb ik nog een rondje gegaloppeerd.
Iemand nog tips om het achterwaarts te oefenen? Ze gaat of schuin achterwaarts en zodra je corrigeert gooit ze haar hoofd omhoog. Of ze pakt bij de eerste pas het bit wat vast en gooit dan haar hoofd omhoog en gaat achterwaarts met reuze passen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 09:05 



 
Profiel   

Bedankt allemaal voor het succes wensen :)
Ik heb weer heel fijn gereden! er was ook een fotograaf, ik ben nog even de foto's aan het uitzoeken, zit namelijk wel aan te denken om er 1 a 2 te kopen :)

Ik had 182,5 en 178,5, Ik had geen wp verwacht. doe ik de laatste tijd niet meer. ik wil nu juist genieten van de wedstrijden en lekker rijden ipv presteren en mijn perfectionisme de overhand te laten nemen. Ik had weinig commentaar en ze vonden ons een leuke, vriendelijke combinatie.

Ook bij mij is het achteruit gaan een dingetje.. ik kan wel perfect een volte 2 m in achterwaarts doen, alleen dat word niet gevraagd _O- _O-

@maaike wat vervelend! hopelijk gaat het nu weer goed met Snob?

18 sept mag ik weer starten :) heb er zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-21 10:08 



 
Profiel   

Britt mooi een wp in de pocket, super! Laat je de foto's hier zien? :)
Best netjes een volte in de achteruit haha.

Vera leuk je even gesproken te hebben vandaag!

Erg tevreden over vandaag, moest eerst de 2e proef rijden. Kon er fijn aan rijden en oefeningen gingen ook fijn, daar kregen we 214 :oo met een 1e prijs. 2e proef werd ze ietsjes moe en daar gaat het galopgedeelte erg snel achter elkaar wat haar nog net wat teveel kracht koste op dit moment en daardoor wat kleine rommeltjes, maar alsnog een hele fijne proef goed voor 199,5 :) (en het achterwaarts knopje zat er vandaag op, nog wel wat tegen de hand maar al heel wat beter dan de 1e keer :) )
Al met al heel erg tevreden over vandaag :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 15:54 



 
Profiel   

@Britt, Super dat je alsnog een winstpunt erbij hebt gereden! Ben benieuwd naar de foto's :D

@Melissa, super goed gereden! Leuk om je te hebben gesproken, wie weet komen we elkaar nog wel vaker tegen.

Zelf niet heel fijn gereden vandaag, teveel rommeltjes en was zelf helaas ook niet lekker in orde wat ook mee speelde. Toch nog 181,5 en 190 dus 2 winstpunten erbij :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 16:21 



 
Profiel   

Gefeliciteerd veertje en brittjuh! Punt is een punt, genoeg om weer verder aan te werken!

En melissa 214 wauw wat een punten! Lekker hoor!

Sakura789 schreef
Hier zit ik ook met achterwaarts, alleen dan heel anders. Die van mij wil heeeeel graag achteruit. Dus als we stil staan, dan denkt ze hoppateee achteruit. Dus in mijn training pak ik alleen maar stil staan tijdens een proef op, in de hoop dat ze op wedstrijd ook netjes blijft staan en pas op mijn hulpen naar achteren gaat.

Wij gaan komend weekend ook weer op pad, dat is echt een hele lange tijd geleden. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

@maaike dat is wel even schrikken zeg, dat is een hoge temperatuur. Fijn dat het weer goed lijkt te komen!


Nou dat was een succes, drie winstpunten en zelfs een 8 voor achterwaarts!

Tweede proef wat te tam en die had ik ook niet heel goed geoefend, toch 193.

Belangrijkste is dat ik er met een super fijn gevoel af kwam en dat ze de hele rit de oortjes erop had en genoot. Nu even pauze ivm vakantie. Jammer dat het outdoorseizoen dan alweer voorbij is... Dit weekend was echt echt heerlijk weer, zonnetje, niet te warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 08:24 



 
Profiel   

Vera je had toch nog nette punten, en mooie foto's!
We zullen elkaar inderdaad vast wel eens vaker tegenkomen :)

Sakura ook weer nette punten, super! En wat goed van het achterwaarts!
Ja het was echt fantastisch concoursweer.

Ik heb 16 oktober bij eigen vereniging de laatste outdoor van dit seizoen opgegeven.
Over 2 weken clubkampioenschap, mooi oefenrondje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 13:57 



 
Profiel   

Waar Melissa? Ik zit ook rond te kijken voor nog een outdoor in oktober, volgende week op vakantie, dus even een pauze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 14:07 



 
Profiel   

Dat is in Haaksbergen.
Geniet van je vakantie! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 14:24 



 
Profiel   

@ melissa, helaas waren de foto's erg slecht, het was binnen genomen ( wat soms juist voor mooie foto's zorgt ) maar er wat op elke foto wel wat :( of haar voet was net bewogen of niet helemaal scherp of het verkeerde moment, dus heb uiteindelijk geen genomen.

Jij gefeliciteerd met je punten, fijn dat je lekker gereden hebt!

@ veertje, Jammer van de rommeltjes en dat je zelf niet lekker in je vel zat. Wel top dat er alsnog 2 punten gereden zijn! dat zegt maar weer dat ondanks dat we zelf niet lekker in ons vel zitten / er wat rommeltjes zijn of dat het voor ons gevoel niet goed gaat dat het beeld er dus toch wel goed uit ziet.

@sakura Gefeliciteerd! fijn dat achterwaarts goed ging! Ik vind indoor zelf fijner. fijne vakantie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 23:10 



 
Profiel   

@Sakura, Mooie punten zeg en al helemaal voor het achterwaarts!
@Melissa, Veel succes alvast met de clubkampioenschappen!
@Britt, Ja als ik de foto's terug zie valt het ook allemaal mee hoe het eruit zag dus ze deed weer goed haar best :)

Nadat we zaterdag op wedstrijd zijn geweest heb ik niet meer kunnen rijden. Zaterdag was ik namelijk al met redelijk veel pijn gaan rijden en helaas daarna de hele week ziek thuis gezeten en zelfs nog 2 dagen op de eerste hulp geweest. Gelukkig gaat het nu weer stukken beter en heb ik gisteren voor het eerst weer eventjes gereden. Er was iemand mee om verschillende setjes op de foto te zetten en Gestoa had 2 verschillende en bij de tweede hebben we even bitloos gereden :D
In de galop ben ik bezig om haar nog meer op achter te zetten door de volte te sluiten, ze duikt snel en vergeet dan haar achterbenen. Nu was ze zo onwijs aan het mee denken dat er een toffe galop foto uit is gekomen omdat ze de volte zelf iets te klein maakte :+

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 09:55 



 
Profiel   

Hi allemaal, leuk dat er ook een L2 topic is! Ik kom me graag aanmelden.

Ik ben momenteel L1+11 met mijn merrie Gaiya en volgende week donderdag maken we ons L2 debuut.

Dit zijn wij op onze laatste L1 wedstrijd die we hebben afgesloten met 2 winst. De wedstrijd ervoor 4 winst dus we zijn er best rap doorheen gegaan.

[ img ]

Het achterwaarts vinden wij nog moeilijk, maar ze doet het wel. :)

Mochten hier mensen zitten die in de omgeving Rotterdam/Gouda starten, wie weet tot snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:36 



 
Profiel   

Vandaag weer gestart. Mijn zenuwen voor mijn huis waar ik de sleutels maandag van krijg namen even de overhand. maar de power spatte er vanaf, maar mijn slordigheid ook XD goeie tips mee gekregen voor de 2e proef. Helaas tussen de proeven ging er iemand rennen waardoor Calice schrok en er dus van weg sprong. Tijdens de proef ging het af laden bij iemand fout waardoor er veel herrie was en Calice dus weer weg sprong. Daarna rende mn nichtje weg waar Calice achter aan wilde gaan _O- en als kers op de taart een mooie bok en ik reed verkeerd +:)+

Toch mag ik niet klagen want het wijken ging echt wel beter dan normaal, mijn galop en middengalop vond ze prachtig, ze vond me vriendelijk rijden ondanks alle spanning en gebeurtenissen, en een paard waar de power van af spatte ( tuiger, en ze stond inderdaad eindelijk een keer echt beide proeven aan! normaal valt ze snel dood )

1e proef een 3e plek en 183 punten.
2e proef een 2e plek en 189 punten.

ik loop op schema. heb nog 3 wedstrijden geplant staan en moet nog 6 punten voordat we naar het M1 mogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:09 



 
Profiel   

Rustig hier zeg! Hoe gaat het met iedereen? Zijn de indoor selecties ook van start gegaan, en doen jullie mee?

Wij hebben afgelopen zondag de eerste selectie voor de indoor kampioenschappen gehad. Besloten om in het L2 te blijven en een gooi te doen naar een startplaats voor de regio kampioenschappen.. Een hele fijne proef gereden, helaas een grote fout met het aanspringen maar daarna onverstoorbaar doorgereden en dat was dan ook de enige fout. We kregen terecht een 4, maar gelukkig stonden er ook veel 7, 7.5 en een aantal 8en tegenover waardoor we 203,5 punten overhielden en een 4e prijs mochten ophalen. Boven verwachting eigenlijk, Jillz kan het indoor nog wel eens spannend vinden waardoor ze in haar eigen bubbeltje gaat zitten :(:), maar nu liep ze echt actief en met veel ontspanning door de proef.

Over 2 weken staat de tweede selectie op het programma, dus we gaan lekker doortrainen en hopelijk kunnen we weer een fijne proef neerzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 08:44 



 
Profiel   

Inderdaad rustig Ginatje. :D

Leuk dat je mee doet aan de selecties en fijn dat het goed is gegaan. :) Rijd je met selecties altijd maar een proef of wel twee? Ik ben daar niet zo in thuis. Ik sla ze over want ik ben pas net gestart in het L2 en 13 november onze tweede wedstrijd. Heel veel fijne tips van de jury gekregen bij ons debuut en daarmee gaan we aan de slag. Paard loopt van zichzelf een beetje op de voorhand en ik vind het lastig om met spanning te blijven rijden als thuis :+ (waar ik haar wel fijn op achter krijg). We hadden bij ons debuut 184 en 177, dus genoeg ruimte voor verbetering.

Succes met je volgende selecties! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 12:13 



 
Profiel   

Zelf rijd ik er altijd maar één, maar het verschilt per selectie wedstrijd of er één proef verreden wordt of dat er ook een tweede proef is.

Fijn dat je veel fijne tips hebt gekregen! Nette punten zo voor de eerste keer, inderdaad genoeg ruimte voor verbetering maar dat moet helemaal goed komen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 10:35 



 
Profiel   

Inderdaad rustig hier!

Brittjuh weer 2 mooie winstpunten gereden! Wil je bij 10 punten direct M1 gaan starten?

Ginatje een mooi begin van de selecties! Hoeveel selecties heb je voor de regio?

mcjv toch een mooie winstpunt gereden, super!

Hier inmiddels 2x L2 gestart en een 3e keer clubkampioenschap.
Komend weekend gaan we voor de 3e keer officieel L2 starten, nog een outdoor en dan volgend weekend de eerste indoor.
14 november staat de 1e selectie gepland, eens kijken hoe we het doen op de selectiewedstrijden.
Ik vind het bij ons jammer dat er maar 1 proef uitgeschreven wordt, alle selecties zijn nog wel een stukje rijden, dan rijd ik liever 2 proeven :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 21:09 



 
Profiel   

Melissa wij hebben 4 selecties waarvan de beste 3 tellen. 2 in oktober, 1 in november en 1 in december. En jullie? Leuk dat je ook selecties gaat rijden! Snap ik wel van die twee proeven, zou fijner zijn als je kon kiezen. Nu maakt het voor mij niet uit omdat ik anders met de winstpunten in de knoei kom mocht ik naar de regio mogen. Succes alvast komend weekend, ben benieuwd naar je verslagje *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 07:06 



 
Profiel   

Ginatje wij hebben 3 selecties waarvan er 2 meetellen, 2 in november en 1 in december en dan begin januari de kring, die is verplicht en telt dubbel mee.

Misschien gaat het voor ons ook wel beter zijn dat we maar 1 proef hebben. Vandaag weer 4 winstpunten rijker :)
Lekker kunnen rijden, 1e proef ging het hh en achterwaarts even mis, waar we van de week alleen maar achteruit gingen met halthouden gingen we vandaag bijna niet achteruit, uiteindelijk 2 passen compleet tegen de hand, en middendraf vertrok ze enorm goed maar hield ze haar balans even niet en hadden we een galoppas, daar 197 met een 2e prijs en de 2e proef geen foutjes, daar 204,5 en een 1e prijs in een gecombineerde L1/L2 rubriek.
Super tevreden dus <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 18:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 156 van de 158 [ 3946 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 153, 154, 155, 156, 157, 158  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen