Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling in Brabant (Breda / Den Bosch)

 
Profiel   

Wij overwegen om naar Brabant te gaan verhuizen. Specifiek regio Ulvenhout en Cromvoirt hebben we nu op het oog. Ik heb alleen geen idee wat ik moet verwachten qua aanbod in pensionstalling en dat is toch ook wel een belangrijk onderdeel. We komen nu uit de randstad.

Ik zoek:
- alle dagen minimaal 8 uur buiten met minimaal 1 paardenvriendje
- goede bakbodem
- goede kwaliteit ruwvoer, bodembedekking etc
- gemoedelijke sfeer
- bij voorkeur volpension
- iets van een track zodat ze lekker bewegen zou helemaal perfect zijn, maar is geen must

Aandachtspunt.. Paardlief wordt snel dik en valt in de risicogroep om hoefbevangen te raken. Ik heb het idee dat in Brabant ze (veel) meer op de wei staan. Hoe werkt dat in dit soort gevallen in de praktijk?

Bestaan stallen die aan deze wensen voldoen in deze regio's? Ik heb bijv Lips Stables gespot op Google en dat ziet er top uit. Heeft iemand daar ervaring mee? Zit er verschil qua aanbod in stallen tussen regio Breda en Den Bosch? Aan wat voor prijzen moet ik denken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 21:22 



 
Profiel   

Je zou dit topic eens door moeten lezen..staan veel stallen regio Breda in..
Stallen met beperkt weidegang zijn echt wel te vinden...maar wel lastiger denk ik dan in de randstad vermoed ik..kosten voor wat jij vraagt zou onder 300 zeker moeten lukken..

[ED] Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 23:58 



 

Een tijdje geleden ben ik bij de Leyehoeve in Cromvoirt wezen kijken. Veel buiten in kleine groepjes, volpension en mooie accommodatie. Ik woon zelf ook in de Randstad en vond de afstand te ver maar ik op basis van de rondleiding zou ik mijn ruin daar willen stallen.

https://www.deleyehoeve.nl/de-leyehoeve

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 04:50 



 
Profiel   

Tarico schreef
Een tijdje geleden ben ik bij de Leyehoeve in Cromvoirt wezen kijken. Veel buiten in kleine groepjes, volpension en mooie accommodatie. Ik woon zelf ook in de Randstad en vond de afstand te ver maar ik op basis van de rondleiding zou ik mijn ruin daar willen stallen.

https://www.deleyehoeve.nl/de-leyehoeve



Leyehoeve heeft een hoop verloop en staat in de omgeving niet zo best bekend. Idee is mooi, uitvoering minder.

Je zou bij de Distelhoeve kunnen kijken, paarden staan overdag in de paddock en ik dacht optioneel een uurtje op gras. Verder ligt het tegen de Drunense duinen en hebben ze een binnen en buitenbak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 05:54 



 
Profiel   

Thanks Vleddertje, ik zal daar eens een berichtje plaatsen.

Tarico, ziet er top uit inderdaad! Alleen goede aanvulling Ilse. Weet jij hoe lang ze buiten staan bij de Distelhoeve? Dat zie ik even niet staan.

Mijn paard kan wel gewoon op gras hoor, maar 24/7 365 dagen per jaar, geen idee of dat goed gaat.. Ze is nu een dagdeel gewend.

Ohja, en moet ik rekening houden met lange wachtlijsten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 08:47 



 

Ilse_123 schreef
Tarico schreef
Een tijdje geleden ben ik bij de Leyehoeve in Cromvoirt wezen kijken. Veel buiten in kleine groepjes, volpension en mooie accommodatie. Ik woon zelf ook in de Randstad en vond de afstand te ver maar ik op basis van de rondleiding zou ik mijn ruin daar willen stallen.

https://www.deleyehoeve.nl/de-leyehoeve



Leyehoeve heeft een hoop verloop en staat in de omgeving niet zo best bekend. Idee is mooi, uitvoering minder.

Je zou bij de Distelhoeve kunnen kijken, paarden staan overdag in de paddock en ik dacht optioneel een uurtje op gras. Verder ligt het tegen de Drunense duinen en hebben ze een binnen en buitenbak.


O goed dat je het zegt! Ik werd enthousiast tijdens de rondleiding maar een eerste indruk is natuurlijk anders dan wanneer je er echt staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 20:43 



 
Profiel   

Ypenhoeve cromvoirt: veel weide, geen poespas, weinig verloop, mogelijkheid te kiezen tussen verschillende hooisoorten, in de zomer 24 uur buiten in de winter snachts op stal. Er zijn ook weides waar de paarden jaarrond 24 uur buiten blijven. gedraineerde buitenbak, longeer cirkel, snackwei. Klinkt goed hè, er is dan ook een korte wachtlijst

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 22:34 



 
Profiel   

Ik heb in 2014 ooit dit lijstje gemaakt. Misschien heb je er iets aan;
SplashIsLief schreef
Stallenlijst waar ik ben geweest:
Beemdhoeve – Helvoirt; wedstrijdstal, binnenbak + buitenbak, stapmolen, € 300 http://www.debeemdhoeve.nl
Bonaparte hoeve - Cromvoirt
De Kommer - Loon op Zand; binnenbak, buitenbak, elke dag buiten, zelf mesten http://www.dekommer.nl/
Den Dries - Drunen, binnen + buitenbak, aan de duinen, er wordt gemest € 270
Leyehoeve – Cromvoirt; http://www.leyehoeve.nl/ buitenbak, paarden elke dag buiten
Stal Giersbergen - Buitenbak, paarden elke dag buiten
't Hoog – Helvoirt; minicamping, buitenbak, paarden elke dag buiten, aan de duinen
Helvoirtse stallen – Helvoirt; € 335,-, http://www.helvoirtsestallen.nl , paarden elke dag buiten, wordt gemest
Jan Keunings (Duinzicht) – Udenhout; € 235 binnen en buitenbak, paarden elke dag buiten
Jan Moonen - Loon op Zand
Loon op Zand > 2 stallen aan de Jan van Kleefstraat (Hamers en..?)
Paard met plezier – Helvoirt; paddock paradise
Stal Mutsaers – Udenhout; € 240, buitenbak, paarden elke dag buiten
Stal Scheepens – Udenhout; handelsstal, weinig weidegang
Stal van Muilwijk - Loon op Zand (hoek loonse molenstraat); paarden op verharde paddock en ‘s zomers op de wei, kleine binnenbak, buitenbak, weg oversteken duinen in
Ypenhoeve - Cromvoirt, buitenbak, paarden elke dag buiten
White Sand Ranch - Biezenmortel, buitenbak, paarden elke dag buiten
Zandkant – Biezenmortel; hele dagen buiten, 6x per week gemest, weg oversteken in de duinen http://www.zandkant.nl

Misschien zit er iets voor je bij :+

Helvoirtse stallen is nu Lips Stables.


Overigens zelfde ervaring als Ilse.
En voor zover ik weet staan ze bij de distelhoeve hele dagen buiten in de paddock met hooi. Met inderdaad optioneel af en toe op het gras, maar ik ben er al 2 jaar niet geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 02:22 



 
Profiel   

SplashIsLief schreef
Ik heb in 2014 ooit dit lijstje gemaakt. Misschien heb je er iets aan;
SplashIsLief schreef
Stallenlijst waar ik ben geweest:
Beemdhoeve – Helvoirt; wedstrijdstal, binnenbak + buitenbak, stapmolen, € 300 http://www.debeemdhoeve.nl
Bonaparte hoeve - Cromvoirt
De Kommer - Loon op Zand; binnenbak, buitenbak, elke dag buiten, zelf mesten http://www.dekommer.nl/
Den Dries - Drunen, binnen + buitenbak, aan de duinen, er wordt gemest € 270
Leyehoeve – Cromvoirt; http://www.leyehoeve.nl/ buitenbak, paarden elke dag buiten
Stal Giersbergen - Buitenbak, paarden elke dag buiten
't Hoog – Helvoirt; minicamping, buitenbak, paarden elke dag buiten, aan de duinen
Helvoirtse stallen – Helvoirt; € 335,-, http://www.helvoirtsestallen.nl , paarden elke dag buiten, wordt gemest
Jan Keunings (Duinzicht) – Udenhout; € 235 binnen en buitenbak, paarden elke dag buiten
Jan Moonen - Loon op Zand
Loon op Zand > 2 stallen aan de Jan van Kleefstraat (Hamers en..?)
Paard met plezier – Helvoirt; paddock paradise
Stal Mutsaers – Udenhout; € 240, buitenbak, paarden elke dag buiten
Stal Scheepens – Udenhout; handelsstal, weinig weidegang
Stal van Muilwijk - Loon op Zand (hoek loonse molenstraat); paarden op verharde paddock en ‘s zomers op de wei, kleine binnenbak, buitenbak, weg oversteken duinen in
Ypenhoeve - Cromvoirt, buitenbak, paarden elke dag buiten
White Sand Ranch - Biezenmortel, buitenbak, paarden elke dag buiten
Zandkant – Biezenmortel; hele dagen buiten, 6x per week gemest, weg oversteken in de duinen http://www.zandkant.nl

Misschien zit er iets voor je bij :+

Helvoirtse stallen is nu Lips Stables.


Overigens zelfde ervaring als Ilse.
En voor zover ik weet staan ze bij de distelhoeve hele dagen buiten in de paddock met hooi. Met inderdaad optioneel af en toe op het gras, maar ik ben er al 2 jaar niet geweest.


Stal Mutsaers in Udenhout is in december gestopt Anouk :o
Die staat er ook tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 05:53 



 
Profiel   

Weet ik maar vannacht niet aan gedacht om het lijstje helemaal door te lopen :+ tarieven zullen ook zeker niet meer kloppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 06:09 



 
Profiel   

Bonapartehoeve in Cromvoirt bestaat ook al een tijdje niet meer. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 07:48 



 
Profiel   

Beemdhoeve is helaas ook weg.

Verder is 'Paard met Plezier' (denk ik) de Zorgstal in Helvoirt, staat mijn paard ook. Jaarrond in een merrie of ruinen groep op een paddock paradise met inloop en onbeperkt goed hooi uit slowfeeders. Ik ben er erg tevreden over. Ongeveer 5 minuten stappen naar het bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 12:38 



 
Profiel   

Pff, nou ik heb bijna alles hier gehad denk ik en voelde me nergens op mijn gemak... kan je ook niks aanraden dus.
Wel kun je op mp een adv. zetten, zo heb ik relatief snel reactie gekregen. Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 12:57 



 
Profiel   

Hi Ladyson,
samenvatting: ik denk dat je in regio den bosch echt wel je plek zult vinden die je zoekt. als je specifiek ergens aan het bos wil staan oid dan zul je moeten rekenen op een wachtlijst inderdaad. prijzen zullen schommelen tussen 250 en 350 naar gelang hoe luxe de accomodatie is

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 13:35 



 
Profiel   

Oeh super handig dat lijstje! Zo kan ik eens gericht rond gaan snuffelen. Ik ontdek dan vanzelf wel welke stallen er wel en niet meer bestaan.

En dank SillyB voor de samenvatting, goed om te weten dat mijn wensen wel haalbaar zijn en ik me hier dus niet al te druk over hoef te maken.

Hoe staat Lips Stables bekend? Op de website ziet het er heel fijn uit dus wilde hier gaan starten met een afspraak maken eigenlijk, maar zoals met Tarico en Ilse al duidelijk wordt.. Echte ervaringen van mensen uit de omgeving geven uiteindelijk een beter beeld dan een website/rondleiding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 14:37 



 
Profiel   

Ik ken iemand die er staat en die zijn erg tevreden. Ondanks dat ze relatief veel paarden hebben staan schijnt het management wel echt goed geregeld te zijn met fijne groepen, deels op de paddock en deels op het gras. Verder klein stukje naar het bos (Loonse &Drunense duinen) en een buitenbak met verlichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 14:51 



 
Profiel   

Wat ik begrepen heb is er wel erg veel verloop.
Ik ben er nooit geweest dus weet niet hoe het geregeld is. Wel geb ik er bij de vorige eigenaar gestaan. De faciliteiten zijn top. Grote stallen, fijne bak en inderdaad makkelijk naar het bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 14:58 



 
Profiel   

Stal lips heeft mooie grote stallen, maar ik vind dat er te weinig grond is voor het aantal paarden die er staan. Ik heb ook begrepen dat ze relatief weinig het het gras staan.

In Moergestel zit stal Dirkx, daar hoor ik ook goeie verhalen over.
Grote boxen met luik paddocks en weide.
Ik vind het in deze omgeving lastig om een echt fijne stal te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 16:05 



 
Profiel   

mrie schreef
Ypenhoeve cromvoirt: veel weide, geen poespas, weinig verloop, mogelijkheid te kiezen tussen verschillende hooisoorten, in de zomer 24 uur buiten in de winter snachts op stal. Er zijn ook weides waar de paarden jaarrond 24 uur buiten blijven. gedraineerde buitenbak, longeer cirkel, snackwei. Klinkt goed hè, er is dan ook een korte wachtlijst


Het is het waard om op de wachtlijst te staan :D

Toevoeging betreft hoefbevangenheid; er staan meerdere paarden die er gevoelig voor zijn en daar een aangepaste plek en voerbeleid voor hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 16:48 



 
Profiel   

als je echt naar deze kant van brabant komt hem ik ook nog wel een mooi kleinschalig adres in boxtel vlakbij de kampina voor een nette prijs waar ze véél uren op gras buiten staan. Laat maar weten als het zo ver is en je echt weet welke regio je zoekt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 21:22 



 
Profiel   

Stal van Rooij in St Michielsgestel

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 21:47 



 
Profiel   

Leyehoeve heb ik zelf gestaan, dus pb gerust als je ervaringen zoekt.

Ypenhoeve vind ik ook erg passend bij je wensenlijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 23:19 



 
Profiel   

Sadira ik stuur je een pb!

En ik heb maar liefst 4 pb's gehad met niet zulke positieve verhalen over Lips dus die ga ik vooralsnog maar even overslaan. Eerst Distelhoeve en Leyehoeve maar eens bezoeken!

(@ pb'ers, ik reageer nog even als ik niet op het punt sta om te gaan slapen!)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 23:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen