Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 18 van de 18 [ 448 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Plaats een nieuw onderwerp

hengstkeuze voor AQHA merrie

 
Profiel   

[ img ]

Schrik parcours op eigen erf, zeil was eerst te eng om in de buurt te komen maar in korte tijd stond ze er zo relaxed op dat ik zelfs even deze foto kon maken

Trots op heksje!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 08:20 



 
Profiel   

[ img ]

Heksje was niet blij met nieuwe vriendinnetje


[ img ]

Nu gaat het stuk beter gelukkig. Nog geen echte vrienden maar wie weet komt dat nog.
Ze kunnen wel samen eten gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 05:44 



 
Profiel   

Die eerste foto is herkenbaar :)

Ik zou er hier ook niet zomaar een nieuwe bij hoeven te zetten :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 10:14 



 
Profiel   

Heee een nieuw vriendinnetje voor Jacky! Hoe heet ze? En hoe oud is ze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:45 



 
Profiel   

Nicole, zeven jaar, super lief en schattig, ben al met haar wezen wandelen en haar gewassen, echte Penny pony :):)

Alleen Jacky is nog steeds geen fan en houdt haar op minimaal paar meter afstand liefst meer.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 16:10 



 
Profiel   

[ img ]

Nicole mag al dichterbij komen
Hier in mooie passieve fysioe op de bult!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 11:01 



 
Profiel   

Ik heb echt een zwak voor shetjes, ze is echt heel leuk. Is ze verder ook beleerd voor de kar/onder het zadel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 11:22 



 
Profiel   

Ze heeft een zomer op camping gestaan dus wel veel kindjes erop, dat gaat prima maar niet los zelf rijden

Vd kar weet ik niet, opperde iemand anders ook al, ook om haar op gewicht te houden..... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:24 



 
Profiel   

En al nieuwe buik foto's gemaakt? Of merk je andere dingen?

Hier is mevrouw veel te dik eigenlijk voor de 156 dagen, maar wel stabiel te dik :+

We moesten in September de shet laten gaan, dus loop zelf ook wat met mn ziel onder mn arm rond soms. Was wel bang voor hun reactie.

Merrie van 28 liep al 8jr samen met hem en viel even in, maar gaat wel goed nu. Ruin mist duidelijk beide maatjes die hij dit jaar verloren is. Is gek op moeder en zus, maar hij wil een andere ruin pesten.

Helaas weten we ook dat een "vreemde" ruin niet werkt en we willen er ook niks bij eigenlijk.

Maar wat mis ik mn shetje om me heen. Liep mee de schuur in, tuin in, ging mee met hondjes lopen etc. Hadden wel net een border collie pup, dus wel handjes vol wat dat betreft.

Had een periode aan namen zitten denken, maar moet het er maar eerst goed naast zien staan. Hebben wel in de schuur 2 inloopstallen gemaakt. Ook zoiets. In de schuilstal in de schuur 1 grote kraamstal gemaakt. Daar wilde mevrouw niet alleen staan, dus deur open en stonden ze er met z'n 3en.
Nieuwe opening gemaakt. Deur moet dicht en dan de opening op schuilstal eindigen en naar paddock.

Dus ernaast nog een inloopstal en er komt nog een vak, zodat ze samen, apart kunnen staan eventueel. Maar goed, we zullen zien.........

Even de winter door en dan is het al zo ver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 18:37 



 
Profiel   

Nog geen goede foto's gemaakt. Even erg druk op werk tot aan de kerst. even doorzetten nog

Laatste tijd vooral geoefend met buitenrijden, gaat al best goed!!

Maar ze wil echt niet meer dat ik haar buik aanraak. Deken is al oren plat.

Dus zadel ook niet fijn.
Ja hoelang tijd je dan nog??
Lastig!!

De shetlander kan niet tegen verpakt hooi, heb ik weer....
Dus die staat nu groot deel van de tijd op stal met onverpakt hooi en dan smidddags en savonds even naar buiten zonder eten.
Maar daar had ik haar niet voor gekocht!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 21:25 



 
Profiel   

Ik maak ook nooit foto's. Dekens gewisseld en de singels moesten echt mega veel langer sinds vorig jaar.......Zo groot kan het veulen niet zijn, hahahaha

Hier is ze ook wel wat chagerijnig soms, maar dan ga ik wel even door met aanraken en bezig zijn. Is een merrie met "verleden" en wil dat ze me echt vertrouwd als het straks nodig mocht zijn.

Haar moeder hebben we bij de eerste heel lang gereden, omdat we dachten dat ze later zou bevallen. Wel rustig, want drachtig is drachtig. 2e deed ze al snel niks toen.

Merrie gaat nog wel regelmatig uit haar plaat, dus zolang ze dat ook kan......

Ow, balen van de shet. Onze paarden kunnen ook echt niet tegen verpakt spul. Komen wel op gras voorjaar en zomer aantal uurtjes, maar bouw langzaam op. Shet was nog nooit hb geweest in 21jr, maar wel altijd gewerkt. Als weidemaatje gaat het echt vaak snel mis.

Mis de shet wel onwijs en mn ruin ook. Moet nu niet iets op ons pad komen, want had voor de toekomst andere plannen.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 00:52 



 
Profiel   

Heksje kan ook prima bewegen en uit haar plaat gaan idd!
Ik kijk nog even, rij haar nu niet regelmatig dan voelt het extra oneerlijk ofzo om haar dan opeens wel weer te pakken

De shet krijgt dunne mest/water van verpakt hooi.
Als droog blijft misschien vanmiddag strookje gras dan kunnen ze weer samen zijn

Ja snap dat je je shet mis na zolang samen!
Wat v andere plannen bedoel je?
Of nog geheim?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 10:12 



 
Profiel   

Ja, dat hebben wij ook wel. Geen echt rij ritme momenteel, dus dan wordt er niet doorgepakt. Maar bewegen en wat doen is wel leuk en goed.

Verpakt gaat bij ons ook echt nooit goed. Heb het 2jr terug uit nood gekocht en lieten ze het na een half pak ook liggen en was op het oog best mooi.

Nee, geen geheim.

De drachtige merrie is nu alleen drachtig en dat was niet het plan. Maar goed, gezien de situatie en haar leeftijd toch gekozen. Toen rond gekeken naar een merrie en evt al drachtig, maar werd niks.
Omdat er al 2 zijn overleden en de andere 2 ook 22 en 28 zijn, overwegen we haar nog eens te dekken. Dan een merrie en veulen erbij was gewenst, maar wordt om alles te houden echt teveel en ik kan niet verkopen.

Voor mn ruin zie ik liever een ruin, maar dan moet het echt een hele goede match zijn.

Mn merrie is vandaag officieel op de helft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 12:23 



 
Profiel   

Ja dat is wel heel veel idd!
Zo kan ik het nu met vier, waarvan een veulen en een shetlander , ook al nauwelijks bijhouden
Wel heel.leuk veulen aan huis. Ze wil altijd aandacht en kriebels en huppelt vrolijk rond, word er zelf vrolijk van!
Ja snap het plan van twee merries drachtig maar moet.maar net treffen idd

Mooie mijlpaal de helft!

Mijn heksje nu 194!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:00 



 
Profiel   

Er is ook niet echt een ideaal aantal.

We hadden er hier eerst 6. Dat was veel, maar met oudjes erbij, rij je bijv niet met alle paarden. Maar ik wil ze dan wel evenveel aandacht geven, ook met de oudjes wandelen of aan de hand mee etc. Maak het mezelf ook moeilijker.

Realistisch gezien hebben we in 2022 een veulen, waar je de eerste jaren niet op kan rijden. Niet erg, maar feit.
Tegen de tijd dat je gaat inrijden, is de moeder eigenlijk ook al richting de 20 aan het gaan. Ook niet erg, maar als je samen wilt rijden iets om over na te denken.
Komen er nu 2 veulens na elkaar, scheelt het maar 1 jaar en hebben die hopelijk ook op lange termijn wat aan elkaar.

2 Lijkt ideaal als je samen rijdt, maar dan ga ik niet snel alleen en een andere alleen achterlaten. Neem dat wel weer mee dan.
3 blijft er weer eentje achter als je samen gaat rijden. Maar ook dan nemen we vaak andere paarden aan de hand mee, dus dat blijf je dan doen.
4 kan je er 2 achterlaten, maar zit je dus alweer op 4.

Ik vond 6 veel, 5 ook wel, maar het is nu met 3 vooral heel kaal. Het is echt een eenheid en ik mis de shet vooral omdat die heel erg mee liep, bij je was, ook de tuin in kwam etc.

Maar ik weet ook dat wij niet moeten plannen. Bij ons lopen dingen toch altijd heel anders.

194 is al ver inderdaad. Ik had echt gepland op eind April of eind Mei en toen was het de eerste keer raak. Iets te vroeg, maar we dachten na vorige poging dat het niet zo snel zou gaan.
Ze laat het vast wel zitten tot eerste of tweede week van Mei en dan is het heel mooi weer :) Dat heb ik besteld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:15 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag 215 dagen drachtig alweer!

Blokje om gaat nog prima, zonnetje erbij maar wel koud

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 15:36 



 
Profiel   

Heerlijk zo in het zonnetje

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-21 22:27 



 
Profiel   

[ img ]

222 dagen!
Les rustig aan gedaan maar ging prima.
Was alweer tijdje geleden maar spinnen en joggen ging prima
Galopperen zien we volgend jaar wel weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 11:40 



 
Profiel   

[ img ]

Heksje doet niet meer dan al vretende afbakken in de blubber maar dat is ok!

Begin maart verhuist ze naar bevalling stal. Vind ik best lastig, kan haar moeilijk missen maar omdat het haar eerste veulen is en ik vier dagen per week op werk zit toch hiervoor gekozen.
En dan hopen dat maand van tevoren optijd is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-22 13:19 



 
Profiel   

Nou Symke moet je toch even je eindresultaat delen :D voor als je dit topic ooit terugleest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 19:32 



 
Profiel   

Je hebt helemaal gelijk!!
Op 19 april savonds appte de bevalling stal dat haar spenen beetje nat waren.
Smorgens half 5 belden ze dat ze begonnen was. Ik snel er heen, tien minuten rijden
Maar toen ik aankwam was veulen er al
Een hengstje!
Bruin , Bay. Er is wel een beetje aalstreep maar afwachten wat er later nog van te zien is.
Zijn naam is Charlie, ik had bedacht Mister Charlie Triple Jack
Helaas is dat net te lang v stamboek.
.[ img ]
[ img ]
[ img ]


Er is ook update want ze zijn vanmorgen naar huis gekomen.
Ging prima in de trailer, voor de zekerheid ben ik er bij in blijven staan.[ img ]
Thuis even uurtje in de stal bijkomen
En toen naar buiten[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 20:36 



 
Profiel   

Knapperd <3 wat heerlijk zo buiten Symke en fijn dat alles goed is gegaan. Blijft zo spannend he!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 20:52 



 
Profiel   

Knapperd :~
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-22 20:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 18 van de 18 [ 448 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen