Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard inslapen.

 
Profiel   

Is je paard ook gecheckt op maagzweren? Daar kunnen ze ook behoorlijk gevaarlijk gedrag door laten zien wanneer je er een zadel op legt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 19:45 



 
Profiel   

irmaz schreef
Is je paard ook gecheckt op maagzweren? Daar kunnen ze ook behoorlijk gevaarlijk gedrag door laten zien wanneer je er een zadel op legt.
ja we hebben dierenarts er gelijk bij gehaald toen hij weer dit gedrag vertoonde en die zei dat het niet aan maagzweren lag

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 19:46 



 
Profiel   

Neem zeker eens contact op met Annemarie van der Toorn. Zij is zo ontzettend goed met probleempaarden.

https://e-quine.com/teachers/annemarie-van-der-toorn/

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 19:54 



 
Profiel   

Soms zit het probleem letterlijk tussen de oren. Wij kunnen wel denken, dat het paard pijn vrij zou moeten zijn aan de hand van foto,s etc. Maar niemand is in staat om in het hoofd van het paard te kijken. Het kan ook zijn, dat een bepaalde houding, oefening in het verleden tot pijn heeft geleid en dat deze pijn beleving terug komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 20:06 



 
Profiel   

Is hij met los rennen / longeren wel gewoon braaf? Kan goed normaal galop enz?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 20:47 



 
Profiel   

Misschien is het paard wel te redden, vermoedelijk wel. Misschien krijgt het paard bij rijden weer pijn, of herinnering eraan, maar kan het met de juiste rijstijl wel goedkomen. Maar misschien moet je ook niet ieder paard willen redden. Er zijn al zoveel probleempaarden die van hand tot hand gaan, of verkocht worden als weidemaatje en dan in de handel gaan. Dan is inslapen of slacht de korte pijn, zo kan je het paard ook fysiek/mentaal lijden besparen. Dus ik vind de keuze niet zo verkeerd, al zou het niet mijn keuze zijn (heb zelf ook zo'n projectje lopen, en ik zou haar voor geen geld meer kunnen missen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:15 



 
Profiel   

Is hij met grondwerk en wandelen etc wel betrouwbaar? Zo ja, dan valt er met veel tijd, geduld en de juiste hulp wel wat aan te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:25 



 
Profiel   

Bokt hij ook als je hem longeert?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:39 



 
Profiel   

geerke schreef
Bokt hij ook als je hem longeert?

Verschilt heel erg kwa wat en welke keer doe ik een zadel erop tijdens longeren is het explosief heeft hij alleen hoofdstel krijg ik ook vaak explosieve reacties maar is het met bijzet dan is hij vaak rustig ook omdat hij dan natuurlijk wat meer rond is

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:43 



 
Profiel   

Dan lijkt het probleem toch echt lichamelijk te zijn. Komt hij veel buiten? Hoe is hij met rennen in de weide of paddock?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:46 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Dan lijkt het probleem toch echt lichamelijk te zijn. Komt hij veel buiten? Hoe is hij met rennen in de weide of paddock?

Lichamelijk kan het niet zijn aangezien hij helemaal is nagekeken van binnen en van buiten‍♀️ Zelf vonden wij dit ook heel apart hoe hij dan toch deze reacties vertoond maar toch is dat helemaal uitgesloten

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:47 



 
Profiel   

Er zijn ook vast lichamelijke ongemakken die niet zo snel bij een standaard zoektocht word gevonden. Is er ook naar de hoeven gekeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:48 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Er zijn ook vast lichamelijke ongemakken die niet zo snel bij een standaard zoektocht word gevonden. Is er ook naar de hoeven gekeken?
ja en tandarts is geweest dus gebit is het ook niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:48 



 
Profiel   

Overal xrays van gemaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:50 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Overal xrays van gemaakt?

Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:51 



 
Profiel   

Duur geintje dan :o ik zou toch zoeken naar een second opinie bij een andere paardenarts, ben er zelf niet mee bekend maar zou alle foto’s laten onderzoeken en het paard uiteraard ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:53 



 
Profiel   

Rennie89 schreef
Duur geintje dan :o ik zou toch zoeken naar een second opinie bij een andere paardenarts, ben er zelf niet mee bekend maar zou alle foto’s laten onderzoeken en het paard uiteraard ook.
ja klopt was zeker een duur geintje. We hebben uiteindelijk meerdere dierenartsen gehad omdat de ene is natuurlijk beter in iets dan de andere maar uit degene die erbij zijn geweest zeggen we kunnen niks vinden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:54 



 
Profiel   

Dus rug is ook op de foto geweest?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:57 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Dus rug is ook op de foto geweest?

Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 21:58 



 
Profiel   

Hoe vaak komt het paard buiten en hoe lang in welke omgeving?

Het kan heel goed dat hij een herinering heeft aan de pijn. Hoe zijn jullie weer begonnen met rijden? Weer alsof je hem zadelmak maakt of zijn jullie gewoon gaan opbouwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 22:20 



 
Profiel   

TS, was bekend met de problemen die het paard had bij aanschaf. waarom toch kopen.?

Het komt mij een beetje over als Slimpie De Vos, ik los het probleem wel even op. In een aantal gevallen kan er eenvoudigweg niks opgelost worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 06:43 



 
Profiel   

En is er een sconti gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:07 



 
Profiel   

Hetfig TS, dat je over gaat naar de paarden en dan hiermee te maken krijgt.
Soms is inslapen het beste, om ongelukken te voorkomen. Ook dat hoort bij paarden houden.
Kan me voorstellen dat je aan het paard gehecht bent geraakt, je bent veel met hem bezig geweest.

Je hebt volwassenen om je heen die hebben meegekeken en tot de conclusie kwamen dat hij te gevaarlijk is om op te rijden. Rijden is het doel waarvoor je ouders hem voor je kochten.
Verkopen is eigenlijk zowel onmogelijk als onwenselijk door zijn gedrag, en houden kost elke maand veel geld en lost het probleem niet op.
Waak er wel voor dat hij niet door de verzekering wordt opgehaald en toch doorverhandeld. Schijnt toch nog wel eens te gebeuren als het een mooi paard is of met goed papier.

Sowieso sterkte met alles, leuk is anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:30 



 
Profiel   

Misschien het SI gewricht / bekken, is hier van binnenuit een echo van gemaakt? Dit gebeurd niet gauw namelijk.. als hier wat zit kunnen ze ook uitbarstingen krijgen met longeren en rijden. Als alles al is gedaan.. wat heel erg duur is allemaal.. dan had je denk wel gelijk een goed aan de prijs betrouwbaar paard kunnen kopen.. dan is het inderdaad in het koppie maar meestal is het toch echt ergens een pijnprikkel. En als hij inderdaad gevaarlijk is en je vind het niet en je bent ook nog jong dan zal ik inderdaad of verkopen met alle medis he foto's etc erbij of laten inslapen. Voor je paard namelijk ook niet fijn dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:06 



 
Profiel   

Er van uitgaande dat dit een "echt" topic is (ik heb er mijn twijfels bij) denk ik niet dat dit paard bij een echt goede professional is geweest. Als medisch alles gecheckt en in orde is dan zou het belangrijk zijn dit dier opnieuw op te bouwen. Dus opnieuw beginnen met zadelmak maken, trainen aan de longe en dan pas ohz. Ik denk niet dat de TS hier toe in staat is, dus ik zou willen aanraden om een echt goede professional te zoeken. Denk aan featherlight, tristan trucker methode etc, stal Mireille, Noor Tanger, paardenrevalidatie etc.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen