Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stal westerman Pijnacker oude leede

 
Profiel   

Hallo Bokkers

Wie kan mij ervaringen vertellen over stal westerman?
Oa hoe zit het met weidengang, de sfeer, verzorging, instructie?

Groetjes van Jessie
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 06:20 



 
Profiel   

ik heb er jaren geleden voor training gestaan en had toen zoiets van als ik op een pensionstal zou moeten staan (heb ze nu aan huis) dan hier.
De eigenaar is niets te gek qua voeren. Na het opstrooien kon het paard amper nog de box in. Hooi al dan niet nat, kuil het kon allemaal.
Fijne sfeer.
Enige nadeel is dat je ze zelf naar de wei moet brengen. Vaak werd dit dan onderling wel geregeld zodat je niet 2x op een dag moet.
Voor de paddocks was een bord waar je dan op kon reserveren. Ik zag dat er ondertussen al meer paddocks bij gemaakt waren dus wellicht dat het daarvoor niet meer zo druk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:08 



 
Profiel   

Hoi Elly Tnx voor je uitgebreide reactie. Weet je wat voor wei-tijden dat waren? Maw is het de hele dag en van hoe laat tot hoe laat mag je ze binnen en buiten zetten? Of is er een soort schema (ochtenden vs middaguren) Grote kudde of kleine stukjes? Weet je ook in welke tijden je binnen in de bak mag rijden? Wat voor sfeertje hangt daar? Is er plek voor een paardenwagen (b rijbewijs) om te stallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:11 



 
Profiel   

Ik heb op internet trouwens gelezen dat er gedoe was over vergunningen mbt die extra paddocks. Zijn die paddocks er nog of zijn ze verwijderd? Weet iemand dat toevallig? Weet iemand ook iets over instructie daar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:13 



 
Profiel   

je had toe een eigen weitje. Sommige deden die delen zodat ze konden wisselen.
plek genoeg voor trailers etc
Bak was gewoon heel de dag toegankelijk.
Maar is allemaal van paar jaar geleden he. Ik zou gewoon eens bellen voor dit soort vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:29 



 
Profiel   

Eigen weitje kijk dat is perfect… bellen uiteraard maar ik ben hier op zoek naar eigen ervaringen vandaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:30 



 
Profiel   

Ik zou gewoon gaan kijken en je vragen daar stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:37 



 
Profiel   

Het is een fijne stal. Ben er wel een paar x geweest en een kennisje van mij staat daar. Maar helaas een wachtlijst van hier tot Tokyo. Daar sta ik al jaren op :D
Zo is dat met alle goede stallen in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 08:40 



 
Profiel   

Jessie2020 schreef
Ik heb op internet trouwens gelezen dat er gedoe was over vergunningen mbt die extra paddocks. Zijn die paddocks er nog of zijn ze verwijderd? Weet iemand dat toevallig? Weet iemand ook iets over instructie daar?


Hoe dan ook met deze paarden tot paddocks verhouding is het sowieso maximaal uurtje buiten per dag per paard, volgens info in een ander topic op bokt zelfs slechts 30 min per paard per dag.

Het blijft me verbazen dat zoiets uberhaupt nog mag, laat staan dat mensen dat ook nog een goede stal vinden :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:17 



 
Profiel   

Jessie2020 schreef
Ik heb op internet trouwens gelezen dat er gedoe was over vergunningen mbt die extra paddocks. Zijn die paddocks er nog of zijn ze verwijderd? Weet iemand dat toevallig? Weet iemand ook iets over instructie daar?


Fly_high schreef
Hoe dan ook met deze paarden tot paddocks verhouding is het sowieso maximaal uurtje buiten per dag per paard, volgens info in een ander topic op bokt zelfs slechts 30 min per paard per dag.

Het blijft me verbazen dat zoiets uberhaupt nog mag, laat staan dat mensen dat ook nog een goede stal vinden :?


Dat is dan jouw mening. Maar jouw mening is nog geen waarheid. Je doet nu net of de paarden maar een half uur tot een uur buiten staan, maar de paarden worden daarnaast ook gewoon gereden of anderszins gewerkt.
Je mag in de Randstad al blij zijn dat er weidegang is. Dat in combinatie met een goed voerbeleid, goede bodems om te rijden en het feit dat er paddocks zijn en de paarden dus ook in de winter naar buiten kunnen is al heel fijn. En dat is bij Peet Westerman dik in orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:23 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Jessie2020 schreef
Ik heb op internet trouwens gelezen dat er gedoe was over vergunningen mbt die extra paddocks. Zijn die paddocks er nog of zijn ze verwijderd? Weet iemand dat toevallig? Weet iemand ook iets over instructie daar?


Hoe dan ook met deze paarden tot paddocks verhouding is het sowieso maximaal uurtje buiten per dag per paard, volgens info in een ander topic op bokt zelfs slechts 30 min per paard per dag.

Het blijft me verbazen dat zoiets uberhaupt nog mag, laat staan dat mensen dat ook nog een goede stal vinden :?

Snap ik ook niet. Paard 1u per dag de paddock in, wat een luxe! :roll: En o, rijden er ook bij opgeteld. Twee uur dan! Hoera hoera. De overige 22u vergeten we even. Hebben we zelf toch geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:57 



 
Profiel   

Ga die discussie ff ergens anders voeren. Genoeg topics voor jullie stokpaardjes :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 09:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen