Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Grondwerk instructeur gezocht Lettele (omg. Deventer OV)

 
Profiel   

Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen en meer kan leren over grondwerk.

Sinds kort ben ik weer een merrie aan het oppakken die al jaren stil staat. Een aantal jaren terug heb ik haar ook al gereden, ik voelde mij toen alleen niet heel erg prettig op haar. Toen ook gestopt, omdat ik ging studeren. Nu ben ik haar weer aan het oppakken, omdat het voor haar leuk is om aandacht te krijgen en ik het leuk vind om weer meer met paarden bezig te zijn en rijden voor mij nu ook geen prioriteit heeft.

Het is een lastige e pony die erg dominant is en snel gestresst. Heeft bijvoorbeeld erge verlatingsangst en ik vind het soms lastig om hier goed mee om te gaan. Zelf heb ik niet veel ervaring met werken vanaf de grond.Ik heb vooral gereden en nooit echt grondwerk gedaan.

Met deze merrie wil ik graag eerst alles vanaf de grond goed voor elkaar hebben voordat ik er evt. op wil gaan rijden (conditie moet ook eerst opgebouwd worden). Ik ben zelf ook steeds meer geïnteresseerd in grondwerk en wil hier meer over leren. Ik denk namelijk dat ik nog heel veel kan leren qua communicatie naar het paard toe zodat zij mij ook beter gaat begrijpen.

Nu ben ik vooral bezig met borstelen en meelopen aan het halster. Borstelen gaat nu heel goed en is rustig op stal, als het andere paard tenminste naast haar staat (erge verlatingsangst). Meelopen aan het touw en uit de wei halen gaat nu ook goed. Wel kan ik alleen aan haar linkerkant lopen en is de rechterkant erg lastig. Ook longeren is nog lastig.

Ik ben dus opzoek naar iemand die mij kan leren hoe ik haar het beste kan leiden en dit verder wil uitbouwen. Eventueel naar het rijden toe, maar dit is geen must.

Ik zit zelf te denken aan eens per maand een les en dat ik dit dan zelf verder kan oefenen. Dit uiteraard in overleg, mocht meerdere keren per maand beter zijn is dit ook bespreekbaar. Dit dient dus wel aan huis te gebeuren. Pony staat in Lettele, omgeving Deventer.

Ik hoor het graag wanneer jij mij kunt helpen of iemand kent die mij kan helpen. Wel iemand die hier dus echt verstand van heeft.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 16:54 



 
Profiel   

Ik kan je Marlous Eertink aanbevelen. Zij komt ook in jouw regio aan huis. Ze werkt klassiek aan de hand, heeft een goede kennis over de biodynamica van het paard, kan heel duidelijk uitleggen en is sympathiek maar duidelijk in haar communicatie. Haar nummer is 06-45542438 en je kunt haar ook benaderen via Facebook of Linkedin, en hier vind je meer informatie over de stroming die zij volgt: http://www.klassiekpaardrijden.nl/18/ov ... ijden.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:14 



 
Profiel   

Jolanthe Schretlen kan jou denk ik ook verder helpen: http://www.jolantheschretlen.nl/
En wat minder gericht op gedrag, maar wel werken aan de hand: https://www.colettenummerdor.nl/

Beide hele fijne dames, met gevoel voor paarden en kennis en kunde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:21 



 

Jolanthe Schretlen van equine behavior kan ik je zeer zeker aanraden, heb van haar ook grondwerk lessen gehad met heel goed resultaat.
Ook hele prettige vrouw die veel rust uitstraalt en overbrengt maar wel consequent en duidelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:21 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reactie! Ik heb voor nu Marlous Eertink en Jolanthe Schretlen een bericht gestuurd. Hopelijk kunnen zij iets voor mij betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 10:59 



 
Profiel   

Anders is Esther Regelink echt een aanrader, zij kan je ook helpen richting het rijden/zadelmak maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 11:03 



 
Profiel   

Mocht je nog geen geschikt persoon gevonden hebben, ik heb les van NaturalJoy.

Jonge meid die heel veel met grondwerk bezig gaat. Lessen worden gegeven volgens natural horsemanship. Ik heb een lastige eigenwijze haflinger die zowel onder het rijden als onder het longeren uit was gekomen, doet het liefst alles zodat hij niet hoeft te werken. Nu pakken we stap voor stap alles opnieuw op, op een hele andere leerwijze. Denk aan leiderschap (ik leer leiden, hij leert volgen), opbouwen longeren (eerst stap oefenen, later rustig draf etc en alles op rutig tempo, er wordt pas verder geleerd als de eerste stapjes onder de knie zijn) etc. Ik rijd nog niet gezien dit nog niet volledig opgebouwt is, haar advies voor mij is dan ook niet rijden voordat grondwerk probleemloos gaat.

Ze woont in Wijhe maar komt ook op locatie, ik kom uit Deventer.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 18:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen