Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 165 van de 166 [ 4128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 162, 163, 164, 165, 166  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zuid Afrika

 
Profiel   

poes schreef
Maar eerlijk is eerlijk: er stonden zelfs tijdens deze sighting mensen te kotsen (en tegelijkertijd door filmen e! Ik vond dat knap :’) ).


Beelddenker hier _O-
Wel een gave foto hoor. Wij zagen ze toen vanaf de kust in plettenberg :j was iets verder weg maar gelukkig geen gekots. Vriendlief zijn evenwichtsorganen zijn nogal raar aka snel van het padje af. Die kan al met moeite met ov reizen dus laat staan in zo’n boot :=
Dus dat was een goede oplossing voor ons zo haha.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 20:04 



 
Profiel   

Ook prachtig zeg! Wij hebben wel echt een heerlijke dag gehad in hermanus. Wat een leuk mooi stadje is dat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-20 23:27 



 
Profiel   

Heyhey, even snel wat nieuw leven inblazen hier.

Inmiddels alweer 4 jaar geleden ben ik in mijn eentje een maand in Zuid-Afrika geweest bij African Dream Horse Safari's, wat echt de mooiste periode was in mijn leven. Wat heb ik genoten! In die periode hier ook veel meegelezen.

Altijd gezegd dat ik zéker nog minimaal 1x terug ga naar Zuid-Afrika. Nu is het door privéredenen dat ik dit graag op kort termijn wil plannen, maar helaas houdt Corona de wereld in zijn greep.

Nu weet ik uit ervaring dat het in werkelijkheid toch echt anders is dan media/overheidssites. Ik ben eind juli op Corfu geweest voor 2 weken waarbij ik absoluut geen last heb gehad van Coronamaatregelen en ik heb gelukkig enorm kunnen genieten.

Weten jullie als kenners wellicht hoe het er nu aan toe gaat qua opbouwende toerisme? Ik heb wel de overheidssite van Zuid-Afrika doorgenomen en zie dat de grenzen open zijn momenteel voor toerisme. Ook lijkt het land er echt klaar voor om weer toerisme te verwelkomen, mits dit door Corona verantwoord kan.

Zien jullie het gebeuren dat er eind dit jaar/begin volgend jaar rondgetrokken kan worden in de natuurgebieden van Zuid-Afrika? Ik heb geen interesse om de steden op te zoeken wat het misschien qua evt maatregels al makkelijker maakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 12:38 



 
Profiel   

Misschien weet laughterline meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 19:24 



 
Profiel   

Inmiddels is Zuid Afrika terug naar level 2. Nog wel een avondklok maar zo ver ik weet is 'alles' wel weer open. Restaurants enzo. Tot recent was er ook een mondkapjesplicht (ook buiten binnen 1,5meter), of die nu nog geldt weet ik niet.

Gidsen die ik ken zijn weer terug op hun lodges en het toerisme, het vrijwilligerswerk en de safari's beginnen weer. Ze staan daar met open armen te springen om je de mooiste tijd van je leven te geven !
In Hoedspruit zijn er inmiddels ook vaccins. Hoe het verder zit kwa corona besmettingen of vaccinatie percentage weet ik niet.

Zuid Afrika is nog wel aan gegeven als zeerhoogrisico en je moet in quarantaine bij thuis komt in NL. In Zuid Afrika zelf is er geen quarantaine plicht, wel is een negatieve test verplicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 20:10 



 
Profiel   

Hee wat leuk, dat kan ik me nog wel herinneren dat je dat hebt gedaan volgens mij! Had je dat hier gedeeld?

Mijn vriend werkt als gids bij een nature reserve en de toerisme is zeker weer aan het aantrekken! Ik zou zeggen, lekker boeken. Zijn inderdaad sinds afgelopen maandag terug gegaan naar level 2. Mondkapjes nog wel op als je de winkel in gaat en bij binnenkomst restaurant en dergelijke. (Sterker nog ik ben nu een paar weken in NL bij m’n familie en vind het zooo gek dat iedereen hier zonder mondkapje loopt, kan er niet aan wennen zo in een drukke winkel haha, dan zet ik m gewoon op :P ) Avondklok is nu 23:00, restaurants/bars 22:00u dicht. Maar ik denk inderdaad dat iedereen staat te springen om je te mogen ontvangen. ;) Quarantineplicht komt nu te vervallen als je terugkomt naar NL als je gevaccineerd bent, volgensmij vanaf 22 sept.

Nu mag iedereen boven de 18 gevaccineerd worden dus ze zijn best prima bezig daar. Ik verwacht wel dat het rond de zomertijd daar wel weer iets omhoog gaat omdat iedereen dan weer gaat rondreizen en andere provincies gaat opzoeken, braaien met grote groepen etc. Dus zou kunnen dat ze dan terug gaan naar level 3. Betekent dat de avondklok dan een uur terug gaat en openingstijden restaurants etc. Verder niet echt drastische dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 12:26 



 
Profiel   

Wat fijn dat je vriend weer aan het werk kan Laughterline, en nog veel plezier hier in Nederland :)

Voor mij komt m'n volgende trip ook in één klap een stuk dichterbij (thuis blijven voor mijn oude pony, die wou ik voor geen goud achterlaten. Helaas is hij gisteren ingeslapen :knuffel: )
Het plan is nu om mijn FGASA lvl 1 te halen en daarna een soort stage te lopen bij een wildlife vet die voornamelijk neushoorns onthoornt en gewonde dieren door stroperij behandelt.

Ik heb nog niks geboekt en waarschijnlijk is alles pas in 2022 maar vind het wel spannend met Covid. Ik zou dan uiteraard wel het liefste de 'full experience' hebben en dus ook naar een bar, restaurant etc kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 12:52 



 
Profiel   

Oh nee, heel veel sterkte nyaleti! :( :(
Dat zijn gave plannen! Dat moet een bijzondere ervaring zijn. Bars en restaurants zijn gewoon open hoor, en geloof nooit dat ze die nogmaals dicht gaan gooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:09 



 
Profiel   

Zit nu in Botswana en ben via Zuid Afrika gekomen, geen enkel last van corona. Alleen vaccinaties, testen, mondkapjes en af en toe wordt de temperatuur gemeten.

Nu nog een testfaciliteit in Botswana vinden en dan gaan we terug naar Limpopo en door naar Johannesburg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 19:56 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties! Zoals ik hoopte zit Zuid-Afrika dus met smart te wachten op het normaal, geweldig :D

@Laughterline, jaa inderdaad dat had ik toen hier gedeeld. Zo'n geweldige ervaring geweest <3

Hopelijk dus op kort termijn terug om te genieten van dit geweldige land _/-\o_ <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 07:27 



 
Profiel   

Sakura789 schreef
Zit nu in Botswana en ben via Zuid Afrika gekomen, geen enkel last van corona. Alleen vaccinaties, testen, mondkapjes en af en toe wordt de temperatuur gemeten.

Nu nog een testfaciliteit in Botswana vinden en dan gaan we terug naar Limpopo en door naar Johannesburg.



Wat gaaf <3
Hoe bevalt het je daar nu? Het zal er nog rustig zijn kwa toerisme denk ik? Wil je wat foto's delen? :D

Heeft er iemand hier ervaring met een bedrag overmaken naar een Zuid Afrikaanse rekening? Zo ver ik weet kan ik hier voor Western Union gebruiken. Mag ik iemand hier PB over doen? Vind het lastig dat het zo anders gaat dan hoe wij het gewend zijn (ff tikkie sturen :+ ) en vind dat met geldzaken wat minder grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 21:33 



 
Profiel   

Bij geld overmaken even goed opletten, bij de ene bank van ons was het 25€ en bij de andere 5€. Blijft een gedoe hoor, ze moesten er zelf ook nog achteraan.

Even een snelle selectie:


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 08:41 



 
Profiel   

Prachtig! :))

Hier een update, we kunnen voor 2 weken naar Zuid-Afrika, hopelijk in januari!! :D
Nu zie ik alleen voor 2 weken vooral het zuiden naar voren komen om doorheen te reizen. Mis je dan niet veel?
Ik heb zelf enkel bij Hoedspruit gezeten in het noorden vlakbij Kruger. Wel veel uitstapjes gemaakt in deze omgeving, zat hier zelf een maand. Ben wel een beetje verwend met mijn verblijf toen midden in een big5 reservaat :o

Tips voor mooie routes, tips en plaatsen om te moeten bezoeken bij 2 weken Zuid-Afrika? Voor mijn vriend wordt het de eerste keer *\%/*
Ga uiteraard nog uuuuitgebreid onderzoek doen, maar pareltjes of must-sees en uiteraard must-skips :Y) hoor ik heel graag! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 14:54 



 
Profiel   

Is je vriend wel al eens in Afrika geweest of is dat ook de eerste keer? In dat laatste geval zou ik niet zo snel enkel het zuiden doen. In het zuiden heb je namelijk een stuk minder game-reserves en die moet je natuurlijk niet overslaan. Je hebt wel een kleine in Plettenberg en een andere kleine 2 uur rijden van Kaapstad, maar dat is het dierentuin gevoel en haalt het natuurlijk niet bij de grotere, gave parken. Verder heb je Addo Elephant park in Port Elizabeth, maar ook daar heb ik zelf niet de geweldige ervaringen gehad die ik in andere parken wel had. Dan zou ik liever het Kruger doen (kan wel erg commercieel zijn maar volgens mij is het qua toerisme nog steeds vrij rustig daar), een farm aangrenzend aan het Kruger of een van de grotere prive reserves (afhankelijk van je budget).

Misschien kun je een week Kruger/prive gamefarms doen en dan een week rond Kaapstad/Garden Route doorbrengen? Daar tussen in zou ik dan heen en weer vliegen. Zo heb je van alles een beetje en verspil je geen dagen in de auto om heen en weer te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:02 



 
Profiel   

Iriscope schreef
Is je vriend wel al eens in Afrika geweest of is dat ook de eerste keer? In dat laatste geval zou ik niet zo snel enkel het zuiden doen. In het zuiden heb je namelijk een stuk minder game-reserves en die moet je natuurlijk niet overslaan. Je hebt wel een kleine in Plettenberg en een andere kleine 2 uur rijden van Kaapstad, maar dat is het dierentuin gevoel en haalt het natuurlijk niet bij de grotere, gave parken. Verder heb je Addo Elephant park in Port Elizabeth, maar ook daar heb ik zelf niet de geweldige ervaringen gehad die ik in andere parken wel had. Dan zou ik liever het Kruger doen (kan wel erg commercieel zijn maar volgens mij is het qua toerisme nog steeds vrij rustig daar), een farm aangrenzend aan het Kruger of een van de grotere prive reserves (afhankelijk van je budget).

Misschien kun je een week Kruger/prive gamefarms doen en dan een week rond Kaapstad/Garden Route doorbrengen? Daar tussen in zou ik dan heen en weer vliegen. Zo heb je van alles een beetje en verspil je geen dagen in de auto om heen en weer te gaan.


Precies dit was mijn gedachte dus inderdaad ook, maar ik dacht misschien heb ik dit helemaal mis. Het wordt inderdaad zijn eerste keer Afrika, en het lijkt hem vooral erg gaaf door de natuur en dus ook de mooie parken. Hluhluwe staat bijvoorbeeld hoog op het lijstje.

Dan wordt het in elk geval deels of helemaal het noorden. Steden hebben we niet zo veel mee, dus Kaapstad dan misschien helemaal niet mee pakken.

Iemand al eens een 2weekse reis gedaan door het noorden? Of een gedeelte van je reis wat leuk zou passen in 2 weken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:07 



 
Profiel   

Heerlijke foto's Sakura <3

Deniees, het ligt maar net aan je budget en waar je van houdt natuurlijk.
Ik zou zelf kiezen voor een week Kruger + panorama route: I mean, je gaat wel voor de beesten toch :+
En daarna naar Kaapstad vliegen, paar dagen daar en zeker naar Hermanus gaan. Evt door tot bv Plettenbergsbaai?
Maar dan heb je wel een dure reis. Week in een lodge in Kruger, naar Kaapstad vliegen.. (pak wel een transfer van bv Hoedspruit naar Johannedburg! +/- 6 uurtjes en prachtige route. Vliegen vanaf Kruger is ook gewoon echt heel duur).

Andere optie is naar Kaapstad, stukje Garden route en Addo en reservaten daar in de buurt. Ook prachtig, wat minder echt Afrika (mijn ervaringen met safari is dat het daar wel echt anders is) maar wel wat vriendelijker kwa tijd en budget.

Of, als je er van houdt, Kruger en daarna de Drakensbergen in. Kamperen in de bergen etc.. Ben daar zelf nooit geweest maar dat gebied lijkt me ook geweldig!

Edit: ik ben op 'safari' geweest in Plettenbergsbaai en dat was echt om te janken. Het was een grote vlakte dus je zag 10 minuten van te voren als dat je zo een neushoorn zou tegen komen. Er stonden ook gewoon wat koeien tussendoor. De cheetahs en leeuwen zaten in een apart, klein verblijf zodat je ze altijd zou zien :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:19 



 
Profiel   

Kaapstad is echt niet zo'n stadgevoel, daar heb je juist veel mooie natuur! Misschien ben ik bevooroordeeld, maar Kaapstad is wat mij betreft de mooiste stad waar ik ooit geweest ben. Je kunt de wijnfarms bezoeken (zelfs te paard wijnproeven als je niet bang bent enigzins tipsy te paard te zitten), die zijn allemaal prachtig met geweldige uitzichten. De Tafelberg beklimmen is ook gaaf. Wel even iemand vragen die je de niet-toeristische route kan laten zien. Die zijn iets verder wandelen dan rechtstreeks aan de voorkant (bij de kabelbaan) omhoog, maar zoveel mooier! Verder zou ik Noordhoek ( Monkey Valley!!!) /Chapmans Peak daar niet overslaan, stoppen in Houtbay voor verse vis en vaak zeeleeuwen, en als je het qua tijd red een stukje richting de Garden Route rijden om bijvoorbeeld Wilderness, Knysna en misschien zelfs Stormsriver (Tsitsikamma) te zien. In Plettenberg zeker het gamereserve overslaan, maar wel als je tijd hebt een wandeling maken in Robberg Reserve. Volgens mij zijn er in Hermanus in januari weinig walvissen, maar dat moet je even bij Laughterline checken. Het weer is meestal prut daar en de natuur is (als je het mij vraagt) vergeleken met Knysna en Tsitsikamma, een stuk minder mooi. Mocht je in Wilderness stoppen, sla dan zeker een bezoek aan de Kaaimans Grotto niet over; https://www.atlasobscura.com/places/kaimaans-grotto.
Onderweg kom je dan ook nog langs Grootbos Nature Reserve waar Laughterline een tijd gewerkt heeft. Hier kan je prachtige buitenritten maken door het fynbos. Grootbos is in Gansbaai.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 17:35 



 
Profiel   

Leuke tips al. Je zou ook zo kunnen doen: kruger- swazi-Hluhluwe-drakensbergen-golden gate-Addo en via Port Elizabeth weer terug vliegen. Is wel flinke rit.

Tsitsikamma en wilderness zijn echt prachtig. Hermanus is leuk maar zou ik nu niet speciaal heen gaan buiten het walvis seizoen. Ook Kaapstad zegt mij weinig. Wel is de Hike op de Tafelberg prachtig. Ik vond skeleton gorge de mooiste.
Robberg is ook echt prachtig om te hiken.

Drakensbergen is ook heerlijk.

Er is een reden dat wij altijd 25 dagen gaan :D

In welk reserve zat je in hoedspruit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 23:00 



 
Profiel   

Wat ben ik al onwijs blij met jullie tips en adviezen :D :D

Ik ga alles wat jullie noemen opzoeken en als punten op een kaart aangeven, en dan kijken wat een handige route zou kunnen worden voor ons. Helemaal zin in!

@poes ik zat in Jejane, met een waterhole een paar meter bij onze open keuken vandaan. Alle dieren kwamen hier langs om wat te drinken, echt heel gaaf. Van olifanten en giraffes tot luipaarden, hyena's en leeuwen. Vrijwel iedere dag een game drive door het reservaat, de ene keer vroeg en de andere keer laat. Écht midden in de natuur <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 07:23 



 
Profiel   

Nyaleti schreef
Wat gaaf <3
Hoe bevalt het je daar nu? Het zal er nog rustig zijn kwa toerisme denk ik? Wil je wat foto's delen? :D


Het is best heel rustig, vooral veel toeristen uit Zuid Afrika en in de fly-in lodges ook wel wat internationale toeristen. Toch denk ik dat die in de delta wel echt vol zullen zitten nu. Deze tijd is wel ongeveer het eerst mogelijke weer na een paar jaar en mensen die er echt op gewacht hebben, pakken nu wel hun kans.

De campsites waar wij gestaan hebben waren allemaal zo goed als leeg. Ook wel bijzonder trouwens, we wilden in de Kalahari op een andere plek en toen werd aangegeven dat alles vol was. We komen aan en werkelijk geen mens te bekennen _O-

Toerisme vanuit Zuid Afrika komt wel echt weer op gang in het binnenland en richting de buurlanden. De auto verhuur bedrijven lijken veel wagens verkocht te hebben/ of in groot onderhoud.

@DenieesB wees niet bang dat je wat mist, dat doe je sws in die landen daar. Neem goed de tijd voor wat je wel wilt bezoeken (en ga tzt nog eens terug voor wat je denkt gemist te hebben ;) ) Belangrijke vraag, wat interesseert jullie beiden? Wij houden wel van afwisseling, dus bergen, vlakke landschappen, zee, steden. We merken dat we een beetje het enthousiasme verliezen als we alleen maar drie weken dieren gaan kijken. Wij zijn ook niet perse gericht op een Big5 maar kunnen net zo genieten van een roofvogel die een slang aan het oppeuzelen is, een schildpad die we ineens treffen of het proberen op de foto te zetten van een minuscuul snelle prachtige vogel.

Kaapstad is een heerlijke stad, maar dat is ook niet iets waar je snel even langs gaat rijden. Daar kun je gerust een paar dagen zoet zijn.

Alle musea zijn trouwens wel dicht. Helaas is weer het apartheidmuseum bij ons niet gelukt. Dus wij moeten ook weer terug :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 07:51 



 
Profiel   

Wat zouden we zonder jou moeten in dit topic, Iris :D

Ik hou niet van steden maar vind Kaapstad ook geweldig. Daarbij ben ik ook de enige die van Hermanus houdt :+ nou heb ik daar vooral gezeten om de rest van m'n reis uit te stippelen dus niet als toerist met een wat strakker schema.
Elke ochtend even een rondje wandelen langs Cliff path <3

Sakura, ga je nou terug naar Johannesburg voor het Apartheids museum? :') Vond dat wel erg indrukwekkend maar de rest van Joburg.. nah.

Ik heb inmiddels m'n opleiding geboekt en ga begin Januari voor m'n fgasa safari / nature guide ! Vind het heel spannend, ook wat betreft Covid maargoed met zoiets neem je sowieso al risico's :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 09:45 



 
Profiel   

Ja, en dan koppel ik er nog drie weken aan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 09:54 



 
Profiel   

Waar ga je het volgen nyaleti?

Overigens mocht je een tussenstop maken tussen joburg en kruger: in dullstroom zit een prima hostel, enkele lekkere restaurants maar vooral een hele leuke vogelopvang dullstroom bird of prey. Wij waren voor de show helemaal alleen en dat was heel gaaf hoe ze even enkele vogels voorstelden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:35 



 
Profiel   

Campfire Academy in Balule / Olifants west in greater Kruger. Hoedspruit als hometown, kan niet wachten daar weer te zijn <3

Ga m'n visa verlengen dus heb een half jaar in Zuid Afrika. Sowieso nog een stage bij een wildlife dierenarts, m'n ouders komen waarschijnlijk langs dus dan gaan we wel langs de Westkaap en hopelijk kan ik wat reizen naar Drakensbergen of eens een keer naar de Free state, dat lijkt me ook heel gaaf!
Als het mee zit al wat rond kijken voor werk :)
Ik hoop ook wat te vinden in Namibië of andere buurlanden tegen kost en inwoning om meer ervaring op te doen, langer van huis te zijn :+ en ook daar kijken voor werk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 12:45 



 
Profiel   

Als je naar Hermanus wilt speciaal voor de walvissen, ben ik bang dat je idd teleurgesteld zult zijn in Januari :j Ik woon in Gansbaai, 30 min van Hermanus af, en de meeste walvissen zijn vaak wel weg rond okt/nov.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-21 15:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 165 van de 166 [ 4128 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 162, 163, 164, 165, 166  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen