Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 251 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254 ... 471  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Ja zo was het hier ook en ik heb het de komende 2 weken druk. Ik was de eerste en binnen paar minuten weer weg
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:25 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Caro, dat is altijd fijn.

Hier het sportpredikaat binnen sinds vandaag, net een foutloze ronde in Zuidwolde <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 12:31 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Gefeliciteerd Caro, dat is altijd fijn.

Hier het sportpredikaat binnen sinds vandaag, net een foutloze ronde in Zuidwolde <3



Top. Gefeliciteerd
Altijd mooi rijden daar!

Super Caro. Dat is goed nieuws

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 19:50 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Gefeliciteerd Caro, dat is altijd fijn.

Hier het sportpredikaat binnen sinds vandaag, net een foutloze ronde in Zuidwolde <3


Gefeliciteerd!

Gaan er nog meer naar Zuidwolde? Mijn merrie loopt er zaterdag en zondag. Ik ga alleen zondag kijken, zaterdag andere plannen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 20:38 



 
Profiel   

Ik was er vandaag met 4 paarden. Morgen nog 2

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 21:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd pantykous!

Ik ben er dit jaar niet, kwam niet goed uit. Ze lopen zondag een rondje in Koudum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 21:55 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Gefeliciteerd Caro, dat is altijd fijn.

Hier het sportpredikaat binnen sinds vandaag, net een foutloze ronde in Zuidwolde <3


Gefeliciteerd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 07:49 



 
Profiel   

Van ons loopt er ook niks: ruiter was poosje uitgeschakeld dus paarden zijn er net weer beetje klaar voor…

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 07:50 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Gefeliciteerd Caro, dat is altijd fijn.

Hier het sportpredikaat binnen sinds vandaag, net een foutloze ronde in Zuidwolde <3


gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 08:19 



 
Profiel   

Dit weekend worden de veulens gespeend en gaan volgende weekend naar opfokstal in Nederland. Ondertussen komen de 2 2,5 jarige merries terug naar hier. Benieuwd
[ img ]
Lichtbruine is trouwens elite veulen geworden bij BWP. Blij mee. De moeder gaf tot nu toe 2 elite en 1 1ste premie. Ben benieuwd hoe ze zich ontwikkelen als ze onder zadel komen.

Vraagje. Ik ga de 4 jarige merrie (na het spenen) zadelmak maken maar ze is enorm gevoelig. Ze loopt al aan longe maar is echt bang van de zweep. Als ik zweep neem is het altijd crossen aan longe. Dus voorlopig geen zweep. Ik zou haar graag nageeftelijk laten lopen met ontspannen rug. Welke hulpteugels zouden jullie aanraden? Liefs niks hard vast zoals bijzetteugels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:42 



 
Profiel   

Dakario schreef
Dit weekend worden de veulens gespeend en gaan volgende weekend naar opfokstal in Nederland. Ondertussen komen de 2 2,5 jarige merries terug naar hier. Benieuwd
[ [url=m/ynuTrq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vraagje. Ik ga de 4 jarige merrie (na het spenen) zadelmak maken maar ze is enorm gevoelig. Ze loopt al aan longe maar is echt bang van de zweep. Als ik zweep neem is het altijd crossen aan longe. Dus voorlopig geen zweep. Ik zou haar graag nageeftelijk laten lopen met ontspannen rug. Welke hulpteugels zouden jullie aanraden? Liefs niks hard vast zoals bijzetteugels.


Ik gebruik graag heel simpel touwtjes. Kun je namelijk zelf goed afstellen en mee variëren qua plaatsing. Voordeel vind ik dat er rek in zit. Ze wennen zo ook aan een singeltje om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 09:49 



 
Profiel   

Helaas had ik het gemist van Zuidwolde dus niet opgegeven. Sowieso dit jaar niet zo scherp op geweest om te kijken naar de wat grotere wedstrijden. Volgend jaar maar nieuwe ronde nieuwe kansen en als het goed is zijn ze dan ook wat verder. Heb ze nu nog maar net L gestart.

Gefeliciteerd PK met het sportpredikaat!
@Dakario: begin meestal met een simpel touwtje en dan stap ik vervolgens over op elastiek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 12:30 



 
Profiel   

Ik gebruik ook simpele touwtjes van de bouwmarkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 12:50 



 
Profiel   

Ieder z’n ding maar ik vind bijgezet longeren voor ze zadelmak zijn vreselijk…

Vaak begin ik daar mee als ze een maand of twee onder het zadel zijn.

Diegene die ze voor ons zadelmak maakt heeft ze ook het liefst helemaal groen… Als ze achter de teugel kruipen wordt het wel een beetje eng…

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 12:54 



 
Profiel   

Als ik ze bijzet is het idd gewoon met touw aan het bit, tussen de voorbenen door en bovenop vast…

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 12:55 



 
Profiel   

Het is niet de bedoeling om aan teugel te lopen maar dat ze gewoon meer ontspannender loopt (nageeftelijk). Dus lang hals mag maar niet bang worden van een bit. Ze kent het bit goed en pakt het aan bij aandoen. Maar omdat dat een sensibele merrie is (lees iets onaangenaam = steigeren) wil ik voorzichtig zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 16:09 



 
Profiel   

Ik doe juist eerst aan de bijzet longeren zodat ze wat druk kennen op het bit

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 16:42 



 
Profiel   

Dubbele longe. Op die manier heb je zelf alle controle wanneer je even vast houdt of juist even los laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 16:44 



 
Profiel   

Dakario, ik zou in dit geval ook kiezen voor simpele touwtjes. Als je ze gewoon een beetje los houdt, kan ze nog een keer ergens van schrikken of reactie geven zonder dat ze meteen intense druk krijgt waar ze dan weer extra op kan reageren. Maar dat had je vast zelf ook al bedacht :P
Toch zie ik nog zo veel mensen die jonge paarden voorbereiden/opleiden en ze aan de longe al zo strak aansnoeren dat ik me afvraag wat ze dan denken te trainen :+
En leuk dat de jonge paarden naar huis komen wanneer de gupjes weg mogen.

Gefeliciteerd Caro!

De clintrexo mag midden oktober naar huis, eigenlijk had ik hem liever nu al van de merrie af. Die is er wel een beetje klaar mee. Maargoed, zijn andere maatje moet nog even bij moeders blijven. Dus nog even geduld.

Cowgirl, de suggesties die ik in eerste instantie wilde geven zijn al gegeven. (ogano sitte, eldorado)
Misschien over een hele andere boeg, Colorit of United Touch?
United touch voegt maat toe en kan galop / vermogen verbeteren.
Colorit voegt ook maat toe en geeft veelal een koel karakter mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 17:35 



 
Profiel   

Net even bij onze opfok geweest: besloten dat de 3 jarige Carrera nog lekker een half jaartje blijft staan. Ontwikkeld zich mooi maar vind dr ook nog weg jeugdig en scheelt werk op stal deze winter ;)

Mag ze gelijk op stal met de 2,5 jarige pony van dochterlief: chocolate. Echt een grappig ding!


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 19:45 



 
Profiel   

Wij gebruiken bij die wilde krengen vaak eerst een elastiek. Nu doet die vaak niks. Maar direct touw willen sommige echt wel achterover. Tegenwoordig gebruiken we zo eentje(maar dan voor longeren. Deze is voor rijden. Met longeren heb je 2 voor aan beide kanten vd singel ) zit elastiek aan met katrolletjes. Werkt super. Rijd er ook mee... Paarden leren zo dat ze continue druk hebben op de mond
[ img ]

Ik wil ze juist wel voor zadelmak maken in de touwen hebben. Dat ze weten wat druk is. Als er iemand opstapt en per ongeluk moet trekken dat ze dan niet in 1x schrikken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 20:11 



 
Profiel   

Goed idee revali! Nu heb ik haar gelongeerd met singel en kopstuk aan. Ik hoop gewoon dat zadelmak maken eens lukt bij haar. Ze is wel terug drachtig om haar kalm te houden.
Veulen van dit jaar is echt coole kikker maar wel met snelle reflexen. Zo heb ik het graag. (Meeste trouwens ook)

Stoere pose van uw zoontje Ioorrr! Nu moet ik eerst naar hem kijken voordat ik de paarden zie!

Anouk, caro29 en iorr.
Hoe plaatsen jullie de touwtjes? Enkel aan zijkanten of onderkant van singel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 20:55 



 
Profiel   

Ik heb aan de zijkanten de lusjes en dat variëer qua hoogte. Begin tussen de benen via bitring naar de zijkant. Ik heb ze nooit strak. Ik wil meestal dat zij jogt maar niet in stand giraf. Laag en rug loslaten. Daarnaast veel tempowisseling. Die van mij is sws al ouder en erg goed op stemhulp

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 21:07 



 
Profiel   

Hier dubbele longe en dan erop. Heb zo een hekel aan jonge dieren die in 1 houding achter het bit blijven.

Ik pak nu na een flinke zomerpauze mijn 4jarige Connect op. Het begin was even pittig maar onder het zadel geen pas verkeerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 21:21 



 
Profiel   

leuk dat de jonkies naar huis komen, maak je ze zelf zadelmak?

ik heb er zelf een keer een touwtje aan, gewoon zodat ze weten dat er een keer iets is, daarna ga ik direct met lange lijnen aan de gang en de meeste hier lopen ook mee inspannen, dus dat is een mooie oefening.

fijn dat het goed ging Rensju! pittig mag zolang het maar fair blijft toch? Hier vd week 2e keer op de 3 jarige gezeten, liep super relaxed. Iets te bijna.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 08:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 251 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254 ... 471  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen