Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 355 van de 389 [ 9707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

Hier ej Drachten. Twijfelen iedere keer ook of de tondeusekopjes kunnen, maar krijg ze altijd keurig geslepen terug.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 13:30 



 
Profiel   

Weet iemand ook een fijn adres om messen te slijpen (van scheermachine, geen tondeuse) in de buurt van Rotterdam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 14:40 



 
Profiel   

mcjv schreef
Weet iemand ook een fijn adres om messen te slijpen (van scheermachine, geen tondeuse) in de buurt van Rotterdam?


https://trimgereedschap.nl/

Hier ben ik de laatste keren erg goed geholpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 14:44 



 
Profiel   

Pantykous schreef
mcjv schreef
Weet iemand ook een fijn adres om messen te slijpen (van scheermachine, geen tondeuse) in de buurt van Rotterdam?


https://trimgereedschap.nl/

Hier ben ik de laatste keren erg goed geholpen.


Dank je wel voor het melden. Deze ook een bericht gestuurd....

Voorheen konden mijn kopjes lang mee, laatst met een veulen 4 kopjes gebruikt :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 18:35 



 
Profiel   

Even opletten want hij is 3 maanden in t jaar dicht ivm z’n gezondheid, waaronder september.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 18:54 



 
Profiel   

Ik heb ze ook naar ej gebracht. Vond het verrassend goedkoop? 3,95 voor een set slijpen.
Ga ze morgen weer ophalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 19:14 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Even opletten want hij is 3 maanden in t jaar dicht ivm z’n gezondheid, waaronder september.

Klopt, hij is vanaf 1 oktober weer bereikbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 22:24 



 
Profiel   

Pantykous schreef
mcjv schreef
Weet iemand ook een fijn adres om messen te slijpen (van scheermachine, geen tondeuse) in de buurt van Rotterdam?


https://trimgereedschap.nl/

Hier ben ik de laatste keren erg goed geholpen.



Dankjewel! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 22:51 



 
Profiel   

Dispar_Vulgo schreef
Ik heb ze ook naar ej gebracht. Vond het verrassend goedkoop? 3,95 voor een set slijpen.
Ga ze morgen weer ophalen.


Dat lijkt me extreem weinig.

Ik scheer heel het jaar rond, voor de zomervakantie geschoren en vorige week. Ik heb genoeg pony's die ik in de zomer scheer zodat ze fris en fruitig hun werk kunnen doen ipv zweten en vies blijven.

Ik heb er eentje die ik 2x per jaar scheer in de winter en de andere kan ik wel 6x per jaar scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 07:57 



 
Profiel   

Scheerleek vraagje. Zou ik nu eerst mijn paard in een dekenmodel kunnen scheren (lijf er uit maar benen en hals er in) en dan later helemaal kaal? Of wordt dat dan heel lelijk?
Paard heeft het nu redelijk warm met werken, maar staat nog tot de eerste week van november buiten. Dus helemaal kaal vind ik dan wel heftig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 13:45 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Scheerleek vraagje. Zou ik nu eerst mijn paard in een dekenmodel kunnen scheren (lijf er uit maar benen en hals er in) en dan later helemaal kaal? Of wordt dat dan heel lelijk?
Paard heeft het nu redelijk warm met werken, maar staat nog tot de eerste week van november buiten. Dus helemaal kaal vind ik dan wel heftig.


Ik denk als je hem/haar later helemaal wilt scheren dat je dan weer over hetzelfde deel heen moet wat je al reeds hebt geschoren omdat je anders lengteverschil krijgt. Ik zit een beetje in hetzelfde dubio nu wat betreft helemaal/deels scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 13:49 



 
Profiel   

Als je m de tweede keer ook weer helemaal scheert gaat dat prima :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 14:50 



 
Profiel   

Ik heb juist nu wel de hals mee genomen en doe die in november niet weer. Dan staat er genoeg haar op voor het dragen van geen halsdeken als het kouder wordt. Mijne staan 24/7 buiten. Pony met de manen aan 1 kant gaat onder zijn manen elke keer wel kaal. Het lijkt sowieso dom bij hun, het zijn namelijk Shetlanders en ik laat altijd onderbenen en hoofd erin op de baard na. En vanaf november dus alles wat niet onder de deken zit, blijft lang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 14:59 



 
Profiel   

mcjv schreef
Veulen84 schreef
Scheerleek vraagje. Zou ik nu eerst mijn paard in een dekenmodel kunnen scheren (lijf er uit maar benen en hals er in) en dan later helemaal kaal? Of wordt dat dan heel lelijk?
Paard heeft het nu redelijk warm met werken, maar staat nog tot de eerste week van november buiten. Dus helemaal kaal vind ik dan wel heftig.


Ik denk als je hem/haar later helemaal wilt scheren dat je dan weer over hetzelfde deel heen moet wat je al reeds hebt geschoren omdat je anders lengteverschil krijgt. Ik zit een beetje in hetzelfde dubio nu wat betreft helemaal/deels scheren.


Tweede keer wordt dan kaal (op een dekje na), vind het niet erg om dan het eerste deel nog een keer te doen. Maar zou het dan met 6 weken wel lang genoeg zijn om 2 keer te scheren?


Jorex schreef
Ik heb juist nu wel de hals mee genomen en doe die in november niet weer. Dan staat er genoeg haar op voor het dragen van geen halsdeken als het kouder wordt. Mijne staan 24/7 buiten. Pony met de manen aan 1 kant gaat onder zijn manen elke keer wel kaal. Het lijkt sowieso dom bij hun, het zijn namelijk Shetlanders en ik laat altijd onderbenen en hoofd erin op de baard na. En vanaf november dus alles wat niet onder de deken zit, blijft lang.


Ik vind het nu wel heftig om hals ook kaal te doen. Dus dacht, nu alles onder dekentje kaal en voor de nacht een dekentje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 15:14 



 
Profiel   

Ik heb 2 weken geleden alles kaal gedaan. Juist just groeit het hard

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 15:29 



 
Profiel   

Mijne stonden zelfs tot gisterenavond s nachts ook nog eens zonder deken buiten, tenzij er regen voorspeld werd dan ging de regendeken erover. Ze zijn niet van suiker. Paarden hebben een veel lagere comfortabele buitentemperatuur. Nu zakt de temperatuur weer teveel s nachts dus ze staan weer onder 200 gram nu in de nacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 16:07 



 
Profiel   

Maar doen jullie dan iedere ochtend/avond de deken op/af?
Hier staan ze nog 24/7 buiten en overdag is het nog warm, dus ik scheer pas als ze s nachts weer op stal gaan en 24/7 de deken op kan blijven :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 17:03 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
mcjv schreef
Ik denk als je hem/haar later helemaal wilt scheren dat je dan weer over hetzelfde deel heen moet wat je al reeds hebt geschoren omdat je anders lengteverschil krijgt. Ik zit een beetje in hetzelfde dubio nu wat betreft helemaal/deels scheren.


Tweede keer wordt dan kaal (op een dekje na), vind het niet erg om dan het eerste deel nog een keer te doen. Maar zou het dan met 6 weken wel lang genoeg zijn om 2 keer te scheren?


Ja ik denk het wel hoor. En als het haar niet pakt dan weet je dat je er niet nogmaals overheen hoeft te gaan, al denk ik dat het reeds geschoren deel wel lang genoeg is om opnieuw te scheren. :) Kwestie van even een test strookje doen eroverheen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 20:53 



 
Profiel   

Vraagje, welke scheerapparaten zijn kwalitatief goed voor een leuke prijs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:30 



 
Profiel   

Heiniger, Hauptner, aesculap, econom

Voor tondeuses de Heiniger, aesculap, Moser max45

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 22:42 



 
Profiel   

Ik zit toch even in dubio wat betreft scheren..

Heb dit weekend een endurance wedstrijd (midden op dag, voorspelling 22 graden).
Paard staat nog 24/7 buiten dus al redelijke wintervacht. Ik scheer normaal zodra hij 's nachts op stal gaat.

Zal ik toch maar alvast (een deel) scheren?
Deels scheren heeft eigenlijk geen voorkeur (ivm dressuurwedstrijden :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 12:55 



 
Profiel   

Wij hebben zaterdag mendurance wedstrijd en heb ze voor het weekeind alvast zo geschoren.
Zo blijven ze lekker zonder deken buiten maar kunnen toch beter hun warmte kwijt. Ik scheer ze van de winter nog 1 of 2x in dit zelfde modelletje, alleen vers geschoren met rotweer gaat er een dekentje op. Afgelopen februari in die sneeuw stonden ze gewoon zonder, ik had toen in december voor het laatst geschoren.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:06 



 
Profiel   

Je kan ook scheren tot je zadel en je singel, dus alleen de voorkant.
Of alleen een stuk van de onderhals en de boeg tot tussen de voorbenen.
Ben het met je eens dat praktisch in dit geval de voorkeur heeft boven de looks :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:30 



 
Profiel   

Heeft elke ej een slijpservice?
Hier regio Oost-Vlaanderen (België) op zoek naar iemand die m’n tondeusekopjes wil slijpen, tot nu toe zegt iedereen dat dit helemaal niet kan…
Vind het dan wel erg duur worden, je betaalt al snel €40 per kopje

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 17:44 



 
Profiel   

jadeken schreef
Heeft elke ej een slijpservice?
Hier regio Oost-Vlaanderen (België) op zoek naar iemand die m’n tondeusekopjes wil slijpen, tot nu toe zegt iedereen dat dit helemaal niet kan…
Vind het dan wel erg duur worden, je betaalt al snel €40 per kopje

Ja, want wordt allemaal opgestuurd naar hoofdkantoor... Daar hebben ze een vaste slijper.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 19:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 355 van de 389 [ 9707 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 352, 353, 354, 355, 356, 357, 358 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen