Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 404 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhaflinger

 
Profiel   

Ik scheer ook... en dan beetje afhankelijk van de temperatuur 200-400 grams dekens
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:31 



 
Profiel   

Ik scheer ook. Hij staat jaarrond 24/7 buiten, dus op zijn dikst vorige winter had hij 750 gram op. Maar nu heb ik er wel een dat het heel snel koud heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:40 



 
Profiel   

De onze heeft ook altijd buiten gestaan en geschoren geweest. Wij scheerden de benen niet en werkten met dekens. Voordien schoren we niet of pas later waardoor hij lang bezweet bleef, met een goede bronchitis tot gevolg. Nu helaas geblesseerd, weet niet of we deze winter nog gaan kunnen rijden -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:50 



 
Profiel   

maya12333 schreef
Ik scheer ook. Hij staat jaarrond 24/7 buiten, dus op zijn dikst vorige winter had hij 750 gram op. Maar nu heb ik er wel een dat het heel snel koud heeft.

750 gram? Is dat geen typfoutje

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:10 



 
Profiel   

Peelie schreef
maya12333 schreef
Ik scheer ook. Hij staat jaarrond 24/7 buiten, dus op zijn dikst vorige winter had hij 750 gram op. Maar nu heb ik er wel een dat het heel snel koud heeft.

750 gram? Is dat geen typfoutje

Dat dacht ik ook al. bestaan die?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:16 



 
Profiel   

pillow schreef
Peelie schreef
750 gram? Is dat geen typfoutje

Dat dacht ik ook al. bestaan die?

Nee helaas niet. Die ene week met gevoelstemperatuur -20, stond hij met een 0 grams outdoor met een 100 grams liner eraan vast. Daaronder een onderdeken van 200 gram en nog een van 350 gram en dan ook nog een recuptex wat je als 100 grams mag tellen. Had hij het heerlijk onder gelukkig. De rest van de winter stond hij grotendeels onder een constructie van totaal 550 gram.

https://www.instagram.com/p/CKHghM2M8GH ... =copy_link

Zoals je kan zien, vermaakte hij zich prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:28 



 
Profiel   

Jeetje. Ik heb mijn paarden vroeger ook 24/7 buiten gehad, volledig geschoren. Maar nooit meer dan 450 gram op. En dat was +/-10 jaar geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:44 



 
Profiel   

Peelie schreef
Jeetje. Ik heb mijn paarden vroeger ook 24/7 buiten gehad, volledig geschoren. Maar nooit meer dan 450 gram op. En dat was +/-10 jaar geleden.


Zoals ik al zei, hij kan heel slecht tegen kou. Maakt ook amper huidvet aan, waardoor zijn eigen vacht ook niet waterdicht is. Daarnaast ook geen grammetje vet te veel, moet altijd bijvoeren om hem een beetje op gewicht te laten blijven. En het zou ook niet meegeholpen hebben dat hij pas in januari verhuist is naar deze plek, dus nog niet gewent aan deze extreme omstandigheden afgelopen winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 13:59 



 
Profiel   

Oei jullie berichten geven me weinig hoop dat ik zonder scheren de winter doorkom :')

Ik dacht om misschien een 100grams deken met (afneembare) hals te kopen en daaronder met dikkere laagjes te werken.
Welk merk past fijn op de brede maar korte Haflingers? Ze zit nu vaak tussen 175 en 185 in, net afhankelijk hoe de dekens vallen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 17:19 



 
Profiel   

Let op dat je bij 24/7 buiten altijd een extra deken hebt.
Als t echt een keer 24 uur non-stop regent is het echt wel fijn om een keer een droge op te doen, zeiknatte dekens worden zwaar.

Ik ben erg fan van Weatherbeeta op mijn haf, die passen tot nog toe allemaal erg mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 18:31 



 
Profiel   

Die van mij hebben allebei dekens van horseware (amigo en rambo) maat 185.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 21:33 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Let op dat je bij 24/7 buiten altijd een extra deken hebt.
Als t echt een keer 24 uur non-stop regent is het echt wel fijn om een keer een droge op te doen, zeiknatte dekens worden zwaar.

Ik ben erg fan van Weatherbeeta op mijn haf, die passen tot nog toe allemaal erg mooi.


Ik ben ook fan van weatherbeetha alleen slecht te krijgen wat ik zoek.. zo zoek ik nog een 300 (of hoger) deken met een losse hals erbij.. ik naar 170..

En liefst niet in paars want dat is mijn 100 grams deken al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 06:51 



 
Profiel   

Ik heb al mijn Weatherbeeta dekens rechtstreeks uit het VK (voor Brexit).

Daar was alles te koop voor minder dan in Nederland.
Hoe dat nu zit, weet ik niet, ben gelukkig momenteel aardig voorzien dus hoef t nog niet te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 06:54 



 
Profiel   

Ik kom me hier ook melden. Sinds zaterdag trotse eigenaresse van een hele lieve 2 jarige haflinger merrie genaamd Sully (du Rieu).
Nu vooral korte bezoekjes die bestaan uit vertrouwd raken met normale zaken en de omgeving en volgend jaar rustig aan inrijden en ik hoop dat het lukt om er ook een sport haflinger van te maken. :)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 17:06 



 
Profiel   

Wat een leukerd! Gefeliciteerd en welkom! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 19:55 



 
Profiel   

Leonie, gecondoleerd met het verlies van Mareja. Wat een gemis. Ik hoop dat je weer gelukkig wordt met je nieuwe Had

Flicka, Veel beterschap

Fleury, welkom en veel plezier met je Haf.

Wij zijn sinds vorig jaar oktober niet meer gestart in de dressuur. In augustus gaan we weer ee n s een Z1 proef rijden. We hebben wel veel gesprongen en zijn officieel gestart in de BB 90cm. Dat was een heel avontuur. De eerste ronde uitgebeld na drie weigeringen, alle drie mijn schuld ik vind het doodeng. Het tweede parcours rond gekomen, ik was erg trots op Wuppie. Nu hoop ik dat er nog wat endurance wedstrijden door gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 14:13 



 
Profiel   

Hier toevallig al mensen die van plan zijn om volgend jaar deel te nemen met jullie Haflinger aan het Haflinger weekend (1, 2 en 3 juli) van de vereniging de aangespannen Haflinger?

Om alles te kunnen bekostigen en doorgang te kunnen vinden, doen ze met als vorig jaar wederom mee aan de grote clubactie. Dus voor mensen die willen helpen:

https://lot.clubactie.nl/lot/de-aangesp ... -m/1649442

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 02:13 



 
Profiel   

Ik weet niet of ik mee ga doen. Maar wil vragen of ik miss foto’s mag komen maken

Welke dagen dat weet ik dan nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 08:20 



 
Profiel   

Fleury schreef
Ik kom me hier ook melden. Sinds zaterdag trotse eigenaresse van een hele lieve 2 jarige haflinger merrie genaamd Sully (du Rieu).
Nu vooral korte bezoekjes die bestaan uit vertrouwd raken met normale zaken en de omgeving en volgend jaar rustig aan inrijden en ik hoop dat het lukt om er ook een sport haflinger van te maken. :)

[ [url=m/Xbc9gq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jLHNkk.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 Wat mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:30 



 
Profiel   

fotolijstje schreef
Fleury schreef
Ik kom me hier ook melden. Sinds zaterdag trotse eigenaresse van een hele lieve 2 jarige haflinger merrie genaamd Sully (du Rieu).
Nu vooral korte bezoekjes die bestaan uit vertrouwd raken met normale zaken en de omgeving en volgend jaar rustig aan inrijden en ik hoop dat het lukt om er ook een sport haflinger van te maken. :)

[ [url=m/Xbc9gq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jLHNkk.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 Wat mooi!


Voor degenen die het misschien niet hebben meegekregen....Fleury is vorige week overleden.

[VN] Bokker Fleury overleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:02 



 
Profiel   

Ik zou wel willen meedoen, maar mijn merrie heeft dan net een paar weken haar veulen. In het najaar is voor ons veel handiger :j is dus voor het nhps event precies t zelfde verhaal :Y)

Ik had het idd gelezen Suffie, ken haar verder niet, maar hoop dat ze haar rust nu heeft gevonden, en dat haar familie en omgeving het een plekje kan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:14 



 
Profiel   

miriammiddel schreef
Hier toevallig al mensen die van plan zijn om volgend jaar deel te nemen met jullie Haflinger aan het Haflinger weekend (1, 2 en 3 juli) van de vereniging de aangespannen Haflinger?

Om alles te kunnen bekostigen en doorgang te kunnen vinden, doen ze met als vorig jaar wederom mee aan de grote clubactie. Dus voor mensen die willen helpen:

https://lot.clubactie.nl/lot/de-aangesp ... -m/1649442


Het is voor mij ver weg en mijn Haflinger is niet gewend om op stal te staan, dus geen idee nog of wij meedoen.

Andere vraag; wanneer en hoe vaak scheren jullie je Haflinger? De mijne staat 24/7 buiten en schiet al aardig in de vacht. Nu een ongevoerde regendeken op en was van plan een hoge jachtstreep te gaan scheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:20 



 
Profiel   

Mijn haf 2 weken geleden geschoren en gewoon geen deken om.. nu wordt het donderdag of vrijdag slecht weer en dan krijgt hij wel deken om. En dan afhankelijk temp en weer kijk ik of af kan of om hou.

Stan van mij heeft echt een dikke huid en heeft niet snel koud

Loopt ook 24/7 buiten met schuil mogelijkheden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:25 



 
Profiel   

[ITP] Doe eens gek: Meneer Anton weer in dressuurring

Na 4 jaar is Meneer Anton weer in de dressuur ring gestart. Lekkere Mafkees had het naar zijn zin

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 06:35 



 
Profiel   

Laurahh schreef
miriammiddel schreef
Hier toevallig al mensen die van plan zijn om volgend jaar deel te nemen met jullie Haflinger aan het Haflinger weekend (1, 2 en 3 juli) van de vereniging de aangespannen Haflinger?

Om alles te kunnen bekostigen en doorgang te kunnen vinden, doen ze met als vorig jaar wederom mee aan de grote clubactie. Dus voor mensen die willen helpen:

https://lot.clubactie.nl/lot/de-aangesp ... -m/1649442


Het is voor mij ver weg en mijn Haflinger is niet gewend om op stal te staan, dus geen idee nog of wij meedoen.

Andere vraag; wanneer en hoe vaak scheren jullie je Haflinger? De mijne staat 24/7 buiten en schiet al aardig in de vacht. Nu een ongevoerde regendeken op en was van plan een hoge jachtstreep te gaan scheren.


Het is wel echt de moeite waard gok ik! Wij moeten ook helemaal vanuit Groningen komen..
Heb verder geen ervaring met scheren helaas.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 21:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 404 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen