Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 253 van de 596 [ 14886 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256 ... 596  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fun-da deel 3!

 
Profiel   

astrea schreef
Wij hebben bijna 3 jaar geleden ons huis gekocht.
Zondagavond zagen we het te koop staan ( waren niet actief op zoek) Dinsdag middag bezichtiging. En in de avond via mail een bod uitgebracht.
Wij hebben de vraagprijs geboden + wisten inmiddels dat de bewoners voor ons het hier voor gekocht hadden) maar dan inclusief de stal en omheining. Dit was eigenlijk voor meer prijs.
Bod was niet helemaal het hoogste maar de makelaar gunde het ons, omdat wij dan de pony's bij het huis konden hebben. Heeft dus een bedrag achter gehouden, was ook maar iets hoger dan dat van ons.
Verder hebben we het huis pas bij overschrijving weer gezien.
En nog steeds super blij mee.

Ik heb het echt even drie keer moeten lezen, maar het staat er echt hè… dat de mákelaar het jullie gunde en een hoger bod heeft achtergehouden. Wow -O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 21:58 



 
Profiel   

Als makelaar een hoger bod achterhouden voor de verkopers dat lijkt me een tuchtzaak waardig. De makelaar heeft niks te gunnen hij is geen eigenaar van de woning, de enige die iets te gunnen hebben zijn de verkopers. Echt schandalig als een makelaar dit doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 22:07 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
mavantos schreef
https://www.funda.nl/koop/maasdijk/huis ... asdijk-49/

Ik vind dit altijd zo treurig om te zien. Dat mensen echt wonen in een onafgemaakt huis. Hier staat ook nog bij dat verkoper het project niet kon afmaken.

Overigens zie je vanaf de eerste foto de tankwagens glimmend achter het huis vandaan komen :=


Ligt er een industrieterrein achter ofzo?


Klopt inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 22:08 



 
Profiel   

Gefeliciteerd pillow!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 02:44 



 
Profiel   

Gefelciteerd pillow! Mooie plek

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 06:13 



 
Profiel   

Gefeliciteerd pillow.
Wat een ruimte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 07:06 



 
Profiel   

astrea schreef
W
Bod was niet helemaal het hoogste maar de makelaar gunde het ons, omdat wij dan de pony's bij het huis konden hebben. Heeft dus een bedrag achter gehouden, was ook maar iets hoger dan dat van ons.

Als ik dit als oude eigenaar/verkoper zou lezen, zou ik direct de makelaar aanklagen.
De makelaar is in dienst van de verkopers (die betalen hem!!) en hij is verplicht alle biedingen door te spelen.
Echt absurd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 07:36 



 
Profiel   

Brainless schreef
astrea schreef
W
Bod was niet helemaal het hoogste maar de makelaar gunde het ons, omdat wij dan de pony's bij het huis konden hebben. Heeft dus een bedrag achter gehouden, was ook maar iets hoger dan dat van ons.

Als ik dit als oude eigenaar/verkoper zou lezen, zou ik direct de makelaar aanklagen.
De makelaar is in dienst van de verkopers (die betalen hem!!) en hij is verplicht alle biedingen door te spelen.
Echt absurd!


Zo dat is echt een bizarre situatie ja. Dat is niet aan de makelaar. Die mag geen bod achterhouden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 07:59 



 

Ben wel benieuwd welke makelaar dat is.. kan ik die mijden als de pest. Wat een rotte appel zeg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 08:37 



 
Profiel   

En hoe weten we of dit verhaal waar is?

Heeft de makelaar dat verteld? Waarom zou hij dat doen? Hoe weet je dat wat hij zegt waar is?
Toevallig de andere bieders tegengekomen? Hoe weet je dat het klopt wat die zeggen?


Laatst bijgewerkt door Ibbel op 18-09-21 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 08:40 



 
Profiel   

Ibbel schreef
En hoe weten we of dit verhaal waar is?

Heeft de makelaar dat vertelt? Waarom zou hij dat doen? Hoe weet je dat wat hij zegt waar is?
Toevallig de andere bieders tegengekomen? Hoe weet je dat het klopt wat die zeggen?

En of die kopers wellicht zelfs opdracht gegeven hebben om met zulke zaken rekening te houden?

De markt was drie geleden behoorlijk anders......

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 09:05 



 
Profiel   

Bij aankoop van dit huis waren wij ook blij dat we een aankoop makelaar hadden.
De verkopende makelaar gunde ons het huis niet.
Ook buiten de verkopers om speelde hij vuil spel. Tot onze makelaar daar achter kwam en toen ineens werd ons bod geaccepteerd. Want onze makelaar dreigde toen ineens met het hogerop te gooien.

Reden, de verkopende makelaar en ons huidige huis staan in Limburg.
Wij komen van Brabant en de verkoop makelaar wist wel dat als wij het huis kochten hij ons oude huis niet kon verkopen en daar dus niets aan verdiende.
Hij wilde dus alleen aan Limburgers verkopen.


Zo hebben wij ook ooit op een huis geboden wat verkocht werd op een veiling, ieder mocht 1 bod uitbrengen en wij hadden het hoogste.
De Notaris, die expres zijn mond voorbij praatte, gaf aan dat wij het hoogste hadden maar de verkopers toch niet verkochten.
Dat mocht in wat er in de voor afgestelde regels stond niet.
Nu hadden wij daar een zaak van kunnen maken. Hadden we ook zeker gewonnen.
Maar dit huis was het huis van de inmiddels overleden vader en precies naast ons woonde de zoon.
Dan heb je al direct buren ruzie.
Achteraf bleek dat de kinderen op deze manier waarde wilde bepalen, voor meerdere familieleden die het huis wilde kopen.


Dus verbazen doen dingen mij niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 09:11 



 

Maar dan zouden de verkopers het gegund hebben aan mensen met paarden. En niet de makelaar. Een makelaar heeft niemand iets te gunnen, die moet gewoon eerlijk zijn naar de verkopende partij die hem betaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 09:12 



 
Profiel   

ikke schreef
Ibbel schreef
En hoe weten we of dit verhaal waar is?

Heeft de makelaar dat vertelt? Waarom zou hij dat doen? Hoe weet je dat wat hij zegt waar is?
Toevallig de andere bieders tegengekomen? Hoe weet je dat het klopt wat die zeggen?

En of die kopers wellicht zelfs opdracht gegeven hebben om met zulke zaken rekening te houden?

De markt was drie geleden behoorlijk anders......


De kopers of de verkopers??
Tuurlijk is het een kwestie van gunnen. Ik maak regelmatig mee dat een huis niet naar het hoogste bod gaat ivm gunfactor. Dat is iets anders dan een bod achterhouden omdat ik als makelaar het bepaalde mensen meer gun.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 09:42 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Bij aankoop van dit huis waren wij ook blij dat we een aankoop makelaar hadden.
De verkopende makelaar gunde ons het huis niet.
Ook buiten de verkopers om speelde hij vuil spel. Tot onze makelaar daar achter kwam en toen ineens werd ons bod geaccepteerd. Want onze makelaar dreigde toen ineens met het hogerop te gooien.

Reden, de verkopende makelaar en ons huidige huis staan in Limburg.
Wij komen van Brabant en de verkoop makelaar wist wel dat als wij het huis kochten hij ons oude huis niet kon verkopen en daar dus niets aan verdiende.
Hij wilde dus alleen aan Limburgers verkopen.


Zo hebben wij ook ooit op een huis geboden wat verkocht werd op een veiling, ieder mocht 1 bod uitbrengen en wij hadden het hoogste.
De Notaris, die expres zijn mond voorbij praatte, gaf aan dat wij het hoogste hadden maar de verkopers toch niet verkochten.
Dat mocht in wat er in de voor afgestelde regels stond niet.
Nu hadden wij daar een zaak van kunnen maken. Hadden we ook zeker gewonnen.
Maar dit huis was het huis van de inmiddels overleden vader en precies naast ons woonde de zoon.
Dan heb je al direct buren ruzie.
Achteraf bleek dat de kinderen op deze manier waarde wilde bepalen, voor meerdere familieleden die het huis wilde kopen.


Dus verbazen doen dingen mij niet.

Limburgers zijn ook niet zelden behept met een "eigen volk mentaliteit"

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 09:46 



 
Profiel   

manzano schreef
astrea schreef
Wij hebben bijna 3 jaar geleden ons huis gekocht.
Zondagavond zagen we het te koop staan ( waren niet actief op zoek) Dinsdag middag bezichtiging. En in de avond via mail een bod uitgebracht.
Wij hebben de vraagprijs geboden + wisten inmiddels dat de bewoners voor ons het hier voor gekocht hadden) maar dan inclusief de stal en omheining. Dit was eigenlijk voor meer prijs.
Bod was niet helemaal het hoogste maar de makelaar gunde het ons, omdat wij dan de pony's bij het huis konden hebben. Heeft dus een bedrag achter gehouden, was ook maar iets hoger dan dat van ons.
Verder hebben we het huis pas bij overschrijving weer gezien.
En nog steeds super blij mee.


Zo dat is dan een bizar slechte makelaar zeg! Die had ik voor de tucht getrokken als verkoper.


Het zou maar de makelaar zijn die je huis verkoopt en je daar als eigenaar niets van weet... al is dat tucht van de makelaardij ook 1 door gestoken kaart, die blijven de makelaar ten alle tijden beschermen. Zelfs als ze echt super fout zijn. Hebben wij 2 maanden terug nog mee gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 09:57 



 
Profiel   

ikke schreef
DuoPenotti schreef
Bij aankoop van dit huis waren wij ook blij dat we een aankoop makelaar hadden.
De verkopende makelaar gunde ons het huis niet.
Ook buiten de verkopers om speelde hij vuil spel. Tot onze makelaar daar achter kwam en toen ineens werd ons bod geaccepteerd. Want onze makelaar dreigde toen ineens met het hogerop te gooien.

Reden, de verkopende makelaar en ons huidige huis staan in Limburg.
Wij komen van Brabant en de verkoop makelaar wist wel dat als wij het huis kochten hij ons oude huis niet kon verkopen en daar dus niets aan verdiende.
Hij wilde dus alleen aan Limburgers verkopen.


Zo hebben wij ook ooit op een huis geboden wat verkocht werd op een veiling, ieder mocht 1 bod uitbrengen en wij hadden het hoogste.
De Notaris, die expres zijn mond voorbij praatte, gaf aan dat wij het hoogste hadden maar de verkopers toch niet verkochten.
Dat mocht in wat er in de voor afgestelde regels stond niet.
Nu hadden wij daar een zaak van kunnen maken. Hadden we ook zeker gewonnen.
Maar dit huis was het huis van de inmiddels overleden vader en precies naast ons woonde de zoon.
Dan heb je al direct buren ruzie.
Achteraf bleek dat de kinderen op deze manier waarde wilde bepalen, voor meerdere familieleden die het huis wilde kopen.


Dus verbazen doen dingen mij niet.

Limburgers zijn ook niet zelden behept met een "eigen volk mentaliteit"

Klopt, maar dat waren de vorige bewoners niet.
Toen wij het huis gekocht hadden waren ze zelfs erg blij. Want die gunde het ons dus echt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 11:12 



 
Profiel   

Wat vinden jullie hiervan?
Is wel leemgrond, iets om rekening mee te houden.
https://www.funda.nl/koop/vlagtwedde/hu ... straat-43/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 13:49 



 
Profiel   

HorsePassion schreef
Wat vinden jullie hiervan?
Is wel leemgrond, iets om rekening mee te houden.
https://www.funda.nl/koop/vlagtwedde/hu ... straat-43/

Veengrond toch? Ja wat moet je er van zeggen, apart is het wel. Zeker de indeling en kleuren. Maar je hebt wel de ruimte zowel in huis als buiten. Het ziet er allemaal erg verwaarloosd uit. De omgeving is wat minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:25 



 
Profiel   

Oo dit blijft zo’n heerlijk topic!

Ons eigen huis staat momenteel in de verkoop :)
https://www.funda.nl/koop/brakel/huis-4 ... posweg-26/

De markt is echt helemaal gestoord! Nooit verwacht dat er zoveel interesse zou zijn!

En dit hebben we gekocht! Geen enorm perceel voor paardenhouderij zoals de meesten hier, maar een stekkie wat ik m’n hele leven al fantastisch vind! En toen kwam het ineens op ons pad, dus ons huidige huis is nog niet eens helemaal klaar qua verbouwing, maar deze konden we niet voorbij laten gaan <3
Moet uiteraard volledig gestript worden haha!
https://www.funda.nl/koop/brakel/huis-4 ... uispad-19/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:43 



 
Profiel   

HorsePassion schreef
Wat vinden jullie hiervan?
Is wel leemgrond, iets om rekening mee te houden.
https://www.funda.nl/koop/vlagtwedde/hu ... straat-43/


Ik vind hem vooral erg duur voor de staat van het huis en de locatie waar je komt te wonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 06:10 



 
Profiel   

xMayo schreef
Oo dit blijft zo’n heerlijk topic!

Ons eigen huis staat momenteel in de verkoop :)
https://www.funda.nl/koop/brakel/huis-4 ... posweg-26/

De markt is echt helemaal gestoord! Nooit verwacht dat er zoveel interesse zou zijn!

En dit hebben we gekocht! Geen enorm perceel voor paardenhouderij zoals de meesten hier, maar een stekkie wat ik m’n hele leven al fantastisch vind! En toen kwam het ineens op ons pad, dus ons huidige huis is nog niet eens helemaal klaar qua verbouwing, maar deze konden we niet voorbij laten gaan <3
Moet uiteraard volledig gestript worden haha!
https://www.funda.nl/koop/brakel/huis-4 ... uispad-19/


Wat hebben jullie het mooi verbouwd! Snap wel dat er veel interesse is.

En leuk klus project, veel mogelijkheden en oude details. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 06:25 



 
Profiel   

xMayo schreef
Oo dit blijft zo’n heerlijk topic!

Ons eigen huis staat momenteel in de verkoop :)
https://www.funda.nl/koop/brakel/huis-4 ... posweg-26/

De markt is echt helemaal gestoord! Nooit verwacht dat er zoveel interesse zou zijn!

En dit hebben we gekocht! Geen enorm perceel voor paardenhouderij zoals de meesten hier, maar een stekkie wat ik m’n hele leven al fantastisch vind! En toen kwam het ineens op ons pad, dus ons huidige huis is nog niet eens helemaal klaar qua verbouwing, maar deze konden we niet voorbij laten gaan <3
Moet uiteraard volledig gestript worden haha!
https://www.funda.nl/koop/brakel/huis-4 ... uispad-19/


Wat een mooi huis hadden jullie! Maar ik snap wel dat je viel voor je nieuwe huis. Maar om het zo te krijgen van binnen als je vorige huis gaat je nog heel wat tijd en geld kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 07:23 



 
Profiel   

Jullie oude huis is prachtig. Vooral de badkamer vind ik echt fantastisch. Ik kan niet door het 2e huis heen kijken, maar van wat ik zo zie ga je er qua uitzicht wel op vooruit. Jullie kunnen er vast wat moois van maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 07:47 



 
Profiel   

Jullie oude huis... zo gaaf gedaan met dat hout en zwart. Ben benieuwd wat jullie van het nieuwe plekje gaan maken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 07:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 253 van de 596 [ 14886 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256 ... 596  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen