Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 6 [ 133 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vreemde hond plast tegen mijn huisgevel

 
Profiel   

Dagahra schreef
_San87_ schreef

Vocht geleidt stroom, he.

Dat weet ik. Maar mijn reuen tillen eerst de poot op, voordat ze gaan plassen.

Snap ik. Ik neem aan dat hun plasstraal echter wat verder reikt dan hun opgetilde poot en dat die straal het stroom raakt. Tegen stroomdraad plassen is echt gruwelijk pijnlijk doordat de stroom het lichaam in geleid wordt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 11:52 



 
Profiel   

Het is toch meer dat hij niet bij de muur in de buurt komt door een stroomdraadje er 10-20 cm voor te zetten. Dus dan hoogstens een schok op zijn dijbeen/ kont ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 11:52 



 
Profiel   

Eleeke schreef
Het is toch meer dat hij niet bij de muur in de buurt komt door een stroomdraadje er 10-20 cm voor te zetten. Dus dan hoogstens een schok op zijn dijbeen/ kont ?

Dit dus.

Daarnaast is het ook de verantwoordelijkheid van de baas om hond bij stroomdraad weg te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 12:26 



 
Profiel   

Peper strooien kan ook helpen.

Wederom ook niet zo lekker maar als de baas er niks aan doet is peper strooien een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 12:30 



 
Profiel   

Wat bijzonder dat iemand gewoon op je grond komt zonder je toestemming, zou zo'n bordje verboden toegang wellicht kunnen helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 12:50 



 
Profiel   

Zo zielig is stroom dan niet hoor.. misschien 1 x voor de hond. Maar die doet dat niet een 2de keer. Hier stroom draadje voor mijn eigen hond. 1 x aan geraakt en nooit meer.

Tuurlijk zou de eigenaar van de hond beter moeten weten. Maar als die niet luistert dan maar zo toch..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 13:13 



 
Profiel   

Die anti urine coating klinkt toch wel als een goede oplossing eigenlijk. Ook omdat het dan blijkbaar terugspettert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 13:48 



 
Profiel   

Maar dan hou je toch de geur van de pies als je de gevel in gaat smeren-spuiten-behandelen, het trekt dan niet meer in de gevel maar nog wel in de stoep.
Denk dat het mooiste is om een doelgerichte blijvende oplossing. Komt hij altijd op dezelfde tijd de hond uitlaten? Een keer klaar gaan zitten met de tuinslang en dan hem natspuiten en dan met de liefste glimlach om de mond och sorry, dat was nu net niet de bedoeling, wilde de plas van je hond direct weg spuiten anders gaat het toch zo stinken hé....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 14:40 



 
Profiel   

Telpeva schreef
Wat bijzonder dat iemand gewoon op je grond komt zonder je toestemming, zou zo'n bordje verboden toegang wellicht kunnen helpen?

Ik kan helaas niet rechtstreeks van mijn telefoon een foto van situatie plaatsen

Stroom is niet mogelijk/ heel moeilijk het is de ingang naar ons hof. De stoep is bestraat, de oprit en het binnenhof geasfalteerd.

Er is geen overgang te zien van eigen grond naar gemeente grond
Het gaat ook om een vakwerkhuis. De muren moeten kunnen blijven ademen. Afsluiten met een coating
wil ik daarom niet.

Peper en azijn word natuurlijk uitgetest. Een bordje hadden we opgehangen maar dat is er weer af
Het is gewoon een lastige situatie

Het tijdstip hij komt is steeds wisselend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:09 



 
Profiel   

Prikstruik neerzetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:28 



 

En kun je iets op de grond plaatsen dat niet zo lekker loopt voor de hond, zodat ie niet bij zijn vaste plek kan/wil komen? Zoiets als een veerooster, maar dan onaangenaam lopen voor honden?

Wat asociaal van die baas, zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:36 



 
Profiel   

josien_m_ schreef
Ik sanp dat het heel vervelend is. En wanneer je je er aan ergert, wordt die ergernis natuurlijk steeds groter! Toch schrik ik wel van alle agressie die ik in de antwoorden lees. Ja, mensen hebben verschillende normen en het gaat niet altijd zoals je het zelf wilt. Hoeveel energie wil je daarin steken? of: accepteer je dan maar iets en laat je het los?


Nou inderdaad :j Vooral het gemak waarmee mensen een hond pijn willen doen voor iets waar hij niet verantwoordelijk voor is...
Hoe kan het dat de eigenaar over jullie erf loopt? Hoe loopt de erfgrens dan?

Daarbij denk ik dat stroom helemaal niet mag. Er kan ook een kind tegenaan lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:06 



 
Profiel   

hotchocolat schreef
Er is geen overgang te zien van eigen grond naar gemeente grond


Kan je dat niet maken dan? Is niet heel raar dat iemand dan over de erfgrens gaat, als je niet eens kunt zien waar die loopt.
Het betreft ook toevallig maar één en dezelfde eigenaar en verder komt er nooit iemand? Of begrijpt de rest die onzichtbare erfgrens wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:13 



 
Profiel   

https://nk-tegelwippen.nl/

Misschien is dit iets voor je? Een mooi geveltuintje maken. Staat leuk en is goed voor de natuur en de afwatering ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:16 



 
Profiel   

Nikass schreef
hotchocolat schreef
Er is geen overgang te zien van eigen grond naar gemeente grond


Kan je dat niet maken dan? Is niet heel raar dat iemand dan over de erfgrens gaat, als je niet eens kunt zien waar die loopt.
Het betreft ook toevallig maar één en dezelfde eigenaar en verder komt er nooit iemand? Of begrijpt de rest die onzichtbare erfgrens wel?

Misschien is de rest gewoon zo sociaal om hun hond niet tegen gevels te laten pissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:16 



 
Profiel   

leuk is dat, opent een topic.. maar tegen alle oplossingen een weer woord hebben.

gewoon verhuizen en een huisje in het midden op hoger dan 1e verdieping nemen.

of je eigen grond afzetten, doe je dat niet helaas pindakaas maar dan valt je erf en muur gewoon onder openbaar goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 22:36 



 
Profiel   

Nikass schreef
josien_m_ schreef
Ik sanp dat het heel vervelend is. En wanneer je je er aan ergert, wordt die ergernis natuurlijk steeds groter! Toch schrik ik wel van alle agressie die ik in de antwoorden lees. Ja, mensen hebben verschillende normen en het gaat niet altijd zoals je het zelf wilt. Hoeveel energie wil je daarin steken? of: accepteer je dan maar iets en laat je het los?


Nou inderdaad :j Vooral het gemak waarmee mensen een hond pijn willen doen voor iets waar hij niet verantwoordelijk voor is...
Hoe kan het dat de eigenaar over jullie erf loopt? Hoe loopt de erfgrens dan?

Daarbij denk ik dat stroom helemaal niet mag. Er kan ook een kind tegenaan lopen.

Klein bordje er aan pas op . Kind hoort ook niet In de tuin en jij zegt kan niet ivm eigen binnen komst ik zou toch heel crea met stroom draadjes zijn en misschien wel een rare hoek bouwen zo dat je zelf wel kan ( en er bestaan ook lichte stroomklokken voor huis dieren ) je hoeft niet je zwaarste te doen voor groot vee en groot terrein

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 23:49 



 
Profiel   

Lekkere dierenliefhebbers die allemaal stroom op de hond willen zetten..... :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 05:55 



 
Profiel   

Stroom mag volgens niet. Heb ik ook gedaan. Deze stond echt in mijn eigen tuin. Achter het hekje.(laag hekje , enkel een plank) Toen was er een hond van iemand die langs liep en die kreeg een dikke optater. Vervolgens een grote brief gekregen met allemaal regels en dergelijk van de wet. Moet ook 80cm van de erfgrens staan. Ook breng je dan bewust schuld aan iemand. Je weet namelijk wat er gaat gebeuren. Kan evt problemen geven

Dit stond overigens allemaal in haar "dreigbrief" := Ik heb m helaas niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 06:39 



 
Profiel   

Maar ik weet wel zeker dat dat waar is. We hebben het hier niet over stroomdraad langs een weiland hè? Ts woont in een hoofdstraat. Dan ben je, sorry dat ik het zeg, een beetje 8)7 8)7 als je stroom voor je deur denkt te mogen doen.

Ik ken het dorp/de stad niet, en het is heel vervelend, maar bij gebrek aan veel groen/park om de hoek is de kans dat honden tegen gevels aanpassen in een centrum vaak wel groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 07:24 



 
Profiel   

Billy schreef
Lekkere dierenliefhebbers die allemaal stroom op de hond willen zetten..... :r

Oh wij hebben zo'n 2 hectare voor de honden. Met stroomdraad. Omdat met een hek te gaan omheinen is niet te doen. Na 2 x wisten ze heel goed dat ze er achter moesten blijven.

Moeten we bij de paarden, schapen en koeien ook maar geen stroom meer gebruiken.

Zo zielig :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 08:03 



 
Profiel   

Billy schreef
Lekkere dierenliefhebbers die allemaal stroom op de hond willen zetten..... :r


Er staat geen 220v op hoor…

Ik weet niet of je zelf weleens tegen schrikdraad hebt aangezeten maar het geeft een schrikeffect. Ze smelten niet vast aan het draad…

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 08:53 



 
Profiel   

robert45 schreef
Billy schreef
Lekkere dierenliefhebbers die allemaal stroom op de hond willen zetten..... :r


Er staat geen 220v op hoor…

Ik weet niet of je zelf weleens tegen schrikdraad hebt aangezeten maar het geeft een schrikeffect. Ze smelten niet vast aan het draad…


Ik weet niet of jij de uitdaging onder dorpsjongens kent om tegen schrikdraad te piesen...
Die sport heeft nooit heel veel populariteit gekregen :+
En de winnaars van de uitdaging hadden over het algemeen weinig behoefte om hun titel te verdedigen :))

On topic: TS, als jouw 'erf' geasfalteerd is en niet is te onderscheiden van de openbare weg, en als je geen coating op je muur wilt, dan houdt het wel een beetje op.

Je zou houten schotten op 20 cm van je muur kunnen plaatsen en dáár die coating op kunnen smeren. Kan je muur ademen en heb je toch het terugkets effect.
Of koop van die wegafzettingsschermen/blokken en zet daarmee je erf af. Die kun je uit de weg schuiven als je je binnenplaats op moet met groot materieel en de bocht te krap wordt. Mooi is anders, maar misschien hoeft het maar tijdelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:06 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Ik weet niet of jij de uitdaging onder dorpsjongens kent om tegen schrikdraad te piesen...
Die sport heeft nooit heel veel populariteit gekregen :+
En de winnaars van de uitdaging hadden over het algemeen weinig behoefte om hun titel te verdedigen :))

On topic: TS, als jouw 'erf' geasfalteerd is en niet is te onderscheiden van de openbare weg, en als je geen coating op je muur wilt, dan houdt het wel een beetje op.

Je zou houten schotten op 20 cm van je muur kunnen plaatsen en dáár die coating op kunnen smeren. Kan je muur ademen en heb je toch het terugkets effect.
Of koop van die wegafzettingsschermen/blokken en zet daarmee je erf af. Die kun je uit de weg schuiven als je je binnenplaats op moet met groot materieel en de bocht te krap wordt. Mooi is anders, maar misschien hoeft het maar tijdelijk.


Geweldig omschreven!!! :')
Precies.
Ik ben geen tegenstander van stroomdraad algemeen, maar tegen het piesen vind ik erg gemeen.
En ik denk ook echt, ondanks een bordje dat het zomaar niet mag.

Natuurlijk is het onbeschoft dat mensen hun hond daar laten plassen.
Maar ze kunnen er natuurlijk ook gemakkelijk bij.
Hekje er voor of paal er voor waar dan eerder tegenaan geplast word.
Coating op 1 m2 van je huis zal ook vast niet je hele huis zo aantasten dat het niet kan ademen.

Er zijn echt wel wat dingen inderdaad te bedenken die kunnen werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:28 



 
Profiel   

Misschien is dit een optie om te plaatsen.
https://www.allestegenongedierte.nl/bsi ... ejEALw_wcB
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 10:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 6 [ 133 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen