Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 28 [ 694 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 28  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zuidlaardermarkt 2021

 
Profiel   

hoefnageltje schreef
Wat ik me afvraag op zo'n markt:
- kopen zonder koopcontract; hoe bewijs je later dat je de echte eigenaar bent van het dier
- kun je een chip (laten) controleren?
- hoe registreer je de herkomst van zo'n markt paard (UBN)?
- hoe voorkom je dat je een gestolen paard koopt (zeker als chip niet te controleren is - paspoort kan van een ander paard zijn)

Zomaar wat vragen die door mijn hoofd gaan. Ben overigens niet van plan om binnenkort een paard of pony te gaan kopen.


We hebben hier nog nooit een koopcontract gehad, bij geen enkel paard of pony. Zodra ik hem koop en betaal en de pas heb ben ik de eigenaar.

We hebben een chipreader om de chip uit te lezen en anders is er altijd wel iemand in de buurt die er wel een bij zich heeft.

Een paard kan ook gestolen zijn met kloppend paspoort. Dit kan je niet weten. Chip is gewoon te controleren.

Als ze het UBN nummer echt gaan doorzetten zal je net zoals bij koeien en andere dieren het dier van het ene nummer overzetten op het andere nummer. Aanmelden en afmelden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:45 



 
Profiel   

Eilinora schreef
Ik overwoog om met mijn welsh mountain veulen heen te gaan, kijken wat de prijzen doen maar vind het teveel gedoe nu dus zal hij lekker thuis in de wei blijven lopen.

Ga dan ook niet om te kijken.


Waarom niet aan huis verkopen? Dat zal in de huidige markt ook niet zo'n probleem zijn. De prijzen op de markt zullen toch altijd lager liggen dan wanneer je het dier particulier verkoopt. Een ander zal er immers ook aan willen verdienen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:47 



 
Profiel   

Ik heb hem al vanaf het begin te koop staan maar tref steeds mensen die je aan het lijntje houden of die echt belachelijke eisen hebben.

Ben dat ook wel een beetje zat.

Gelukkig heb ik beide merries drachtig dus hij mag nog best blijven lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 15:37 



 
Profiel   

Eilinora schreef
Ik heb hem al vanaf het begin te koop staan maar tref steeds mensen die je aan het lijntje houden of die echt belachelijke eisen hebben.

Ben dat ook wel een beetje zat.

Gelukkig heb ik beide merries drachtig dus hij mag nog best blijven lopen


Pff wat naar zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 16:06 



 
Profiel   

https://www.tynaarlo.nl/zuidlaardermark ... tober-2021

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:01 



 
Profiel   

wij gaan vanuit stal met een aantal mensen heen dit jaar.
denk dat de warenmarkt sowieso wel leuk is, en ik heb ruimte voor een dier dus wie weet of ik iets tegen kom wat ik de moeite waard vind :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:20 



 
Profiel   

Ik ben nog nooit in Zuidlaren geweest.. Maar ik hoop toch wel met iniedergeval 2 jonge welshjes thuis te komen! Heb ruimte voor meer dus wie weet wat er nog meer mee mag.

Of we de warenmarkt over gaan weet ik nog niet. Mams zit in een scootmobiel namelijk en ik weet niet of ze die meeneemt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:25 



 
Profiel   

Met een scootmobiel over de paardenmarkt raad ik anders ook niet echt aan _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:56 



 
Profiel   

Froukje schreef
Met een scootmobiel over de paardenmarkt raad ik anders ook niet echt aan _O-


Haha nee dat gaat ook zeker niet gebeuren :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:57 



 
Profiel   

Vd liefhebbers, de markt in Roden gaat Door de 28e !

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:32 



 
Profiel   

Ik ben nog nooit op zon markt geweest, lijkt me wel super interessant om er ooit heen te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:55 



 
Profiel   

BelgenGek schreef
Vd liefhebbers, de markt in Roden gaat Door de 28e !

Hoe weet je dat? Op de website van volksvermaken en Facebook staat er niets over. Alleen dat het juist niet doorgaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:09 



 
Profiel   

BelgenGek schreef
Vd liefhebbers, de markt in Roden gaat Door de 28e !

Niet de paardenmarkt:
bericht is van 19 september 2021
Citaat
Geen waren- en paardenmarkt, geen parade, geen kortebaandraverij, geen kermiskoers en geen Nacht van Roden. De scholenoptocht en de kermis gaan door. De kermis wordt vrijdag geopend op het Evenemententerrein en blijft staan tot en met 28 september.

https://dvhn.nl/drenthe/noordenveld/Rod ... 50007.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:12 



 
Profiel   

Gaat zeker wel door. :)

https://dekrantnieuws.nl/paardenmarkt-g ... RaGXqGMSEE

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:46 



 
Profiel   

Ah duidelijk Yummy. Wij hebben geen de Krant bezorger meer, dus dat nog niet gezien.

Ben benieuwd. Ga denk ik wel even kijken. Zou mooi zijn als de korte baan ook doorgaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 11:36 



 
Profiel   

Rhoden gaat inderdaad 100 % door. Weet dat er 2 handelaren komen met ongeveer 30 pony's. Wat voor ponys weet ik niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 11:48 



 
Profiel   

Sodeletuut schreef
Ik weet nog niet of wij dit jaar gaan, weet iemand hoe de kwaliteit is van de shetlanders op de markt?

Wij hebben (in oktober) 14 jaar geleden onze markt-pony (zonder papieren) gekocht, uiteindelijk bleek ze wel onderliggende problemen (artrose en zomereczeem) te hebben, het blijft natuurlijk altijd een gok zonder keuringen etc. Maar geen seconde spijt van gehad, en nog steeds onze grootste vriendin.

Kostte toen als 3-jarige zonder papieren €1.000,-

Zo zag ze er toen uit :')


[ [url=m/1SaDDC.jpg]Afbeelding[/url] ]

En uiteindelijk is ze natuurlijk heel mooi opgeknapt <3

[ [url=m/jn6IKA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een leuk paard met vriendelijk koppie! Maar dat ze zomereczeem had kon je meteen zien aan de manen op foto 1!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 11:56 



 
Profiel   

Roden is voor mij ook nog wel te doen…Is dat een kleinere markt?

@Sodeletuut: Je kan top paarden/pony’s kopen op de markt en je kan “troep” kopen ;) Gewoon met gezond verstand kijken. Zelf koop ik niet zo snel een volwassen dier op een markt. Jonkies durf ik wel aan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 12:03 



 
Profiel   

https://www.horses.nl/algemeen/zuidlaar ... AdFN-7DWbM

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 12:22 



 
Profiel   

Citaat
De organisatie weert publiek van de paardenmarkt. Zo krijgen handelaren en potentiële kopers de ruimte op het marktterrein.


Hoe zien ze dat voor zich?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 12:45 



 
Profiel   

Oké, dan gaan wij niet heen om gewoon wat te struinen dit jaar. Ik heb geen interesse om te kopen namelijk op dit moment. Ik ben wel heel benieuwd waar anderen mee thuis komen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 12:52 



 
Profiel   

Froukje schreef
Citaat
De organisatie weert publiek van de paardenmarkt. Zo krijgen handelaren en potentiële kopers de ruimte op het marktterrein.


Hoe zien ze dat voor zich?


Zal wel te maken hebben met mensen die alleen willen kijken en niet kopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 13:58 



 
Profiel   

Hoe willen ze dat controleren dan? Iedereen kan wel zeggen dat ze intentie hebben om te kopen en aan het eind niets gevonden hebben wat ze aanstaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 16:47 



 
Profiel   

Froukje schreef
Hoe willen ze dat controleren dan? Iedereen kan wel zeggen dat ze intentie hebben om te kopen en aan het eind niets gevonden hebben wat ze aanstaat.


Dat vroeg ik me ook af

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 19:42 



 
Profiel   

Haha ja dat is een goede vraag _O-
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 03:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 28 [ 694 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 28  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen