Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 201 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Algemeen Coronatopic #7

 
Profiel   

bigone schreef
Maar die zwartgallige gedachten dat we afglijden naar een totalitaire Chinese kopie ? Nee, denk het niet.


Wéér dat extremisme.

Wat is dat toch met jou/jullie?

Tussen voor alles en tegen alles zit een wereld.

Bij covidpas is het echter al GELIJK wel of niet binnen/buiten afgesloten, beschermd met toegangspoort.

Verder is het helemaal niet vergedacht dat de griepprik dicht tegen de Covid19-prik aanligt. Daar was al sprake van vóór Covid en is hier echt niet minder van geworden.
En dat de Covidpas weer weg gaat? Hoop doet leven. Hoop liever op niet breder invoeren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 15:45 



 
Profiel   

Wat is er met mij/ons? Sorry hoor maar de enigste die hier al sinds dat hij zijn prikje heeft rond zit schreeuwen hoe erg het wel niet is die zie jij de spiegel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 15:49 



 
Profiel   

Zijn ze bij NOS etc gestopt met covid liveblogs? Lijkt me ook niet echt nodig meer maar ik was net even het nieuws aan het lezen en viel me op dat ie er niet meer bij staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 15:51 



 
Profiel   

Ik zie ze nog gewoon https://www.ad.nl/binnenland/live-minde ... ~ae6cc030/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 15:54 



 
Profiel   

sureido schreef
Zijn ze bij NOS etc gestopt met covid liveblogs? Lijkt me ook niet echt nodig meer maar ik was net even het nieuws aan het lezen en viel me op dat ie er niet meer bij staat.


Er is niets speciaal Covids meer nodig.
We moeten er gewoon aan wennen dat er een ziekte bíj is.

Ok, ik ga *\%/* veel plezier verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 15:55 



 
Profiel   

Ik vraag me echt af waarom HC in dit topic reageert.
Vorig weekend had nos.nl ook al geen liveblog in het weekend maar maandag was die weer terug. Misschien vinden het in het weekend minder nodig of er is minder nieuws?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 16:25 



 
Profiel   

Idd wel een liveblog van gisteren maar niet van vandaag

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 16:27 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
sureido schreef
Zijn ze bij NOS etc gestopt met covid liveblogs? Lijkt me ook niet echt nodig meer maar ik was net even het nieuws aan het lezen en viel me op dat ie er niet meer bij staat.


Er is niets speciaal Covids meer nodig.
We moeten er gewoon aan wennen dat er een ziekte bíj is.

Ok, ik ga *\%/* veel plezier verder.


Vraag dat ff aan het zorgpersoneel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 16:44 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
ruitje schreef
Dan weet je waar je heen kan als je niet wil vaccineren.


Doe niet zo simplistisch.
Ik ben wel gevaccineerd en wil toch pas/controles niet. Zo zijn er HEEL veel.

Voor jouw info; er is meer tussen gelover en wappie :)*


Doe niet zo enorm onaardig zeg :') . Ik zit zelf ook helemaal niet te wachten op die QR code, heb ik al meerdere malen gezegd in dit topic.

Je moet lekker iemand meteen simplistisch noemen en insinueren dat ze het grijze gebied niet ziet op basis van wat dan precies? Als je meteen begint met om je heen slaan kun je ook niet te weten komen wat iemand echt bedoeld.

Zonde, ik vind je namelijk inhoudelijk super boeiende posts hebben maar meteen zo in de aanval is toch nergens voor nodig? Gaat nog nergens over ook aangezien ik er dus helemaal niet in sta zoals jij hier omschrijft :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 16:56 



 
Profiel   

friezenfan2 schreef
Ik vraag me echt af waarom HC in dit topic reageert.


Waarom niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:19 



 
Profiel   

Nou inderdaad. Wel weer echt typisch Nederlands hoor. Eerst tijdens de avondklok hier hele steden verbouwen en winkels plunderen en nu weer niet mee willen werken met de Corona pas. Raar volkje die Hollanders.
[/quote]
Is er echt alleen in NL gereld ?

Australië pakt t ook streng aan las ik net, die hebben amper besmettingen en een hele pittige lockdown… maar zijn ze daar eigenlijk al aan t vaccineren? Dat kon ik niet zo snel vinden..[/quote]


https://www.facebook.com/FRLFRLGH/posts ... 0580431046

Nee hoor in vele landen wordt gedemonstreerd tegen de maatregelen,alleen er wordt geen aandacht aan geschonken in de media

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:44 



 
Profiel   

Needje schreef
friezenfan2 schreef
Ik vraag me echt af waarom HC in dit topic reageert.


Waarom niet?



Ook mijn vraag,waarom niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:46 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de regels voldoet. Ik quote mijn bericht nog even met een laatste verzoek:

Giolli schreef
De afgelopen tijd is er een hoop gebeurd rondom COVID-19 en dat heeft zichtbaar invloed op de sfeer van dit topic.
Het komt dan ook steeds vaker voor dat gebruikers elkaar hier persoonlijk aanvallen of flauwe steken onder water geven. Ik kan me voorstellen dat je na zo lang samen in een topic gediscussieerd te hebben, je persoonlijke details van elkaar weet en een gesprek al snel persoonlijk kan worden.

Ik wil jullie toch dringend verzoeken om de discussie vanaf hier weer op de bal te spelen. We hoeven er niet allemaal hetzelfde over te denken, maar het is noodzakelijk om respectvol naar elkaar te blijven.



Laatst bijgewerkt door Giolli op 18-09-21 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Voldoet niet aan regels


Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:49 



 
Profiel   

In het Duitse Münster is een 2G party (dus ingeent of genezen, geen test) een superspreader event geworden. 20% van de 350 bezoekers is besmet geraakt. Het vaccin doet echter goed zijn werk want er zijn geen ernstige gevallen maar het is meer dan helder dat je dus met het buitensluiten van geteste mensen de boel niet perse minder besmettelijk maakt voor de maatschappij. Eigenlijk zou het een 1G party moeten zijn in dat geval: enkel negatief getest is veilig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:06 



 
Profiel   

Maar dat is toch het doel ook niet? In Nederland is het doel de zorg beheersbaar houden en besmettingen zijn niet erg als mensen niet in het ziekenhuis komen en dat komen gevaccineerden bijna niet meer.

Dan is het ook niet heel erg als mensen besmet raken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:07 



 
Profiel   

Spenk schreef
Maar dat is toch het doel ook niet? In Nederland is het doel de zorg beheersbaar houden en besmettingen zijn niet erg als mensen niet in het ziekenhuis komen en dat komen gevaccineerden bijna niet meer.

Dan is het ook niet heel erg als mensen besmet raken.

Waarom zou dat doel in Duitsland anders zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:09 



 
Profiel   

Dat zeg ik toch? Dat dat het doel niet is, geen besmettingen, maar zorg beheersbaar. Lijkt mij dat dat voor duitsland ook geldt.

Wanneer mensen niet meer in het ziekenhuis komen dan is het niet erg ze besmet raken. Er zijn alleen nog teveel mensen die wel in het ziekenhuis kunnen komen omdat ze niet een enting hebben gehad of corona.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:11 



 
Profiel   

Spenk schreef
Maar dat is toch het doel ook niet? In Nederland is het doel de zorg beheersbaar houden en besmettingen zijn niet erg als mensen niet in het ziekenhuis komen en dat komen gevaccineerden bijna niet meer.

Dan is het ook niet heel erg als mensen besmet raken.


Behalve dus als die 20% weer zonder duidelijke symptomen maar wrl infectieus bij oma op bezoek gaan waarbij de inenting niet zo geniaal werkt.

Maar inderdaad, op zich is het een geslaagd evenement dat ben ik met je eens. Nu nog zorgen dat iedereen beschermt is en dan kan alles weer los.

Het enige blijvende risico is dan dat in die populatie dan een nog virulentere stam onstaat, maar dat zullen we dan vanzelf wel merken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:12 



 
Profiel   

En genezen is leuk maar wanneer er een andere variant is word je daar net zo goed weer mee besmet. Maar dit geeft aan dat niets veilig genoeg is om niet besmet te raken, hooguit kun je door vaccineren dus erger voorkomen. Want dit is natuurlijk ook een voorbeeld dat een vaccin zijn werk doet en dat is fijn.
Want iedereen testen is mooi maar dan moet de tijd tussen testen en feesten heel erg kort zijn en dat gaat bij grootschalige evenementen gewoon niet lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:28 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Spenk schreef
Maar dat is toch het doel ook niet? In Nederland is het doel de zorg beheersbaar houden en besmettingen zijn niet erg als mensen niet in het ziekenhuis komen en dat komen gevaccineerden bijna niet meer.

Dan is het ook niet heel erg als mensen besmet raken.


Behalve dus als die 20% weer zonder duidelijke symptomen maar wrl infectieus bij oma op bezoek gaan waarbij de inenting niet zo geniaal werkt.

Maar inderdaad, op zich is het een geslaagd evenement dat ben ik met je eens. Nu nog zorgen dat iedereen beschermt is en dan kan alles weer los.

Het enige blijvende risico is dan dat in die populatie dan een nog virulentere stam onstaat, maar dat zullen we dan vanzelf wel merken.

Ja bij ouderen moeten ze de vaccinaties op peil houden.

Vaccineren helpt dus.. Het probleem is alleen nog de groep niet gevaccineerden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:32 



 
Profiel   

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/in- ... esten-uit/

Stuk bredere invoering van coronapas in Italië, nadruk duidelijker op voorkomen nieuwe lockdowns/gevaccineerden vrijheid laten houden.

Velen van jullie zullen het er niet mee eens zijn maar ik sta hier dus volledig achter. Even stoppen met al dat drama en gewoon leven zonder zwaard van Damocles boven je hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 07:53 



 
Profiel   

Ik vind het idd belachelijk en absurd.
En er werd wel degelijk gedemonstreerd weet ik van vrienden die op vakantie waren daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 08:18 



 
Profiel   

Sheran schreef
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/in- ... esten-uit/

Stuk bredere invoering van coronapas in Italië, nadruk duidelijker op voorkomen nieuwe lockdowns/gevaccineerden vrijheid laten houden.

Velen van jullie zullen het er niet mee eens zijn maar ik sta hier dus volledig achter. Even stoppen met al dat drama en gewoon leven zonder zwaard van Damocles boven je hoofd.


Ik ben gevaccineerd en heb gewoon een Coronapas. Ik heb ook geen problemen die te tonen qua gegevens delen. Maar ik weet het niet … bovenstaande artikel.

Hoe lang gaat zoiets duren? Is dit een begin van nog meer verplichtingen straks? Als het een tijdelijk iets is met harde einddatum heb ik er totaal geen problemen mee. Maar nu weet ik het gewoon niet. Anderzijds als ik moet kiezen tussen verplichte maatregelen, avondklok of lockdown dan absoluut dit!!!

Maar jij hebt het over “even stoppen met al dat drama”, dat voel ik ook zo maar dan meer in de zin van gooi gewoon alles open. Iedereen kan gevaccineerd zijn en we moeten accepteren dat het leven niet maakbaar is en de dood erbij hoort. Mensen van in de 80 bijv. hebben niet het eeuwige leven, maar willen vaak juist nog kwaliteit in hun leven en genieten.
De zorg zou gewoon op de schop moeten en anders ingericht moeten worden. En ja dit klinkt simpel en nee ik heb geen idee hoe dit concreet eruit zou moeten gaan zien.

Ik weet het soms ook gewoon niet meer en ik ben blij dat we gewoon vrij kunnen beslissen om in ons privéleven qua Corona nergens rekening meer mee te houden en gewoon lekker te leven. De enige beperking is nog het niet echt op stap kunnen/niet naar een festival, maar feestjes in de achtertuin zonder strakke eindtijd is dan maar het alternatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 08:31 



 
Profiel   

Ik sta al niet eens achter de regels van Nederland. Gevaccineerd, maar geen app gedownload.

Hier dus 2 x corona gehad, beide mild verlopen. Mijn vriend is beide keren niet ziek geweest en daarom besloten geen vaccin te halen. En ik geef hem groot gelijk. Is netjes in quarantaine gegaan, getest etc. Maar beide keren negatief.

Hier puur het vaccin genomen zodat we zo snel mogelijk van alle maatregelen af zijn(dus zonder qr code etc) en omdat ik met ouderen werk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 08:33 



 
Profiel   

Sheran schreef
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/in- ... esten-uit/

Stuk bredere invoering van coronapas in Italië, nadruk duidelijker op voorkomen nieuwe lockdowns/gevaccineerden vrijheid laten houden.

Velen van jullie zullen het er niet mee eens zijn maar ik sta hier dus volledig achter. Even stoppen met al dat drama en gewoon leven zonder zwaard van Damocles boven je hoofd.


Dat mag dat jij daar achter staat. Ik heb dat niet.

Zolang er geen duidelijke exitstrategie is wat er overigens deze gehele pandemie niet is blijf ik de gang van zaken heel bijzonder vinden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 08:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 201 van de 500 [ 12476 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen