Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 126 [ 3135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Mijn volbloed van 27 jaar , in het bezit vanaf dat ze 3 jr was.
Nooit gekoerst, haar moeder en vader wel.
Super sterk en gezond paardje , momenteel ook nog top fit en ook rijbaar

[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 09:59 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Ik heb wel eens gopro filmpjes gemaakt van onze buitenrit en trainingen ed.

[ Video ]

Als je nou echt mee wilt vliegen :D
[ Video ]

Let vooral ook op het orenspel waarmee hij de concurrent in de gaten houdt.


Woow! Had deze nog niet bekeken. Is die baan eigen terrein, of gewoon openbaar?
En hoe rem je? Of weten die paarden gewoon waar het einde van het pad is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 11:16 



 
Profiel   

Willy is vandaag op de weegschaal geweest :D Hij weegt 507 kilo. Beetje verbaasd dat hij nog boven de 500 uit kwam eerlijk gezegd.

Over een half jaar is er een nieuw weegmoment. Hopelijk hebben we tegen dan wat spieren gekweekt en is hij nog iets zwaarder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 11:53 



 
Profiel   

Katyatje schreef
Willy is vandaag op de weegschaal geweest :D Hij weegt 507 kilo. Beetje verbaasd dat hij nog boven de 500 uit kwam eerlijk gezegd.

Over een half jaar is er een nieuw weegmoment. Hopelijk hebben we tegen dan wat spieren gekweekt en is hij nog iets zwaarder.


Wat is Willy zijn schofthoogte?

Mijn Ierse van 1,55 is 534 kg (en toen een beetje te dik)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:08 



 
Profiel   

maralyn schreef
Katyatje schreef
Willy is vandaag op de weegschaal geweest :D Hij weegt 507 kilo. Beetje verbaasd dat hij nog boven de 500 uit kwam eerlijk gezegd.

Over een half jaar is er een nieuw weegmoment. Hopelijk hebben we tegen dan wat spieren gekweekt en is hij nog iets zwaarder.


Wat is Willy zijn schofthoogte?

Mijn Ierse van 1,55 is 534 kg (en toen een beetje te dik)

Ik weet het niet exact maar 1m60/63 ongeveer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 12:21 



 
Profiel   

keona schreef
Mijn volbloed van 27 jaar , in het bezit vanaf dat ze 3 jr was.
Nooit gekoerst, haar moeder en vader wel.
Super sterk en gezond paardje , momenteel ook nog top fit en ook rijbaar

[ [url=m/bCPLV2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CEBMqn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan heb je haar wel echt lang!
Wat doe je qua rijden met haar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:51 



 
Profiel   

fotolijstje schreef
keona schreef
Mijn volbloed van 27 jaar , in het bezit vanaf dat ze 3 jr was.
Nooit gekoerst, haar moeder en vader wel.
Super sterk en gezond paardje , momenteel ook nog top fit en ook rijbaar

[ [url=m/bCPLV2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CEBMqn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan heb je haar wel echt lang!
Wat doe je qua rijden met haar?

Ik was 13/14 je toen ik haar eerst verzorgde en toen kocht. Ik heb er heel wat km mee buiten rond gecrosst door bos langs kanaal overal.ik heb haar erg verpest, zelf veel lol met haar beleefd en nu nog. Heb er ook wel eens lessen mee gereden en gesprongen en buiten zoek ik de bomen ook op. Paard heeft nooit wedstrijden gelopen. En nu is ze nog steeds gek en zo gauw als er gras onder de voeten komt wilt ze wel gaan, altijd goed kunnen houden verder. Maar ze is dus nooit serieus getraind. Vaak andere paarden stof laten happen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:23 



 
Profiel   

san4nie schreef
kyrkelover schreef
Ik heb wel eens gopro filmpjes gemaakt van onze buitenrit en trainingen ed.

[ Video ]

Als je nou echt mee wilt vliegen :D
[ Video ]

Let vooral ook op het orenspel waarmee hij de concurrent in de gaten houdt.


Woow! Had deze nog niet bekeken. Is die baan eigen terrein, of gewoon openbaar?
En hoe rem je? Of weten die paarden gewoon waar het einde van het pad is?


Baan is eigen terrein. Hebben hier in het dorp veel renpaarden en onderhouden dus een gemeenschappelijke baan. Remmen doen wij hier door te fluiten en te "trekken". Ze weten zelf overigens ook wel waar ze moeten stoppen. Niet dat ze dat altijd doen

Gisteren 2 goede B proeven met Roi neer kunnen zetten. 182 en 198 punten en een 2e plaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 23:09 



 
Profiel   

Dank, interessant!
Wat gaaf, zo’n “eigen” baan. Dan komt er vast ook niet zo snel een wandelaar uit de bosjes duiken? :+

En nette punten, een echte allrounder dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 00:18 



 

san4nie schreef
Dank, interessant!
Wat gaaf, zo’n “eigen” baan. Dan komt er vast ook niet zo snel een wandelaar uit de bosjes duiken? :+

En nette punten, een echte allrounder dus.
Grappig genoeg hadden wij op de private gallops in Kingsclere meer “wandelverkeer” dan op de meer openbare gallops in Lambourn. :)) Zowel langs de Lochsong beneden als de Side Glance bovenop Watership Down lopen wandelroutes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 00:50 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Yvonne Y)(^)

Hier vandaag weer grondwerkles. Ben benieuwd. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 07:40 



 
Profiel   

Bij ons zit er een hek en is het niet echt toegankelijk. Wel regelmatig wat mensen die aan het hek komen staan kijken. Wel zo nu en dan honden die in het aangrenzende bosje over het dijkje langs de baan meerennen. Dat zorgt soms voor wat tafarelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 09:23 



 
Profiel   

Mkango schreef
Grappig genoeg hadden wij op de private gallops in Kingsclere meer “wandelverkeer” dan op de meer openbare gallops in Lambourn. :)) Zowel langs de Lochsong beneden als de Side Glance bovenop Watership Down lopen wandelroutes.

Ingewikkelde namen, ik zal geen idee hebben waar het is. Maar jij hebt daar renpaarden getraind oid?

kyrkelover schreef
Bij ons zit er een hek en is het niet echt toegankelijk. Wel regelmatig wat mensen die aan het hek komen staan kijken. Wel zo nu en dan honden die in het aangrenzende bosje over het dijkje langs de baan meerennen. Dat zorgt soms voor wat tafarelen.

Dat lijkt me inderdaad niet zo heel relaxed met die honden. Op onze vorige plek rende de hond wel eens langs de bak als ik paard er los in had staan. Dat ging al behoorlijk gek.
Even staan kijken zou ik ook wel doen als jullie langs stormen. :+

AlwaysH schreef
Hier vandaag weer grondwerkles. Ben benieuwd. :D

Ging het goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:38 



 

san4nie schreef
Mkango schreef
Grappig genoeg hadden wij op de private gallops in Kingsclere meer “wandelverkeer” dan op de meer openbare gallops in Lambourn. :)) Zowel langs de Lochsong beneden als de Side Glance bovenop Watership Down lopen wandelroutes.

Ingewikkelde namen, ik zal geen idee hebben waar het is. Maar jij hebt daar renpaarden getraind oid?
Ik heb daar gereden idd, bij Andrew Balding. :j Alle yards, barns en gallops zijn daar vernoemd naar toppaarden die daar getraind zijn, van Ormonde (geboren in 1883) tot Mill Reef en, meer recentelijk, Phoenix Reach en Casual Look. Hier is een filmpje met een rondleiding:

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 21:13 



 
Profiel   

Alle paarden hierzo zijn zo mooi!! echt prachtig <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 11:07 



 
Profiel   

@san4nie, ja het ging weer super.
Mooi om te zien hoe goed Nobli nu mijn lichaamstaal begrijpt en hoe makkelijk hij volgt en wijkt van druk.
Hebben met afzetlint een kleine schriktraining gedaan, maar dat vond ie helemaal zo spannend niet. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:35 



 
Profiel   

Mkango schreef
Ik heb daar gereden idd, bij Andrew Balding. :j Alle yards, barns en gallops zijn daar vernoemd naar toppaarden die daar getraind zijn, van Ormonde (geboren in 1883) tot Mill Reef en, meer recentelijk, Phoenix Reach en Casual Look. Hier is een filmpje met een rondleiding:
[ Video ]

Gaaf! Echt super groot zeg.
Één van de eerste bruinen in het filmpje zijn koppie lijkt op die van mij.
Was jij ook degene die verstand had van afstammingen? De mijne is van Ghareeb. Enig idee?

AlwaysH schreef
@san4nie, ja het ging weer super.
Mooi om te zien hoe goed Nobli nu mijn lichaamstaal begrijpt en hoe makkelijk hij volgt en wijkt van druk.
Hebben met afzetlint een kleine schriktraining gedaan, maar dat vond ie helemaal zo spannend niet. :P

Wat leuk! Vind het altijd zo mooi dat je dan met steeds “minder”, steeds meer voor elkaar krijgt.


Wij hebben gisteren wat sprongetjes gedaan in de les. Iets van 60 cm. Voor veel mensen hier is dat misschien super laag. Maar voor mij een hele overwinning. Voor paard overigens niet, die tilt z’n benen niet op voor veel minder. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:46 



 

Ghareeb was geen renpaard en is ook nooit gebruikt binnen de volbloedfokkerij, dus ik weet er niet heel veel van. Hij was wel leading dekhengst voor eventers in Ierland. :)

Haha, ik ben ook niet zo'n springheld! Ik kan het wel en heb ook wel tot een meter gesprongen met de pony's, maar ik vind het ook nooit zo boeiend, dus ik snap best dat 60cm een overwinning is als het je ding niet is! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 10:14 



 
Profiel   

Ik heb een Draver en ik ben zo zachtjes aan op zoek naar een maatje en een tweede project voor mijzelf en ik ben al een hele tijd enorm geïnteresseerd in een Engels Volbloed. Weten jullie toevallig een plek in Noord-Duitsland/Denemarken waar ik zou kunnen kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 11:20 



 
Profiel   

Mkango schreef
Ghareeb was geen renpaard en is ook nooit gebruikt binnen de volbloedfokkerij, dus ik weet er niet heel veel van. Hij was wel leading dekhengst voor eventers in Ierland. :)

Haha, ik ben ook niet zo'n springheld! Ik kan het wel en heb ook wel tot een meter gesprongen met de pony's, maar ik vind het ook nooit zo boeiend, dus ik snap best dat 60cm een overwinning is als het je ding niet is! :D


Ik had al zo’n vermoeden dat het meer richting de eventing ging en niet als renpaard. Maar dat zijn dus echt verschillende fok richtingen?
Ik vind springen wel leuk, maar het is me al snel hoog genoeg. Daar zijn we het dus nog niet helemaal over eens :+ We oefenen rustig verder en wie weet wat de toekomst ons brengt.

Ik heb geen idee Molfre. Ik ben mijn (niet helemaal volbloed trouwens) per toeval tegen gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 12:51 



 

san4nie schreef
Mkango schreef
Ghareeb was geen renpaard en is ook nooit gebruikt binnen de volbloedfokkerij, dus ik weet er niet heel veel van. Hij was wel leading dekhengst voor eventers in Ierland. :)

Haha, ik ben ook niet zo'n springheld! Ik kan het wel en heb ook wel tot een meter gesprongen met de pony's, maar ik vind het ook nooit zo boeiend, dus ik snap best dat 60cm een overwinning is als het je ding niet is! :D


Ik had al zo’n vermoeden dat het meer richting de eventing ging en niet als renpaard. Maar dat zijn dus echt verschillende fok richtingen?
Ik vind springen wel leuk, maar het is me al snel hoog genoeg. Daar zijn we het dus nog niet helemaal over eens :+ We oefenen rustig verder en wie weet wat de toekomst ons brengt.

Ik heb geen idee Molfre. Ik ben mijn (niet helemaal volbloed trouwens) per toeval tegen gekomen.
Nee, er zijn geen verschillende fokrichtingen, behalve dan low-key national hunt en flat. Soms komt het gewoon zo uit dat een volbloed terechtkomt in een andere tak van sportfokkerij. Het hoe, wat en waar kun je zo niets over zeggen, dat is per individu verschillend. Ghareeb was iig gefokt voor de rensport, maar is nooit gestart en dus terechtgekomen in de fokkerij voor eventers.

Misschien dat Yvonne wat connecties heeft, Molfre. :) Ik kan je voor DLD helaas niet helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 13:33 



 
Profiel   

Molfre schreef
Ik heb een Draver en ik ben zo zachtjes aan op zoek naar een maatje en een tweede project voor mijzelf en ik ben al een hele tijd enorm geïnteresseerd in een Engels Volbloed. Weten jullie toevallig een plek in Noord-Duitsland/Denemarken waar ik zou kunnen kijken?

https://www.deutscher-galopp.de/gr/voll ... stuete.php

Ik weet niet of je hier iets aan hebt? Mijn Duits is zeer slecht, dus google translate gebruikt om te zoeken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 18:26 



 
Profiel   

Ik ben dit weekend met Willy en enkele vriendinnen bij Mountain Oak in Bergeijk. Gisteren en vandaag heerlijk gereden en morgen gaan we een extreme mountain trail clinic volgen hier vlakbij bij Stal Tilburgs :D heeft iemand dit al gedaan met zijn/haar volbloed?

Hier is hij aan het genieten van zijn welverdiende avondmaal na de 24km van vandaag.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 18:06 



 
Profiel   

Hier een klein filmpje van onze Nobli. Sinds enkele weken pakken we hem weer op, met begeleiding van onze nieuwe instructrice. _/-\o_
Hij is enkele weken terug met een bindweefsel massage behandeld door een Engelse paardenfysio die zich focust op het zelfherstellend vermogen van het paard. Nobli zat vooral in zijn achterhand vast. Hier zien wij nu al een enorme verbetering in met de trainingen. Hij is veeeeel soepeler, gaat sterker achterwaarts en is zich bewuster van waar hij zijn voeten plaatst. Doen we uiteraard ook veel werk nu, want ook met grondwerk sturen we veel in achterwaarts en doen we verschillende pilates oefeningen!

Nu snap ik dat onderstaande video geen perfect plaatje is, maar vergeleken met hoe we begonnen… *\o/* De verbetering in de soepelheid is van mijlenver te zien. Hij probeert nu ook echt vanuit zichzelf al een houding te zoeken wanneer we hem wat meer ruimte geven, hij denkt erg mee. Uiteraard pakken we hem ook meer op door de training heen, maar hier zijn we gewoon erg blij mee!



Gaaf, @Katyatje, hoe was de clinic? Ik zag het bij felinehoi voorbij komen. Dat is voor ons nog wat té, aangezien meneer al over de schuimbalken struikelt met grondwerk. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 21:10 



 
Profiel   

Leuke video AlwaysH! (Ik volg jullie stiekem). Je ziet echt dat hij meer beweging krijgt in zijn hele lichaam. Hij doet zo z’n best! Zie je duidelijk :)

Nog nooit van zo’n massage gehoord. Ga het eens opzoeken!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 21:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 126 [ 3135 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen