Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke kruising zou deze pony zijn?

 
Profiel   

Hehoi,

We hebben een nieuwe pony sinds een tijdje. We hebben hem van iemand in NL gekocht die hem uit Frankrijk heeft gehaald. Hij heeft ook een Frans paspoort. Daar staat geen afstamming in. Welke rassen zitten in deze pony denken jullie? Pa: we zijn heel druk bezig met hem laten aankomen!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door BrechtCarlos op 18-09-21 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:10 



 
Profiel   

hoe groot is de pony?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:13 



 
Profiel   

ellepel schreef
hoe groot is de pony?

Iets groter dan 1.50

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:15 



 
Profiel   

Misschien Selle Français?
Leuke pony, mooie bles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:23 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Misschien Selle Français?
Leuke pony, mooie bles.

Ja leuk hè!

Hmm zal is ff googelen. Ben niet heel bekend met dat ras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:05 



 
Profiel   

Anderen nog ideeën?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:05 



 
Profiel   

Geen idee welk ras, maar waarom zou die moeten aankomen? Wat bespiering erbij, maar vind die qua gewicht gezonder dan de meeste paarden tegenwoordig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:22 



 
Profiel   

Ik dacht eerder nog aan een draver. Hoe is haar galop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 18:22 



 
Profiel   

Ik dacht ook aan een franse draver die zijn over het algemeen best koel in koppie en hebben meestal wel wat wit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:02 



 
Profiel   

Na het zien van de bouw was mijn eerste gedachte ook een draver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:05 



 
Profiel   

Mij doet de pony eveneens aan een franse draver denken. De bouw is typisch draver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:20 



 
Profiel   

Die doet mij ook denken aan een Franse draver al dan niet zuiver.
Wellicht zit er nog wat ongekeurde weide-oepsie SF in en heeft ze daarom geen papier.
SF (Selle Francais) moet je een beetje zien als het KWPN van Frankrijk, geen ras maar warmbloed type fokkerij.

Paard hoeft trouwens niet aan te komen hoor, die mist enkel wat spier maar hoeft niet dikker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 19:44 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Die doet mij ook denken aan een Franse draver al dan niet zuiver.
Wellicht zit er nog wat ongekeurde weide-oepsie SF in en heeft ze daarom geen papier.
SF (Selle Francais) moet je een beetje zien als het KWPN van Frankrijk, geen ras maar warmbloed type fokkerij.

Paard hoeft trouwens niet aan te komen hoor, die mist enkel wat spier maar hoeft niet dikker.

Thanks allen! Leuk om te lezen.

Ik heb hem liever wel wat voller:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:33 



 
Profiel   

Hij is inderdaad niet echt mager. Gewoon niet breed gebouwd. Denk dat hij er al heel wat beter uitziet met wat meer spieren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 07:23 



 
Profiel   

Manadeluca schreef
Mij doet de pony eveneens aan een franse draver denken. De bouw is typisch draver.

dat dacht ik ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 07:31 



 
Profiel   

Manadeluca schreef
Mij doet de pony eveneens aan een franse draver denken. De bouw is typisch draver.

precies mijn gedachte.
Wij hebben een franse draver op stal en qua bouw hebben ze veel van elkaar weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 07:36 



 
Profiel   

Ik denk iets met een draver en misschien Selle Francias?
Mooi paardje hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 08:15 



 
Profiel   

Manadeluca schreef
Mij doet de pony eveneens aan een franse draver denken. De bouw is typisch draver.


Precies dat! Stokmaat komt ook wel overeen.

Geloof dat vele dravers wel rank blijven.
Reden dat er geen papier bij zit kan juist ook komen omdat hij een draver is.
Buiten de draverijen wordt er vaak minder betaald voor een draver. Dan is het makkelijker ze onbekend te verkopen en bij voorkeur naar buitenland die ze niet zo snel herkennen als een Franse draver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 08:45 



 
Profiel   

Ik denk ook draver, de heupen / stand achterbenen versterkt die gedachte.
Plus idd papier zonder afstamming. Maar staat er ook een naam van het paard in het paspoort?
Misschien kan je daarmee toch wat achtergrond info vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 08:50 



 
Profiel   

Ik heb een Franse draver maar zie toch niet echt helemaal de gelijkenissen. Tevens is mijn Franse draver met stamboom 1m70 bijna.
Kruising kan echter wel.

Maar je kan het wel weten aan de galop of als die snel draaft, gaat die dan wijdbeens lopen (in snelle draf)?

Tevens, leuk paardje hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 09:04 



 
Profiel   

Mijn eerste gedachte was ook draver, maar toch zie ik daar niet 100% gelijkenissen in, dus wellicht wel een kruising met draver?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:40 



 
Profiel   

Ik vind het juist echt typisch draver. Die pik je er echt zo uit als je eenmaal weet hoe ze er doorgaans uit zien. Dravers heb je in alle kleuren, maten en vormen dus die stokmaat zegt ook niks Art_Ificious. 1,50m is best normaal voor een dravertje hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:44 



 
Profiel   

beegee schreef
Ik vind het juist echt typisch draver. Die pik je er echt zo uit als je eenmaal weet hoe ze er doorgaans uit zien. Dravers heb je in alle kleuren, maten en vormen dus die stokmaat zegt ook niks Art_Ificious. 1,50m is best normaal voor een dravertje hoor.

haha ok toevallig heb ik alleen grotere dravers gekend (allemaal +1m60). Mijne zelfs nog ietsje groter :P

vind wel vreemd dat er geen afstamming vermeld staat. In al die ik gekend heb was afstamming gewoon vermeld. Ook die uit buitenland kwamen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:58 



 
Profiel   

Ja, die van mij tikt ook bijna de 1,70m aan. Maar je hebt ze ook van 1,45m. En ze zijn ook niet alleen maar bruin en vierkant zonder galopknop zoals velen helaas denken. Leuk hoor TS, dravers zijn geweldig! Als je eenmaal dat karakter hebt meegemaakt wil je nooit meer anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:38 



 
Profiel   

Galop zit er op mijne wel op ;) aan de longe prima reactie vanuit draf naar galop op commando.

Misschien het voordeel van niet gekoerst te hebben. (galop niet eruit gestraft).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 12:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen