Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke kruising zou deze pony zijn?

 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Galop zit er op mijne wel op ;) aan de longe prima reactie vanuit draf naar galop op commando.

Misschien het voordeel van niet gekoerst te hebben. (galop niet eruit gestraft).


Dat is nog steeds een hardnekkige fabel, paarden worden niet gestraft wanneer ze galopperen. Ze worden terug genomen en 'op de benen gezet'. Ofwel terug in draf genomen. Daarnaast zijn de meeste dravers door veel training gewend om te draven en zijn hun spieren daar ook naar getraind. En de bouw is gewoon vaak het meest gunstig voor de draf. Dan is de galop soms niet goed ontwikkeld maar het is niet dat ze niet 'durven' of willen galopperen omdat ze daarvoor zijn gestraft ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 12:49 



 
Profiel   

Galopperen kunnen ze allemaal, en zoals Earth al zegt wordt het er niet uit gestraft. Zo jammer dat dat nog steeds rond gaat. Mijne heeft 6 jaar verdienstelijk gekoerst en ik vind het een absoluut voordeel in alle opzichten. Maar goed, daar gaat het topic verder niet over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 12:53 



 
Profiel   

Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb even op Franse draver gezocht. Denk zeker dat het er in zit maar er zit denk ik ook echt nog wat anders in.
Er zit een goede galop op en hij laat ook echt een super mooie sprong zien. Vliegt over 120 heen alsof het niks is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 13:07 



 
Profiel   

BrechtCarlos schreef
Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb even op Franse draver gezocht. Denk zeker dat het er in zit maar er zit denk ik ook echt nog wat anders in.
Er zit een goede galop op en hij laat ook echt een super mooie sprong zien. Vliegt over 120 heen alsof het niks is.

Leuke sportpony in wording dus.

Veel plezier ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 13:20 



 
Profiel   

BrechtCarlos schreef
Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb even op Franse draver gezocht. Denk zeker dat het er in zit maar er zit denk ik ook echt nog wat anders in.
Er zit een goede galop op en hij laat ook echt een super mooie sprong zien. Vliegt over 120 heen alsof het niks is.


Gaaf!

Ik dacht ook Frans dravertje maar ik heb hier vlakbij ook naar de cross gekeken (woon in Frankrijk) en daar zag ik toch ook wel veel van dit soort paardjes.
Klein, heel snel en ongelooflijk goed met springen en voor de dood niet bang met daarop die kleine Franse mannetjes := (kabouters noemden wij ze).
Ik hou van dit soort paardjes en ik hoop dat je een gezond paardje hebt waar je veel plezier van gaat krijgen. Hij hoeft niet veel dikker want kan hij ziek van worden. Met verstand en beleid voeren .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 13:53 



 
Profiel   

Marigold schreef
Ik denk ook draver, de heupen / stand achterbenen versterkt die gedachte.
Plus idd papier zonder afstamming. Maar staat er ook een naam van het paard in het paspoort?
Misschien kan je daarmee toch wat achtergrond info vinden.

Staat een naam in ja! Tornade de paix

En bij ras staat dus originele non const. Selle

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:05 



 
Profiel   

Ben eens voor je in het frans gaan googelen en ik kom je paardje nergens tegen, helaas. Ik heb ook draverij en cross lijsten gezien alleen de achternamen staan niet genoemd en er zijn geen foto's. Ik ga nog even verder zoeken.

Wat ik wel tegen kwam toen ik intypte
Citaat
origine non const. Selle

is het volgende (ik heb het gelijk vertaald), nav een vraag die een meisje stelde over haar pony waar dit ook stond in de papieren:



"Als hij ONC is, is dat omdat één of beide ouders geen papieren hebben. Zelfs als je het ras kent. Je kunt geen volledig papier hebben met de ouders die hij heeft, zelfs als de ouders volledig papier zijn. In het slechtste geval kun je een oc hebben, maar niet meer".

Waarop de schrijver vervolgt
"Om u een voorbeeld te geven, de mijne is een apaloosa/anglo arabian maar aangezien haar ouders niet gedocumenteerd zijn is zij een oc ook al ken ik haar ras. De nationale stoeterijen erkennen alleen een volledig papier als je je paard kunt terugvoeren tot de overgrootouders van vaders- en moederszijde".

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:26 



 
Profiel   

Zou een kruising draver kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:31 



 
Profiel   

Kun je mij de vorige naam vd fokker of eigenares via PB geven? Er komt zowel op cheval als poney niets omhoog. Dan ga ik verder zoeken.
En hoe oud is hij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:33 



 
Profiel   

Dan zal het toch geen volle draver zijn, want die worden met papier gefokt. Ook ivm kruisende bloedlijnen.
Misschien het product van een Franse pony x draverhengstje die niet in de dekdienst stond, een particulier die een hengstveulen heeft gehouden en niet geruind, zoiets.

Best apart eigenlijk van hoeveel pony’s de afstamming en achtergrond nooit boven water komen. Nu alles een chip heeft zou er op zich toch een database kunnen ontstaan met chipnr en omschrijving van de ponys en paarden, en dat in papier van niet stamboek paarden dan chipnr x chipnr vermeld staat.
Zodat je weet welk bloed je hebt.

Maar ja, data dingetjes duren altijd langer dan ik denk of verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:40 



 
Profiel   

BrechtCarlos schreef
Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb even op Franse draver gezocht. Denk zeker dat het er in zit maar er zit denk ik ook echt nog wat anders in.
Er zit een goede galop op en hij laat ook echt een super mooie sprong zien. Vliegt over 120 heen alsof het niks is.


Dravers zijn niet zelden heel behoorlijke springers.

Jappeloup de luze was een kruising draver(andere helft was Engels Volbloed)

Die kon overigens “ook niet galopperen” maar heeft heel veel gewonnen.


Dat dravers niet zouden kunnen galopperen komt denkt ik meer van mensen die het vanuit het springsport dan wel dressuursport perspectief bekijken
Door de meer duwende op de voorhand gaande manier van bewegen, die voor de sulky heel gunstig is, ziet de bewegingsafloop er anders uit. En is ook minder makkelijk verzameld te krijgen.
Ze kunnen dus prima galopperen maar niet of minder makkelijk dan hoe die tak van sport het graag wil zien.
Denk dat dressuurruiters zelfs vinden dat een draver ook niet kan draven :+

Ik denk dat je pony inderdaad een draver is of tenminste veel draversbloed bevat. Ik heb ze in alle maten al voorbij zien komen. Al moet ik zeggen dat ik meer standardbreds ben tegen gekomen. Ik weet niet of die gemiddeld kleiner zijn.
Maar een klein gebleven SF zou ook kunnen. Niet zelden zit daar uit het verleden ook veel draversbloed in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:58 



 
Profiel   

SF zijn ook wel vaker klein, ook de springgefokte. Wellicht omdat in andere landen paarden gewoon vanaf 148 cm al paard zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 17:21 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
BrechtCarlos schreef
Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb even op Franse draver gezocht. Denk zeker dat het er in zit maar er zit denk ik ook echt nog wat anders in.
Er zit een goede galop op en hij laat ook echt een super mooie sprong zien. Vliegt over 120 heen alsof het niks is.


Gaaf!

Ik dacht ook Frans dravertje maar ik heb hier vlakbij ook naar de cross gekeken (woon in Frankrijk) en daar zag ik toch ook wel veel van dit soort paardjes.
Klein, heel snel en ongelooflijk goed met springen en voor de dood niet bang met daarop die kleine Franse mannetjes := (kabouters noemden wij ze).
Ik hou van dit soort paardjes en ik hoop dat je een gezond paardje hebt waar je veel plezier van gaat krijgen. Hij hoeft niet veel dikker want kan hij ziek van worden. Met verstand en beleid voeren .



Wat lief van je! Ik ga even kijken of ik uit in vogelen waar staat wie de fokker is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 19:14 



 
Profiel   

Papierloos, uit Frankrijk: Draver. Niks mis mee overigens, Franse dravers zijn prima paarden. Nuchter, hard, soms niet de mooiste, maar gewoon goede eerlijke paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:01 



 
Profiel   

Lijkt mij ook deels een draver. Ziet er leuk uit trouwens!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 21:46 



 
Profiel   

Ik ken een draver die ontzettend leuk springt. Ik ken trouwens ook een fries die regelmatig in oefencrosses meespringt. Dus over vooroordelen gesproken ;)

Ik zie er zeker draver in. Het hoofd vind ik wel wat grof, maar googelend zie ik dat meer franse dravers zo'n type hoofd hebben. Dus ja, volledig draver of een mix... Interessante vraag. Maar volledig draver zou mij in ieder geval niet verbazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 21:57 



 
Profiel   

Het zou kunnen dat het een mérens is net een mini friesje <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 16:21 



 
Profiel   

Sisieee schreef
Het zou kunnen dat het een mérens is net een mini friesje <3 <3


Het is GEEN merens.
Kijk en vergelijk:
100% merens ouders, zonder papieren. Chico, overleden 7 april 2020

[ img ]

Hercule, merens met papieren overleden aug 2019

[ img ]

Polie, merens met papieren, leeft en is zeer gelukkig nu in de kudde

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 17:16 



 
Profiel   

Sisieee schreef
Het zou kunnen dat het een mérens is net een mini friesje <3 <3

Jij hebt duidelijk de fotos niet gezien :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 21:44 



 
Profiel   

beegee schreef
Sisieee schreef
Het zou kunnen dat het een mérens is net een mini friesje <3 <3

Jij hebt duidelijk de fotos niet gezien :=

Ik denk dat ze het over de fries in de post ervoor heeft en niet over het paard van ts

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 21:52 



 
Profiel   

Heb nog even verder gezocht.

Ik kan 1 Franse draver vinden die ook "de paix" achter haar naam heeft.
Helaas is die draver al wel overleden.
https://infochevaux.ifce.fr/fr/joie-de- ... -generales

Misschien is de jouwe dan toch een Franse draver

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 19:38 



 
Profiel   

Gelderlander? Lijkt mij, dussss

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 08:32 



 
Profiel   

IkaMarijke schreef
Gelderlander? Lijkt mij, dussss

Met een frans paspoort? Bijzonder..
Leuk dier ts! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 08:48 



 
Profiel   

IkaMarijke schreef
Gelderlander? Lijkt mij, dussss


Huh :?

Welk aspect van de bouw van deze pony lijkt op Gelders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 08:52 



 
Profiel   

IkaMarijke schreef
Gelderlander? Lijkt mij, dussss



Welkom op bokt.
Verklaar je nader.. welke uiterlijke kenmerken zie jij van de gelderlander.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 09:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen