Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 265 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268 ... 447  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor onze oudjes!

 
Profiel   

@Nyaleti heel veel sterkte en ontzettend knappe en dappere beslissing :knuffel:

Ik ga mijn oudere merrie toch weg halen waar ze nu staat (uurtje rijden) naar 10 minuutjes op de fiets. Ze staat waar ze nu staat hartstikke mooi op 8 hectare maar ze heeft meer voeding nodig dan de stal eigenaar vind. Ze heeft laatst ook een slokdarm verstopping gehad en dan moet je dus op afstand maar een beetje communiceren met de DA. Ze komt dalijk als het klikt met mijn 3 jarige te staan en het bos is om de hoek 8-). Eerst vetmesten en aansterken en dan conditie opbouwen *\o/*. Kan nu ook eten gaan weken maar kan dat ook langer dan de aanbevolen tijd staan? Dus 24 uur dan bijvoorbeeld
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:45 



 
Profiel   

Hangt ervan af denk ik. 24u lijkt me sowieso wel het maximum. Bij Bietenpulp zeggen ze bv dat je het dan zeker moet weggooien. Is het geen optie dat je het droog klaarzet en er in de ochtend iemand gewoon maar water over te gieten heeft? Maar sowieso top dat je paard al dichter in de buurt kan komen te staan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:51 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Iemand een gratis ruin?Kan hem natuurlijk niet weggeven omdat hij niet van ons is.Max heeft ontdekt hoe zijn graasmasker af moet :( Al verschillende manieren gebrobeerd om het masker te verankeren om zijn hoofd.Nu gaat zijn eigenaar kijken naar een andere oplossing.


Nee sorry geen tips. Wij hadden ooit een welsh die met graasmasker op moest, of in de paddock moest ipv op de wei. Die is gewoon door het hek gebroken := was een A pony. Echt bizar dat zo'n klein ding zoveel kracht heeft om door de omheining te komen. Graasmasker hield ze trouwens ook niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:55 



 
Profiel   

Hilli schreef
Mijn merrie krijgt een deken op zodra het guur wordt (vochtig, wind), omdat ze zichzelf dan onvoldoende warm kan houden en daardoor zo onconfortabel wordt dat ze stopt met eten. Zolang het weer blijft zoals het nu is hoeft er nog geen deken op.

Dit ook inderdaad! Pony’s hebben ook al een beetje een vachtje :).

Ik wilde beide pony’s op de foto zetten..
[ img ]
Mona wilde haar neusgaten showen


[ img ]
Toch nog een mooie foto geworden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 12:04 



 
Profiel   

Leuk neusje, Mona!


@Blaze1994: 24 uur -of bij koud weer 36 uur- is toch wel het maximum. De voedingswaarde kan wat teruglopen, maar belangrijker nog is dat het voer niet zuur wordt. Bietenpulp heeft daar wel een handje van.
Ik maak winterdag 2 maaltijden per keer klaar (ben elke dag op stal, heel soms 3. Als ik langer weg ben vraag ik iemand om het eten klaar te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 12:43 



 
Profiel   

Oké dan ga ik even kijken hoe ik dat organisatorisch ga regelen. Bietenpulp is natuurlijk zo klaar (speedibeet) maar andere dingen moeten soms 3 of 6 uur weken

Die van mij heeft dit jaar te weinig vet reserves maar hopelijk volgend jaar zonder deken maar ik denk dat het met warm houden dan teveel kost nog steeds :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:11 



 
Profiel   

Ik doe kokend water op de pulp zo klaar hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 14:45 



 
Profiel   

Speedibeet is met een kwartiertje klaar.
Ik maak het zodra ik op stal kom, en dan ga ik buiten zetten, mesten, poetsen etc etc...als ik wegga geef ik het met een schep pavo 18+.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 15:18 



 
Profiel   

Ik vind 24 uur zelf veel te lang. Zou dan of het voer thuis klaar zetten of warm water gebruiken dan is het sneller klaar.

Alleen s nachts staat het hier van 22 tot 6:30 te weken. De andere keren 2 tot 4 uurtjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 15:28 



 
Profiel   

Hier weken we bietenpulp een dag op voorhand.
Soms ook twee dagen als het even echt niet anders gaat, tot nu toe nooit problemen mee gehad eigelijk als het gewoon koel staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 16:01 



 
Profiel   

masyo schreef
Hoi, ik kom binnen vallen in dit topic. Ik ben wel een trouwe meelezer *D Maar zeg niet heel vaak wat. Nu mijn merrie van 20 al een dikkere vacht begint te krijgen en ik na begin te denken over de winter (wel of geen deken op), wil ik graag informeren of jullie je oudere paard een deken op doen. Vroeger deed ik sowieso pas een deken op vanaf 10 graden of minder overdag. Ben benieuwd wat jullie doen :o



het ene paard heeft het ook sneller nodig dan de ander.
appie had ik bijna jaarrond onder deken.
maar Kelly krijgt er alleen een op als het heel koud is of als het heel lang regent.
zij gaat straks snachts weer op stal,dus staat altijd wel droog.

blaze,ik maak ook rustig seniores priores klaar voor de volgende dag.
kan prima, wel doe ik een deksel op de emmer :j
hopelijk klikt het met je jonge paard,is toch altijd even afwachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 17:20 



 
Profiel   

Hier ga ik binnenkort mijn oudere merrie weer scheren. Haar oren verraden dat ze alweer aardig wollig aan het worden is. En aangezien ik haar nog steeds gewoon rij.

Over het weken: zeker met warmer weer af die van mij de Seniores niet als het te lang gestaan had. Dan rook het ook zuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 17:43 



 
Profiel   

Dank je wel voor jullie reacties!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:10 



 
Profiel   

"Domme" vraag. Als er een vermoeden is van wormbesmetting, en je hebt een wormkuur gegeven. Iemand een idee hoe lang het duurt voor je effect zou moeten zien? Mijn paard was de laatste tijd wat aan het invallen met de typische ribben, dof en dikke buik die je vaak ziet bij wormbesmetting. Normaal moest ik volgende week terug ontwormen, maar heb voor de zekerheid dan maar gisteren ontwormd. Ik dacht op die week gaat het ook niet komen. Maar op hoeveel dagen zou je verbetering moeten zien? Is het 'logisch' om nog een week te wachten en dan pas de dierenarts te bellen voor bloedonderzoek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:19 



 
Profiel   

Dat is helemaal geen domme vraag, The_Cat! Ik weet in ieder geval dat de wormen er na een dag, maximaal 2, uitkomen. Ik heb geen idee hoe lang het vervolgens duurt voordat je paard opknapt. Het was mijn jonkie die besmet was en die had nog nergens last van, dus heb ik ook geen verschil voor-na ontworming gezien. Maar als jouw paard wel symptomatisch is, denk ik dat het wel een week of 2-3 kan duren voordat je resultaat ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 18:25 



 
Profiel   

Gisteren nog geen wormen in de mest. Maar ik hou het dan maar even mee in de gaten en zal misschien 2 weken wachten voor de dierenarts te bellen. Sowieso moet die volgende maand nog komen voor de entingen. Dus ik kan het nog even aankijken als het niet slechter wordt. Bedankt alvast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 07:53 



 
Profiel   

Mijn oude dame moet weer aan het werk. Gister heb ik haar zelf weer gepakt, voor het eerst in een maand/1,5 maand.
Ze weet nog niet helemaal wat ze er van vindt. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 12:30 



 
Profiel   

Wat betreft het weken kan idd sommige geweekte dingen wel snel weken zoals speedibeet of Fibrebeet (is bij Fibrebeet al rekening mee gehouden met de calcium fosfor verhouding of moet je hierbij nog tarwezemelen voeren eigenlijk?).

Ik zag bij seniores priores het volgende staan "Gezien het belang van een goede inweektijd is het handig om iedere avond het voer voor de volgende dag klaar te maken. Subli Seniores Priores is zodanig samengesteld dat de ruwe celstof in tact is gebleven." hierbij lijkt het dus oké als het langer staat. We gaan" gelukkig ig" de winter in en het staat koel met een deksel erop. En anders wordt het thuis klaar maken en dan meenemen.
Verder ga ik ook gekookte lijnzaad voeren.

Ik dacht aan:
seniores priores
Speedibeet (heb ik nog een beetje van staan) evt daarna vervangen door Fibrebeet
Sojaschroot (vind ze verrukkelijk dus wil ik blijven voeren)
Gekookte lijnzaad
Vitaminebrok marstall

Of iemand betere ideeën om haar dalijk dik te krijgen :D (hooi kan ze goed eten)

Over hoeveel voerbeurten verdelen jullie het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 18:56 



 
Profiel   

Myrthee_ schreef
Mijn oude dame moet weer aan het werk. Gister heb ik haar zelf weer gepakt, voor het eerst in een maand/1,5 maand.
Ze weet nog niet helemaal wat ze er van vindt. [ [url=m/eLyCSZ.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk! Wat een lief koppie heeft ze

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 18:57 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Gisteren nog geen wormen in de mest. Maar ik hou het dan maar even mee in de gaten en zal misschien 2 weken wachten voor de dierenarts te bellen. Sowieso moet die volgende maand nog komen voor de entingen. Dus ik kan het nog even aankijken als het niet slechter wordt. Bedankt alvast!


Wormen komen er vaak met 2 max 3 dagen uit. Waarmee heb je ontwormt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 20:39 



 
Profiel   

Mag het in dit topic?Gisteren ons andere oudje in laten slapen.Fien ,ons hondje van 17.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:35 



 
Profiel   

ach tuurlijk, veel sterkte <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 10:25 



 
Profiel   

Ach, arme schat. Veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 11:09 



 
Profiel   

17, jeetje. Heel veel sterkte.


Nyaleti ook nog sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 11:12 



 
Profiel   

agossie, sterkte ermee!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 12:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 265 van de 447 [ 11171 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268 ... 447  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen