Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 562 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565 ... 598  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over dekens - deel 4

 
Profiel   

beegee schreef
Vind m prima zitten! Maar vind vooral het paard in de deken erg mooi. Draver? <3


Ja goed gezien mijn knappe draver Yanna Victory <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 13:27 



 
Profiel   

Deken is wel wat lang, vrees dat die scheef gaat liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 17:31 



 
Profiel   

Ja, oogt voor mij ook te lang. Heb je een maat kleiner ook geprobeerd of was die weer te klein?
Wel leuk paard inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:07 



 
Profiel   

Nee ik kon deze even passen omdat een kennis deze weg doet. Normaal heeft ze een amigo 6.3 1.83 dit is een bucas 1.85. Probleem is dat ze iel is maar wel vrij lang in haar rug. Op zich ligt de amigo goed, is voor het mooie net iets te kort achter en een maat groter verzuipt ze in. Fijne aan deze bucas vind ik dat ik niet meer zo met dekens hoef te wisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 19:22 



 
Profiel   

Iemand tips.

Pony is voor de helft geschoren. Staat onder haar rambo summer vliegendeken (met waterdichte rug)
Van 7.00 tot 20:30u buiten op de wei (polder)

Het is zoals vandaag wel fris. Ik vind koud. Pony uiteraard niet. (Andere richtlijnen betreft temp)
Maar vanaf wanneer ga je dekens wisselen en welke vervolg stap word het dan…

Patroon

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Saaams op 20-09-21 15:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 15:56 



 
Profiel   

Hier 2.5 week geleden geschoren. Staat nu onder een 50 grams. Net geweest en voelt goed. Deze wissel ik ook niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 15:57 



 
Profiel   

Mijne staan 24/7 buiten. 1 geschoren 1 niet. Snachts 100 gram op overdag gewoon af. Op dit moment dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:35 



 
Profiel   

Is het bij jullie zo koud? Ik ben vaak vroeg met dekens maar het is hier nog ruim 16 graden en droog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:46 



 
Profiel   

snorkel1986 schreef
Is het bij jullie zo koud? Ik ben vaak vroeg met dekens maar het is hier nog ruim 16 graden en droog


Vandaag vond ik het inderdaad echt koud en kil. Zeker voor de tijd van het jaar. Was er eigenlijk een beetje verbaasd over en zelf te koud gekleed :+

Ik heb vanavond nog even gevoeld en ze is comfortabel onder de rambo summer. Dus dat houden we nog maar even zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:12 



 
Profiel   

Mijn paard staat dag en nacht buiten en krijgt deze nacht voor t eerst weer een 100gr op. Anders zijn ongevoerde regendeken wanneer de temp rond de 11 a 12 graden is. Vannacht wordt het 7 en vind dat toch wel fris. Morgenvroeg de deken weer af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:13 



 
Profiel   

beegee schreef
Mijn paard staat dag en nacht buiten en krijgt deze nacht voor t eerst weer een 100gr op. Anders zijn ongevoerde regendeken wanneer de temp rond de 11 a 12 graden is. Vannacht wordt het 7 en vind dat toch wel fris. Morgenvroeg de deken weer af.

Aha die van mij staat snachts wel op stal met luik dicht ( is open tot uur of 22. En dan in de schuur altijd nog andere deur los tenzij het ruim onder nul word

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:28 



 
Profiel   

Ja als mijn paard ‘s nachts op stal staat krijgt hij juist minder of zelfs niets op. Kleine stalgang en de paarden zijn net kachels, het wordt dan echt behaaglijk warm na een tijdje. Natuurlijk ook geen wind of andere weersinvloeden dus het is ‘s nachts een stuk lekkerder voor ze als ze in stal staan. Ik wissel het dus om: overdag dikker en ‘s nachts wat dunner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:36 



 
Profiel   

Hier nog niks op, ochtenden bij fris weer de summer bij mijn paard dat met blessure staat en niet veel mag bewegen.
Loop van de week even kijken of de regendekens er op gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:17 



 
Profiel   

Zo lang het nog goed droog blijft hoeft ze van mij nog niet onder een regendeken. Alles is in ieder geval schoon/nieuw en ligt klaar op mijn kast. Ik hoop dat het nog even zonder dekentjes kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 23:22 



 
Profiel   

Hier nog geen deken. Ongeschoren. Rijden nu ook alleen nog maar recreatief, dus wil het ook allemaal nog wat rekken. Normaliter hadden we sowieso in de nacht ook al een deken opgehad.

Paard was niet koud afgelopen nachten. Nachten worden nu ook weer wat warmer zie ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:31 



 
Profiel   

Mijn 4-jarige staat nog bloot en heeft nergens last van. Lekker dun vachtje ook nog, ook wel beetje veel spekkies die hem warm houden. :+
Mijn 18-jarige heeft het 's nachts koud, maakt heel snel vacht aan nu en valt wat in. Heb hem sinds eergisteren weer onder een Rambo Summer series gezet (half regendeken, half vliegendeken) en extra fibrebeet.
Als het overdag onder de 16 graden komt gaan ze allebei weer in de dekens. De oudste scheer ik meestal half oktober (die krijgt een mega dikke vacht en heeft het dan te warm met rijden), hoop de jongste niet te hoeven scheren.
Ze staan trouwens 24/7 buiten met goede schuilmogelijkheden (ook uit de wind).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:33 



 

Mijn 4 jarige staat ook nog ongeschoren zonder dekens. Op haar kont begint ze wel al wat wintervacht te krijgen maar voor de rest heeft ze nog een dun vachtje. Ze staan overdag buiten en snachts binnen. Ik wil inderdaad zoals xloki het al aangeeft ook pas beginnen met dekens wanneer het overdag onder de 16 graden is. Ik zie dat ze hier volgende week donderdag voorspeld hebben dat het 17 graden word maximaal met regen. Denk dat ik dan toch wel een fleecegevoerde regendeken op doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 15:06 



 
Profiel   

Mijn haflinger scheer ik dit weekend voor het eerst (op zadelplek en hoofd na gaat hij helemaal kaal) dit jaar. S nachts op stal en overdag op paddock (ivm dieet).
Zweet snel en warm van zichzelf. Wat zeggen jullie? Kan dat nog zonder deken of moet ik gelijk met een … grams deken beginnen?

Ik ben het even kwijt ivm de nazomertemperatueen overdag :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 17:10 



 
Profiel   

Ja lastig.. ik scheer mijn paard nooit, maar het wordt wel overdag dik 20 graden toch? Dan lijkt een deken mij geschoren ook niet nodig overdag. In de nacht zou ik wel een deken doen. 100 grams?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:40 



 
Profiel   

Heeft hier iemand ervaring met borstverbreders? Mijn ene verzorgpaard heeft een breed front. Alle dekens drukken op haar schoft hierdoor.

Ik ken de big necks dekens, maar wil eerst zo’n borstverbreder proberen. Die big necks zijn best aan de prijs namelijk. Ben benieuwd naar ervaringen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 09:46 



 
Profiel   

Ik twijfel dus heel erg tussen 2 dekens, de amigo hero 600d ripstof en de bucas green line, beide in 100 gram. Ik heb nu een 0 grams van amigo die goed zit bij mijn merrie maar hoor zoveel goeds over bucas met de schoudervrijheid enzo door die plooien. Maar het prijsverschil is flink aanwezig. Wat zouden jullie doen?
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 11:24 



 
Profiel   

Ik heb zelf die amigo met hals. Vind zelf Bucas niet bijzonder veel schoudervrijheid geven. Gewoon normaal. Zit ook geen loopsplit in. Ligt er ook aan wat je wilt. De amigo is natuurlijk wat goedkoper omdat de stof niet extreem sterk is. Als je sterkere stof wilt moet je naar de ballistic nylon van Bucas of 1200D ripstop. Mijn paard is geen sloper en die van mijn stalgenoten ook niet, dus ik kan toe met een minder sterke deken. Ik vind persoonlijk de pasvorm en voering van amigo/Horseware heel fijn. Heeft op dit moment ook mijn voorkeur boven Bucas, waar ik ook twee dekens van heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 12:13 



 
Profiel   

Maar als je al weet dat de Amigo goed zit bij jouw paard is dat toch ook een goede keuze? De Hero is idd de goedkopere Amigo met dunnere stof enzo. De Horseware Amigo Bravo is iets steviger. Als je echt stevig wilt heeft Horseware ook nog de Rambo, maar daar hangt helaas een prijskaartje aan. Die heeft net als die dure Bucas dekens ook ballistisch nylon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 16:37 



 
Profiel   

beegee schreef
Ik heb zelf die amigo met hals. Vind zelf Bucas niet bijzonder veel schoudervrijheid geven. Gewoon normaal. Zit ook geen loopsplit in. Ligt er ook aan wat je wilt. De amigo is natuurlijk wat goedkoper omdat de stof niet extreem sterk is. Als je sterkere stof wilt moet je naar de ballistic nylon van Bucas of 1200D ripstop. Mijn paard is geen sloper en die van mijn stalgenoten ook niet, dus ik kan toe met een minder sterke deken. Ik vind persoonlijk de pasvorm en voering van amigo/Horseware heel fijn. Heeft op dit moment ook mijn voorkeur boven Bucas, waar ik ook twee dekens van heb.


Aha oke, nou heb hem besteld, ben heel benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 18:57 



 
Profiel   

Ik ben heel erg aan het twijfelen over de dekens. Die van mij staat nog zonder en staat s nachts binnen maar morgen wordt het toch met regen 13 graden..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 08:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 562 van de 598 [ 14936 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 559, 560, 561, 562, 563, 564, 565 ... 598  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen