Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 190 van de 205 [ 5123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 205  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

lusitano praat en foto,s

 
Profiel   

Doe even normaal. Organisaties hebben de keuze tussen niet door laten gaan of wel door laten gaan met testen zodat er enige veiligheid geboden wordt.
Het blijkt keer op keer dat bij grotere bijeenkomsten er nu eenmaal eerder uitbraken zijn.
Je kunt gewoon niet gaan, maar om een vereniging aan te vallen omdat ze maatregelen moeten of willen nemen slaat gewoon nergens op.
Het is geen discriminatie. Je hebt een keuze die niet anders is dan een kledingvoorschrift of paspoort of kaartje moeten hebben om ergens binnen te kunnen raken. Is dat dan ook allemaal discriminatie?
Elke organisatie kan eisen stellen die ze willen en je hebt de keus om daaraan te willen voldoen om binnen te komen, of om weg te blijven.
Ik snap niet dat mensen zo hysterisch of kwaad worden als het toevallig om covid maatregelen gaat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 15:19 



 
Profiel   

ElCid schreef
Matheno schreef
Ik had wel graag heen gewild, maar gezien alles nu testen voor toegang is laat ik het aan me voorbij gaan.


Exact, ik ben al jaren geen lid maar omdat die organisatie nog nooit heeft gewerkt en zal het nu ook nooit meer worden. Een club die meewerkt aan apartheid mag wat mij betreft *******.............. -:(- . Ik hoop dat de opkomst echt beneden peil is en mensen hun conclusies gaan trekken.
Zouden ze de uniformen al besteld hebben?


Jeetje, gaat het goed? Ik vind dat je toch wel erg vervelend reageert mbt de uniformen, het mag wel wat minder hoor, met respect naar iedereen omtrent de holocaust.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 15:26 



 
Profiel   

Kan het nu weer over Lusitanos?

Vincent in volle glorie.

Hij heeft nu spekbillen.
[ img ]
[ img ]
Tijdens eerste lange buitenrit gemaakt [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 15:30 



 
Profiel   

Tja ik snap de organisatie wel maar vind het wel dubbel. Op deze locatie met enorm buitenterrein zijn er dit jaar veel evenementen geweest waarbij je bij de ene zo naar binnen kon lopen en de ander testen was. Imo is het niet nodig als het buiten gehouden wordt.

Maar goed, wellicht is het dat of niks.

Hij ziet er goed uit lusitana

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 17:45 



 
Profiel   

De maatregelen zijh recent veranderd en zullen steeds veranderen naar de omstandigheden en zijn weer anders in andere landen, het is wat het is en ik snap teleurstelling of verbazing, maar niet de rare vergelijkingen met oorlogssiuaties en dictatorschap en zo. Hoort hier ook helemaal niet thuis.

Ik was aan en boek begonnen over Vincent en ben nu begonnen aan toevoegingen vanuit hemzelf gezien. Weet nog niet of ik het volledig ga splitsen als apart boek, ligt ook aan wat de uiteindelijke uitgever wil.
Omdat ik weinig rijd is hij nog steeds eigenwijs, maar ik rijd wel meer dan voorheen, zeker 2 x in de week op hem en we beginnen elkaar wel beter te begrijpen. Ik heb tijdens die buitenrit voor het eerst met hem gegaloppeerd (omdat ik de eerste keer graag bergopwaarts doe want dan kunnen ze niet bokken). Hij is in principe een mak paard, maar hij kan dansen als een jonge hengst onder je en ik ben ook al zestig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 18:54 



 
Profiel   

De vergelijking met oorlogsituaties gaat mij ook te ver.

Wat leuk een boek over Vincent, hoe moet ik het voor me zien? vertel je zijn verhaal vanaf veulen?

Haha een beetje eigenwijs is wel leuk, ik snap dat je voorzichtig bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 08:37 



 
Profiel   

Het is gewoon wat ik in zijn eigen topic heb staan, oftwel vanaf zijn aankomst hier, alleen wat meer uitgewerkt hier en daar. En daarnaast dus zijn eigen woorden over wat hij er allemaal van denkt. De hilarische kant zoals of ik een beetje af te richten ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-21 10:08 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Het is gewoon wat ik in zijn eigen topic heb staan, oftwel vanaf zijn aankomst hier, alleen wat meer uitgewerkt hier en daar. En daarnaast dus zijn eigen woorden over wat hij er allemaal van denkt. De hilarische kant zoals of ik een beetje af te richten ben.


:D Klinkt grappig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 07:56 



 
Profiel   

Ik ga niet naar het lusitano festival, juist omdat zij die medische apartheid steunen en daarmee dus dicrimineren.
Zij zijn het niet verplicht, al houden ze vol van wel.

Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd, we gaan niet meten met twee maten. De ene wel en de andere niet.
Houdoe en tot sinas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 18:52 



 
Profiel   

Leuk Lusitana, dat je weer aan het schrijven bent! Vincent ziet er heel goed uit zag ik op je laatste foto's. Geweldig hoe je dat toch altijd weer voor elkaar krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 19:19 



 
Profiel   

Dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 19:34 



 
Profiel   

Lusitana schreef
Het is gewoon wat ik in zijn eigen topic heb staan, oftwel vanaf zijn aankomst hier, alleen wat meer uitgewerkt hier en daar. En daarnaast dus zijn eigen woorden over wat hij er allemaal van denkt. De hilarische kant zoals of ik een beetje af te richten ben.


Oh wat leuk zeg!
Ik ken zijn topic niet, ik loop achter…
Klinkt gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:30 



 
Profiel   

[PP] [VOLG] Nieuwe rescue Alsjeblieft, in geuren en kleuren met foto´s en veel tyepfouten omdat ik altijd snel type en niet goed nalees. :+

O staat ook in onderschrift, zie ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:14 



 
Profiel   

Gaaf, dank je!
Ik ga straks even kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 07:10 



 
Profiel   

DeniseSoares schreef
Ik ga niet naar het lusitano festival, juist omdat zij die medische apartheid steunen en daarmee dus dicrimineren.
Zij zijn het niet verplicht, al houden ze vol van wel.

Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd, we gaan niet meten met twee maten. De ene wel en de andere niet.
Houdoe en tot sinas.


Groot gelijk; wij zijn al jaren geen lid meer omdat het altijd een vage bedoening was en is geweest. Nu is het helemaal einde verhaal. Wordt toch nooit wat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:37 



 
Profiel   

Nee is ook een antwoordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:40 



 
Profiel   

Ik ga denk ik niet. Het is denk ik voor mij te confronterend. Een halfzus van die van mij doet ook mee, even oud en van dezelfde hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 18:19 



 
Profiel   

Tessebes schreef
Ik ga denk ik niet. Het is denk ik voor mij te confronterend. Een halfzus van die van mij doet ook mee, even oud en van dezelfde hengst.


Oh dat is wel heftig voor jou inderdaad…
Hoe gaat het nu bij jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:18 



 
Profiel   

Ik heb wel wat leuke lusitano's gezien gister, heb me alleen vreselijk geergerd aan sommige mannelijke ruiters. Paarden met striemen van de zweep op de billen. :-(

En sommige jurering was wat lastig te volgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 15:11 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Ik heb wel wat leuke lusitano's gezien gister, heb me alleen vreselijk geergerd aan sommige mannelijke ruiters. Paarden met striemen van de zweep op de billen. :-(

En sommige jurering was wat lastig te volgen..


What else is new. De jurering is nog nooit te volgen geweest ( puur politiek) ; we hebben, in de tijd dat we nog naar de "keuringen" gingen regelmatig met stomme verbazing naar de uitslagen gekeken ( niet alleen in Nederland, overigens).
We hebben nogal wat "inside information" gekregen van een Portugese keurmeester en met die informatie kan ik aan de hand van een programmaboekje al voorspellen hoe er gejureerd wordt, zonder een paard te zien.............

Rijkunstig gezien is het al jaren niet om aan te zien *\%/* :') :') ( en ook dat geldt niet alleen voor de Nederlandse keuring).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 08:07 



 
Profiel   

Jammer vind ik dat soort dingen al is het mij voorgaande jaren ook wel opgevallen. Motiveert niet echt om in de toekomst mijn merrie te laten keuren, ik vind haar prachtig (bevooroordeeld :+) maarja ik heb geen bekende naam of iets dergelijks.... We zullen zien wat het ons brengt in de toekomst ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 10:56 



 
Profiel   

ElCid schreef
Elisa2 schreef
Ik heb wel wat leuke lusitano's gezien gister, heb me alleen vreselijk geergerd aan sommige mannelijke ruiters. Paarden met striemen van de zweep op de billen. :-(

En sommige jurering was wat lastig te volgen..


What else is new. De jurering is nog nooit te volgen geweest ( puur politiek) ; we hebben, in de tijd dat we nog naar de "keuringen" gingen regelmatig met stomme verbazing naar de uitslagen gekeken ( niet alleen in Nederland, overigens).
We hebben nogal wat "inside information" gekregen van een Portugese keurmeester en met die informatie kan ik aan de hand van een programmaboekje al voorspellen hoe er gejureerd wordt, zonder een paard te zien.............

Rijkunstig gezien is het al jaren niet om aan te zien *\%/* :') :') ( en ook dat geldt niet alleen voor de Nederlandse keuring).


Ah dat wist ik niet, vond het heel apart dat bij de ruinen rubriek degene die kampioen werd gewoon de hele tijd niet goed liep rechtsachter met losrijden..ik snap dat echt niet.

En dat rijkunstige ook..omg, als een paard striemen van de zweep heeft dan zou ik zo een diskwalificeren. Arme dieren...ik weet wel dat ze in die landen anders met paarden omgaan dan hier. Maar om het dan maar goed te keuren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:02 



 
Profiel   

ElinaSK schreef
Jammer vind ik dat soort dingen al is het mij voorgaande jaren ook wel opgevallen. Motiveert niet echt om in de toekomst mijn merrie te laten keuren, ik vind haar prachtig (bevooroordeeld :+) maarja ik heb geen bekende naam of iets dergelijks.... We zullen zien wat het ons brengt in de toekomst ;)


Nouja voor de ervaring voor jezelf en het paard is het misschien leuk als je er verder niets van verwacht.

Ik moet zeggen dat er wel echt een hoop talentvolle jonge dieren liepen die echt goed in elkaar zaten en zo ook bewogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:03 



 
Profiel   

Het is erg jammer dat het zo gaat. Onze hengst is in 2008 goedgekeurd en toen was het nog wel te doen en minder zwaar politiek getint al was dat toen ook al aan de orde. We zijn daarna nog wel een paar keer geweest om te kijken en 1x meegedaan in Gesves ( daar heb ik helemaal mijn ogen uitgekeken en niet in positieve zin ;-) ) maar ik heb dieren goedgekeurd zien worden waarvan ik echt niet snapte waarom.
Rijkunstig gezien is het vaak triest gesteld maar daar wordt echt niet naar gekeken; het enige wat de paarden goed moeten kunnen is strekken in draf ( onder het zadel) en dan komen ze een heel eind........... Het is net wedstrijd dressuur want ik heb daar ook teveel in krul getrokken paarden rond zien rennen. Wij besteden onze tijd dus beter en gaan niet meer naar de keuringen en Ultramar is onze laatste Lusitano. Prachtig ras, daar niet van, maar aangezien daar ook de "dressuur" heeft toegeslagen en het oude type langzaam, maar heel zeker, aan het verdwijnen is houden we het voor gezien.

De grote stallen en grote namen hebben overigens altijd en zeker tegenwoordig, bij elk stamboek, bij elke keuring, bij elke wedstrijd, een streepje voor. Als onbekende, nieuwe, enkeling is het bijna geen doen meer en dat is erg zonde.

De Lusitano die, pak hem beet, 20 jaar geleden op de keuringen liep is vrijwel uitgestorven om plaats te maken voor hoogbenige, in steekgang bewegende, dressuurpaarden..........die vaak het barokke model missen. En dat is nu juist wat de Lusitano de Lusitano maakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:15 



 
Profiel   

Ja de barokke lusitano verdwijnt inderdaad langzaam wat ik erg jammer vind. Ik koop een lusitano om type en karakter, maar dat is dadelijk weg.kun je ook gewoon een kwpn kopen.
Moet zeggen dat op de nrps keuring ik nog niks extreems van vriendjes politiek heb ervaren. Want ik als particulier haalde daar een 2 de plek. Maar goed het zijn jury sporten dus ja , dan weet je al genoeg vaak
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 14:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 190 van de 205 [ 5123 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193 ... 205  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen