Manege gezocht omgeving Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Manege gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-21 08:30

Hallo,

Zoals de titel al zegt, ik zoek een manege in de omgeving Utrecht (wonen zelf in Nieuwegein) die goed voor de paarden is en waar een volwassen man een proefles kan volgen.

Mag overigens ook een particulier zijn die paardrijles geeft op zijn /haar paard.

Ik hoor het graag van jullie, uiteraard heb ik google gebruikt maar daar kom ik niey zo snel ervaringen van mensen tegen...

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Manege gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:51

Manege het hoogt raad ik echt aan. Ik hoor daar hele goeie verhalen over. En bovenal zijn ze heel paardvriendelijk. De paarden staan 24/7 in groepsverband.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:53

Bommeltje_ schreef:
Manege het hoogt raad ik echt aan. Ik hoor daar hele goeie verhalen over. En bovenal zijn ze heel paardvriendelijk. De paarden staan 24/7 in groepsverband.


Vriendin rijdt hier ook, volgens mij echt een goede manege. Zowel qua lessen als inderdaad paardenwelzijn.

Ann_moi

Berichten: 3851
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Manege gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:02

Ik zou ook manege t hoogt aanraden. Hele fijne lessen, gezellig personeel en 100% goed voor hun paarden. Dit maakt wel dat het gewichtslimiet voor beginnende ruiters 80 kg is. Dit staat als het goed is op hun website (ik weet het niet precies uit mijn hoofd) voor ervaren ruiters is de gewichtslimiet 85 kg. Het ligt dus een beetje aan de lengte van je man of deze manege een optie is.

Qua lessen is het daar heel fijn en leuk.

Beauty26
Berichten: 2033
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: Raalte

Re: Manege gezocht omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-21 09:59

Bedankt voor de reacties, de hoogt had ik idd gevonden. Ik ben alleen bang dat mn man te zwaar is, hij is 1,85 meter gewicht weet ik zo niet maar zal het hem eens vragen!

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 10:19

Vind het heel goed dat ze een gewichtslimiet hanteren, maar 80kg? Dat weegt een gemiddelde man toch zeker wel? Ikzelf heb dat een tijd gewogen, als vrouw van 1.80m. En ben echt niet dik of zwaar. Zou een man met een relatief normaal gewicht dan nooit bij deze manege kunnen leren rijden?

Maar nogmaals, wel heel goed dat ze hier bij stil staan!