Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Feedingmaster, ruwvoerautomaat, wie nog meer?

 
Profiel   

Vlinder2009 schreef
Interessant topic!
Voor diegene die een haybutler of hooivoerautomaat hebben met planken: hoe doe je dat met de hoeveelheid? Weeg je af wat er op iedere plank komt of leg je er gewoon een plak op?
Wij willen er 1 gaan maken, maar ik heb 4 paarden in mn groep lopen, waaronder een te dikke haflinger die gevoelig is voor hoefbevangenheid


Ik heb in het begin mijn hooibaaltjes gewogen, en dan gekeken hoeveel van zo'n baaltje er in zo'n Haybutler kan. Bij mij wel iets moeilijk inschatten hoeveel ze dan effectief binnenkrijgt: 's nachts hebben de 2 paarden elk de ruif + 1 of 2 voederbeurten, overdag gaat de 2de op de wei en krijgt de eerste een hooinet met luzernehooi, en dan 2 voederbeurten uit de eerste Butler en 1 voederbeurt uit de tweede. Maar ik hou haar gewicht goed in de gaten.

@Ninx, ik vermoed dat de Feedingmaster wel onder een afdak geplaatst moet worden zodat het hooi niet allemaal nat is bij regenweer? Want niet ieder paard lust nat hooi.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 16:34 



 
Profiel   

Ja ben het met Ninx eens, ik vind dit voor het spijsverteringskanaal en ook mentaal voor paarden een stuk beter en als je dan toch geld gaat uitgeven vind ik de feedingmaster zijn geld het absoluut waard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 19:05 



 
Profiel   

Ik moet ook zeggen dat als ik nu voor de keuze had gestaan dat ik ook voor de feedingmasters was gegaan.
Nu vind ik de investering wel weer enorm, heb de hooikasten ook pas 3,5 jaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:16 



 
Profiel   

lovelance schreef
Ik moet ook zeggen dat als ik nu voor de keuze had gestaan dat ik ook voor de feedingmasters was gegaan.
Nu vind ik de investering wel weer enorm, heb de hooikasten ook pas 3,5 jaar


Volstrekt begrijpelijk…. Dat zijn dan heftige uitgaven.
Tenzij je deze voor goed geld zou kunnen verkopen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:37 



 
Profiel   

Vraagje over de maat roosters van de feeding master. Mijn paard en shet staan dag en nacht samen, maar zouden een andere maat rooster nodig hebben. Hoe doen anderen dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 21:00 



 
Profiel   

Je paard moet in ieder geval met de bovenlip door de opening kunnen. En je shet moet in ieder geval niet met z'n hele neus of voortanden of hoefjes tussen de opening kunnen komen. Als dat niet tegelijk kan wordt het lastig denk ik. (Als ik mijn paard zie eten gaat ze bij een smallere opening haar tanden gebruiken, daarom gaan ze juist uit van snuitbreedte).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 08:41 



 
Profiel   

Liset87 schreef
Vraagje over de maat roosters van de feeding master. Mijn paard en shet staan dag en nacht samen, maar zouden een andere maat rooster nodig hebben. Hoe doen anderen dat?


Ik heb voor mijn mini gewoon hetzelfde als voor de C pony's. Dat gaat goed. Ze 'plukken' toch aan de losse sprietjes.
Misschien handig de neus van je paard te meten zoals aangegeven op de website, dan weet je even welke maat je nodig hebt....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:01 



 
Profiel   

Misschien hangt het er vanaf hoe gulzig je paard is, mijne zou echt met de tanden over de stangen gaan krassen als ze er met haar lip niet tussen zou kunnen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 12:31 



 
Profiel   

marijkiiii schreef
Misschien hangt het er vanaf hoe gulzig je paard is, mijne zou echt met de tanden over de stangen gaan krassen als ze er met haar lip niet tussen zou kunnen..


Maar dan ga je er vanuit dat je een rooster zou met te smalle spijlen....
De vraag van Liset87 is in principe precies andersom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 15:53 



 
Profiel   

Ninx schreef
marijkiiii schreef
Misschien hangt het er vanaf hoe gulzig je paard is, mijne zou echt met de tanden over de stangen gaan krassen als ze er met haar lip niet tussen zou kunnen..


Maar dan ga je er vanuit dat je een rooster zou met te smalle spijlen....
De vraag van Liset87 is in principe precies andersom.


Beide is dus geen optie, neus van paard te breed en hoefjes van de shet smal helaas. Die zou ook veel te veel eten bij het brede rooster ben ik bang.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:28 



 
Profiel   

Mocht er iemand eventueel op zoek zijn naar een automatisch systeem met planken die vallen:
https://link.marktplaats.nl/m1752902885

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 17:57 



 
Profiel   

Ik ben laatst bij Jan en Janine zelf geweest voor een demonstratie met paard Fleur van de feeding master. Ze kunnen er echt heel veel over vertellen en Fleur laat ook precies zien hoe goed het systeem werkt. Ze staat heel rustig te wachten, zelfs half te slapen terwijl het hooi omhoog komt. Omdat er zo veel voermomenten zijn wordt een paard nooit hongerig en gaat nooit het 'help ik moet op zoek naar eten' stress hormoon aanmaken. Ze zullen dus ook niet aan het rooster gaan schrapen met hun tanden.

Ik vond het heel leerzaam om te bekijken en ga er één voor mijn Shetlanders bestellen. Hopelijk wordt dit echt de manier dat ze slank worden/blijven en dat ik met minder voorbereiding (vol met hooi stoppen) kan trainen aangezien ik met clicker en voer train en dus absoluut geen hongerig paard wil

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 22:17 



 
Profiel   

Ik ben erover aan het denken 2 van deze voerkisten aan te schaffen voor onze pony's.
Ik zou alleen graag het apparaat in de praktijk in werking zien. Zou ik eens bij iemand mogen komen kijken?
Ik woon in de Noordoostpolder, maar wil er best een uurtje voor rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 14:59 



 
Profiel   

Ja hoor! Stuur maar pb

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 20:51 



 
Profiel   

Ik ben ook geinteresseerd maar zou ook graag het eerst willen zien in werking, is er iemand in de Kop van Noord Holland die dit apparaat in gebruik heeft waar ik keertje kan kijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 23:30 



 
Profiel   

Inmiddels heb ik de Feedingmaster bijna 2 maanden in gebruik en het is echt fantastisch. Het geeft enorm veel gemak en heel veel rust omdat ik weet dat hij nooit zonder ruwvoer staat. En ik wordt heel blij van de gouden combinatie: altijd ruwvoer beschikbaar, zonder dik worden. Dat was voorheen gewoon onmogelijk.

Zelf vond ik, vóór ik de Feedingmaster had, 5 of 6 voerbeurten doormiddel van een andere ruwvoerautomaat ook prima. Door allerlei andere voordelen koos ik toch voor de FM. En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Het is bijna niet te geloven hoeveel beter de spijsvertering van mijn paard is geworden. Had hij anders toch altijd wat natte en beetje dunne mest, nu is het gewoon goed. Dit voordeel had ik zeer waarschijnlijk niet gehad bij een andere automaat.

Een ander groot voordeel die ik van te voren niet had bedacht: Het maakt niet uit hoe laat en hoe lang je paard de wei op gaat of hoe laat je gaat rijden. Je hoeft geen voertijden aan te passen bij het op- of afbouwen van weidegang. En je hoeft ook geen rekening te houden met hoe laat je gaat rijden als je dat met een gevulde maag wilt doen. Want er is gewoon altijd gedoseerd eten beschikbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 08:33 



 
Profiel   

roooosje schreef
Inmiddels heb ik de Feedingmaster bijna 2 maanden in gebruik en het is echt fantastisch. Het geeft enorm veel gemak en heel veel rust omdat ik weet dat hij nooit zonder ruwvoer staat. En ik wordt heel blij van de gouden combinatie: altijd ruwvoer beschikbaar, zonder dik worden. Dat was voorheen gewoon onmogelijk.

Zelf vond ik, vóór ik de Feedingmaster had, 5 of 6 voerbeurten doormiddel van een andere ruwvoerautomaat ook prima. Door allerlei andere voordelen koos ik toch voor de FM. En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb! Het is bijna niet te geloven hoeveel beter de spijsvertering van mijn paard is geworden. Had hij anders toch altijd wat natte en beetje dunne mest, nu is het gewoon goed. Dit voordeel had ik zeer waarschijnlijk niet gehad bij een andere automaat.

Een ander groot voordeel die ik van te voren niet had bedacht: Het maakt niet uit hoe laat en hoe lang je paard de wei op gaat of hoe laat je gaat rijden. Je hoeft geen voertijden aan te passen bij het op- of afbouwen van weidegang. En je hoeft ook geen rekening te houden met hoe laat je gaat rijden als je dat met een gevulde maag wilt doen. Want er is gewoon altijd gedoseerd eten beschikbaar.



Wat fijn dat je zo blij bent :-D
Ik ben er zelf ook echt enorm blij mee..... nog steeds! En de paarden doen het absoluut veel beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 08:36 



 
Profiel   

Ik ben er ook echt heel blij mee. De shet mag en kan meer eten over de hele dag zonder weer terug te vallen in hb. Ik heb ook de service mogen ervaren van het bedrijf en dat is gewoon top en snel opgelost (binnen een week, ik woon echt een eind weg van m). Dus hier alleen maar pluspunten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 10:41 



 
Profiel   

Ik ben erg blij dat ik dit topic ben tegengekomen. Ik was al jaren opzoek naar een systeem om mijn paarden 24 uur per dag voer aan te bieden zonder dat ze er dik van worden.
De bekende hooikasten was ik geen fan van. Nog steeds veel hooi in 1x en daarna enige tijd niets.

Daarnaast vind ik de meeste er niet echt professioneel uitzien ondanks dat ze ook behoorlijk geprijsd zijn en ook nog eens van hout.

Ik heb vandaag contact gehad en ga dit weekend alles even opmeten en twee Feedingmasters bestellen.

Kan nu al niet wachten tot ze er zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 21:18 



 
Profiel   

Ik heb de feedingmaster nu ook even in huis. Helaas is het paard waarvoor het bedoeld was ingeslapen. Dat betreffende paard werd er wel heel chagrijnig van en stond veel bij de feedingmaster te schrapen.

De shet die er nu nog staat eet er wel gewoon rustig uit en loopt ook weer weg als de feedingmaster weer naar beneden gaat. Vind alleen voor hem de eethouding niet echt optimaal. Daar wil ik nog wel wat voor bedenken want ik ben bang voor hals/kaak-artrose als hij jarenlang in deze houding eet.

Op zich is het wel echt een mooi apparaat en werkt het ook feilloos. Het ding is degelijk en makkelijk te vullen en in te stellen.

Ninx jij hebt je paarden ook in een paddock en groep staan toch? Op welke interval heb jij hem ingesteld? Hij staat hier nu voor de shet op 1 minuut eten en 5 minuten pauze, maar ik vraag me af of hij met bijv. 3 minuten eten en 15 minuten pauze niet wat meer gaat rondscharrelen. Alleen als hij dan een voerbeurt mist zit er gelijk een half uur weer tussen, dat vind ik ook sneu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 12:09 



 
Profiel   

Ik heb ze voor de paarden op 1 min eten 7 min niet. De shet staat ff anders, precies weet ik t niet, maar die is hb gevoelig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 13:12 



 
Profiel   

Hier ook nog steeds super tevreden over de feedingmaster. Ik hoop dat er snel een versie voor buiten van komt.
Hier staat hij nu op 1 minuut eten en 10 minuten pauze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 14:35 



 
Profiel   

Voor de mensen die de feedingmaster gebruiken. Hoe zijn jullie begonnen, welke instellingen qua timer? En hoe heb je het nu staan?

Ik krijg mijn feedingmasters in November.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 19:53 



 
Profiel   

Dat kun je gewoon aan Jan ook vragen hoor. Ik heb ze een tijd op 3 minuten eten en 7 min niet eten gehad en nu al een tijd 1 min eten en 7 niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 00:47 



 
Profiel   

Wat een interessant topic! Ik vraag mij wel af of dit veilig genoeg is met slopers. Kunnen ze de kist makkelijk stuk slaan?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 11:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 20 [ 498 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen