Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Zand storten renbaan

 
Profiel   

Hi!


(regio Haarlem)

Voor een mogelijke nieuwe stalling hebben wij een renbaan beschikbaar.
Wij zouden deze renbaan graag omtoveren in een paddock paradise. Helaas is de renbaan niet goed onderhouden en moeten we helemaal opnieuw zand storen.
We hebben echter geen idee waar we het zand moeten halen, wat voor zand het moet zijn en wat een beetje een normale prijs is. Bestaat er wellicht een bedrijf die dit voor je kan regelen?

Ik hoor graag wat jullie hierover denken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 12:55 



 
Profiel   

Ik heb 2 jaar terug in regio Zaanstad zee zand laten komen voor 18 euro de kuub. Dit was een hele nette prijs toen. Zou even verschillende loonbedrijven en boeren langs gaan, die zijn doorgaans wat voordeliger als een zandbedrijf. Let wel op je kan veel verschillende soorten zand kiezen en ook daar hangt overal weer een prijskaartje aan. Ik heb toen voor zee zand gekozen omdat het een tijdelijk iets zou zijn en mijn ervaring hier in de buurt is dat je zand weg loopt, daardoor kan je iedere 2 jaar zeker wel bij vullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 13:12 



 
Profiel   

Wat je verwacht van een drafbaan( ik vermoed namelijk dat het een drafbaan is? ) is heel anders dan wat je verwacht van een track.

Drafbanen moeten dicht van onder zijn met een kleine losse bovenlaag, de pezen van dravers gaan er aan als dit te zwaar is. Dat betekend dus dat onze drafbaan niet goed waterdoorlatend is, hij is hard met een kleine losse toplaag.

Als jij nu dus op een baan die met die visie is aangelegd nieuw zand stort: gaat jouw water helemaal nergens heen en krijg je een grote drekbende.

Het management op onze drafbaan is namelijk anders( daar blijven de plassen op liggen en graven we gootjes :D ) dan in onze paddocks: die draineer je omdat je wil dat het water er doorheen zakt.

De belasting/het gebruik van een drafbaan is ook heel anders dan een track.

Dit is redelijk zwart wit gesteld en niet elke paddock/track en drafbaan zal hetzelfde zijn. Maar mijn advies zou zijn om een ervaren loonwerker uit de buurt te vragen om ook eerst even naar de onderlaag te kijken ipv gewoon zand te storten :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen