Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kies je voor ontwikkeling of salaris?

 
Profiel   

tamary schreef
Laat voordat je die 700 bruto ziet als veel, eerst narekenen hoeveel dat netto meer oplevert t.o.v. nu, afhankelijk van waar je nu zit qua belasting kan dat netto net zo goed mee als flink tegen vallen.

Inderdaad. Hier in belgie zou dit een opslag van +- 200-300 zijn, afhankelijk van de loonschaal.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 16:18 



 
Profiel   

Sjah, altijd lastig dit soort keuzes! Je weet wat je hebt, je weet niet wat je ervoor terug krijgt.

Hier ging het andersom; zat 3 jaar bij mijn eerste baan, goed naar mijn zin en goed salaris. Totdat er een vacature voorbij kwam voor een managementfunctie bij een (toen nog) start up. Gesolliciteerd, en het leek allemaal fantastisch! Ging er wel 700 of 800 bruto op achteruit maarja, zou daar veel leren en mezelf ontwikkelen en dat salaris zou wel weer bijtrekken.
Uiteindelijk al twijfels in de eerste maand, spijt dat ik bij mijn vorige werkgever was vertrokken.. uiteindelijk 1,5jr volgehouden, dat ik niet overspannen ben geraakt mag een wonder heten. Wat een hel, echt angstcultuur en wantrouwen to the max :Y)

Maar he, ook van dit soort ervaringen leer je! Ik weet nu heel goed wat ik zoek in een bedrijf, qua cultuur en normen en waarden. Inmiddels helemaal op m'n plek bij een superleuke club waar én m'n salaris heel goed is én waar ik alle ruimte krijg om me te ontwikkelen.

Ik zou gewoon wel lekker in gesprek gaan met dat andere bedrijf, kijk of je wat koffietjes kan gaan doen met mensen die er al een tijdje werken. 700 bruto is wel lekker natuurlijk, maar een leuke en fijne sfeer is onbetaalbaar.
En ach, ergens denk ik ook altijd maar: worst case scenario? Ontslag nemen en een nieuwe baan zoeken (mits dat in jouw branche makkelijk gaat)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 16:19 



 
Profiel   

In mijn werkveld is het normaal om eigenlijk in de start van je carriére op zoveel mogelijk gerenomeerde plekken te werken. Ik ben zelf nog niet afgestudeerd maar heb al gewerkt als stagiair bij één bedrijf en twee "grote mensen banen" gehad bij twee andere bedrijven. Juist door die ervaring en namen drijf je een soortvan je eigen prijs op en het feit dat die plekken je willen hebben is een soortvan "bewijs". Ook de ervaring telt natuurlijk mee; daar moet je gewoon veel van hebben.

Hoe het in jouw beroepsgroep zit weet ik niet TS, maar vanuit mijn perspectief zou ik dit zeker doen INDIEN je gaat voor een carriere. Daar hangt het denk ik een beetje vanaf, wat wil je? Wat heb je als toekomstbeeld? Waar voel jij je op je gemak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 16:29 



 
Profiel   

Volgens mij ben je nog piepjong.

Bij je eerste werkegever kan lonen maar vaak is het beter voor je ontwikkeling om verder te gaan.
Ik zou niet blijven, een vast contract stel niks voor als ze je kwijt willen dan ga je eruit.

Voor je CV is het ook beter om de stap te wagen, persoonlijk vind ik niet dat je echt iets te verliezen hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 16:29 



 
Profiel   

Het ligt inderdaad aan je levensfase. Als ik jou zo hoor dan denk ik dat het een goede stap zou zijn. Ook in je nieuwe baan ga je veel leren en 700 bruto is toch ongeveer 450 netto dus toch lekker.

Ikzelf vind mijn flexibiliteit en de sfeer met collega’s het belangrijkste. Ook hecht ik waarde aan structuur en zekerheid. Ik heb een vast contract in een stabiele sector, heb leuke collega’s en beheers het werk goed. Ik ben behoorlijk vrij qua indeling van mijn tijd en mag veel thuiswerken. Dat maakt dat ik een hele fijne baan heb. Ik zou deze niet opgeven voor een baan in een commerciële sector waar ik veel meer kan verdienen maar 5 dagen op kantoor moet zitten en bonussen moet binnenhalen etc. Zelfs niet voor 1000 euro in de maand meer. Want ik weet dat ik van zo’n baan doodongelukkig word. En dat is het niet waard. Ik wil me goed blijven voelen en blij zijn in mijn werk. Natuurlijk kriebelt het weleens als ik anderen zie die kunnen verhuizen en meer verdienen, maar misschien krijg ik ooit de kans intern te solliciteren. Dan pak ik hem wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 17:11 



 
Profiel   

Je kan toch minstens eens een gesprek aan gaan met die andere werkgever, kijken hoe dat voelt. En vanuit daar verder bepalen wat je wil doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 17:16 



 
Profiel   

Laura_ schreef
Onderhandelingsmogelijkheden zijn er bij ons niet. Het zou gaan om minimaal 700 bruto meer. Ik heb altijd gevonden dat ik genoeg verdien, maar ik begin daar een beetje aan twijfelen. Nu red ik het prima, maar er gaan wat dingen veranderen dat iets meer salaris best prettig kan zijn :+

Overigens heb ik er altijd hetzelfde in gestaan als jullie allemaal en mn ontwikkeling boven salaris gezet. Ik geloof ook best dat een nieuwe werkgever ook weer mooie kansen kan geven, maar ik ben ook een beetje bang dat iets mooier is dan het uiteindelijk is.


Ben je benaderd door een recruiter met dit verhaal over meer verdienen?
Zoja, let erop dat dit ook gewoon mooie praatjes kunnen zijn.

Een keertje koffie drinken kan altijd toch? Misschien vind je het niks. Misschien bieden ze naast het salaris ook andere dingen die jij interessant vind. Een keertje praten kan geen kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 18:41 



 

Ik zou langs gaan voor een gesprek en kijken of je er een goed gevoel bij hebt. Zeker als het om 700 bruto meer gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 18:45 



 
Profiel   

Lastige kwestie!

Ik weet niet hoe oud je bent , maar je bent nooit te oud om je te ontwikkelen. Al ben je 55 ook dan kan dit nog. En je kan inderdaad altijd eens in gesprek gaan of oriënteren bij het andere bedrijf. Daar is niks mis mee! Je zou ook eens een tijdelijke soort van stage kunnen doen van een aantal weken om te kijken voordat het was is en je de overstap maakt.

Je huidige baan klinkt ook wel heel fijn , als ik het zo lees. Het is gewoon fijn dat je een plek hebt waar je je collega's goed kent , en weet wat je van elkaar kunt verwachten. Ook is het vast contract gevoelsmatig wel fijn ( ook is er dan natuurlijk een mogelijkheid dat je zomaar wordt ontslagen). Je huidige baan kan daarom ook heel safe voelen. Dat kan een stap wel lastiger maken natuurlijk...

Ik heb wel redelijk hetzelfde ik heb een baan met geen vaste uurtjes maar vrij onregelmatig. Daarin tegen heb ik het er super naar mijn zin en werk ik in het leukste team van de wereld. Ik heb daarom besloten er wat bij te zoeken wat ik zelf in kan delen zodat ik toch wat meer financiële zekerheid heb. En misschien vindt ik dat werk uiteindelijk wel leuker dat ik toch ga stoppen met mijn huidige werk , of dat ik daar hogerop kan komen. Nu vindt ik geld niet alles , want je moet ook plezier hebben in je werk en jezelf kunnen zijn op je werk. Maar op deze manier heb ik mijn lijntje met mijn huidige werk nog , maar gooi ik ondertussen ook een nieuw lijntje uit. Wordt het niks heb ik gewoon mijn huidige baan nog en kan ik rustig wat erbij zoeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 19:08 



 
Profiel   

Ik zou kiezen voor ontwikkeling (ontwikkeling is nl. de beste investering in jezelf), maar die moet dan wel in de vorm van een "papiertje" kunnen worden verzilverd. Dus kiezen voor de werkgever die jou (gecertificeerde) opleiding biedt waar je ook in de toekomst nog wat aan hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 19:13 



 
Profiel   

Of kies je voor geluk? Wat maakt jou gelukkig? Zo te horen ben je nu tevreden met de plek

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 19:21 



 
Profiel   

Je typt in je openingspost 'Echter was ik een beetje aan het rondkijken'.
Waarom was je aan het rondkijken? Hoef je ons niet te vertellen, maar denk daar eens over na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 19:33 



 

Kookaburra schreef
Je typt in je openingspost 'Echter was ik een beetje aan het rondkijken'.
Waarom was je aan het rondkijken? Hoef je ons niet te vertellen, maar denk daar eens over na.


Pcies, jij kijkt niet zomaar rond..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 19:44 



 
Profiel   

Ik luister zelf altijd naar mijn gevoel bij dit soort dingen. Meer salaris is heel fijn, maar (zeker aan het begin van je carrière) een prettige plek met ontwikkelingsmogelijkheden en een goede sfeer is ook goud waard. Ik zou gewoon in gesprek gaan en horen wat ze bieden, vervolgens vragen of je kan praten met mensen op de werkvloer en als dat allemaal goed voelt kun je ook nog bij je huidige werkgever aangeven dat je een aanbod hebt gekregen met veel meer salaris.

Stap voor stap! Besluiten te gaan praten wil nog niet zeggen dat je overstapt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:01 



 
Profiel   

Heb je al een gesprek gevoerd? Of zit je in de onderhandelingsfase?

Onderzoeken kan altijd. Zou er nu nog niet zo'n probleem van maken en kijken hoe het voelt tijdens de gesprekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:42 



 
Profiel   

Kookaburra schreef
Je typt in je openingspost 'Echter was ik een beetje aan het rondkijken'.
Waarom was je aan het rondkijken? Hoef je ons niet te vertellen, maar denk daar eens over na.

Kort gezegd, omdat ik denk dat ik 2 functieschalen omhoog kan bij een nieuwe werkgever qua wat ze vragen aan ervaring (zeker als ik weer een half jaar verder ben) en dat werd voor mijn gevoel wel bevestigd. Het was nog totaal niet de intentie om al te gaan solliciteren oid, meer een beetje een gevoel krijgen wat er rond zweeft in de markt en de bijbehorende eisen en competenties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:22 



 
Profiel   

Lioony schreef
Laura_ schreef
Onderhandelingsmogelijkheden zijn er bij ons niet. Het zou gaan om minimaal 700 bruto meer. Ik heb altijd gevonden dat ik genoeg verdien, maar ik begin daar een beetje aan twijfelen. Nu red ik het prima, maar er gaan wat dingen veranderen dat iets meer salaris best prettig kan zijn :+

Overigens heb ik er altijd hetzelfde in gestaan als jullie allemaal en mn ontwikkeling boven salaris gezet. Ik geloof ook best dat een nieuwe werkgever ook weer mooie kansen kan geven, maar ik ben ook een beetje bang dat iets mooier is dan het uiteindelijk is.


Ben je benaderd door een recruiter met dit verhaal over meer verdienen?
Zoja, let erop dat dit ook gewoon mooie praatjes kunnen zijn.

Een keertje koffie drinken kan altijd toch? Misschien vind je het niks. Misschien bieden ze naast het salaris ook andere dingen die jij interessant vind. Een keertje praten kan geen kwaad.


Nee, ik ben niet benaderd door een recruiter. Nadat ik ben benaderd, heb ik op de website gekeken of er een functie open stond waar het om zou gaan. En sommige dingen heb ik dus ook daarom zelf kunnen ingevullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:27 



 
Profiel   

Waarom kan er niet op je werk ondethandeld worden? Mijn ervaring is dat dat enkel in de overheid zo is. Al de rest is zever.

En ja er zijn erg veel leuke werkplekken. Mss leer je op de nieiwe plek ook enorm bij. Kijk naar alle voordelen die je verder hebt en kijk dan wat voor jou doorweegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:29 



 
Profiel   

Ik zou zeker in gesprek gaan met het bedrijf en als het zo ver komt, dat vaste contract mee onderhandelen. Overstap na een jaar of drie is helemaal niet gek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:34 



 
Profiel   

Als de baan bij dat andere bedrijf je heel leuk lijkt dan zou ik gewoon eens gaan praten, wat mijn voorgangers ook zeggen. Praten kan altijd! Als er een goede klik is kan je verder nadenken of je de overstap zou wagen of blijft. Ik ben ook erg honkvast en heb heeeeeel lang voor dezelfde baas gewerkt, achteraf te lang. Overgestapt en mooie stappen kunnen zetten en veel geleerd, daar bijna 3 jaar gezeten. Nu sinds feb weer een mooie stap gezet en bij een bedrijf terecht gekomen waar ik alle kanten nog op kan.
Ik denk dat het heel normaal is dat je nu je weet dat je elders veel meer kunt verdienen dat toch een beetje is gaan wringen. Nogmaals, krijg je een goede aanbieding en heb je een goede klik bij de gesprekken en lijkt de baan je tof; doen! Dat je niet over 10 jaar denkt had ik die kans maar gegrepen….je hebt de arbeidsmarkt nu op jouw hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:43 



 

Laura_ schreef
Kookaburra schreef
Je typt in je openingspost 'Echter was ik een beetje aan het rondkijken'.
Waarom was je aan het rondkijken? Hoef je ons niet te vertellen, maar denk daar eens over na.

Kort gezegd, omdat ik denk dat ik 2 functieschalen omhoog kan bij een nieuwe werkgever qua wat ze vragen aan ervaring (zeker als ik weer een half jaar verder ben) en dat werd voor mijn gevoel wel bevestigd. Het was nog totaal niet de intentie om al te gaan solliciteren oid, meer een beetje een gevoel krijgen wat er rond zweeft in de markt en de bijbehorende eisen en competenties.
Dat is ook de reden dat ik zo nu en dan rondkijk inderdaad en ook om te kijken wat eventuele volgende stappen kunnen zijn vanuit mijn huidige functie (hoewel ik daar dan eerder LinkedInprofielen voor gebruik van mensen die interessante functies hebben, dan vacatures :)) ). Het is heel makkelijk om mee te gaan in de flow van je huidige werkplek, maar soms realiseer je je bij het bekijken van vacatures ineens dat je misschien ongemerkt qua competenties en ervaring al op een hoger niveau zit dan je huidige functie. Soms gaat de groei binnen het bedrijf waar je zit langzamer dan wanneer je ergens anders heen zou gaan, deels ook omdat er soms nog een collega op de plek zit waar jij naartoe door zou (kunnen) groeien.

Omdat je zegt dat je denkt twee functieschalen omhoog te kunnen gaan, is naar een ander bedrijf gaan geen onlogische stap! Uit je OP maakte ik een beetje op dat je binnen je huidige functie nog een hoop kunt leren, maar als je je huidige functie eigenlijk al ontgroeid bent, zou ik wel wat serieuzer kijken naar een andere werkgever. :)


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-09-21 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:46 



 
Profiel   

Check ook even hoe de pensioeninleg is geregeld. Heb je een hoog bruto salaris waar je eigen pensioeninleg nog vanaf gaat? Of is je (lagere) bruto-salaris al gecorrigeerd voor die pensioeninleg? Hoewel allebei bruto kan je deze salarissen dus niet 1-op-1 met elkaar vergelijken.

Ik zou zelf niet zo makkelijk overstappen vanwege salaris: bedrijfscultuur, ontwikkelmogelijkheden en fijne collega's zijn me veel meer waard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:46 



 
Profiel   

Ik heb alleen meer een oriënterend gesprek gehad, dus er is ook nog helemaal niks in kannen en kruiken.

Ik heb opzich een goed gevoel bij het gesprek, het enige twijfelpunt voor nu een beetje dat het qua werk inhoudelijk meer gelijk blijft, waar bij mijn huidige werk daar met de tijd nog wel rek in zit. Maar wat iemand eerder al zei, je leert door te wisselen van baan, ook weer heel veel andere dingen. Je ontwikkelt weer hele andere dingen.

Anyway, eerst maar eens afwachten wat ze er zelf van vinden :+ misschien is de keuze niet eens aan de orde.

Ik merk ook wel dat de meningen wat zijn verdeeld en ik denk dat dat ook logisch is. Ik ben nog vrij jong inderdaad, dus ik moet nog wel een aantal jaartjes werken. En ondanks dat een fijne werksfeer, flexibiliteit, collega's mij ook heel veel waard zijn, denk ik dat dat toch net een beetje anders ligt als je al wat verder bent in je loopbaan. Uiteraard vind ik dat nog steeds belangrijk, maar volgens mij niet onmogelijke om ergens anders ook te vinden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:56 



 
Profiel   

Ik zou wél overstappen voor salaris.
Ook daar kun je genoeg dingen leren.

Toen ik net begon met werken ben ik vrij vaak van bedrijf geswitcht en daardoor heb ik énorme sprongen kunnen maken wat salaris betreft.
Uiteindelijk moet je de keuze voor jezelf maken. Ik vind salaris belangrijk, zodat ik meer dingen kan doen die mij blij maken.

Op het moment dat je weggaat bij een bedrijf blijft daar de boel gewoon draaien hoor, dus je moet altijd voor jezelf kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:51 



 
Profiel   

En die 700 euro bruto werkt ook door in pensioen en andere zaken, bvb in het geval dat een bedrijf wel failliet gaat en je tijdelijk een uitkering zou hebben. Het is niet alleen korte termijn werk.
Woning kopen of huren enz enz.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen