Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 71 van de 93 [ 2312 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 93  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een blije hamster, is een blije baas ~ HamsterScaping 1#

 
Profiel   

Wat een fijne ruimte :) In principe kan je de grootste lijnen zoals bodembedekking en dergelijke overnemen van HamsterScaping. Qua huisjes en dergelijke moet je meer naar Syren formaat kijken, loopwiel is een beetje afhankelijk van het formaat gerbils dat je hebt. Bodembedekking is dus hennepvezel x zaagsel x cotton.
Voor het zandbad gebruik je inderdaad gewoon 'chinchilla badzand', is een beetje algemene noemer. Persoonlijk zou ik Beaphar aanhouden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 13:43 



 
Profiel   

Top dankjewel! Ga ik naar kijken.
Wilde inderdaad kijken naar een groter loopwiel. Heb de gerbils nog niet uitgezocht, wil eerst de basis hebben staan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 14:10 



 
Profiel   

Equisync schreef
Top dankjewel! Ga ik naar kijken.
Wilde inderdaad kijken naar een groter loopwiel. Heb de gerbils nog niet uitgezocht, wil eerst de basis hebben staan :)


Heel goed! En laat je goed door de fokker adviseren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 15:03 



 
Profiel   

Ik ben toch gezwicht voor een kunststof loopwiel, die van mij krom getrokken waardoor er een bobbel in zit en de houten stinken _-:(

nu heb k ook een zakje met blaadjes besteld, leuk ter decoratie natuurlijk maar nu dacht ik, is het niet leuk om 2 of 3 kleine hoopjes bladeren te maken en daar dan het voer in dtrooien? Dat Dino echt wat moeite moet doen om zijn voer te vinden?

Hij is op het moment aan de zware kant -O- dus ik hoop dat hij in zijn nieuwe loopwiel ook meer gaat rennen. ik geef hem al geen wormen meer extra, geen nieuwe plantjes meer en niet teveel voer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:05 



 
Profiel   

Natuurlijk is dat leuk om te doen :) Volgens mij heb ik dat ook in de tekst verwerkt van het product! Ik hoop ook dat het loopwiel iets voor Dino kan betekenen, en anders de inrichting onder de loep nemen met meer gangetjes en dergelijke.
Weet je ook hoeveel voeding je hem geeft en hoe vaak?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:54 



 
Profiel   

Ja ik zag het staan maar ik wist niet of ik dat met de hele voeding kan doen.

Ik heb het afgewogen. We geven hem om de dag 11 gram. Best weinig denk ik maar hij heeft wel nog plantjes waar hij van eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 12:18 



 
Profiel   

Gwenvd schreef
Ja ik zag het staan maar ik wist niet of ik dat met de hele voeding kan doen.

Ik heb het afgewogen. We geven hem om de dag 11 gram. Best weinig denk ik maar hij heeft wel nog plantjes waar hij van eet.


Dat is inderdaad erg weinig, normaal gezien is het 15 tot 20 gram om de dag. Hij moet natuurlijk wel zijn belangrijke voedingsbehoeften binnen krijgen. Plantjes en snacks is volkomen bijzaak. Weet je ook zeker dat hij te dik is en niet gewoon groot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 12:38 



 
Profiel   

Ik vermoed groot en wat zwaar. Hij is nu 70 gram :7 maar het is ook echt een flinke hamster.
Als het rad nog geen effect heeft zal ik zijn scape wat aanpassen. Al komt er wel ook nog een nieuw huisje bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 13:48 



 
Profiel   

Nou om dino aan het nieuwe voer idee te laten wennen heb ik nu op verschillende plekken wat voer gestopt. Ook in de wijnrank. Ik heb er wat garnaaltjes bij gedaan om het aantrekkelijker te maken.

Hij vind t leuk en is al lekker aan het scharrelen en snuffelen. Ik heb het voerbakje helemaal weggehaald nu.

Hopelijk eet hij de blaadjes niet.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:46 



 
Profiel   

Ziet er leuk uit Gwenvd! Ben benieuwd wat Dino er verder mee doet :D

Ik heb vandaag mijn terrarium opnieuw gedaan. Ik ben vrijdag een interview en moet dan natuurlijk wel een beetje iets netjes kunnen laten zien. Mijn andere inrichting was nog kerst :Y) Je zag alleen geen sneeuw meer, maar oké. Ni Hao kan weer aan de slag in haar Herfst inrichting met een tikkeltje Halloween. Hoop dat het inspiratie geeft voor de mensen die deelnemen aan de wedstrijd!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 14:48 



 
Profiel   

Ohhh wat prachtig mooi, en wat vol! Waar heb je die paddenstoelen vandaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 17:18 



 
Profiel   

Paddenstoelen heb ik al een hele tijd en komen gevarieerd van de Intratuin en 't Rozenpakhuys hier in Barendrecht :) Vol lijkt echt maar zo, lastig op de foto te zetten. Het is een geheel met verschillende brede en smalle looppaden over doorheen, onderlangs, achterlangs etc.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 17:44 



 
Profiel   

Ziet er super leuk uit! Leuk idee om de paddestoelen er in te zetten!

Dino vind het geloof ik leuk! Ik hoog af en toe heel hard gekraak haha het nieuwe wiel gebruikt hij ook dus dat is ook fijn.

Ik heb de noot nu als zandbakje, ik had een oud wiel maar daar had ik nu geen ruimte meer voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 06:30 



 
Profiel   

Hoi iedereen :)

Ik hoop dat ik even in mag breken in het topic. Wat staat er ontzettend veel inspiratie in dit topic <3

Ik heb heel veel mos bij mij op het erf groeien. Hoe maak ik dit het beste schoon zodat ik het kan gebruiken? :)

En ik heb het topic al aardig doorgelezen, maar is er inmiddels al een hamstery in provincie Groningen te vinden? Ik ben op zoek naar een mandarijn, blauw of pearl kleurige russische dwerghamster.

Alvast enorm bedankt! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 16:09 



 
Profiel   

Djoena schreef
Hoi iedereen :)

Ik hoop dat ik even in mag breken in het topic. Wat staat er ontzettend veel inspiratie in dit topic <3

Ik heb heel veel mos bij mij op het erf groeien. Hoe maak ik dit het beste schoon zodat ik het kan gebruiken? :)

En ik heb het topic al aardig doorgelezen, maar is er inmiddels al een hamstery in provincie Groningen te vinden? Ik ben op zoek naar een mandarijn, blauw of pearl kleurige russische dwerghamster.

Alvast enorm bedankt! :))


Hee Djoena, welkom!
Op de HamsterScaping website staat een pagina (facebook bestanden) over het mos uit de winkel en mos uit bijvoorbeeld een tuincentrum. Die uitleg kan je aanhouden voor het mos vanuit jouw tuin.

Ook op deze website vind je een fokkerslijst. Deze is niet helemaal up to date, maar veel fokkers zijn door corona ook deels gestopt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt! :)

https://www.HamsterScaping.Info

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-21 17:07 



 
Profiel   

Hey xDenies, super bedankt! Ik ga eens even rondsnuffelen op de website :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 08:15 



 
Profiel   

Succes Djoena! En als je meer vragen hebt dan hoor ik het graag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 14:34 



 
Profiel   

Ik meld me hier!
Binnenkort krijg ik een hamster, en ik ben vast spullen aan het kopen voor de scaping! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 19:54 



 
Profiel   

Appeltje_1 schreef
Ik meld me hier!
Binnenkort krijg ik een hamster, en ik ben vast spullen aan het kopen voor de scaping! :D


Hartstikke leuk om je hier te zien! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-21 19:55 



 
Profiel   

Vanmorgen zat er in dino zijn loopwiel allemaal donker roze druppels, is vermoed urine. Ik schrok me rot natuurlijk, ik heb dino gepakt en helemaal nagekeken, ik zag niks aan hem. Ook nog in zijn slaap holletje maar ook daar zie ik niks.

Nu heb ik ook van die donkerrode gedroogde bloemen (denk ik? Denise? Zit geloof ik in jou mengsel) zou hij daar verkleurde urine van hebben?

Als het morgen weer is gaan we naar de dierenarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 19:29 



 
Profiel   

Gwenvd schreef
Vanmorgen zat er in dino zijn loopwiel allemaal donker roze druppels, is vermoed urine. Ik schrok me rot natuurlijk, ik heb dino gepakt en helemaal nagekeken, ik zag niks aan hem. Ook nog in zijn slaap holletje maar ook daar zie ik niks.

Nu heb ik ook van die donkerrode gedroogde bloemen (denk ik? Denise? Zit geloof ik in jou mengsel) zou hij daar verkleurde urine van hebben?

Als het morgen weer is gaan we naar de dierenarts.


Ja, zowel in voeding als bijvoorbeeld met stukjes aardbei of dergelijke kan de urine anders kleuren. Heel erg schrikken! Maar ik moet ook zeggen dat ik wel eens bij mijn Syr een keer heb gehad dat het loopwiel allemaal rood kleurige spetters had. In paniek hamster op gezocht, helemaal gecontroleerd, bak ondersteboven gekeerd maar niets nada noppes ... nooit een idee gehad waar het vandaan is gekomen en of het daadwerkelijk bloed was of iets anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 20:00 



 
Profiel   

Nee nouja precies daarom wacht ik het heel even af. Hij zag er zelf goed uit, had eetlust en had nergens ook maar een spoor van bloed.

We gaan het zien morgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 20:27 



 
Profiel   

Als het op mijn ervaring lijkt dan zal het gelukkig meevallen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 20:32 



 
Profiel   

Vanmorgen alleen wat keuteltjes en gewone plas in zijn loopwiel. Ik denk dat het allemaal meevalt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 11:42 



 
Profiel   

Gwenvd schreef
Vanmorgen alleen wat keuteltjes en gewone plas in zijn loopwiel. Ik denk dat het allemaal meevalt :)


Ah fijn!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-21 15:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 71 van de 93 [ 2312 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74 ... 93  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen