Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 253 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256 ... 471  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Topic voor springpaardenfokkerij

 
Profiel   

Eilander bij die hengstenhouder staan nog wel wat andere leuke hengsten, ook iets wat bij jou merrie past als tweede keuze? Ik weet niet wat de voorwaarden zijn bij de Brabander maar als er nog een hengst staat die je kan gebruiken als het na twee of drie keer niet gepakt heeft zou ik het gewoon proberen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 08:26 



 
Profiel   

Zou t ook proberen Eilander, wij hadden er 2j geleden eentje van, was na 2x drachtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 09:37 



 
Profiel   

Eilander, als je helemaal gek bent van die hengst gewoon proberen, en dan evt switchen als het niet lukt. Hoe gaat het met je chin chin, nog steeds drachtig?

Voor volgend jaar nog geen planning gemaakt, heb wel een aantal hengsten op het oog, maar eerst maar eens alles (levend en gezond) geboren laten worden. Een merrie is ook wat later volgend jaar, dus misschien sla ik ook een jaartje over, anders heb ik ze straks in augustus, september oid.

Misschien ga ik ook wel in de herkansing met Don´t Touch, ik was dit jaar wat teleurgesteld omdat ze oud sperma opgestuurd hadden en ik na meermaals bellen niet echt een fatsoenlijk antwoord kreeg, en daardoor ben ik van hengst gewisseld.

Charisma, Wat bedoel je met buikspringer? Zelf twijfel ik ook een beetje, omdat er verder echt helemaal niets uit dat lijntje komt, niet dat Nevados de bekende zwaluw en geen zomer is. :')

Conrad is ook interessant, via wie is die tzt beschikbaar? Op wat voor merrie zou jij die evt inzetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:09 



 
Profiel   

Oehlala: ik vind dat ie altijd zo laag blijft over de sprong, weinig basculeert. Niet dat dat moet he, maar ik zie t zo.En idd, het lijntje is niet speciaal. Ik weet ook niet wat voor merrie hij zou op passen.

Conrad zou ik wel durven op merries die mooier in t model zouden mogen staan en wat body kunnen gebruiken. Misschien een klassieke merrie ook wel, al denk dat hij wel een veel body zou kunnen geven Zou eigenlijk de eerste jaargang willen afwachten, maar hij lijkt me wel interessant.

Waar hij gaat ter dekking komen durf ik niet zeggen, misschien via wathelet zelf...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:36 



 
Profiel   

Wat een paard die Perigueux <3 Helemaal mijn type.

Eens met de rest Eilander, als je er weg van bent gewoon doen. Wellicht valt er ook wat af te spreken met de hengstenhouder?

Hier ook waarschijnlijk andere plannen, merrie gaat naar het uit ziet toch niet verkocht worden. Dan heb ik al wel een klein lijstje voor volgend jaar *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:42 



 
Profiel   

Leuk PK
Ja Perigueux fokt heel goed :j

Als Malito via Joris gaat dan zijn het altijd goede condities , zowieso pas bij dracht betalen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 12:17 



 
Profiel   

Wat leuk dat ze misschien blijft PK!
Ik weet het nog niet voor volgend jaar. Wilde heel graag een chopano bij Bella, maar nu ze gust is ga ik misschien wel voor gaspahr. Dat was dit jaar geen optie ivm uitsluitend diepvries. Misschien gaat haar nu 2 jarige dochter dan wel bij chopano (of carrera), maar eerst maar eens zien hoe die uit de wei Komt.

Twijfel over icsi bij de uno. Die pakt na de ruiterwissel enorm goed aan. Nu twee jaar op rij weinig geluk met embryotransplantatie en zou er voordat ze weg gaat heel graag nog een veulen van willen. Wil dan wel een enigzins bewezen sporthengst gebruiken, maar niet een waar er al duizenden van rondlopen. Karakter moet niet te lastig zijn ;) En ik vind het heel lastig waar ze gunstige voorwaarden hebben mbt icsi. Iemand tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 12:17 



 
Profiel   

Ik ben ook echte Perigieux fan! Al geeft ie ze wel wat kijkerig - dat is wel een minpuntje :)

Taloubet hebben we er ook 2 van. Heel klassieke paarden, dus die zou ik niet op een klassieke merrie zetten, alhoewel ik wel denk dat hij maat en kwaliteit en bergop meegeeft :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:01 



 
Profiel   

Super PK dat je merrie toch blijft! :D

Inderdaad Eilander als je weg bent van die hengst gewoon doen. Anders heb je misschien later zo'n idee van had ik het maar geprobeerd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 08:21 



 
Profiel   

Panty wat leuk! Welke hengsten staan er op je lijstje voor haar?

Gomir ik heb geen tips voor je wat betreft ICSI, is ze voor de verkoop? Zou wel leuk zijn als je er dan nog een nakomeling van kan krijgen. Of met ICSI zelfs een paar meer.

Hier net wezen scannen en de merrie is 167 dagen drachtig. Dus ik begin vast wat na te denken voor hengsten voor volgend jaar, Contagio en Carrera staan nu op mijn lijst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 08:37 



 
Profiel   

Contagio staat ook op mijn lijst maar heb er nog geen veulens van gezien en kan niet echt plaatsen wat voor merrie hij nodig heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:13 



 
Profiel   

wij krijgen een contagio, zal wel fotos plaatsen als het veulen er is.

Perigeux kende ik niet, maar jeej al die nakomelingen springen wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:27 



 
Profiel   

Wat leuk oehlala, op wat voor een merrie heb je hem gebruikt en wanneer verwacht ze haar veulen? Er zullen er dit jaar we meer geboren worden, zijn weinige nakomelingen maken echt goede reclame.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:28 



 
Profiel   

besita schreef
Leuk PK
Ja Perigueux fokt heel goed :j

Als Malito via Joris gaat dan zijn het altijd goede condities , zowieso pas bij dracht betalen

Ga m idd toch overwegen. Is diepvries net zo slecht als vers?
Of zou het niks uit maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:23 



 
Profiel   

Al een tijdje niet meer aanwezig geweest. Super druk hier :o

Leuke discussie i.v.m. de opfok van jonge paarden. Wij doen het voor de eerste x zelf dus kunnen nog niet spreken uit ervaring. Hier krijgen ze brok + 14u weide per dag. Staan 's nachts in een grote loopstal. Ik moet zeggen dat ze eerder te vet dan te mager zijn :+ Er is een specifieke reden dat jullie ze liever wat schraler zien?

Bustique is misschien wel een leuke hengst? Nakomelingen doen het zeker niet verkeerd :j

Perigeux ook al meermaals toffe nakomelingen van gezien. Heb hem nog ooit bekeken voor mijn merries maar denk niet dat het qua karakter een match is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:47 



 
Profiel   

Een heel andere vraag; zouden jullie een pony veulen bij een paarden veulen durven zetten? Pony wordt grote D naar verwachting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:49 



 
Profiel   

Umeo schreef
Een heel andere vraag; zouden jullie een pony veulen bij een paarden veulen durven zetten? Pony wordt grote D naar verwachting.


Wij hebben dat wel gedaan. Ik zou wel een ras pakken wat niet super gevoelig is voor bijv. HB.
Mijn New Forest hengstje van 2 staat al 2 jaar samen met zijn paardenmaat.


[ img ]

En ja, mijn pony is wel echt wat te dik :Y), maar verder gaat het prima.

Pony's hebben wel echt aanzienlijk minder nodig dan paarden. Dat is ook de reden dat veel opfokbedrijven niet zitten te wachten op koudbloeden, omdat die gewoon op het dieet van een warmbloed vaak veel te dik worden, met alle gevolgen van dien.

Ik gaf dan ook geen krachtvoer bij, maar gewoon een vitaminebrok, met onbeperkt goede kwaliteit hooi, dan kan het wel wat lijden zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 11:13 



 
Profiel   

Ik heb ze liever schraler dan groeien ze nog wat. Te vette paarden is niet goed zeker als ze zo jong zijn. Brok voeren wij niet bij aan de jonge paarden. Ik ben van mening dat paarden alleen krachtvoer nodig hebben als ze echt hard werken( of drachtig zijn) maar iedereen doet het op z’n eigen manier en gelukkig zijn er meer wegen die naar Rome leiden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 11:46 



 
Profiel   

Umeo schreef
Al een tijdje niet meer aanwezig geweest. Super druk hier :o

Leuke discussie i.v.m. de opfok van jonge paarden. Wij doen het voor de eerste x zelf dus kunnen nog niet spreken uit ervaring. Hier krijgen ze brok + 14u weide per dag. Staan 's nachts in een grote loopstal. Ik moet zeggen dat ze eerder te vet dan te mager zijn :+ Er is een specifieke reden dat jullie ze liever wat schraler zien?

Bustique is misschien wel een leuke hengst? Nakomelingen doen het zeker niet verkeerd :j

Perigeux ook al meermaals toffe nakomelingen van gezien. Heb hem nog ooit bekeken voor mijn merries maar denk niet dat het qua karakter een match is :D


het schralere: mijn antwoord: OCD.
Het is ook genetisch bepaald, maar ik merk toch vaak bij paarden die te snel groeien dat ze meer kans hebben op OCD's. Dus ik voeder mijn jonge paarden liever niet té veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 12:03 



 
Profiel   

Umeo schreef
Een heel andere vraag; zouden jullie een pony veulen bij een paarden veulen durven zetten? Pony wordt grote D naar verwachting.


Tuurlijk kan dat!

Check dit ;)
[ img ]

Wij doen het dit jaar ook weer. Ook 1 D ertussen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 13:48 



 
Profiel   

MizzMontana schreef
Wat leuk oehlala, op wat voor een merrie heb je hem gebruikt en wanneer verwacht ze haar veulen? Er zullen er dit jaar we meer geboren worden, zijn weinige nakomelingen maken echt goede reclame.


wij hebben hem op For Keeps ingezet. Die combinatie blijkt goed te werken aan de nakomelingen te zien. Daarnaast heeft de merrie veel karakter en verwacht ik dat, dat wel werkbaarder wordt met Contaggio. Dus duimen maar.

Ponies met paarden zou wel kunnen denk ik. Mits die qua grootte een beetje meekomen, dus die flinke d zou ik er wel bij durven zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 14:01 



 
Profiel   

Laurentii schreef
Umeo schreef
Al een tijdje niet meer aanwezig geweest. Super druk hier :o

Leuke discussie i.v.m. de opfok van jonge paarden. Wij doen het voor de eerste x zelf dus kunnen nog niet spreken uit ervaring. Hier krijgen ze brok + 14u weide per dag. Staan 's nachts in een grote loopstal. Ik moet zeggen dat ze eerder te vet dan te mager zijn :+ Er is een specifieke reden dat jullie ze liever wat schraler zien?

Bustique is misschien wel een leuke hengst? Nakomelingen doen het zeker niet verkeerd :j

Perigeux ook al meermaals toffe nakomelingen van gezien. Heb hem nog ooit bekeken voor mijn merries maar denk niet dat het qua karakter een match is :D


het schralere: mijn antwoord: OCD.
Het is ook genetisch bepaald, maar ik merk toch vaak bij paarden die te snel groeien dat ze meer kans hebben op OCD's. Dus ik voeder mijn jonge paarden liever niet té veel.


Klinkt misschien een beetje kort door de bocht maar is dat niet grotendeels genetisch? Ik heb eentje die heel snel groeit en eentje die klein is (staan samen-krijgen hetzelfde). Als ze zo snel groeien is het dan ook niet belangrijk dat ze voldoende voedingsstoffen binnen krijgen?
Ik zeg wij fokken nu voor de eerste keer zelf op. Ik vraag het maar om bij te leren! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:37 



 
Profiel   

Iorrr schreef
Umeo schreef
Een heel andere vraag; zouden jullie een pony veulen bij een paarden veulen durven zetten? Pony wordt grote D naar verwachting.


Tuurlijk kan dat!

Check dit ;)
[ [url=m/DCM9oj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij doen het dit jaar ook weer. Ook 1 D ertussen


Ok top!

Viel wel bijna achterover toen ik de vraagprijs voor pony veulens zag :D :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:39 



 
Profiel   

Ik heb geleerd meer gewicht is zwaardere belasting voor de gewrichten, dus te zwaar is meer kans op overbelasting.
Snel groeien en echt veel te dik is imo wel een verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:41 



 
Profiel   

Umeo schreef
Viel wel bijna achterover toen ik de vraagprijs voor pony veulens zag :D :')


Praat me er niet van. Prijzen waar menig paardenfokker van droomt…
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 253 van de 471 [ 11762 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256 ... 471  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen