Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 275 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278 ... 489  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Alle westernruiters bij elkaar, kletsen maar! #2

 
Profiel   

[ img ]
Hij is klaar!!! Net deze mooie jongen gerepareerd! De stiksels waren hier ook helemaal door. Nieuwe nylon erachter gezet en gaten erin gebrand met een hete schroevendraaier.

Zo het zadel naar stal brengen, en dan zal ik fotos maken! Zit eraan te denken om nu echt zelf wat te gaan maken voor de paarden! Reuze veel zin in.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 12:23 



 
Profiel   

Sicayes schreef
Muisssx schreef
Mmm, wat is jullie mening / idee.
16 oktober is er gecombineerde WRAN, DAWRA wedstrijd bij het voormalig Goldenwaystables.
Nu zit dat echt op 10 minuten stappen vanaf mijn stal en nu twijfel ik enorm om mee te doen.
Echter ben ik nog geen lid (bij de WRAN) en ben ik nog nooit op wedstrijd geweest. Wel al vaak op vreemd terrein en paard is braaf.

Wat zeggen jullie gewoon op de gok inschrijven of een keertje gaan kijken om te zien hoe het in z'n werk gaat.


Ik vind dat je moet gaan, want ik ben er al fotograaf :+ :Y)
Zonder gekheid, gewoon doen. eens moet je eerste keer zijn en is toch leuk om zo eens sfeer te proeven.




Hahahha deze schijtluis heeft toch besloten nog een rondje te gaan kijken...

Nee wilde wel maar werd krap met inschrijven en lid worden. En was even vergeten dat ik het weekend ervoor nog op de Veluwe rond cross met de pony. Dus dan loopt het een beetje teveel in de papieren zo'n maand :+
Maar ga zeker kijken en sfeer proeven!



Wat een gave pad Noisy, helemaal mijn kleur. Staat prachtig!


En dat zadel Benfan wat een werk. Maar wel zeer gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 15:15 



 
Profiel   

Hij ziet er mooi uit Benfan!! :))
Muisssx, dus je gaat wel kijken?

Vandaag gereden, eigenaresse kwam helpen. We hebben met balken gewerkt. Ik wilde graag achterwaarts door de balken proberen.

Paar keer geoefend en toen gefilmd.




Het ziet er best netjes uit, was leuk om te oefenen dus dit ga ik zeker vaker doen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 16:14 



 
Profiel   

Ziet er netjes uit, Marlies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 17:26 



 
Profiel   

Ja? Ooit wil ik dit op 1 hand kunnen maar dat lukt nog niet hoor. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 17:28 



 
Profiel   

Heel beheerst :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:33 



 
Profiel   

Thanks! :) Ik wil het ook met minder teugeldruk doen maar dat lukt nog niet helaas...dan moeten we verder zijn in de training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:34 



 
Profiel   

Komt vanzelf. Nou ja, niet vanzelf :D
Maar over een tijdje trainen :j
Is hij al wel fijner te rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:39 



 
Profiel   

Gaat beter ja. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 20:44 



 
Profiel   

Leuk hè dat stoeien zo. Ziet er goed uit hoor Marlies!

Ik had vandaag ook een trail parcours door de kinderen neer laten leggen.
De eerste variant lag zo vol met pionnen dat je geeneens meer kon slalommen :+
De kids hebben alle 3 een rondje gereden en toen ben ik zelf nog even opgestapt.

Parcours had ik iets aangepast, inclusief halve turn en achterwaarts tussen de balken door, dat deed ze verbazingwekkend netjes :D
Ze vindt het zo leuk wanneer er balkjes en pionnen in de bak liggen, wordt ze bijna net zo enthousiast van als buiten rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 22:34 



 
Profiel   

Ja het is zeker het plan om te gaan kijken. Locatie zit zo dicht bij stal en huis, zonde om niet te doen. Kan ik meteen sfeer proeven en zien hoe het in z'n werk gaat!

En wat leuk om te zien met die balken. Kato is erg rustig daarin, de rest van je doelen is natuurlijk te oefenen.
Die druktemaker van mij mag nog wat leren van die rust _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 05:34 



 
Profiel   

Bochtjes achteruit lukt mijn paard nog niet. Tja, ik heb haar ooit verboden scheef te lopen. Dus daar houdt ze zich netjes aan. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 07:04 



 
Profiel   

Een bochtje achteruit doe je ook niet scheef :D

Ik lees braaf mee, maar weinig te melden. Feyre gaat hartstikke goed! Sil heeft echt rust, die reageert wat gevoelig op haar rug.

Lees hier wel allerlei leuke plannen! Gave pad gezien, en Benfan gaat heel goed met het zadel! Tof hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 12:10 



 
Profiel   

Kom je me dan gedag zeggen Muis? :D

Zit er goed uit Marlies, er is in ieder geval rust. Sommige paarden worden heel slim in dat achterwaarts door de L en doen hem dan al zowat op de automatische piloot. Wachten dus niet op je. Dat is ook een uitdaging :+

Ik vind trail ook zo’n leuk onderdeel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 16:40 



 
Profiel   

Ja, ik zou wel meer trail willen doen. Misschien eens vragen of Marlies een trail clinic wil geven weer. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 16:49 



 
Profiel   

Berdien schreef
Een bochtje achteruit doe je ook niet scheef :D

Ik lees braaf mee, maar weinig te melden. Feyre gaat hartstikke goed! Sil heeft echt rust, die reageert wat gevoelig op haar rug.

Lees hier wel allerlei leuke plannen! Gave pad gezien, en Benfan gaat heel goed met het zadel! Tof hoor!

Je kunt mijn paard hulpen geven wat je wilt, maar ze stapt gewoon in een rechte lijn naar achteren. Zijwaartse hulpen en achterwaarts zitten er gewoon niet in. En ja, dat is er zo ingetraind. Nu is dat wel jammer. Maar goed, ik denk dat als ik er tijd in steek dat het wel lukt, maar eerst die keertwendingen. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 18:54 



 
Profiel   

Tja, voor een bochtje achteruit moet je inderdaad de voor- en achterhand los van elkaar kunnen plaatsen en sturen. Dat staat los van het achterwaarts zelf gaan. Pas als het paard alle losse elementen goed beheerst kun je het vloeiender doen.

Dus wat dat betreft gaat het al hartstikke mooi Marlies! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:18 



 
Profiel   

Ik heb altijd geleerd: je moet je paard in 3 delen opzij kunnen zetten. Voorhand, middenhand en achterhand.
Oefeningen die erbij horen: keertwendingen om voor- en achterhand, schouderbinnenwaarts, travers, renvers, schouderbuitenwaarts, sidepass, appuyementen en wijken.
Daarmee heb je alle controle in alle richtingen en kun je prima een L achteruit.

Overigens ook ideaal bij het openen en sluiten van een hek op buitenrit :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:22 



 
Profiel   

Zoals Daihyo het uitlegt leer ik het ook van mijn juf.
Zodoende ontstaan er ook steeds meer zijgangen en eigenlijk controle over het hele lichaam. Zoo waardevol en inderdaad ook in hele praktische situaties!

En een trail clinic Marlies daar sta ik ook voor open. Vorig jaar een van de DAWRA mee gereden. Erg leuk! Weet alleen niet in welke regio jij zit, of het aan te rijden is?

En tuurlijk kom ik even gedag zeggen Yessica!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:27 



 
Profiel   

Ik zit met Kato in Ede. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:27 



 
Profiel   

Hekken openen lukt vaak wel. Niet altijd kan ik het hek vasthouden, maar dan gooi ik het open. Dat gaat dus best goed.
Travers, renvers, schouderbinnenwaarts, wijken, schouderbuitenwaarts en appuyeren lukt allemaal. De keertwending zoals gevraagd in de M2 ook. Maar nu moet het achterbeen blijven staan. En dat begrijpt mevrouw nog niet ;) De keertwending om de voorhand lukt ook, soms ongevraagd als ik dus een staand achterbeen wil met de wending om de achterhand.
Ik doe dus niet alles tegelijk. Recht achterwaarts oefenen we, wijken in stap ook (dat noemen jullie geloof ik de sidepass), wijken in draf, travers, renvers, schouderbinnenwaarts, allemaal doen we dat ook. De keertwending vanuit de stap mag ik van mijn instructeur niet doen, want dan doet ze het zoals geleerd voor de Engelse dressuur. Dus een L achteruit, of om een pion zoals ik eens tegenkwam in een pattern, dat slaan we nog even over. De keertwending om de achterhand oefenen we ook in de les.
De jonge ruin mag ook gewoon recht achterwaarts, maar wordt niet gestraft op een beentje scheef. Wijken in stap en draf conform de Engelse manier zijn we mee begonnen. Keertwendingen doe ik in de les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:28 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Ik zit met Kato in Ede. :+



Mmmm iets meer als een uurtje met trailer. Is te overzien voor iets leuks :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:39 



 
Profiel   

Muisssx schreef
Bellatrix schreef
Ik zit met Kato in Ede. :+



Mmmm iets meer als een uurtje met trailer. Is te overzien voor iets leuks :Y)


Ok tof! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 19:44 



 
Profiel   

Dat meedenken is wel eens een dingetje ja. Bij heja is de grootste uitdaging mijn hulpen afwachten.
Is ook best lastig denk ik met western, enerzijds verwacht je dat ze meedenken, anderzijds is het controle per neergezet been ;)

Trailclinic lijkt me ook leuk, we hebben alleen nog geen trailer :( die willen we volgend jaar kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 05:56 



 
Profiel   

noows schreef
Ik ben de afgelopen dagen me aan het onderdompelen in de horsemanship wereld. Een 4 daagse clinic van Elsa Sinclair. Zo onwijs interessant :D

Hee, wat leuk! Ik ben vorige week vrijdag naar de ééndaagse workshop in Terwolde geweest :)
Mooie aanvulling op waar ik al mee bezig was.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 06:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 275 van de 489 [ 12205 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278 ... 489  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen