Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke brok voor veulen (5mnd oud)

 
Profiel   

Ik heb een veulen gekocht en ga haar binnenkort ophalen. Ze is dan rond de 5/6 maanden. Nu heb ik al een en ander uitgezocht qua voer maar ik vraag me af welke ervaringen jullie hebben met brok/muesli voor veulens ?

Betreft een kwpn merrieveulen, flinke dame al.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 10:37 



 
Profiel   

Ik zou het aan de fokker vragen wat ze nu krijgt, en dat aanhouden of langzaam over op het eigen.
Ik vind zelf cavalor over het algemeen fijn voer hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 10:38 



 
Profiel   

Ik zou gaan voor een goede opfokbrok. Daar zit alles in wat een jong paard tot een jaar of 3 nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 11:16 



 
Profiel   

Vraag aan de fokker wat ze nu krijgt. Veulens leren krachtvoer eten door mee te eten met hun moeder. Als ze bijvoorbeeld niet geleerd heeft muesli te eten, zal ze dat vermoedelijk niet eten. Heeft ze juist alleen maar muesli gehad, dan zal ze niet weten wat brok is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 11:29 



 
Profiel   

VSW -> KS

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 11:40 



 
Profiel   

Ik ben ondertussen benieuwd naar welke brok je nu geeft TS? ik zit een beetje mezelf wat af te vragen.

Ik dacht Pavo Podo Start verder te geven, maar ik zie nu dat Pavo zelf aanraadt om na het spenen de Grow te geven, maar daar staat dan bij pas vanaf 8 maanden. Dus ik ben een beetje in de war.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:44 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Ik ben ondertussen benieuwd naar welke brok je nu geeft TS? ik zit een beetje mezelf wat af te vragen.

Ik dacht Pavo Podo Start verder te geven, maar ik zie nu dat Pavo zelf aanraadt om na het spenen de Grow te geven, maar daar staat dan bij pas vanaf 8 maanden. Dus ik ben een beetje in de war.


Ik geef nu de OptiGrow van Havens. Van alle soorten brok lijkt deze het meest volledig en ze kreeg dit dus ook al bij de fokker. Deze kun je tot 18 maanden geven en ze eet het makkelijk op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:52 



 
Profiel   

Jeanines99 schreef
The_Cat schreef
Ik ben ondertussen benieuwd naar welke brok je nu geeft TS? ik zit een beetje mezelf wat af te vragen.

Ik dacht Pavo Podo Start verder te geven, maar ik zie nu dat Pavo zelf aanraadt om na het spenen de Grow te geven, maar daar staat dan bij pas vanaf 8 maanden. Dus ik ben een beetje in de war.


Ik geef nu de OptiGrow van Havens. Van alle soorten brok lijkt deze het meest volledig en ze kreeg dit dus ook al bij de fokker. Deze kun je tot 18 maanden geven en ze eet het makkelijk op.


Hoeveel geef je hiervan per dag? Als ik de beschrijving lees op de site mogen ze best veel hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:14 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Ik ben ondertussen benieuwd naar welke brok je nu geeft TS? ik zit een beetje mezelf wat af te vragen.

Ik dacht Pavo Podo Start verder te geven, maar ik zie nu dat Pavo zelf aanraadt om na het spenen de Grow te geven, maar daar staat dan bij pas vanaf 8 maanden. Dus ik ben een beetje in de war.


Dat had ik dus ook. Dus ik heb ze deze vraag gesteld middels hun online voedingsadvies en hun gaven aan dat ik na het afspenen de 1e maand nog de pavo podo start op kon maken en daarna overschakelen naar pavo podo grow. Mijn veulen is 5 maanden en 9 dagen op moment van afspenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 10:32 



 
Profiel   

Ik geef ze vanaf het afspenen tot circa 2/3 jaar de Pavo podo grow (stap 3).
Voeren moet je altijd een beetje op het oog doen vind ik zelf, zou een kilo per dag geven en kijken hoe ze daarmee op gewicht blijft en het doet. Daarnaast op de weide of onbeperkt hooi geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 10:40 



 
Profiel   

Hier tevreden over vitalbix Breed en Grow. Gegeven vanaf 6 maanden oud. Paard is nu 1,5 en ziet er goed uit. Hoef je ook niet gek veel van te voeren.

Ga hem nu overzetten naar Cavalor Vitamino omdat hij daarvan nu al stiekem mee-eet bij mijn ruin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 11:26 



 
Profiel   

Ik voer nu ook de pavo podo start aan 2 veulens. Maar ik vindt wel dat je er veel van moet voeren.
Ben nu een balancer tegen gekomen maar nog niet echt mensen kunnen vinden die er ervaring mee hebben.

https://www.la-equistyle.nl/webshop/verzorging/supplementen-en-balancers/detail/730/equi-xcel-balancer-grow.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 17:22 



 
Profiel   

Ik voer de veulenbrok van Dommelsche Watermolen. Volgens de leverancier is een goede kilo voor een veulen in mooie conditie voldoende om de benodigde voedingsstoffen binnen te krijgen. Mijn veulens krijgen samen (2 stuks) 2 x een volle schep en zien er geweldig uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 17:42 



 
Profiel   

Ik geef vitalbix breed and grow.
Of ja. Dat probeer ik, ze wilt het nog niet zo graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 18:29 



 
Profiel   

Balou_k schreef
Ik geef vitalbix breed and grow.
Of ja. Dat probeer ik, ze wilt het nog niet zo graag.


Dat is hier nu ook het probleem, hij eet inmiddels liever met mijn ruin mee van de Cavelor. Maar vind het van de vitalbix zo fijn dat de geen kilo’s per dag in moeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:58 



 
Profiel   

biancaaaa schreef
Balou_k schreef
Ik geef vitalbix breed and grow.
Of ja. Dat probeer ik, ze wilt het nog niet zo graag.


Dat is hier nu ook het probleem, hij eet inmiddels liever met mijn ruin mee van de Cavelor. Maar vind het van de vitalbix zo fijn dat de geen kilo’s per dag in moeten


Ja. Ik blijf het haar tweemaal daags aanbieden, ik hoop dat het kwartje snel valt. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 20:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen