Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 58 van de 87 [ 2159 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 87  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het grote borstvoedingstopic

 
Profiel   

Hommage schreef
Apart eigenlijk dat kolven bij sommigen zo moeilijk gaat tegenover het live voeden.


Bij live voeden, voel je, ruik je en zie je je eigen kind daar komen hormonen bij vrij iets wat bij kolven bijna niet gebeurd. Sommige moeders kijken naar een foto van hun baby of een filmpje bij het kolven op het werk omdat het anders niet lukt. Moeten kolven op een wc is dan ook niet iets wat bevorderlijk is om de boel op gang te krijgen. Maar helaas zijn veel werkgevers nog niet zo ver om echt een fatsoenlijke ruimte te creëren voor kolvende moeders.

Mijn borsten kon ik eigenlijk alleen met de hand kolven, elk kolf apparaat gaf blaren op mn tepelhof. En omdat het zo pijn deed kwam er ook bijna geen melk uit. Na een maand met bloed, zweet en tranen besloten te stoppen met kolven. Heb uiteindelijk 3 jaar lang live voeden volgehouden! *\o/*
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:30 



 
Profiel   

marrlinde schreef
Zoonlief krijgt tandjes dus mijn productie ontploft van al zijn drinken. Precies nu sta ik al een eeuwigheid met pech op de ANWB te wachten bij het tankstation waar ik heen gesleept was. Toch maar gaan kolven, nu staat mijn melk bij de BP in de koelkast van het restaurant dankzij de vrouwen achter de kassa. Bij die kassa reken je ook af... Het gezicht van de truckers achter me was goud! :') :')


Ahh wat een helden! En heerlijk verhaal :') Hopelijk ben je wel snel weer op weg, succes!

Ik heb dat in het begin op het werk wel gehad, dat het kolven niet echt lekker op gang kwam. Maar de vele foto’s bekijken of zo’n lekker schaterlach filmpje doet het altijd goed :D Nu installeer ik me zo comfortabel mogelijk en ga ik Netflixen tijdens het kolven op het werk, als ik de tijd ervoor vind..

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Elvie handkolf: https://www.bol.com/nl/nl/p/elvie-curve ... 039249621/
Ik zoek eigenlijk iets om ‘s ochtends mijn handen vrij te hebben en toch die ene borst te kolven waaruit hij niet heeft gedronken de laatste ronde. Heb ook een kolfbh besteld zodat ik mijn handen vrij heb maar deze ziet er ook fijn en interessant uit. En zonder lawaai in de ochtend, heerlijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 09:57 



 
Profiel   

Boompje, ik bedoel eigenlijk dat laatste wat jij benoemt. Dus door het kolven kloven krijgen etc.. Het lijkt mij dan, dat je gewoon een niet goed passend schild/kolf hebt. :)

Marrlinde wat fijn dat je het daar in de koelkast mocht zetten! Inmiddels weer opweg naar het werk of nog steeds gestrand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:17 



 
Profiel   

RianneH schreef
marrlinde schreef
Zoonlief krijgt tandjes dus mijn productie ontploft van al zijn drinken. Precies nu sta ik al een eeuwigheid met pech op de ANWB te wachten bij het tankstation waar ik heen gesleept was. Toch maar gaan kolven, nu staat mijn melk bij de BP in de koelkast van het restaurant dankzij de vrouwen achter de kassa. Bij die kassa reken je ook af... Het gezicht van de truckers achter me was goud! :') :')


Ahh wat een helden! En heerlijk verhaal :') Hopelijk ben je wel snel weer op weg, succes!

Ik heb dat in het begin op het werk wel gehad, dat het kolven niet echt lekker op gang kwam. Maar de vele foto’s bekijken of zo’n lekker schaterlach filmpje doet het altijd goed :D Nu installeer ik me zo comfortabel mogelijk en ga ik Netflixen tijdens het kolven op het werk, als ik de tijd ervoor vind..

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de Elvie handkolf: https://www.bol.com/nl/nl/p/elvie-curve ... 039249621/
Ik zoek eigenlijk iets om ‘s ochtends mijn handen vrij te hebben en toch die ene borst te kolven waaruit hij niet heeft gedronken de laatste ronde. Heb ook een kolfbh besteld zodat ik mijn handen vrij heb maar deze ziet er ook fijn en interessant uit. En zonder lawaai in de ochtend, heerlijk :)



Zelf geen ervaring, maar ik hoor een hoop goede dingen over de elvie kolf! Achteraf had ik die misschien ook liever gehad dat mijn medela flex maxi.



Hier ga ik deze week over op 1x kolven in mijn werkpauzes. Zoonlief is nu 13 maanden en heeft steeds minder behoefte aan zijn middag fles. Voor mij zal het ook prettig zijn om nog maar 1 pauze te hoeven kolven ipv 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 12:22 



 

@marrlinde wat een leuk verhaal :)

Ik vraag me wat af met betrekking tot het slaapritueel.

Wat ik tot hiertoe altijd deed (baby is nu 10 maanden):

- badje
- slaapzakje aan
- borstvoeding geven (in mijn bed / naast haar bedje)
- en dan gaat ze slapen.

Vaak is ze dus al in dromenland als ik haar weg leg, helemaal in slaap getut...
Is dat wel goed ivm zelfstandig in slaap leren vallen?

Zou het beter zijn om haar bijvoorbeeld voor het bad borstvoeding te geven, beneden nog?

Of maakt het allemaal niet zoveel uit? :o

Mij lijkt het heel logisch zoals het is nu, maar wil natuurlijk niet dat ze dadelijk niet in slaap kan vallen zonder tutten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 21:12 



 
Profiel   

Ik doe vaak eerst badje, dan voeden en dan naar bed.
Leg haar altijd wakker weg, nu is ze zowiezo niet van het tutten en de speen heeft ze ook niet super graag ofzo.

Marrlinde ik zou het vervolgens gewoon vergeten mee te nemen haha.

Wat doen jullie tegen bijten?
Ik heb inmiddels een snee in mijn tepel doordat dochter met aanhappen eerst even snel bijt (zoals een schildpad, even snel op elkaar happen en dan los).

Heb al een paar keer auw geroepen waar ze flink van schrok en ze doet wel al voorzichtiger maar nog steeds is het bijten dagelijks een keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 21:22 



 

Hmm ja echt tutten doet ze niet, een speen heeft ze ook niet, maar ze drinkt en valt dan gewoon in slaap, meestal nog aan de borst dus.

Haha nou dat bijten, ideaal is het inderdaad niet :=
Ik trok weg (+ licht dramatische pijnkreet) en nu doet ze wel voorzichtig. Ging bij de eerste ook zo.

Hopelijk houdt ze er snel mee op :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 21:33 



 
Profiel   

Hier eentje die tegenwoordig gewoon al gemeen kijkend in m’n tepel gaat hangen met dr tandvlees :+

Hebbes tactiek nog niet gevonden.
appelflap helpt iig niet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 21:45 



 
Profiel   

Haha, ik dacht er net op tijd aan het mee te nemen gelukkig :)) halve dag later op mijn werk dan gepland en een paar honderd euro lichter door de reparatie van mijn dynamo...


Bijten werkt (tegen alle reflexen in) het beste om de neus in je borst te duwen zodat ze los laten voor adem. Is de snelste en effectiefste manier is mijn ervaring.


Qua slaapritueel denk ik persoonlijk niet dat het een probleem is dat ze aan de borst in slaap vallen, maar gewoon zoals het voor baby het fijnste is. Praktisch niet altijd handig dus ik wissel wel af met een ander die hem in slaap helpt soms, maar uiteindelijk komt het vanzelf. Zelfs mijn zoon waarbij het 2 jaar lang die-hard enkel slapen aan de borst was is het zonder veel moeite gelukt toen het voeden stopte door de nieuwe zwangerschap en nu hij er zelf klaar voor was sliep hij ineens op eigen verzoek in eigen kamer en bed. Hun eigen moment volgen is denk ik belangrijker voor het succesvol slapen dan wel of geen borst. Wil overigens niet zeggen dat je daarin niet wat kunt sturen voor het creëren van de veiligheid en gewenning om dat vertrouwen in zichzelf te creëeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 03:25 



 
Profiel   

Misschien een gekke vraag maar iemand enig idee hoe snel je bij je vettere achtermelk komt?

Iov met een LK kolf ik nu vaker, vannacht om 2 uur ipv de strijd aan te gaan met de baby de druk eraf gekolfd met een handkolf, binnen 5 min had ik 150 ml en stop ik met kolven omdat ik niet nog meer productie wil opwekken. :+

Maar ik vraag me af of ik dat niet enkel 'voormelk' geef.

Barbabientje schreef
Hier eentje die tegenwoordig gewoon al gemeen kijkend in m’n tepel gaat hangen met dr tandvlees :+

Hebbes tactiek nog niet gevonden.
appelflap helpt iig niet :=

Haha!
Werkt ook niet tegen de scheermes nageltjes in je borst kan ik je vertellen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 06:56 



 
Profiel   

https://eurolac.net/vet-in-moedermelk-f ... -bepaling/

Vind dit een fijne site voor alle vragen rond borstvoeding. Dit gaat over voor en achtermelk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 07:53 



 
Profiel   

Kana schreef
Misschien een gekke vraag maar iemand enig idee hoe snel je bij je vettere achtermelk komt?

Iov met een LK kolf ik nu vaker, vannacht om 2 uur ipv de strijd aan te gaan met de baby de druk eraf gekolfd met een handkolf, binnen 5 min had ik 150 ml en stop ik met kolven omdat ik niet nog meer productie wil opwekken. :+

Maar ik vraag me af of ik dat niet enkel 'voormelk' geef.

Barbabientje schreef
Hier eentje die tegenwoordig gewoon al gemeen kijkend in m’n tepel gaat hangen met dr tandvlees :+

Hebbes tactiek nog niet gevonden.
appelflap helpt iig niet :=

Haha!
Werkt ook niet tegen de scheermes nageltjes in je borst kan ik je vertellen. :=


Of als hij loslaat en naast je tepelhof aanhapt. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:52 



 
Profiel   

Ooh nee die nagels blijf ik vijlen

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 10:04 



 
Profiel   

'gewoon niet passend schild' is zo eenvoudig nog niet. Ik heb grote borsten en tepels en heb een xl of 32 mm nodig om te kunnen kolven zonder pijn. Maar ik ga het beste met mijn horigen kolf (heb ook spectra, die is ook heel fijn, maar toch minder dan de horigen en een medela, die is vreselijk) en die heeft geen schild dat zo groot is. Dan kom ik uit op 29 mm en die past dan weer niet op mijn handkolfset. En laat ik 's ochtends nou het liefst de volste borst even handkolven...

Het is soms ingewikkelder dan fijn :P

Oh en wat slapen betreft: die van is niet wakker weg te leggen. Ik heb een half jaar lang geoefend, geprobeerd, getroost, gepinkt enzovoorts en heb ik nu maar gewoon toegegeven aan in slaap voeden en wegleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 11:02 



 
Profiel   

Enkel Medela heeft een voldoende groot borstschild daarvoor, maar die is gelijk 36 cm en dus weer té groot. Ik loop daar ook tegenaan helaas en kolf dus meestal maar met de te kleine, want dat geeft iig meer opbrengst dan met de te grote.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 11:05 



 
Profiel   

Britt schreef
Enkel Medela heeft een voldoende groot borstschild daarvoor, maar die is gelijk 36 cm en dus weer té groot. Ik loop daar ook tegenaan helaas en kolf dus meestal maar met de te kleine, want dat geeft iig meer opbrengst dan met de te grote.


Spectra heeft een 32 mm die fijn past, maar ik kolf makkelijker met de flexibele schilden van Horigen. Maar die zijn er dan weer niet groot genoeg. Stom gedoe ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 14:06 



 
Profiel   

Hommage schreef
Boompje, ik bedoel eigenlijk dat laatste wat jij benoemt. Dus door het kolven kloven krijgen etc.. Het lijkt mij dan, dat je gewoon een niet goed passend schild/kolf hebt. :)


Mijn huid is gewoon heel dun en het live voeden ging in het begin ook met tepelhoedje omdat mijn tepels echt klein waren. Ik heb zoveel verschillende schilden en apparaten geprobeerd maar alles gaf blaren, geen kloven heb nooit kloven gehad maar echt blaren. Dus ja op een gegeven moment ben je daar helemaal klaar mee en ben ik ermee gestopt.

En dan krijg je heel veel adviezen wat je allemaal kan proberen van het consultatiebureau maar jammer dan hoor dan maar niet kolven. Ik had genoeg productie en de nachtvoeding zijn tot 2,5 jaar door gegaan dus ik maakte me ook totaal geen zorgen. :D

En mn kraamhulp heeft heel veel tijd besteed aan het juiste schild maar ook zij gaf aan als het elke keer zo kapot gaat ik misschien beter kon leren hoe je met de hand kolft, en daar ben ik haar heel dankbaar voor geweest!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 16:35 



 
Profiel   

Boompje1985 schreef
Hommage schreef
Boompje, ik bedoel eigenlijk dat laatste wat jij benoemt. Dus door het kolven kloven krijgen etc.. Het lijkt mij dan, dat je gewoon een niet goed passend schild/kolf hebt. :)


Mijn huid is gewoon heel dun en het live voeden ging in het begin ook met tepelhoedje omdat mijn tepels echt klein waren. Ik heb zoveel verschillende schilden en apparaten geprobeerd maar alles gaf blaren, geen kloven heb nooit kloven gehad maar echt blaren. Dus ja op een gegeven moment ben je daar helemaal klaar mee en ben ik ermee gestopt.

En dan krijg je heel veel adviezen wat je allemaal kan proberen van het consultatiebureau maar jammer dan hoor dan maar niet kolven. Ik had genoeg productie en de nachtvoeding zijn tot 2,5 jaar door gegaan dus ik maakte me ook totaal geen zorgen. :D

En mn kraamhulp heeft heel veel tijd besteed aan het juiste schild maar ook zij gaf aan als het elke keer zo kapot gaat ik misschien beter kon leren hoe je met de hand kolft, en daar ben ik haar heel dankbaar voor geweest!


Phoe lastig en heftig hoor! Als ik dit lees dan ben ik dankbaar dat ik blijkbaar een heel stevige en niet te gevoelige huid heb.. Met de hand kolven is dan een goede oplossing idd, maar wel een flinke inspanning _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 21:27 



 
Profiel   

Heftig hoor, als je zo hebt moeten sukkelen voor je de juiste kolf(techniek) gevonden hebt.

Ik mag wat huid betreft ook helemaal niet klagen. Nog niet eens het minste kloofje gehad O:) ik prijs me er gelukkig mee.

Hier lijkt onze dochter overdag inmiddels 4 uur er tussen te laten.
Man en ik zijn nu van kant geruild in bed en hij ligt nu aan de kant van de cosleeper. En dan slaapt ze ook 4 of 5 uur achter elkaar snachts.
Als ik naast haar lig met ze zich wel om de 2 a 3 uur :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 21:53 



 
Profiel   

Hier in het begin wel, maar dat was omdat dochter niet altijd goed aanhapte, dat kwam weer omdat ik haar er net niet goed voor had. Toen ik dat en de fijnste voedingshouding voor ons onder de knie had, geen kloofjes meer gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 06:30 



 
Profiel   

Hier ook nooit klachten gehad gelukkig!

Hahaha Pijkepor; dat was hier ook de crux, heb dr een nachtje beetje door laten jammeren en toen was t over met die nachtvoeding. Slaapt nu van 10-7:30 (en dan moeten we dr soms echt nog wakker maken)

Ik zit zo erg in dubio, ben op sommige momenten helemaal klaar met bv (vooral als ik zelf iets wil doen maar dan zo moet plannen ivm kolven), maar thuis vind ik het echt een momentje en zou ik het liefst nog doorgaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 08:19 



 
Profiel   

Gisteren de dubbele Elvie gekocht <3 Zo blij mee en wat een verschil qua dragen met de Youha. Alleen nog even goed de app uitvogelen en even goed wennen aan de kolfstanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 09:01 



 
Profiel   

Ben benieuwd hoe het je bevalt Hommage!

Ik krijg vandaag de Silicon verklein inzet voor m'n Elvie's binnen. Met de horigen nooit beseft dat de schelpen te groot waren omdat die siliconen zijn maar kennelijk heb ik mini tepels nu ik de schelp maatvoering heb bestudeerd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 09:58 



 
Profiel   

Toch wat tevreden Elvie gebruikers zie ik. Ik twijfel ook nog om hem erbij te kopen maar vind hem zo enorm duur! Maarja, als ik daarmee de BV op werk veel langer kan volhouden is het het ook wel weer waard. Anderzijds ben ik dan ook bang dat ik dan niet durf/kan stoppen als ik er klaar mee ben want dan heb ik net zo'n dure Elvie gekocht :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 11:57 



 
Profiel   

@Marrlinde tot nu toe super! Ik moet voor een kant ook een verkleiner kopen nog.. wil je laten weten of dat bevalt? :+

Nelleke, als je het geld kunt missen echt doen! Ik heb nog wel eerst getest voordat ik hem aangeschaft heb. En op marktplaats verkopen ze goed, dus bij kort gebruik kun je hem daarna eventueel gewoon goed verkopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 17:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 58 van de 87 [ 2159 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 87  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen