Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Buitenrit met brave paarden?

 
Profiel   

Beste bokkers,
Ik heb ongeveer 9 maanden geleden mijn been gebroken door een val van een paard. Op dat moment wist ik niet of ik weer wou gaan rijden, maar ongeveer een week geleden heb ik het weer voor het eerst gedaan!

Ik ben op buitenritten geweest op verschillende stallen/maneges, maar ik merk dat het altijd een beetje gokken is of de paarden betrouwbaar zijn. Ik weet het, geen paard is altijd braaf, bla bla bla.. :j
De manier waarop de paarden worden gereden, en hoe vaak/door wie, Heeft wel effect op het gedrag buiten. Zo zijn er plekken geweest, waar de paarden heel druk waren, bokken, en gekke manier van rijden, enz. Omdat ik recent weer ben gaan rijden, is het nog heel spannend voor mij, en ik ben bang dat stel je voor er gebeurt iets, ik de situatie niet goed zou kunnen handelen, wat ervoor zou kunnen zorgen dat Ik val. Ik ben ook vrij bang dat er eerder iets gebeurt na die beenbreuk.

heel verhaal, excuses _/-\o_
dus,
Hebben jullie aanraders? Goede maneges of stallen waar jullie af en toe/regelmatig komen, en goed weten hoe het daar gaat? Liefst rondom overijssel, maar strandritten staan we ook voor open! groetjes
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:47 



 
Profiel   

itsjustme593 schreef
Beste bokkers,
Ik heb ongeveer 9 maanden geleden mijn been gebroken door een val van een paard. Op dat moment wist ik niet of ik weer wou gaan rijden, maar ongeveer een week geleden heb ik het weer voor het eerst gedaan!

Ik ben op buitenritten geweest op verschillende stallen/maneges, maar ik merk dat het altijd een beetje gokken is of de paarden betrouwbaar zijn. Ik weet het, geen paard is altijd braaf, bla bla bla.. :j
De manier waarop de paarden worden gereden, en hoe vaak/door wie, Heeft wel effect op het gedrag buiten. Zo zijn er plekken geweest, waar de paarden heel druk waren, bokken, en gekke manier van rijden, enz. Omdat ik recent weer ben gaan rijden, is het nog heel spannend voor mij, en ik ben bang dat stel je voor er gebeurt iets, ik de situatie niet goed zou kunnen handelen, wat ervoor zou kunnen zorgen dat Ik val. Ik ben ook vrij bang dat er eerder iets gebeurt na die beenbreuk.

heel verhaal, excuses _/-\o_
dus,
Hebben jullie aanraders? Goede maneges of stallen waar jullie af en toe/regelmatig komen, en goed weten hoe het daar gaat? Liefst rondom overijssel, maar strandritten staan we ook voor open! groetjes

Ik volg je topic even! Ben zelf ook best bang om weer te rijden maar zou het graag weer eens doen.

De enige paarden waar ik me altijd helemaal vertrouwd op voel zijn die bij manege de ijslander in biggekerke (zeeland). Maar dat is een beetje te ver van overijssel haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:50 



 
Profiel   

Ik zou the mill ranch in ede en just watch horses in vrouwenpolder willen aanraden! Ik heb zelf niet echt ervaring met ritten rondom Overijssel. The mill ranch staat bekend om de betrouwbare paarden, fijne begeleiding en leuke ritten. Je mag zelf kiezen welk niveau dus je zou evt kunnen beginnen met een beginnersrit met alleen stap draf om het vertrouwen terug te krijgen en het daarna evt op te bouwen. Recent heb ik een strandrit gedaan met een groepje die nog nooit op een paard hadden gezeten bij just Watch horses in Vrouwenpolder. Paarden waren erg braaf en er liep iemand mee die de paarden vasthield van de mensen die nog nooit hadden gereden. Dat gaf een heel veilig gevoel! We hebben ook drafjes gedaan, dan rende ze mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:53 



 
Profiel   

Lisa_22 schreef
Ik zou the mill ranch in ede en just watch horses in vrouwenpolder willen aanraden! Ik heb zelf niet echt ervaring met ritten rondom Overijssel. The mill ranch staat bekend om de betrouwbare paarden, fijne begeleiding en leuke ritten. Je mag zelf kiezen welk niveau dus je zou evt kunnen beginnen met een beginnersrit met alleen stap draf om het vertrouwen terug te krijgen en het daarna evt op te bouwen. Recent heb ik een strandrit gedaan met een groepje die nog nooit op een paard hadden gezeten bij just Watch horses in Vrouwenpolder. Paarden waren erg braaf en er liep iemand mee die de paarden vasthield van de mensen die nog nooit hadden gereden. Dat gaf een heel veilig gevoel! We hebben ook drafjes gedaan, dan rende ze mee.


He, wat leuk! bij themillranch heb ik al eerder gereden, maar zocht toch wat afwisseling een keertje!
die andere in vrouwenpolder klinkt goed, zal er naar kijken! bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:56 



 
Profiel   

Manege de IJslander voor een strandrit inderdaad. Die paarden zijn zó vreselijk braaf, van niks onder de indruk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:59 



 
Profiel   

Wij hebben net (gisteren) een heel leuke buiten rit op 2 zeer brave Shires gedaan. In Zutphen. Om vertrouwen te krijgen een aanrader, en dus echt leuk en een prachtige omgeving, langs de IJssel.
De eigenaresse heeft een super warm hart voor haar paarden, gaat er erg vriendelijk mee om en vraagt dat ook van de ruiters (uiteraard).

https://www.bigfieldshires.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 20:05 



 
Profiel   

Nienkje_H schreef
Wij hebben net (gisteren) een heel leuke buiten rit op 2 zeer brave Shires gedaan. In Zutphen. Om vertrouwen te krijgen een aanrader, en dus echt leuk en een prachtige omgeving, langs de IJssel.
De eigenaresse heeft een super warm hart voor haar paarden, gaat er erg vriendelijk mee om en vraagt dat ook van de ruiters (uiteraard).

https://www.bigfieldshires.nl/


klinkt leuk! Ik heb er even wat over opgezocht, maar zie ook enorm veel negatieve reacties (met zweep achteraan, paarden glijden uit, prikeeldraad over de grond, paarden zijn net robots) maar ook veel positiefs! Zit nu wel een beetje te twijfelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 20:56 



 
Profiel   

Ik raad ook de mill ranch aanraden maar zie dat je die al kent

Ben zelf ook geen held maar bij de mill ranch zat ik echt zo zeker in het zadel dat ik volledig kon genieten van de omgeving

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 21:01 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Ik raad ook de mill ranch aanraden maar zie dat je die al kent

Ben zelf ook geen held maar bij de mill ranch zat ik echt zo zeker in het zadel dat ik volledig kon genieten van de omgeving


Inderdaad, Echt heerlijk daar! Binnenkort ga ik daar weer een keer heen, maar vind het alsnog wel spannend voor de eerste keer weer :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 21:19 



 
Profiel   

Ik heb een keer een rit gedaan bij stal Ermelo, in Ermelo :+

Fijne begeleiding, hele brave paarden. Wij waren met z'n tweeën en er werd van te voren goed overlegd wat we wel en niet wouden (staprit, rit zonder galop, evt stukje hardgaan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 21:38 



 
Profiel   

De hartjeshoeve in Waalre, buitenritten op trekpaarden. Kleine groepjes, ze rijdt rustig en de paarden zijn mega braaf. Aanrader :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 04:49 



 
Profiel   

het fjordenpaard in Één, Drenthe. Daar kennen de paarden eigenlijk niks anders dan in het bos rijden en zijn super braaf. Nam vroeger daar ook beginnende ruiters naar toe en was super veilig om te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 05:20 



 
Profiel   

Manege Stal de Eik in Holten biedt mooie ritten aan over de holterberg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 06:39 



 
Profiel   

Wij hebben fijne strandritten gehad met de brave paarden van Daans Horses.
Geef aan dat je angst hebt. Dan kan ze een griepje gelijkgestemden verzamelen voor een rustige rit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 06:42 



 
Profiel   

iedereen, dankjulliewel!
@nonosb
Ik was van plan daar een rit te doen, en had een lesje gedaan zodat ik een keer mee mocht, maar vond de manier van rijden zo vreemd! Geen beenhulpen, en alleen me het zweepje tikken op de hals zodat ie vooruit gaat :j
ik weet dat iedereen het anders doet, maar ja, dan zit je daar stil op het paard, maar tikken te geven tot ie gaat stappen...vreemde ervaring vond ik het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 07:54 



 
Profiel   

Mars schreef
De hartjeshoeve in Waalre, buitenritten op trekpaarden. Kleine groepjes, ze rijdt rustig en de paarden zijn mega braaf. Aanrader :j


Absoluut!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 07:54 



 
Profiel   

Als je een keer wat anders wilt dan kun je eens kijken bij de Pasohoeve: http://www.pasohoeve.nl/paso-dag/les-en-training/

Zijn hele brave paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:04 



 
Profiel   

Manege de Drift in Drenthe. Mooie omgeving en heel brave paarden. Ook mensen die niet eerder hebben gereden kunnen daar op buitenrit.

Mocht je op vakantie willen dan raad ik Punktur in Polen echt aan. Brave paarden ( IJslander fokkerij ) en zo mooi daar! Heerlijk eten ook haha…
Je kunt daar Nederlands en Engels praten. De eigenaresse is een Nederlands en het personeel dat er rondloopt kan goed Engels praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 08:40 



 
Profiel   

Manege Samoza in Vierhouten. Dochter heeft daar vorige zomer haar allereerste buitenritten ooit gemaakt, ze was toen 10. Ze vond het heel spannend maar omdat de paarden en pony's zo braaf zijn was het een hele fijne ervaring voor haar. Ze kwam met een grote glimlach terug. En bij camping/manege de Reeënwissel kun je ook een buitenrit maken op betrouwbare paarden. Zelf als campinggast met eigen paard paar keer mee gereden met een rit van de manege en dat was altijd fijn. Goede begeleiding ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 09:21 



 
Profiel   

Nienkje_H schreef
Wij hebben net (gisteren) een heel leuke buiten rit op 2 zeer brave Shires gedaan. In Zutphen. Om vertrouwen te krijgen een aanrader, en dus echt leuk en een prachtige omgeving, langs de IJssel.
De eigenaresse heeft een super warm hart voor haar paarden, gaat er erg vriendelijk mee om en vraagt dat ook van de ruiters (uiteraard).

https://www.bigfieldshires.nl/


Ik heb er een paar jaar terug ook gereden, in trant van liefde voor het ras en andere omgeving. Wij reden toen veel in de polder, veel stappen, wat ik ook wel een beetje jammer vond. Sommige waren toen ook niet echt makkelijk (er zat wat half-gevorderden in onze groep) en waren ook heel lelijk met hoeven uitkrabben die toen absoluut de verzorging te wensen lieten.

Eigenaresse vond ik erg apart, beetje arrogant zelfs maar ondertussen in mijn ogen qua verzorging veel steken laten vallen. Tuig kon ook onderhoud beurtje krijgen. Misschien is er inmiddels wat veranderd.

Al met al, mooie dieren, zitten heerlijk. Maar ik zou niet meer heen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 09:30 



 
Profiel   

Ludanchelo hoeve aan het Drents Friese wold heeft zeer goed opgevoede paarden die fijn buiten te rijden zijn.
Mijn man kon na een half jaar manegeles zo mee op buitenrit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 09:45 



 
Profiel   

Wat een fijne tips, ik volg ook even mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:09 



 
Profiel   

Fjorkahoeve, is wel NH maar prachtige ritten over de tafelbergheide

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 11:44 



 
Profiel   

De ponyvriendjes in Holten. Prachtige omgeving en brave paarden, wel NH dus bitloos en boomloos.
https://www.deponyvriendjes.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:25 



 
Profiel   

Manege Bakker in Noordwijkerhout ben ik recent geweest, brave paarden :)
Les Chevaux in Buinen hebben hele diverse paarden, maar allemaal erg braaf. Als je aangeeft dat je een rustige, brave wilt, kan dat altijd
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 12:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen