Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 468 van de 544 [ 13576 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471 ... 544  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

 
Profiel   

We hebben uiteindelijk niet gecrosst, wat een poedersuiker baggerzooi dit :( alleen parcours gesprongen kogeldiep in de modder :+ maar zelfs dat ging niet echt lekker, er zat weinig ritme in. Ik ben door de angst om weg te glijden aardig onzeker gaan rijden en in combinatie met een groen, overprikkeld paard onder mijn kont... Nah, liever niet.

Ik vind het heel erg zonde :(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 09:54 



 
Profiel   

Waar ben je geweest Fly_hight? Ik ben naar Ophemert geweest vanmorgen, nadat de auto al vast geslipt was, met uitstappen met mn enkels diep de modder in zakte naar het springparcours gekeken en mn paard niet eens uit de trailer gehaald... vond het veel te nat, echt super balen had er zo'n zin in en gisteren lag het terrein er geweldig bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 12:56 



 
Profiel   

Klinkt lekker jongens.

Mijn paard heeft vanochtend ook al lekker gezwommen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 13:18 



 
Profiel   

Zo zonde want gisteren was het terrein echt heel fijn. Maar het heeft hier inderdaad flink geregend vannacht en ook overdag nog.

Als je het zelf niet vertrouwt dan is stoppen altijd de beste keuze. Je kent zelf je eigen paard en je vaardigheden het beste. :j

M’n GoPro filmpje van gisteren.
Als het goed is staat m’n profiel openbaar dus is het voor iedereen goed te zien.

https://www.facebook.com/10000216200131 ... 42079/?d=n

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 13:26 



 
Profiel   

Nerootje, ook in Ophemert :')

Ben je die natte wei beneden op gegaan met paard op de trailer? _/-\o_ Is het daarna gelukt om eruit te komen zonder hulp???

Ik vond het te erg voor woorden, op de terugweg is het mij nog net gelukt om de auto weer de verharde weg op te kirjgen met een lege trailer daarachter. En zelfs dat was een flinke slippartij, wat was ik blij dat ik al enige offroad-ervaring had zeg! := 4x4 is ongetwijfeld ook heel handig geweest. Paard laden hebben we al boven op het harde gedaan. In dergelijke situaties vind ik het zo fijn at mijn paarden overal en altijd in 30 seconden te laden zijn :o

Dat baggerparcours heb ik nog wel gedaan vooral omdat ik anderen gewoon zag springen en me niet aan wilde stellen :+ Maar ik kreeg hele ongemakkelijke sprongen, meer eroverheen lopen dan daadwerkelijk afzetten, alleen 2 hindernissen gepakt vanuit draf hebben we redelijk correct gesprongen. Op het filmpje zie ik nu ook dat mijn merrie bij 1x wat ruimere sprong ook best vervelend weg gleed...

Dus ondanks mijn behoefte om de stoere grote meid te zijn :+ heb ik me uiteindelijk afgemeld voor de cross. Ik vond het gewoon niet veilig :n Ik start namelijk met een groen paard dat weleens nog wat onhandig is door gebrek aan balans en ervaring en ook nog dingen vrij snel spannend vindt. Wat als die nu door de gladheid vervelende ervaring opdoet en het volgende keer helemaal niet meer aan durft? Wat als die een keer zo vervelend wegglijdt dat we vallen? Dat bleef allemaal door mijn hoofd spoken... en als je er zo onzeker in staat moet je maar niet crossen vind ik :n dan is de kans des groter dat het misgaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 13:30 



 
Profiel   

Ik weet niet of dat met paard en vaardigheden te maken heeft. Imo kan een organisatie ook zelf besluiten dat het terrein gewoon te slecht is geworden. Helaas gebeurt dat amper.

Mijn man heeft gisteren voor het eerst in jaren weer dressuur gestart. Eerste stap naar weer wedstrijd rijden, ging super. Twee keer 2e en nette punten. Maar belangrijker dan dat, paard en ruiter beiden ontspannen en goede focus. Als dit goed gaat springen weer oppakken en hopelijk volgend jaar weer crossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 13:31 



 
Profiel   

Leuk om te horen Susan!

Wij hadden met oprijden weinig moeite (was wel al vroeg). Er af was een ander verhaal maar dat kon ook bijna niet anders. Waren er geen parkeerwachten op de Dreef? Die stonden er in de ochtend wel, en die gaven al aan dat het moeilijk zou worden om er af te komen en dat je ook daar langs de weg kon parkeren. Dat vonden we wel een stukkie te ver, dus wij zijn gewoon naar het terrein gereden. Met hulp van de tractor weer naar boven gekomen.

Helaas heeft zo'n dag alleen maar verliezers. Voor niemand eigenlijk leuk :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 13:41 



 
Profiel   

Nog ter beeldgeving, hier hebben we het over

[ img ]

Weet niet of het slecht genoeg is om de wedstrijd af te lasten...?


Ik was iig zo onwijs bang om weg te glijden dat ik als idioot rond bleef rijden, alleen maar rem erop. Absoluut niet hoe ik er normaal in sta :n en niet hoe je het hoort aan te pakken dus vandaar maar opgegeven. Voel me nu als no 1 schijterd :+

@Susan dat is wel leuk nieuws :)

Ik heb gisteren ook voor het eerst in langere tijd dressuur gestart, dat wel met mijn oudere merrie, ging lekker! Daarna nog een sprongetje gepakt, supergaaf om weer bezig te zijn. Hopelijk zijn we volgend jaar gewoon van de partij met crossen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 13:55 



 
Profiel   

Nou je bent geen schijterd hoor, vind stukje veiligheid ook wel belangrijk de combinaties die ik zag in de springring zag ik ook glijden vooral in de bochten. Ik ben met de trekker weer uit de bagger getrokken haha, vond wel netjes geregeld! Super jammer iig ook voor de organisatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 15:05 



 
Profiel   

Hier vandaag in Ysselsteyn met de regen gaan kijken. Door de zand/bos bodem hebben ze het lang goed kunnen houden. Maar de laatste ruitertjes moesten ook aan aardig modderige paden. Ik denk dat ik dan ook niet meer zelf zou zijn gestart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 15:50 



 
Profiel   

Ik had mij vandaag ook opgegeven voor ophemert..
gisteravond mijn paard en spullen klaargemaakt en met mijzelf afgesproken dat ik 5.30 uur een besluit zou nemen of ik wel of niet zo gaan.
Na halve nacht wakker te hebben gelegen van de regen en het malen in mijn hoofd, besloten om niet te gaan. Een beetje regen kan ik echt wel tegen, maar rijden op een natte kleibodem wordt ik altijd een beetje zenuwachtig.. veiligheid gaat voor alles en uiteindelijk ben ik zelf verantwoordelijk voor de gezondheid van mijn paard.
Ik heb de organisatie een berichtje gestuurd.

De hele dag wel een beetje met een beetje buikpijn rondgelopen.. al die fantastische mensen die dit mooie evenement organiseren en/of mogelijk maken .. zij zitten nu wel in de regen.. grote respect voor hen!

Vanavond las ik de bovenstaande berichten. Hopelijk is iedereen weer gezond en wel thuis en staan alle paardjes weer fijn op hun stalletje.

Hopelijk tot volgend jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 20:33 



 
Profiel   

Wat een heerlijk filmpje!
Was dit de B?


_Natasja_ schreef
Zo zonde want gisteren was het terrein echt heel fijn. Maar het heeft hier inderdaad flink geregend vannacht en ook overdag nog.

Als je het zelf niet vertrouwt dan is stoppen altijd de beste keuze. Je kent zelf je eigen paard en je vaardigheden het beste. :j

M’n GoPro filmpje van gisteren.
Als het goed is staat m’n profiel openbaar dus is het voor iedereen goed te zien.

https://www.facebook.com/10000216200131 ... 42079/?d=n

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 08:07 



 
Profiel   

_BlingBling_ schreef
Wat een heerlijk filmpje!
Was dit de B?


_Natasja_ schreef
Zo zonde want gisteren was het terrein echt heel fijn. Maar het heeft hier inderdaad flink geregend vannacht en ook overdag nog.

Als je het zelf niet vertrouwt dan is stoppen altijd de beste keuze. Je kent zelf je eigen paard en je vaardigheden het beste. :j

M’n GoPro filmpje van gisteren.
Als het goed is staat m’n profiel openbaar dus is het voor iedereen goed te zien.

https://www.facebook.com/10000216200131 ... 42079/?d=n



Ja klopt dit is de B. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 09:49 



 
Profiel   

Ik blijf het zonde vinden, het was namelijk echt een hele mooie cross en er hebben zoveel mensen hun best gedaan om het door te laten gaan. Er had uiteraard niemand er wat aan kunnen doen dat het weer zo poedersuiker was, en toch bleef ik het zo'n beetje de hele dag gisteren in mijn hoofd malen. Aan de andere kant als we wel zouden hebben gecrosst met bijv. blessure tot gevolg zou ik het mezelf nooit vergeven :n better safe than sorry denk ik.

We gaan nog een poging op crossen dit najaar wagen in Hattem, duimen voor goed weer! Doel is een rustig foutloos rondje om dit seizoen mooi mee af te sluiten en dan stappen we voorlopig over op springen, wat dressuurervaring opdoen kan waarschijnlijk ook geen kwaad :P

Edit. Nog laats foto's binnengekregen van Elst, vind ik zo leuk dat ik het toch ff moet delen, mijn knappe meid <3

[ img ]

Mijn houding daarentegen wil ik liever zonder commentaar laten, lekker aan mijn paard d't hals plakken _-:( old habits die hard...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 09:55 



 
Profiel   

Pppff was een weer was het. Maar een 5e prijs voor ons in Vasse :D

Iemand een idee of daar ook foto's gemaakt zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:02 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 15:53 



 
Profiel   

Hi allemaal, als het mag wil ik me hier ook graag melden :D
Ik lees al even mee, maar gisteren is het eerste stapje van mijn droom werkelijkheid geworden *\o/* sinds januari heb ik een fantastich bijrijdpaard, waar ik gisteren mijn eerste crosstraining mee heb gevolgd. T is een heerlijk dier, zolang ik de lijnen eerlijk aanrijdt springt hij alles!
Volgende week starten we onze eerste oefencross bij Stal Jacobs, dus ben erg benieuwd. Het is mijn eerste "wedstrijd" ooit ( :')) dus heb eigenlijk helemaal geen idee hoe het er aan toe gaat/wat de do' s en dont's precies zijn _O-
Dus misschien heeft iemand hier nog tips voor deze rookie die je zelf graag gehad zou willen hebben toen je net begon? :o

Zo gingen we gisteren rond:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 12:39 



 
Profiel   

Welkom Sillena! Gave foto’s :D
Tips ik zou vooral veel les nemen en ook eens bij andere instructeurs/terreinen. Lekker ervaring op doen. Zou voor mijzelf 1 les voor een wedstrijd /Oefencross bar weinig vinden en misschien zelfs gevaarlijk. Kan ik voor jou natuurlijk niet bepalen, want weet niet wat je verder hebt gedaan en hoe je oefent.
Verder de eerste paar keer (oefen) wedstrijd lekker focussen op jezelf en je paard en niet gelijk op winnen en tijd halen. Succes bij de Oefencross!

Gaan er nog mensen naar Ronostrand ? Ik heb er zin in, hoop dat het terrein te doen is na al die regen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 22:11 



 
Profiel   

Wat leuk dat je dat mag met je bijrijdpaard Silenna! Top dat het zo lekker gaat!

Ontzettend jammer van het weer afgelopen zondag... Kan me voorstellen dat het in sommige situaties eigenlijk gewoon niet te doen was. Heel zonde! En het risico soms ook niet waard..


Wij vertrekken morgenvroeg naar Ronostrand! Gaan mee met vrienden en hun paard. Zondag ergens pas weer terug. Voor die afstand echt een weekend weg van gemaakt. Ben heel benieuwd!

Zaterdag zijn we in Ysselsteyn gestart. Onze dressuurproef was heel mager beoordeeld. Maar we kwamen het parcours door! Met een balkje maar dat boeit even niet haha. Helemaal blij dat we de cross in mochten!! En gewoon uit gereden! Heel blij mee.
Wel een stop gehad in het veld. Van te voren riepen ze naar ons en toen waren we het even kwijt. Ik stuurde haar er nog op af maar ze was er niet meer bij. Wel heel fijn herpakt en zo er over.
Wel royaal buiten de tijd enz. maar ik dacht eerst het springparcours al niet eens in te komen :+.

Voor wie het leuk vind; https://www.youtube.com/watch?v=kVJL73A0U1M

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 15:56 



 
Profiel   

Tof filmpje! Fijn gereden, mooi beheerst. Fijn dat de rest ook goed ging.

Ik zie je vast nog wel bij ronostrand ! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 17:31 



 
Profiel   

Vandaag heerlijk gereden! Wat is het toch gaaf bij ronostrand.

Dressuur zo zo.. paar slordige dingen. Strenge jury bleek achteraf, 187 en voorlopig 6e.

Springen ging echt super. Gewoon foutloos *\o/* en maar een enkel balkje geraakt (maar niet gevallen). Super trots! Alleen super stom, hadden ze de finish raar in de hoek staan ipv 2 galopsprongen na de hindernis. Dus ik draai netjes linksom weg... finish gemist 8)7 uiteindelijk dus nog 6 strafpunten voor tijd gekregen. Zo frustrerend.

En dan de cross. Ook gewoon foutloos en ruim binnen de tijd! Zaten wat spannende dingen in, maar die pakte ze super aan :D

Helaas door m’n 6 strafpunten geen prijs bemachtigd. Anders was ik 2e 8)7 maar goed, met een goed gevoel en 2wp naar huis. De finish missen, gaat me nooit weer gebeuren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 20:06 



 
Profiel   

Cookie2222 schreef
Vandaag heerlijk gereden! Wat is het toch gaaf bij ronostrand.

Dressuur zo zo.. paar slordige dingen. Strenge jury bleek achteraf, 187 en voorlopig 6e.

Springen ging echt super. Gewoon foutloos *\o/* en maar een enkel balkje geraakt (maar niet gevallen). Super trots! Alleen super stom, hadden ze de finish raar in de hoek staan ipv 2 galopsprongen na de hindernis. Dus ik draai netjes linksom weg... finish gemist 8)7 uiteindelijk dus nog 6 strafpunten voor tijd gekregen. Zo frustrerend.

En dan de cross. Ook gewoon foutloos en ruim binnen de tijd! Zaten wat spannende dingen in, maar die pakte ze super aan :D

Helaas door m’n 6 strafpunten geen prijs bemachtigd. Anders was ik 2e 8)7 maar goed, met een goed gevoel en 2wp naar huis. De finish missen, gaat me nooit weer gebeuren :+


Haha ik had hetzelfde probleem met het springen dus je was niet de enige!!! Gelukkig waren er lieve mensen aan de kant die me er op wezen dus had geen tijdfout maar inderdaad heeeel raar. Sprak er nog iemand over en die zei ‘ja de logische lijn was naar rechts’ waar ik het echt niet mee eens ben (en jij vast ook niet)

Wij waanzinnig 3de in het L!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 20:31 



 
Profiel   

Altijd goed verkennen! Zeg ik, ik loop springen niet eens altijd :+
Mijn zusje miste wel eens de start, dus sinds toen zorg ik dat ik altijs start en finish weet.
Ik ken mensen die de finish van de cross zelfs missen..

Goed gereden iig. Gaat om eigen gevoel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 21:26 



 
Profiel   

Cookie2222 schreef
Welkom Sillena! Gave foto’s :D
Tips ik zou vooral veel les nemen en ook eens bij andere instructeurs/terreinen. Lekker ervaring op doen. Zou voor mijzelf 1 les voor een wedstrijd /Oefencross bar weinig vinden en misschien zelfs gevaarlijk. Kan ik voor jou natuurlijk niet bepalen, want weet niet wat je verder hebt gedaan en hoe je oefent.
Verder de eerste paar keer (oefen) wedstrijd lekker focussen op jezelf en je paard en niet gelijk op winnen en tijd halen. Succes bij de Oefencross!

Gaan er nog mensen naar Ronostrand ? Ik heb er zin in, hoop dat het terrein te doen is na al die regen


Dankjewel! :D En ik snap je reactie helemaal hoor, ik vond het eerst ook nog wat vroeg maar mijn instructrice heeft me ervan overtuigd dat het gewoon leuk/leerzaam is om eens een oefencross te rijden, om die feeling alvast te krijgen. Ik ga er ook puur heen om een enorm leuke dag te hebben en samen veilig over de finish te komen, hoe lang dat evt duurt en of we alles springen vind ik niet belangrijk :D Maar heb er wel enorm veel zin in, even sfeer proeven.
En wat balen dat je finish vandaag zo onhandig opgesteld stond :oo

Pattypaard, wat een enorm gaaf dier heb je daar zeg! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 23:12 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Justice!

Nou echt hoor. Ik kwam gewoon fijner uit om links te gaan, heel jammer maar goed volgende keer beter :+

Hoe ging de Oefencross silenna?


Wel gave foto’s over gehouden
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 12:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 468 van de 544 [ 13576 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 465, 466, 467, 468, 469, 470, 471 ... 544  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen