Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pre gezocht!

 
Profiel   

Hoi, na lang sparen heb ik eindelijk geld bij elkaar voor een pre of lustiano.

Ik heb er al aardig wat gezien op internet die in Spanje staan maar vindt het toch moeilijk om er een van een foto/video af te kopen.

Er zijn wel een paar stallen in Nederland waar ik wil gaan kijken (rokfen, ypenburg en Frysk andaluz) en vroeg me af of iemand ervaring met deze stallen heeft? Andere suggesties zijn ook open! (Stallen in Duitsland en België mogen ook)

Leeftijd het liefst vanaf 3 tot 8, hengst merrie of ruin maakt niet uit. Stokmaat ongeveer 1,60 tot 1,75
Hoeft niet perse ingereden te zijn en liever een echt barok type
mijn budget is ongeveer 8500 euro.
Ik weet niet of mijn budget redelijk is voor mijn wensen dus hoop dat jullie me kunnen helpen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 14:27 



 
Profiel   

Ypenburg ben ik geweest en heb daar geen positieve ervaring aan overgehouden (en met mij meerdere, als ik Bokt mag geloven).
Op internet en aan de telefoon was het een hele leuke merrie waarvoor ik heenging, super lief en braaf op stal. Toen we daar waren beet de merrie en trapte ze ons de stal uit. Met poetsen piepte en schreeuwde ze. Ze waren verder vergeten te vertellen dat de merrie continue hengstig was en ze daar al meerdere hormoonspuiten voor had gehad. Dan moest ik “ff” een veulen eruit fokken, ging het vast wel over ;) . Merrie heb ik dus niet gekocht :+
Verder ook niet mijn type mensen (kampers). Rokven heeft een stalgenoot haar vorige PRE vandaan (Esther_r90 op Bokt) en is volgens mij wel positief over deze stal. Frysk andaluz ken ik niet omdat zij in het wat hogere segment zaten (ik dacht vanaf €10k).
Mijn PRE heb ik uiteindelijk via marktplaats particulier gekocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 14:34 



 
Profiel   

Bo Kasbergen heeft ook altijd leuke paarden te koop. Je krijgt dan iedergeval een goed getraind paard en dacht dat je ze ook nog voor je kan laten zoeken als je dat wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:25 



 
Profiel   

Ypenburg heeft geen beste naam, Rokven evenmin dacht ik. Frysk Andaluz ga je met je budget niet redden.
Troyan Stables hoor ik ook eerder negatieve berichten over.

Hoeve Encanto, Cyrina van Beveren, coudelaria Odemira, stal Prinsenhof, de Maijerhoeve, … hebben de naam betrouwbaar te zijn.

Voor een Lusitano zou je Lusitana hier op bokt kunnen contacteren. Zij woont in Portugal en heeft wel betrouwbare adressen.
Met een ander adres in Nederland, een dame die ook PSL’s importeert, heb ik persoonlijk mindere ervaringen.

En op de site van ANCCE Belgica vind je ook een overzicht van verkoopspaarden.

Succes, maar hou je ogen goed open want helaas zit er behoorlijk wat rommel tussen de geïmporteerde PRE’s.


Laatst bijgewerkt door Lukasje op 15-09-21 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:28 



 
Profiel   

Nadia Feitsma!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:32 



 
Profiel   

ik volg even mee zit in dezelfde vijver te vissen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:33 



 
Profiel   

Ik heb mijn PRE bij Henri Jacobsen gekocht. Hij handelt kleinschalig in paarden.
Weet alleen niet of je budget toereikend is voor een goed gereden en gezond paard.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:34 



 
Profiel   

In Rhede zit nog frankies ranch.
Ze heeft vaak ook Spaanse paarden te koop

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:46 



 
Profiel   

Ik denk dat je in deze markt het beste nog even kunt doorsparen. PRE's zijn al duur en de prijzen nu rijzen helemaal de pan uit.

Verder zou ik weg blijven bij Ypenburg en Rokven, Frysk Andaluz gaat niet lukken voor 8500.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:52 



 
Profiel   

[ img ]

Ik heb mijn mooie, lieve valk pre merrie via een foto/video vanuit Spanje gekocht.. :+ Hier geen moment spijt van gehad.! <3

Wel had ik een Nederlands/Spaans sprekende tussenpersoon. Bij pb kan ik je de naam wel doorgeven. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 16:58 



 
Profiel   

https://www.ancce-belgica.be/verkoop-dekkingen/verkoop/

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 18:46 



 
Profiel   

Een heel basis paard kost nu al je budget. Dan is het nog geen PRE, en al helemaal niet eentje met maat en nog barok ook.

Dus advies: stel je eisen bij:
- koop een 2 jarige en zet het nog 2 tot 3 jaar op de wei) (een 3 jarige PRE onder het zadel is echt te vroeg), of
- Spaar door tot + 10.000 of
- stap af van maat of
- stap af van barok
- stap af van PRE (kruising)
- koop een PRE met gebreken (ehhh..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 18:59 



 
Profiel   

Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Rokven. Als ik nu een nieuwe PRE zou zoeken, dan zou ik naar de Woeste Hoeve gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 10:04 



 
Profiel   

Met een hele grote boog om Troyan Stables heen, niet naar toe gaan!! Hele slechte ervaringen gehad, helaas toen nog op bokt weinig te vinden dus ik was niet gewaarschuwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 19:54 



 
Profiel   

Plukje schreef
Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Rokven. Als ik nu een nieuwe PRE zou zoeken, dan zou ik naar de Woeste Hoeve gaan.


Woeste Hoeve is zeker een aanrader om te gaan kijken. Kwalitatieve paarden, leuke mensen.

Ik heb er recent een jaarling gekocht, weet alleen niet of ze iets hebben met jouw eisen binnen je budget.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 20:19 



 
Profiel   

Voor lusitano's kun je stoeterij Ploumen of Romina Steiner benaderen, of deze er zijn in jouw prijsklasse weet ik niet.

Wellicht is e-horses ook interessant voor dieren die in Duitsland staan.
Of gewoon particulier kopen, er staan er genoeg te koop op marktplaats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 10:51 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Voor lusitano's kun je stoeterij Ploumen of Romina Steiner benaderen, of deze er zijn in jouw prijsklasse weet ik niet.

Wellicht is e-horses ook interessant voor dieren die in Duitsland staan.
Of gewoon particulier kopen, er staan er genoeg te koop op marktplaats.


Mss dat je voor het budget daar een jaarling kan kopen??

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 11:11 



 
Profiel   

Ik denk zelf dat je wel een 3 jarige van rond de 160 onbeleerd binnen dat budget moet vinden. Maar zou bij fokker of particulier die paard al lang heeft kopen. Of via tussenpersoon zelf uit Spanje halen. In Nederland zijn weinig betrouwbare handel stallen, en degene die betrouwbaar zijn vragen hoofdprijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 11:14 



 
Profiel   

Voor Lusitano's kan je ook eens contact opnemen met Ardanwen Stables (België)

Zij hebben er momenteel geen te koop, maar wel de juiste contacten als het gaat over Lusitano :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 11:26 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
Voor Lusitano's kan je ook eens contact opnemen met Ardanwen Stables (België)

Zij hebben er momenteel geen te koop, maar wel de juiste contacten als het gaat over Lusitano :)


Ik heb ook al met haar contact gehad. Fijne dame!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 16:56 



 
Profiel   

Lukasje schreef
Elisa2 schreef
Voor lusitano's kun je stoeterij Ploumen of Romina Steiner benaderen, of deze er zijn in jouw prijsklasse weet ik niet.

Wellicht is e-horses ook interessant voor dieren die in Duitsland staan.
Of gewoon particulier kopen, er staan er genoeg te koop op marktplaats.


Mss dat je voor het budget daar een jaarling kan kopen??


Lusitano's zijn wel prijzig inderdaad... :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 08:09 



 
Profiel   

En of en zeker op de bekende adressen! Romina fokt ook aparte kleuren dus dat telt nog meer door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-21 08:14 



 
Profiel   

Hoi hoi even een update!
Ik heb. Vanmiddag een 3 jarige hengst gekocht!
Hij wordt dinsdag gekeurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 16:37 



 
Profiel   

[ img ]

Zrumm schreef
Hoi hoi even een update!
Ik heb. Vanmiddag een 3 jarige hengst gekocht!
Hij wordt dinsdag gekeurd

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 16:37 



 
Profiel   

Wat een leuk paard. Gefeliciteerd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 16:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen