Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 487 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490 ... 515  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

 
Profiel   

K_Nolan, het ziet er uit als een paardenparadijs. Wat heerlijk dat ze nu zoveel buiten kunnen en dat ze vrienden hebben gemaakt! Roxy zou jaloers zijn op die volle groene weide haha.

Fangio, wat heb je toch een knapperd! Leuk dat jullie zo lekker bezig zijn, leuk ook om een heel leerzaam weekend mee te maken. Intensief maar heel leerzaam denk!

Ik heb van de week voor het eerst in maanden weer echt gereden, dat is denk wel 3 of 4 maanden geleden dat ik met zadel gereden heb. Af en toe wat gedaan met barebackpad maar je kan het geen rijden noemen, meer meeliften. Nu heb ik een en terug naar het ruiterpad er naast gelopen en ben ik daar opgestapt om een half uurtje te rijden. Toen ik er heen liep dacht ik nog, niet mijn beste plan. Ik heb er al maanden niet meer echt op gezeten en zijn al maanden niet alleen op buitenrit geweest. En nu ga ik alleen op pad terwijl ze weer rete fris is. Maar behalve het gras induiken bij het opstappen deed ze uiteraard niets schandaligs. Het plan was wat draf te doen, dat zijn we aan het opbouwen. Maar het was zo leuk dat we ook een stukje galop meegepakt hebben. Ze was doorweekt dus het was wellicht iets te enthousiast. Dus nu even 2 dagen rustig en dan doen we nog een keer hetzelfde rondje. Zelf heb ik nu ook spierpijn dus wel lekker om er niet op te hoeven stappen haha.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-21 09:49 



 
Profiel   

Moet echt weer eens vaker bokt aanzetten haha

@Lenexa wat leuk zeg, heerlijk zo'n buitenrit. Was er veel spierpijn de dag erna?

@Fangio ik zag de foto in de binnenbak op instagram al voorbij komen, maar hij blijft zo gaaf, die blik en houding van je topper is echt geweldig daar. En gefeliciteerd 221 punten is echt een droomscore!

Hier gaat alles goed, hebben eindelijk een goed ritme te pakken. Hengsten staan nu zo'n 14 uur buiten. Ik durf ze in het donker niet te laten staan, ook komt wolf op stal wat meer tot rust. Hij is wel echt hengst en moet elk geluidje grondig nagaan haha.


[ img ]

Wolf en z'n nieuwe vriend, dat gaat dus echt super *\o/* vd week voor het eerst met wolf gereden dat vondt hij wel lastig want we gingen het weiland in omdat de bak nog niet klaar was. Toen moest hij opeens veel sturen haha. Binnenkort wik ik hem eens meenemen op les, gewoon even 15 minuten langer wil ik zeker nog niet.


[ img ]

Mace en roan (appaloosa) even van veraf want als ik te dichtbij komt slaat me merrie vaak uit naar de ruin. Ik hoop dat er iets meer liefde voor elkaar nog komt. Opzich gaan ze prima samen en de ruin staat enkel hier om zadelmak te maken, dus in de toekomst wil ik wel een andere haflinger merrie.

Hoe is het verder met jullie

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 15:42 



 
Profiel   

Wat heeeerlijk K_nolan, zoveel vrijheid voor je hengsten ook!

Ik ben aan het aftellen.
Nu zondag mag Be naar de keuring en over exact 4 weken, staat hij al op mijn weide...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 20:10 



 
Profiel   

Wat heerlijk Mi_Amore, nog even afwachten en dan komt hij lekker naar huis. Ben je al een paar keer extra gaan knuffelen? Het is wel een stukje rijden toch?

Hier gisteren teruggekomen van een lang weekend weg naar het Drents-Frieze Wold.
Het was echt ronduit genieten. Roxy deed het mega goed, laden in de vrachtwagen super snel. Braaf onderweg, bijna altijd braaf naar haar vriendinnetje. Ze deed het super stoer in alle nieuwe omgevingen, hup gewoon voorop, nergens bang voor. Niet moe te krijgen. We zijn daar 5 dagen geweest, onze reisdagen hebben we rustig gedaan. Ze moesten ook al 3 uur op de trailer, aankomstdag zijn we gaan zwemmen en laatste dag hebben we een douw wandeling gedaan. Beide super leuk!
2 dagen hebben we ritten van 3 uur gemaakt, de ritten heb ik samen met haar ijslander vriendin gedaan. Er waren nog 2 friezen mee, maar die deden rustig aan. 1 is nog aan het opbouwen na pees blessure en de ander was pas 1x eerder op buitenrit geweest. Dus die hebben lekker hun eigen plannetje gedaan. 1x zijn we met zijn 4en op pad geweest, tussen onze lange ritten een rustig dagje. Dus dat kwam mooi samen.

Roxy en Saela(de ijslander) zijn ook ongeveer even snel dus dat is ook wel lekker rijden, ze rijdt haar in 4 gangen dus dan passen wij ons gewoon een beetje aan naar de gang die we gaan doen. Het was echt heerlijk rijden, ze wisselen een beetje af wie voorop. Met galop moeten we even tactisch denken, dan willen ze nog wel eens te hard maar ze deden het zo onwijs braaf.
De meeste zullen de foto's al op instagram gezien hebben, maar deel ze toch nog even:
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 12:02 



 
Profiel   

Oh wat heeerlijk! DFW is prachtig! Waar verbleven jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 12:20 



 
Profiel   

Flicka12 schreef
Oh wat heeerlijk! DFW is prachtig! Waar verbleven jullie?


Ja het was echt zo genieten!
Een van de meiden die mee was heeft een huisje in Elsloo, dus daar sliepen wij. De paarden stonden op een pensionstal in Zorgvlied. We konden zo vanuit de weilanden naar het ruiterpad, ideaal. Als vind ze het bos spannender dan al het verkeer haha. We hebben een groot deel van de rode route gereden en ongeveer de helft van de paarse route, volgens mij ben je er wel een beetje bekend toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 14:09 



 
Profiel   

Lenexa schreef
Flicka12 schreef
Oh wat heeerlijk! DFW is prachtig! Waar verbleven jullie?


Ja het was echt zo genieten!
Een van de meiden die mee was heeft een huisje in Elsloo, dus daar sliepen wij. De paarden stonden op een pensionstal in Zorgvlied. We konden zo vanuit de weilanden naar het ruiterpad, ideaal. Als vind ze het bos spannender dan al het verkeer haha. We hebben een groot deel van de rode route gereden en ongeveer de helft van de paarse route, volgens mij ben je er wel een beetje bekend toch?

Ah ja vanaf Zorgvlied rij je zo het bos in inderdaad! Wij doen meestal de rode route, de paarse heb ik nog nooit gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 14:26 



 
Profiel   

@Mi_Amore, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Heb je nog meer foto's van hem?
@Flicka, jeetje wat een pech telkens met Flicka! Hopelijk is ze inmiddels weer wat opgeknapt.
@Fangio, wat balen dat je niet geslaagd bent. Moet heel eerlijk zeggen dat ik het nog niet eens zo heel slecht vindt. Goede afzet juist in galop :')
@K_Nolan, ziet er al goed uit zeg! Wordt echt mooi zo. Heerlijk zo'n plekje!
@Flicka, het kan zo gek lopen. Gelukkig zit je er nu weer op! Ik duim dat het zo doorgaat.
@Mi_Amore, ach wat een knap ventje is Be! <3 Hoe is de keuring gegaan?
@Fangio, jeetje wat een punten! :oo Gaaf zeg. En leuk dat trainingsweekend!
@Lenexa, gaaf dat je naar DFW bent geweest. Ik heb vorig jaar een (endurance)wedstrijd georganiseerd daar. Prachtige omgeving! :j

Hier ook een beetje stil geweest, maar de meeste heb ik wel op insta en daar is alles wel te volgen eigenlijk. Met Monroe gaat het heel stabiel. Sinds een paar weken zit ik er weer veel op. Ik heb een fanatiek stalgenootje die eigenlijk iedere avond rijdt (voornamelijk stap) en dat motiveert mij enorm. Rijtechnisch allemaal niet spannend, maar qua vertrouwen gaan we erg vooruit. *\o/*

Wij zouden eigenlijk op trainingsweekend in oktober, maar paard van vriendin is geblesseerd dus die hebben we uit de agenda gehaald helaas. Volgend jaar beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 14:45 



 
Profiel   

[ img ]

Be groeit en groeit <3

Nog 2 weken, de tijd is plots zo snel gegaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 20:20 



 
Profiel   

Haha zo! Bijna net zo groot al z’n moeder al! Zooo leuk, aftellen! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 06:07 



 
Profiel   

Worden jullie blondjes ook al halve Teddy beren? Rox zweet zich al rot, van het weekend maar vast een keer hals eruit scheren denk? Vorig jaar deed ik dat pas veel later volgens mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 18:34 



 
Profiel   

Jaa als sinds eind augustus. De avonden werden langer en ze schiet er meteen in. In oktober wordt ze geschoren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 19:00 



 
Profiel   

Ja… ik heb al geschoren. Ze had er zoveel last van. Nu is ze weer helemaal happy. Aangezien ik toch twee keer per dag op stal ben voor de medicatie kan ik dan ook wel dekens wisselen als het nodig is.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 21:43 



 
Profiel   

Ziet er goed uit Berber!!

Ik twijfel ook om deze week de hals er vast uit te halen. Komend weekeind wedstrijd, en dan ist binnen meestal wel warm.. Echt bizar hoe dik t haar er al op staat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 13:32 



 
Profiel   

@ Lenexa, heerlijk dat het rijden weer zo goed gaat! Prachtig weekend gehad ook zo te zien
@ Knolan, prachtig plekje heb je toch! En fijn dat de beestjes het zo goed doen <3
@ Mi-amore was dat de bhv keuring in koningshooikt? Daar was ik ook namelijk, vraag me nu af of ik hem gezien heb...?

Mijne zit nog niet heel dik in z'n vacht. Staat wel snachts al onder een regendekentje, want dan koelt het al behoorlijk af en ze staan nu snachts al op stal. De shet begint zich wel al voor te bereiden op een siberische winter :+ Ik twijfel heel erg over scheren, vorig jaar had ik z'n hals eruit en dat was echt super fijn, maar ik zou misschien wel eens met hem naar de keuring willen en dan mogen ze geen patroon geschoren hebben... En helemaal kaal weet ik niet of ik wel wil, want mijn paddock is gewoon dikke drab swinters en ze staan toch behoorlijk lang en vroeg/laat buiten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:42 



 
Profiel   

Sterker nog, voor de keuring mag er helemaal niet geschoren worden. Masr als je voor de winter scheert, heb je daar zomers op de keuring geen last meer van ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:46 



 
Profiel   

maessie schreef
Sterker nog, voor de keuring mag er helemaal niet geschoren worden. Masr als je voor de winter scheert, heb je daar zomers op de keuring geen last meer van ;)

Hengstenkeuring is in februari, dus niet zo'n handig tijdstip. Maar als ik hem nu volledig zou scheren zou je er tegen februari niets meer van zien vermoed ik, vandaar mn twijfel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 19:49 



 
Profiel   

Oohja hengstenkeuring is idd wel een dingetje dan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:02 



 
Profiel   

@Fangio: hij is naar Duitsland geweest :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-21 20:13 



 
Profiel   

Het is gebeurd, gisteren is dit kontje van de trailer gekomen:


[ img ]

Direct dikke maatjes met nonkel-to-be


[ img ]

En uiteraard terechtgekomen in prachtig Belgisch weer,
waardoor klein hummeltje na wat zoeken toch zijn inloopstal vond:


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:52 



 
Profiel   

Oh wat fijn om weer zo'n klein gouden kontje in je stal te hebben Mi_Amore!
Dat jullie maar heel erg van elkaar gaan genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 10:59 



 
Profiel   

Aaah ja leuk!! Gefeliciteerd en op naar een mooie toekomst samen! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 13:54 



 
Profiel   

Ahh wat een schatje! <3 Op naar een mooie toekomst inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:16 



 
Profiel   

Flicka staat er weer mooi bij! Hoe gaat het nu met haar?

Ik heb met een stalgenoot de afspraak gemaakt om zoveel mogelijk iedere dag te rijden. Rijden is dan gerust een halfuur figuurtjes door de bak stappen, maar soms doen we ook meer dan dat. Ik merkte dat ik weer angstig werd in de bak, dus ik wilde deze afspraak wel maken. Samen met een ander ben ik namelijk een stuk minder angstig. We kunnen niet iedere dag op hetzelfde tijdstip, dus ik doe ook nog weleens een dag wat anders. Maar ik merk dat het heel veel positieve invloed heeft op mij (voel me nuttig omdat ik "getraind" heb en merk dat het positief werkt op mijn gemoedstoestand die in de herfst/winter vaak niet erg goed is) en op Monroe. Hij staat iedere dag nog blijer me te begroeten op de wei en hij krijgt steeds meer ontspanning in de bak. Zoveel ontspanning, dat we zelfs "spannende" dingen zijn gaan doen. Deze week gooide ik voor de grap een balkje in de bak op een plek waar ik hem makkelijk kon ontwijken en eromheen kon rijden als het niks werd. Vooraf gooide ik hem even los, want dan kan ik zien hoe zijn energielevel is. Hij liep in 1 rechte lijn op de balk af, snoof, likte en begon toen tegen de balk aan te schoppen. Totaal geen spanning. Daarna hem los over de balk heen "gelokt" en dat vond hij al helemaal prachtig. Het zal je dus niet verbazen dat hij onder het zadel ook zonder twijfel over dat balkje heen stapte en draafde.

Gister hadden we 3 balkjes neergelegd om daar over heen te stappen. Na een paar keer erover heen hadden onze paarden ze al zo door de war geschopt dat draven waarschijnlijk niet heel handig meer was. Maar daar was een andere stalgenoot die wel even de balkjes op een betere afstand in het midden wilde leggen. Toen wel besloten om te beginnen met 2 balkjes. Dat was natuurlijk ook ge-wel-dig, aldus Monroe. Help, heb ik een springpaard? :')

[ img ]

Ga dit wel vaker doen denk. Het was super leuk en als ik dit zo zie denk ik dat het ook niet verkeerd is voor zijn achterhand :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-21 19:08 



 
Profiel   

@ Mi amore, gefeliciteerd <3 Heerlijk, zo'n blond bolletje! Is hij al een beetje gewend?
@ Peerappel, supergoed van je, het ziet er ook echt goed uit, dus lekker volhouden zo :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-21 14:36 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 487 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 484, 485, 486, 487, 488, 489, 490 ... 515  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen