Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 321 van de 335 [ 8351 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324 ... 335  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Corona en vakantie

 
Profiel   

Als het volgende jaar met testen is blijf ik jou wel jaar in nl. Ik ga niet nog lekker week langer op een kamer zitten dan wacht ik wel.

Ben blij dat ik vorig jaar de bergen nog in ben geweest toen was het simpeler dan dit jaar. Gewoon afstand ect niet dit land edat en die sus
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:29 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd wat Amerika wil. Wel al 72 uur van te voren PCR test en volledig gevaccineerd. Verdere details zijn nog niet bekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 09:54 



 
Profiel   

Altijd fijn als je met Ryanair naar Italië vliegt en ze bij inchecken om een formulier vragen en er alleen uitleg in het Italiaans staat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 13:48 



 
Profiel   

Tsja, het blijft Ryan Air.... :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 19:05 



 
Profiel   

Wij zijn inmiddels een paar dagen in Frankrijk. Tot nu toe 2 x de coronapas moeten laten zien. De test van mijn vriend woensdag in Nederland werkt nog steeds als bewijs. Ben benieuwd hoe lang nog.
Ik heb de check app uit Frankrijk gedownload dus ik kan steeds even kijken of hij al verlopen is.

Verder hebben we het heerlijk!
Mocht er in de toekomst nog iemand een fantastisch b&b zoeken met heerlijk eten en goede wijnen: Bacchus Grotto!
De website gaat volgende week live. Wij waren de eerste gasten.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 08:58 



 
Profiel   

Ik ben vijf dagen naar Parijs geweest. Bij de meeste cafes en restaurants werd er gevraagd om de pas, maar ook niet altijd. Wel in alle musea en attracties. Er stonden nog borden dat je afstand moest houden, maar die waren verouderd denk ik. Toen ik afstand hield voor ik een museum inwilde mocht dat echt niet, ik moest zo dicht mogelijk aansluiten? Wel met mondkap op.

Metros en treinen waren net zo vol als vanouds, vooral de treinen en metros naar Gare du nord. Zelfs als je denkt dat het niet meer past, proppen mensen zich er nog in. Deuren konden amper dicht. Maar goed, moest toch naar de Thalys en ik zag geen andere mogelijkheid om daar te komen. Was nog niets eens spitsuur. :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-21 09:30 



 
Profiel   

Oké, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ga op vakantie en ben niet gevaccineerd. Dus ik wil me laten testen. Welke test moet ik kiezen? Een antigeen sneltest? Die is het goedkoopst. Staat bij dat het niet wereldwijd geaccepteerd wordt, hoe weet ik dat het geaccepteerd wordt in het land van bestemming?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:30 



 
Profiel   

Dat begint er mee naar welk land je gaat. Er zijn genoeg landen waarbij je ook in de horeca hotels etc je pas moet laten zien dus dan zal je daar elke keer moeten testen.

Je kan per land opzoeken wat ze eisen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:31 



 
Profiel   

Ik ga naar zweden. Daar is horeca en alles gewoon open, het gaat dus alleen om evt grenscontroles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:32 



 
Profiel   

Heenreis naar Zweden
U kunt naar Zweden reizen met uw coronabewijs (Digitaal Corona Certificaat - DCC) als:
U een vaccinatiebewijs heeft, dat aantoont dat u tenminste 14 dagen geleden een 1e dosis heeft ontvangen van een door het EMA goedgekeurd vaccin, of;
U een testbewijs heeft van een negatieve COVID-19 test (antigeen, PCR, LAMP of TMA) die binnen 72 uur voor aankomst in Zweden is uitgevoerd, of;
U een herstelbewijs heeft dat aantoont dat u tenminste 11 dagen en niet langer dan 180 dagen geleden positief bent getest voor SARS-COV-2.

En voor de terugreis naar Nederland moet je ook getest worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:34 



 
Profiel   

Bedankt, ik zie dus dat het type test dus niet uit maakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 14:48 



 
Profiel   

Nee zweden is lekker makkelijk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:12 



 
Profiel   

Independence schreef
Ik ga naar zweden. Daar is horeca en alles gewoon open, het gaat dus alleen om evt grenscontroles.


Gewoon de reisapp van buitenlandse zaken downloaden, dan krijg je ook berichtgeving over de landen waar je heenwil- die kan je aanklikken als voorkeur - als er iets veranderd

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 15:31 



 
Profiel   

Ik ga naar Portugal en daarvoor moet je of 2x gevaccineerd zijn of anders pcr test. Moet ook een speciaal formulier invullen van te voren waarmee ze mijn vaccinaties gaan verifieren

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 16:47 



 
Profiel   

Muze schreef
Je had dan in een hotel gemoeten…
En nu in quarantaine?


Ik zie je reactie nu pas, maar quarantaine hotels zijn alleen voor mensen die uit rode landen reizen. :)

Ja, we hebben voor de 5 dagen quarantaine gekozen na terugkeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 17:39 



 
Profiel   

Nederland was wel rood.
Pas nu is het oranje geworden.
En eindelijk kan ik zonder gezeik mijn Engelse familie binnenkort zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 17:41 



 
Profiel   

Nederland is sinds begin augustus oranje. Wij zijn in augustus heen geweest. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 17:44 



 
Profiel   

Ik vertrek morgen naar Spanje *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 17:53 



 
Profiel   

Veel plezier Sizzle!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 19:03 



 
Profiel   

Wij gaan een paar dagen Tenerife boeken in november, toch wel een beetje spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 19:12 



 
Profiel   

Mijn man is gisteren teruggekomen uit Oostenrijk met de auto.
Bij alle hotels en restaurants moest hij zijn QR-code tonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:08 



 
Profiel   

Oostenrijk is enorm streng.
Skieen is dadelijk enkel 2G QR en dan OOK nog een FFP2 masker in de liften.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:10 



 
Profiel   

Hier afgelopen maandag terug gekomen uit Canada. Heen moet je gevaccineerd en getest zijn terug naar Nederland gevaccineerd OF getest. Maar daar worden nog overal mondkapjes gedragen en wordt ook overal naar vaccinatie bewijs gevraagd hotels/restaurants etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 20:33 



 
Profiel   

Zondag ga ik weer naar Kenia, 5e keer dit jaar, en afgezien van testen en mondkapjes op openbare plaatsen wil dat prima :)
Daarna vlieg ik door naar Zuid Afrika, ga 2 dagen later de grens over naar Botswana, na een paar weken nog naar Zimbabwe en dan weer Botswana en Zuid Afrika. En via Kenia weer terug.
Testen, testen en testen dus. Geen probleem mee overigens, liever testen dan in dat soort landen vertrouwen op mijn vaccinaties. Vind dat je dat niet kan maken in landen waar de vaccinatiegraad nog zo laag is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-21 21:36 



 
Profiel   

Independence schreef
Ik ga naar zweden. Daar is horeca en alles gewoon open, het gaat dus alleen om evt grenscontroles.

wij zijn net terug uit Zweden. geen enkele keer iets hoeven laten zien. Zijn met de boot aangekomen in Göteborg, bij aankomst alleen alcoholtest, geen controle op corona.
Toen we terug kwamen in Zweden (zijn naar Noorwegen geweest) ook geen enkele controle...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 08:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 321 van de 335 [ 8351 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 318, 319, 320, 321, 322, 323, 324 ... 335  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen