Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht stalling omgeving Twente/enschede

 
Profiel   

Merel___ schreef
Ik zou denken Stal Wiggers, maar volgens mij hebben zij ook een wachtlijst.


Hier sta ik inderdaad op de wachtlijst ook. Dit lijkt me echt een top plek! Alleen sta ik al best een poos op de wachtlijst en hij is ook best lang..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 16:10 



 
Profiel   

Vandaag weer nieuwe plekken op marktplaats er bij zie komen. Ben erg benieuwd ga bij alles dit weekend hopelijk kijken! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 16:10 



 
Profiel   

LuckyLuna schreef
Merel___ schreef
Ik zou denken Stal Wiggers, maar volgens mij hebben zij ook een wachtlijst.


Hier sta ik inderdaad op de wachtlijst ook. Dit lijkt me echt een top plek! Alleen sta ik al best een poos op de wachtlijst en hij is ook best lang..


Ja, hoor daar ook nooit iets negatiefs over. Staan daar veel buiten en hebben veel ruimte. Hopelijk vind je snel een fijne plek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 18:55 



 
Profiel   

Ik sta al een tijdje naar volle tevredenheid bij Wiggers. Fijne plek, in overleg kan er veel. Ook hier zijn wel verbeterpuntjes hoor, maar de paarden staan veel buiten (en ook eigenlijk alle dagen) en er wordt niet moeilijk gedaan over de hoeveelheid hooi die je voert dus ik vind het prima.

Hiervoor stond ik jaren bij Pegge, maar hun visie en die van mij zijn met de jaren verder uiteen gegroeid. Toen ik kwam stonden alle paarden in groepen op het land en in koppels op de paddocks, inmiddels is dat meer uitzondering dan regel en staan er veel alleen. Bovendien kwamen er ieder jaar meer dagen bij waarop ze niet naar buiten gingen (te nat, te droog, teveel wind, code geel, etc) en houden ze niet zo van wijzigingen in het schema dus aanpassingen gaan moeizaam. Wel lieve mensen met het hart op de goede plek en oog voor het paard. Alleen verschilt onze visie op welzijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 19:17 



 
Profiel   

Ik sta zelf gestald in Albergen maar dat is wellicht wat te ver voor je? Pony staat in de kudde 24/7 en qua faciliteiten heb ik alles wat er maar te wensen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 13:15 



 
Profiel   

Heeft iemand ervaring met het Twentse Veld? Ben hier wezen kijken. Maar heb niemand gesproken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:06 



 
Profiel   

LuckyLuna schreef
Heeft iemand ervaring met het Twentse Veld? Ben hier wezen kijken. Maar heb niemand gesproken.



Komen ze daar wel genoeg buiten?

Ik dacht eigenlijk van niet.
En je hebt te maken met de opleiding paardenhouderij en de manege natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:28 



 
Profiel   

Sterre98 schreef
LuckyLuna schreef
Heeft iemand ervaring met het Twentse Veld? Ben hier wezen kijken. Maar heb niemand gesproken.



Komen ze daar wel genoeg buiten?

Ik dacht eigenlijk van niet.
En je hebt te maken met de opleiding paardenhouderij en de manege natuurlijk.



Geen idee. Vond wel dat er voor de middag veel paarden op stal stonden. Maar heb geen weilanden gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:32 



 
Profiel   

Ik ken die stal niet, maar was laatst ook bij een stal waar gewoon alle paarden ik stal stonden in de middag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 20:38 



 
Profiel   

Ik ben er wezen kijken twee jaar terug, en een rondleiding gehad maar ik kan me het weidebeleid niet meer herinneren. Alles stond in de middag wel op stal ja, maar er waren ook net manegelessen aan de gang dus daar kan het ook nog aan gelegen hebben. Buiten het weidebeleid absoluut niet mijn ding daar, maargoed dat is enorm persoonlijk natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-21 11:44 



 
Profiel   

Helaas heeft mijn paard toch echt meer weidegang nodig. Ik moet nog in gesprek met de staleigenaar om te kijken of langer buiten mogelijk is (ze komen hier een dagdeel buiten). Ik ga ervanuit dat het kan, maar mocht dit toch tegenvallen ga ik toch voorzichtig op zoek naar alternatieven, op z'n minst om in m'n achterhoofd te houden.

Ik moet uit Hengelo komen, voorkeur gaat uit naar ten zuiden/westen van Hengelo.

- Scholten zou een mogelijkheid zijn, weet iemand hoe het daar zit inmiddels qua drukte (zeker met de wintermaanden in aantocht)? Ik heb er jaren gestaan in principe naar tevredenheid, maar i.v.m. drukte heeft de eigenaresse van mijn bijrijdpaard besloten om daar weg te gaan.

- Buitenstal/"pensioenplek" van Pegge lijkt me evt. ook wel wat. Is daar evt. nog ruimte in de ruinengroep? Is het een beetje te doen om van daar naar hun buitenbak te gaan?


- Andere suggesties? Harde eis is toch echt wel jaarrond minimaal 8 uur (maar liefst meer) buiten, ook bij slecht weer, en een goede accomodatie zodat er jaarrond getraind kan worden. Budget max €300 (maar voor dat bedrag verwacht ik wel een topaccomodatie :o ) Moet wel een pensionstal of manege zijn, ik ga niet meer prive staan.

*Edit: kreeg per pb de suggestie van Stal Twekkelo, maar helaas deel ik de negatieve ervaringen die eerder in het topic werden genoemd :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-21 16:58 



 

Saasveld een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 11:58 



 
Profiel   

De pensioen plek van pegge hoorde ik ook niet veel positiefs over. Ze hebben in de winter eigenlijk te weinig plek. En paarden komen daar wel eens in de verdrukking in die groep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 12:26 



 
Profiel   

@LuckyLuna: In de verdrukking bij de uitloop stal bij Pegge wordt wel knap werk. Ik weet niet of je de stal zelf hebt gezien maar dat gaat echt niet lukken met het aantal paarden die er gehouden worden.


De afstand naar de buitenbak is hooguit 1 minuut over straat en dan ben je op de oprit van pegge dus met 3 minuten ben je in de bak.
Je kan ze altijd bellen om een afspraak te maken. Toen ik er stond (welliswaar aan de pensionstal kant) hadden ze nog wel plek.

Ik heb daar 3 jaar gestaan en ben er weg omdat ik mijn paard nu bij huis heb maar ik was er wel tevreden over, overal is er iets wat je zelf anders zou willen maar dat ga je nergens tegen. Ik ken veel mensen die tevreden zijn over de uitloopstal maar ken ook verhalen van mensen die er weg zijn gegaan omdat er onbeperkt hooi tot de beschikking is en haar paard er te vol van werd. Het moet natuurlijk wel bij jou en je paard passen

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 12:39 



 
Profiel   

Kiss1990 schreef
@LuckyLuna: In de verdrukking bij de uitloop stal bij Pegge wordt wel knap werk. Ik weet niet of je de stal zelf hebt gezien maar dat gaat echt niet lukken met het aantal paarden die er gehouden worden.


De afstand naar de buitenbak is hooguit 1 minuut over straat en dan ben je op de oprit van pegge dus met 3 minuten ben je in de bak.
Je kan ze altijd bellen om een afspraak te maken. Toen ik er stond (welliswaar aan de pensionstal kant) hadden ze nog wel plek.

Ik heb daar 3 jaar gestaan en ben er weg omdat ik mijn paard nu bij huis heb maar ik was er wel tevreden over, overal is er iets wat je zelf anders zou willen maar dat ga je nergens tegen. Ik ken veel mensen die tevreden zijn over de uitloopstal maar ken ook verhalen van mensen die er weg zijn gegaan omdat er onbeperkt hooi tot de beschikking is en haar paard er te vol van werd. Het moet natuurlijk wel bij jou en je paard passen


Paard van een vriendin van mij is daar omdat er gejaagd bleef worden in de hoek getrapt. De paarden hebben er in de winter niks anders dan modder en drek. Geen verreiking.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 13:14 



 
Profiel   

LuckyLuna schreef
Kiss1990 schreef
@LuckyLuna: In de verdrukking bij de uitloop stal bij Pegge wordt wel knap werk. Ik weet niet of je de stal zelf hebt gezien maar dat gaat echt niet lukken met het aantal paarden die er gehouden worden.


De afstand naar de buitenbak is hooguit 1 minuut over straat en dan ben je op de oprit van pegge dus met 3 minuten ben je in de bak.
Je kan ze altijd bellen om een afspraak te maken. Toen ik er stond (welliswaar aan de pensionstal kant) hadden ze nog wel plek.

Ik heb daar 3 jaar gestaan en ben er weg omdat ik mijn paard nu bij huis heb maar ik was er wel tevreden over, overal is er iets wat je zelf anders zou willen maar dat ga je nergens tegen. Ik ken veel mensen die tevreden zijn over de uitloopstal maar ken ook verhalen van mensen die er weg zijn gegaan omdat er onbeperkt hooi tot de beschikking is en haar paard er te vol van werd. Het moet natuurlijk wel bij jou en je paard passen


Paard van een vriendin van mij is daar omdat er gejaagd bleef worden in de hoek getrapt. De paarden hebben er in de winter niks anders dan modder en drek. Geen verreiking.

Zeker niet ideaal, wel beter dan (te) lang opgehokt staan. Het is in deze regio helaas bar en boos qua stallingen, en al helemaal als je 24/7 buiten zoekt.

Ik ga van 't weekend in gesprek met de staleigenaar, mochten we er niet uit komen dan ga ik er toch eens kijken.. Qua afstand zou het voor mij het best te doen zijn.

Romy1234 schreef
Saasveld een optie?

Ligt eraan waar precies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 14:31 



 

Fillis, aan de kant van Borne, bij het molenven.
Ik sta er al bijna 3 jaar en nog nooit zo een fijne stal gehad.
Goede faciliteiten, veel buiten, goed en onbeperkt hooi, €260 in de maand en ook een 24/7 buiten groep.
Staan er al een aantal hier op stal via mij die ook heel tevreden zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 20:49 



 
Profiel   

Je hebt pb!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 22:58 



 
Profiel   

Romy1234 schreef
Fillis, aan de kant van Borne, bij het molenven.
Ik sta er al bijna 3 jaar en nog nooit zo een fijne stal gehad.
Goede faciliteiten, veel buiten, goed en onbeperkt hooi, €260 in de maand en ook een 24/7 buiten groep.
Staan er al een aantal hier op stal via mij die ook heel tevreden zijn :D


Als ik zou moeten kiezen tussen molenven, brunberg, Pegge, Scholten. Overal vind je wat maar Scholten valt als eerste af, kleine stallen en rondje voetbalveld is het niet, of dikke ijzers eronder en de fietstunnel nemen. Pegge 2 uurtjes buiten en prachtig buitenrijeen. Het wordt dan molenven, super binnenbak, top verzorging en hooi en de buitenritten wat meer stapwerk ivm zachte berm of klein ritje langs molenven. Wat niet genoemd is, Delden voormalig Harink dus Valeria Lienhop maar dat NIET doen, pb mogelijk ivm te prive omstandigheden van haar zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 07:09 



 
Profiel   

Kiss1990 schreef
@LuckyLuna: In de verdrukking bij de uitloop stal bij Pegge wordt wel knap werk. Ik weet niet of je de stal zelf hebt gezien maar dat gaat echt niet lukken met het aantal paarden die er gehouden worden.


De afstand naar de buitenbak is hooguit 1 minuut over straat en dan ben je op de oprit van pegge dus met 3 minuten ben je in de bak.
Je kan ze altijd bellen om een afspraak te maken. Toen ik er stond (welliswaar aan de pensionstal kant) hadden ze nog wel plek.

Ik heb daar 3 jaar gestaan en ben er weg omdat ik mijn paard nu bij huis heb maar ik was er wel tevreden over, overal is er iets wat je zelf anders zou willen maar dat ga je nergens tegen. Ik ken veel mensen die tevreden zijn over de uitloopstal maar ken ook verhalen van mensen die er weg zijn gegaan omdat er onbeperkt hooi tot de beschikking is en haar paard er te vol van werd. Het moet natuurlijk wel bij jou en je paard passen


Ik vind het zo kinderachtig dat je dan alleen de buitenbak mag gebruiken. Hun buitenbak is bovendien een drama, veel paarden zijn er erg schrikkerig in. Ik denk dat dat komt door het bosje aan 1 kant met daar achter een weg waar regelmatig vrachtwagens rijden. Mijn paard durfde die bak niet eens in :') Het weidedeel is trouwens erg groot maar ik vind het paddock deel klein. En in de winter is dat het enige deel dat open is. Kan me zomaar voorstellen dat paarden daar verdrukt worden, heb dat vaker gehoord daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 08:22 



 
Profiel   

Hoe komen jullie erbij dat je bij dat je hij stal Scholten niet goed kan buitenrijden? Ik heb niet bij Scholten gestaan maar een andere stal in die buurt en je kan daar fantastisch buiten ritten maken. Je kan letterlijk alle kanten op, alleen moet je wel even weten hoe en wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 12:59 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Hoe komen jullie erbij dat je bij dat je hij stal Scholten niet goed kan buitenrijden? Ik heb niet bij Scholten gestaan maar een andere stal in die buurt en je kan daar fantastisch buiten ritten maken. Je kan letterlijk alle kanten op, alleen moet je wel even weten hoe en wat.


Verschil van smaak. Buitenritten Scholten is zeer matig. Ik heb er gestaan ook dit zomer 2021. Als je vanaf Scholten buiten gaat rijden en daarbij niet verboden wegen gaat nemen dan is er maar 1 redelijke ook verboden mogelijkheid, door de fietstunnel. Tevens kom je met een paard zonder ijzers helemaal niet ver, teveel harde wegen en teveel grind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 15:07 



 
Profiel   

Nico12 schreef
Petrichor schreef
Hoe komen jullie erbij dat je bij dat je hij stal Scholten niet goed kan buitenrijden? Ik heb niet bij Scholten gestaan maar een andere stal in die buurt en je kan daar fantastisch buiten ritten maken. Je kan letterlijk alle kanten op, alleen moet je wel even weten hoe en wat.


Verschil van smaak. Buitenritten Scholten is zeer matig. Ik heb er gestaan ook dit zomer 2021. Als je vanaf Scholten buiten gaat rijden en daarbij niet verboden wegen gaat nemen dan is er maar 1 redelijke ook verboden mogelijkheid, door de fietstunnel. Tevens kom je met een paard zonder ijzers helemaal niet ver, teveel harde wegen en teveel grind.



Je hoeft niet door de tunnel je kan gewoon de 80 weg oversteken en een super klein stukje door bouw dan ben je bij de ruiter routes.

Ik heb daar behoorlijke lange ritten gemaakt en niet op verboden terrein voor paarden. Ik ben het al vaker tegen gekomen dat mensen die bij Scholten staan zeggen dat de uitrij mogelijkheden niet goed zijn, maar echt dat zijn ze wel.

Eventueel kan ik wel wat routes/foto's laten zien voor de mensen die nu in die omgeving staan en graag willen weten hoe en wat. :)


Laatst bijgewerkt door Petrichor op 09-10-21 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 15:30 



 
Profiel   

De mooiste buitenritten Twente/ Enschede is voor mij stal Driener Broak. Helaas weidegang is zeeeeeeeer beperkt. Je komt dan ook op de routes van Pegge.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 15:38 



 
Profiel   

Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om naar Haaksbergen te verhuizen qua stalling. Voor mij ligt het gunstig tov waar ik woon. Ik ben niets langer onderweg qua reistijd. Ben erg blij met de keus die ik gemaakt heb. Het is een kleine gemoedelijke stal en km's aan uitrijmogelijkheden daar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-21 19:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 170 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen