Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 358 van de 389 [ 9702 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361 ... 389  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] Alle vragen over scheren

 
Profiel   

In Rotterdam aan de Sportlaan zit een goede monteur en slijper.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 12:21 



 
Profiel   

N_B_N schreef
In Rotterdam aan de Sportlaan zit een goede monteur en slijper.


Die heb ik net genoemd op de vorige pagina :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 13:04 



 
Profiel   

just_kiki schreef
Ik vond mijn Liscop lite dus juist fijner dan mijn huidige heiniger xplorer :=

Geen tips helaas



Haha dat wilde ik ook net zeggen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 13:57 



 
Profiel   

Mijn liscop is ooit ontploft in mijn hand, zo'n 15 jaar geleden, werd ook gloeiend heet, voor mij geen liscop meer :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 14:51 



 
Profiel   

Als mijn liscop niet meer te redden is.. welke kunnen jullie mij dan aanraden?

Snoer of accu maakt niet uit, maar het liefst niet te zwaar in de hand en stil. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 15:55 



 
Profiel   

Heiniger xplorer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 16:13 



 
Profiel   

Hier wel een fijne liscop! En mindere ervaringen met een heiniger Explorer ding liet je altijd in de steek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-21 18:40 



 
Profiel   

Zelf heb ik de Heiniger Progress en Experience gehad, beide na zo'n 3 jaar de motor kapot. En eerder al wat kleinere onderdelen moeten vervangen. Scheerde ca 50 paarden per jaar er mee.
Toen overgestapt op de Aesculap Econom II, wat zwaarder en iets meer geluid maar scheert altijd. Hierbij hoef je je nooit af te vragen of die het wel trekt. Nu al een paar jaar zo'n 70 paarden per jaar en nergens last van. Als 2e apparaat de Heiniger Explorer erbij gekocht maar je hoort en merkt ook dat die motor gewoon niet zo krachtig is.

Scheer je enkel voor jezelf is een Heiniger een prima apparaat, voor professioneel zou ik eerder voor een Aesculap gaan. De Heiniger Saphir vind ik overigens wel echt een top machientje.

Vergelijking Heiniger en Aesculap accu https://www.macrovet.nl/blog/snoerloos- ... uw-koeien/

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 07:56 



 
Profiel   

Pantykous schreef
N_B_N schreef
In Rotterdam aan de Sportlaan zit een goede monteur en slijper.


Die heb ik net genoemd op de vorige pagina :D



O sorry dan heb ik daar overheen gelezen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 09:09 



 
Profiel   

Iemand enig idee hoe dit kan?
Messen zijn hellemaal nieuw de regelschoef is op zijn strak heb op van alles gedraaid.
Nou word ie door iemand anders afgemaakt en netjes gemaakt gemaakt gelukkig!

Het gaat om een de scheermachine farmer clipper 4 met de premium 31F messen

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 20:36 



 
Profiel   

Nieuwe messen zijn vaak niet scherp

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 20:40 



 
Profiel   

Ja, je had mij het gewoon moeten laten doen Stef :')

Nieuwe messen zijn inderdaad vaak niet scherp. De regelschroef moet je nooit helemaal strak draaien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-21 20:42 



 
Profiel   

Na eerst een heiniger te hebben gehad die is totaal door gebrand. Nu toch langzaam opzoek maar iets anders.
Nu is mijn oog gevallen op deze 2

Aesculap "Econom II GT677" € 399

https://www.agrishop.nl/aesculap-econom ... vAEALw_wcB


Aesculap Econom 2 GT474 €422
https://www.macrovet.nl/aesculap-econom-2-gt474.html

Kwij prijs maakt het niet veel uit maar wat is nou het verschil tussen deze 2 ?
En waar zou je eerder voor kiezen ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 07:50 



 
Profiel   

Mijn nieuwe messen heb ik toch 3x helemaal mee kunnen scheren en liggen nu bij de slijper, 2e set zit op de machine.

Tondeuse mes ook maar gelijk naar de slijper meegestuurd.

Moest wel lachen, had hem gebeld of mijn partner om 17.30 uur woensdag die dingen kon brengen, geen probleem maar hij kreeg ze dan niet die dag nog klaar Heerlijk toch, wat een service gerichtheid als je daar over nadenkt.
Heb hem aangegeven dat ik volgende week de messen wel weer ophaal, dus geen haast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 08:26 



 
Profiel   

Altijd messen laten slijpen als ze nieuw zijn. Als je de messen bekijkt moet het glimmen. Stelschroef niet te strak zetten. En niet scheren als ze nog nat zijn. Zag je oproepje op fb maar als je al iemand gevonden hebt kijk ook even hoeveel die messen eraf halen want anders is het straks nog niet helemaal oke te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 00:34 



 
Profiel   

Ik had van de zomer twee scheerkoppen voor de Moser max 45 laten slijpen. Deze wilde ik gisteren gebruiken, maar zijn dus beide hartstikke bot terug gekomen.
Paard staat nu met één geschoren streep op de schouder.
Nu zag ik dat ze bij de ej bij mij in de buurt deze op voorraad hebben: "Scheerkop Kerbl Profi" https://www.ej.nl/paard/poetsen-toilett ... orId=10428 dat zou moeten passen toch? Is 2mm niet heel kaal?
Wil het eigenlijk wel vandaag afmaken, want met een streep eruit staat ook zo raar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 04:12 



 
Profiel   

2mm vind ik veel te kaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 08:33 



 
Profiel   

Spenk schreef
2mm vind ik veel te kaal


Het ligt er denk ook aan wanneer je scheert.
Als je al vroeg scheert groeit het denk best snel weer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 08:45 



 
Profiel   

Ik ken ook paarden die standaard op 1 mm geschoren worden, dus ik denk dat 2 mm prima kan. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 21:46 



 
Profiel   

Ik scheer de mijne idd op 1 mm. Maar dat is wel echt kort hoor. Ik vermoed te kort voor de gemiddelde. Ik doe het alleen maar omdat mijn paard zelfs met 1 mm nog druipt van het zweet en 2 of 3 mm me in de winter gewoon te veel droogtijd geeft nog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 22:27 



 
Profiel   

Ik scheer ook op 1 mm. Het kan, maar is indd wel echt kaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 06:18 



 
Profiel   

Ik heb uiteindelijk toch wel de scheerkop gekocht. Hij paste dus inderdaad op de Moser Max. Op de foto het resultaat. Vind het er niet te kaal uit zien, dus blij dat ik het toch gedaan heb.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 06:56 



 
Profiel   

Ik denk wel je met 3mm een stuk minder verschil had gezien. Ik scheer zelfde model zelfde kleur paard en je moet echt 3x kijken om die streep te zien. Ik vind het toch altijd een verschil tussen geschoren of kaal kaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 07:11 



 
Profiel   

Nee joh dat ligt echt aan de onderlaag van het paard, niet aan 2 of 3 mm. Dat is wel iets verschil maar niet wat jij beschrijft Spenk.

Wij hebben op stal 2 paarden die van qua vacht dezelfde kleur hebben maar qua huid totaal anders er onderweg komen na het scheren. Dat is altijd wel grappig om te zien.

Die van mij ook al eens op 1 mm geschoren, alleen zij lijkt dan heel vlekkerig qua huid dus dat doen we niet opnieuw.

Mijn messen liggen bij de slijper, zal mijn partner even instrueren dat hij ze afhaalt deze week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 07:14 



 
Profiel   

In oktober zie je bij mijn paard geen verschil met wel en niet geschoren. Naar mate de wintervacht verder vordert (dec, Jan, feb) kijkt hij een lichte ondervacht en is het verschil wel heel duidelijk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 07:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 358 van de 389 [ 9702 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 355, 356, 357, 358, 359, 360, 361 ... 389  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen