MCE schreef:denk dat ze dat wel in de gaten kunnen houden, maar of de ruiter daar in het heetst van de strijd oplet!!!
er gaat denk ik geen belletje rinkelen zodat ze het horen en dan stoppen
voorkomen ligt al veel eerder in de voorbereiding/ training thuis, dat onderschatten de meeste, denk ik
Ik kan je uit mijn bescheiden ervaring vertellen dat je juist heeeel veeeeel voelt. Het verschil van een paard wat aantrekt op een hindernis en er vol moed op af loopt vs een vermoeid of bang paard kan een hindernis makkelijk of juist huizenhoog laten aanvoelen. Dat gevoel kan echt alles uitmaken.
Over de hindernissen: er wordt al jaren heel veel werk gemaakt van veiligheid. Van breekbomen to frangible pins.
Waarbij het niet altijd zo is dat losse balken per definitie beter zijn. Dat ligt heel erg aan de vorm van de hindernis. En het type fout wat je krijgt.
MCE: en dat zit toch ook ingebakken in ons wedstrijd systeem. Eerst punten in B dressuur halen voor de basis. Dan punten in het springen halen om te weten dat je dat onderdeel beheerst. Dan mag je eens deelnemen in een B cross waarbij je prestaties in dressuur en springen meetellen voor de prijzen en waarbij je zelf uitgesloten kunt worden van de cross bij te slechte prestaties. Daarna het winstpunten systeem. En strafpunten als je te hard rijdt. Verliespunten als je een cross niet uit kunt rijden. En flexibel starten als je even een pasje terug moet doen.
Nooit helemaal waterdicht maar heel zorgvuldig opgebouwd. Soms zelf overbeschermend.