Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 126  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hét Engelse Volbloeden topic!

 
Profiel   

Wat leuk! :D en de jasjes zijn wel slim.

Ik heb vandaag voor het eerst met barebackpad gereden. Ze vond het de eerste paar minuten helemaal niks maar daarna was het prima.
[ img ]

Alleen het rijden buiten het terrein gaat weer minder, even een dipje. Ik had heerlijk ongeveer een half uur op stal gereden, daarna nog een rondje naar buiten..

Maarja, komt wel weer goed!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 16:11 



 
Profiel   

Oh heerlijk even lekker naar buiten! Fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 17:01 



 
Profiel   

Roi heeft nog even pauze na zijn zware wedstrijd vorig weekend. Aankomende week gaan we hem weer eens opakken en kijken wat we dit jaar nog gaan doen.
[ img ]

Vandaag een snelle shoot gehad voor 2 volbloed merries die de rijsport in mogen.
Erg benieuwd wat ze uiteindelijk gaan doen. Ze hebben beide overigens dit jaar nog gewonnen dus zijn absoluut geen, het is niet goed genoeg dus verkoop types. Met name de bovenste merrie heb ik in de rijsport ook hoge verwachtingen van.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Vandaag ook te horen gekregen dat een merrie die ik verkocht heb inmiddels 4 maanden dragend is van de Trakhener hengst Millenium. Erg benieuwd wat daar uit komt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 19:34 



 
Profiel   

Doe mij die onderste, gaaf dier zeg! <3

Ik had toch maar een volbloed moeten nemen, uitdagender dan mijn KWPNers kan toch niet :+ vergeleken hiermee zijn volbloeden en anglo-arbieren tenminste lekker simpel in hun pittigheid ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 19:47 



 
Profiel   

Fly_high schreef
Doe mij die onderste, gaaf dier zeg! <3

Ik had toch maar een volbloed moeten nemen, uitdagender dan mijn KWPNers kan toch niet :+ vergeleken hiermee zijn volbloeden en anglo-arbieren tenminste lekker simpel in hun pittigheid ;)

Ik denk dat die onderste 100% bij jou zou passen inderdaad.

Die merrie waar jij toen voor geweest bent is de merrie die nu dragend is.
Dat was echt zo apart. Komen er mensen kijken, die bleken jaren terug bevriend te zijn geweest met de eigenaar... ik ben uiteindelijk maar naar huis gegaan want 4 uur later zaten ze nog aan de kletstafel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 19:49 



 
Profiel   

Prachtige merries

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 13:28 



 
Profiel   

Twee knappe merries hierboven. Ze lijken best groot?

Willy zegt nog even hallo :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 19:56 



 
Profiel   

Ja klopt 1.64 en 1.66.
De bovenste is overigens al verkocht, maar gaat naar het buitenland samen met een stalgenoot.

De hechting is niet echt mooi gelukt he bij willy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 20:20 



 
Profiel   

Mooie merries <3

Hoe gaat t met die wond katyatje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 20:22 



 
Profiel   

Ik heb geen eerdere ervaring met gehechte wondes :P dus voor mij ziet het eruit alsof het mooi geneest. Ik was vooral bang dat de draadjes zouden gaan ontsteken maar dat is dus voorlopig niet het geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 20:36 



 
Profiel   

De dierenarts heeft goed zijn best gedaan voor het feit dat hij het op stal moest hechten. Is gewoon erg lastig dan. Genezing ziet er verder mooi uit hoor, geen zorgen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 20:53 



 
Profiel   

Zelfs in n de avond zie je hoe mooi hij glimt! <3[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:17 



 

Dat is wel het fijne aan hun dunne vachtjes, het zijn echt glimwormen. :)) Hoe staat het nu met z'n voet linksvoor? Zo op deze foto ziet het er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:28 



 
Profiel   

AlwaysH schreef
Zelfs in n de avond zie je hoe mooi hij glimt! <3[ [url=m/BnuzAx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw!

Mijne glimt ook, maar is heel erg fluffy aan het worden. Dat komt denk ik van het kleine beetje draught ver weg.
[ img ]
Hertjes kijken. M’n reuze shettie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:29 



 
Profiel   

Hij ziet er heel goed uit alwaysh! Hij heeft ook nog een lekker dun vachtje ofniet? Hier hebben ze echt wel weer een dikke vacht


Ik heb gisteravond lekker gereden met een volle maan!

[ img ]

Na het rijden moet hij altijd even knuffelen met zn vriendje (ook een volbloed <3 )


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:32 



 
Profiel   

Mkango schreef
Dat is wel het fijne aan hun dunne vachtjes, het zijn echt glimwormen. :)) Hoe staat het nu met z'n voet linksvoor? Zo op deze foto ziet het er goed uit!


Zit nog in de kit! Maar is gewoon netjes blijven zitten dus dat is super fijn. Begin nov krijgt hij voor nieuwe ijzertjes. Achter en voor komen nu langzaamaan weer samen.
Helaas ziet de hoef er natuurlijk wat minder mooi uit en is ook weer wat platter (omdat ‘ie zo vaak achter elkaar wat had), maar hij is hard en t ijzer blijft zitten. +:)+

Haha, reuzenshet _O-

@Lauss_, jep, heel dun. Super zacht en glimt als een malle. Maar koud heeft ‘ie het nooit (staat nu gewoon onder een regendeken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:34 



 
Profiel   

Wat was er mis met Nobli zijn voet?
Ik heb even teruggelezen maar vind het niet direct terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:38 



 
Profiel   

Was ook al van voor dit topic. Door nat land en gek doen lieten zijn ijzers los en dan brokkelen zijn hoeven. En door al dat gedoe ook hele gevoelig op de voeten. Nu zit het ijzer met kit vast en teren we regelmatig. Gaat super goed.
Enige nadeel is dat voor en achter nu dus los van elkaar gaan haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 20:58 



 
Profiel   

Ooh ik snapte al niet wat je bedoelde met voor en achter komen nu eindelijk weer samen :P inderdaad best vervelend als voor en achter op een andere moment moeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 21:14 



 
Profiel   

Gaat gelukkig prima, hij leert iig stilstaan :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 06:37 



 
Profiel   

Fijn dat het de goede kant op gaat!
Mel krijgt het wel koud zonder deken helaas. Sinds afgelopen woensdag weer gewoon standaard onder de regendeken.. Droog en minder wind en dan gaat het wel ok. Ze is netjes afgevallen, dat hoeft niet echt verder en ze is er blij mee.

Gisteren moest ik uitmesten en ik dacht kom, ff een paar uurtjes weer bloot lekker uit meuren. Mel was het er niet zo mee eens. Ik had de deken over de rand gehangen van de paddock en binnen 5 minuten ging ze ernaast staan: :).
Ik kijk, ze kijkt naar de deken, kijkt naar mij : :) .
. En ja hoor ondanks dat buienradar zei dat er niks meer zou vallen barstte een regenbui los :P. Had t kunnen weten, Mel is daar veel beter in dan weerapps

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 09:06 



 
Profiel   

Fijn dat het weer beter gaat met zijn voet AlwaysH!

Het is ook echt wel slecht weer Sintara (nu net even niet, de rest van de tijd wel). Handig zo’n wandelende buienradar en ideaal dat ze zo goed duidelijk kan maken wat ze wil.

[ img ]
Lekker in de blub gelegen. Mijn zadel ligt denk ik niet meer goed. Hij kijkt ineens boos met opzadelen, doet hij normaal nooit. Dus maar eens een andere zadelmaker gemaild. Hopen dat ze snel kan komen en makkelijk wat kan aanpassen als het nodig is. Rijden ging net zo lekker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 14:54 



 
Profiel   

Die heeft zich lekker vuil gemaakt san4nie :P minder leuk van je zadel. Hopelijk is het boos kijken weg eens je zadel weer aangepast is.

Het was de voorbije dagen inderdaad echt slecht weer. Zeker na die paar warmere dagen was het contrast nogal groot. Als ze dan duidelijk aangeven dat ze een deken fijner vinden is het wel zo makkelijk.

Ik ben vandaag met Willy gaan uitwaaien aan het strand. Hij had duidelijk wat te veel energie want de eerste twee galopjes ging het renpaardknopje aan en daar hou ik niet zo van. Gelukkig is hij daarna gekalmeerd en konden we nog gecontroleerd galopperen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 15:41 



 
Profiel   

Beetje jammer maar ergens fijn om te lezen dat meer paarden er last van hebben :P goed dat je alsnog lekker hebt gegaloppeerd op het strand Katyatje! Heerlijk!

Hopelijk past het zadel weer snel. Modder is altijd goed hahaah.

Nou, mel had er vandaag ook nog last van (ze had ook al 3 dagen stilgestaan) . Ik had ook een shet meegenomen maar die was nog 10x zo erg.

Nou, dan kunnen ze werken ook. Klein rondje gewandeld, toen terug naar stal - flink gelongeerd - en toen weer het rondje. En weer *D

Nouja en toen ging het suuuper braaf <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 17:05 



 
Profiel   

Zo zie je maar hoeveel verschil er in ruiters zit. Ik wordt er dus helemaal happy van als ik die bonk spieren onder mij voel die zoo graag even de benen wil strekken. Het moment dat we dan wegvliegen voelt echt als vliegen zonder vleugels en totale vrijheid. Roi kan ik ook niet meer plezier doen dan even heerlijk compleet de registers open te trekken. Wel alles onder controle uiteraard. Flat out zonder controle is niet leuk

Aangezien een poos terug iemand vroeg of ik eens een filmpje wilde plaatsen van de aller eerste keer dat ik een normaal zadel op een volbloed leg en dressuurmatig ga rijden. Nou bij deze. 2 weken terug laatste koers gehad en sindsdien ook niet meer gereden. We doen dan niet meer als een begin maken met stelling en buiging en buigen om mijn binnenbeen.
En ja dan is ze te diep dan slaat ze weer met het hoofd, dan weer mond open. Dat interesseert mij niet zo zolang ze netjes voorwaarts blijven en hun best doen. Ca. een maand later zijn ze klaar voor een B proef indien ze 3x per week gereden worden.


Dan de galop. Ze is natuurlijk gewend dat we uit stap met beugeltjes kort hup wegspringen ongeacht welke galop ze aan neemt. Om vervolgens in onze hand te gaan hangen voor extra steun. Tja dat willen we natuurlijk in een bak niet.. ook hier is weer de tip houd het kort. In het begin ga ik iets verlicht zitten waarna ik steeds meer gewoon ga zitten. Vervolgens ga ik proberen of ze wat minder wil gaan hangen en niet over de binnenschouder vallen. Doet ze dit een klein stukje goed genoeg stop ik er mee. Immers dit is echt heel zwaar voor ze. Het aangalopperen zelf doen we dus nog vanuit draf want de galophulp is haar compleet onbekend.

Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 22:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 126 [ 3130 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 126  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen