Zuidlaardermarkt 2021

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 15:43

SaraViavia schreef:
Nou hier mijn foto's en bevindingen _/-\o_

[ [url=m/CIy0Co.jpg]Afbeelding[/url] ]
Leuk beest, liep leuk maar reageerde erg gevoelig en narrig op aanraken en erg brede stand vd voorbenen

[ [url=m/vYPk3l.jpg]Afbeelding[/url] ]
Drie met apart kleurtje. Heb ik de hele dag met zn drietjes op dezelfde plek zien staan. Stonden alle keren dat wij langsliepen alle 3 met de ogen dicht, hanglipjes en reageerde amper.. Beetje apart? Waren ook alle drie niks te veel gevoerd zegmaar (de voorste op de foto was nog de minst schrale van de drie)..

[ [url=m/liwU3T.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk dier om te zien maar was vrij heet in t rijden dus viel voor ons af
[ [url=m/tpO3ii.jpg]Afbeelding[/url] ]

Niet de beste foto maar indrukwekkend paard. Draafde flink voor zover we klein stukje zagen.
[ [url=m/H75Cql.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jR47MK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/NbIlbF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zagen op t einde nog een vos (C-D formaat?) die het volgens mij echt spuugzat was. Stond in de rondte te slaan met achterbenen, vloog met oren in de nek op willekeurige mensen af.. Levensgevaarlijk om dan daar te laten staan. Ze hadden m al redelijk apart gezet, maar iedereen liep er alsnog nietsvermoedend langs en wij zagen het al paar keer bijna misgaan. *zucht*

Stond ook een rijtje rijpaardveulens. Voordat het licht werd zagen we dat hij de laatste uit de rij al verkocht (aan een Fransman), meer dan €3000.

Zelf hebben we even gevraagd voor een jonkie die voor op de hoek stond. NRPS rijpaard gefokt. We vonden het een mooie en hele vriendelijke "jaarling" maar toen we t papier kregen en zagen dat die al 2,5 was ipv 1,5 toch maar laten staan. Mistte echt ontwikkeling voor een bijna 3-jarige.

Over het algemeen vond ik de paarden er relaxed en goed bij staan. Kleine dingen (mok, eczeem, beetje snot of hoestende etc) hou je toch.
Vond de sfeer wel lekker rustig en heb geen extreme dingen gezien.


Die bruin bonte op je laatste foto <3 <3
Maar goed dat ik daar niet was..

Popstra
Berichten: 13714
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:13

Shae schreef:
Ik schrik ook wel een beetje van de prijzen die voorbij komen. Ik denk dat de meeste paarden die voor dat geld weggaan normaal wel gekeurd en proefgereden worden. Zijn de prijzen echt zo wild nu?

Jep, evenals honden. Die pups tegenwoordig zijn ook flink aan de prijs. Met en zonder papier

br322
Berichten: 39
Geregistreerd: 09-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:30

Helaas dit jaar niet geweest, leuk om toch de fotos en verhalen te kunnen volgen… :j
Ik herken me heel goed in sommige mensen dat ze het lastig vonden een paard niet mee te nemen :D
2015 een super leuk paardje gezien en (nogsteeds) spijt dat we hem hebben laten staan ;(


Afbeelding

Femke_Renken
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:32

Hoiii

Gister was ik op de zuitlaardermarkt waar ik het paard van mijn dromen heb gezien. Ik was er rond de middag en het was een Spaanse schimmel merrie ze was 9 jaar en 1.60. Haar eigenaar kwam uit Amsterdam en vertelde dat ze meer Spaanse paarden had. Heeft iemand haar gezien of weet iemand aan wie ze verkocht is?
Afbeelding

Afbeelding
Dit is haar

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:41

Femke_Renken schreef:
Hoiii

Gister was ik op de zuitlaardermarkt waar ik het paard van mijn dromen heb gezien. Ik was er rond de middag en het was een Spaanse schimmel merrie ze was 9 jaar en 1.60. Haar eigenaar kwam uit Amsterdam en vertelde dat ze meer Spaanse paarden had. Heeft iemand haar gezien of weet iemand aan wie ze verkocht is?
[ [url=m/EKAMIs.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sknDZz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is haar



Ik zie meerdere berichten van jou voorbij komen.
Wat wil je er mee bereiken als ik vragen mag? Alsnog proberen om haar te kopen misschien?

Femke_Renken
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 16:43

ikkedus schreef:
Femke_Renken schreef:
Hoiii

Gister was ik op de zuitlaardermarkt waar ik het paard van mijn dromen heb gezien. Ik was er rond de middag en het was een Spaanse schimmel merrie ze was 9 jaar en 1.60. Haar eigenaar kwam uit Amsterdam en vertelde dat ze meer Spaanse paarden had. Heeft iemand haar gezien of weet iemand aan wie ze verkocht is?
[ [url=m/EKAMIs.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sknDZz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is haar



Ik zie meerdere berichten van jou voorbij komen.
Wat wil je er mee bereiken als ik vragen mag? Alsnog proberen om haar te kopen misschien?


Ik zou haar supper graag nog proberen te kopen aangezien ik en mijn ouders enorm veel spijt hebben dat we der hebben laten staan

estell__

Berichten: 952
Geregistreerd: 31-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 17:45

ikkedus schreef:
Femke_Renken schreef:



Ik zie meerdere berichten van jou voorbij komen.
Wat wil je er mee bereiken als ik vragen mag? Alsnog proberen om haar te kopen misschien?


Ik zou haar supper graag nog proberen te kopen aangezien ik en mijn ouders enorm veel spijt hebben dat we der hebben laten staan

Er heeft toch al iemand op je eerdere bericht gereageerd?

Okeee…. Quote verkloot

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:05

Nee dat bleek een andere schimmel te zijn.
Ik dacht inderdaad hetzelfde.

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:24

Femke_Renken schreef:
ikkedus schreef:

Ik zie meerdere berichten van jou voorbij komen.
Wat wil je er mee bereiken als ik vragen mag? Alsnog proberen om haar te kopen misschien?


Ik zou haar supper graag nog proberen te kopen aangezien ik en mijn ouders enorm veel spijt hebben dat we der hebben laten staan


Wat leuk! En wat ingewikkeld ook. Hopelijk lukt het je. Laat je het ons weten? Altijd leuk dit soort dingen!

Marigold

Berichten: 12555
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:28

Marktplaats goed in de gaten houden denk ik. Voor het geval iemand hem voor de handel gekocht heeft.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:51

bij welke handelaar stond dat paard dan?
meende dat alleen handelaren er mochten verkopen?
dan valt het misschien nog wel uit te zoeken wie het was.

misschien een foto waar het naambordje van de handelaar op te zien is?

Femke_Renken
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 18:54

ellepel schreef:
bij welke handelaar stond dat paard dan?
meende dat alleen handelaren er mochten verkopen?
dan valt het misschien nog wel uit te zoeken wie het was.

misschien een foto waar het naambordje van de handelaar op te zien is?


Ze stond niet bij een naambordje maar daar achter aan bij de naam bordjes het enige wat ik weet is dat ze van een Amsterdamse vrouw was die meer spaanse paarde fokte en er mee handelde

Amber_anne

Berichten: 6905
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:00


Femke_Renken
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:07


ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:11

ze stond naast die bruine volgens mij die ook meer wel mooi vonden.
heb net een foto gevonden waar naast de bruine een schimmel staat met knotjes in en ook zo’n rood wit blauw halster.
kijk even of dit kan?

Afbeelding

op de paaltjes staat nummer 36 en met wat mazzel kun je contact zoeken met de organisatie van de markt en er achter komen wie de handelaar van nummer 36 was.

Femke_Renken
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:13

ellepel schreef:
ze stond naast die bruine volgens mij die ook meer wel mooi vonden.
heb net een foto gevonden waar naast de bruine een schimmel staat met knotjes in en ook zo’n rood wit blauw halster.
kijk even of dit kan?

[ [url=m/c5ledC.jpg]Afbeelding[/url] ]

op de paaltjes staat nummer 36 en met wat mazzel kun je contact zoeken met de organisatie van de markt en er achter komen wie de handelaar van nummer 36 was.


Nee dat is haar niet zij stond aan de kant zonder de bortjes

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:24

ok,nou wie weet vind je haar nog en komt het in orde!

Femke_Renken
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:24

ellepel schreef:
ok,nou wie weet vind je haar nog en komt het in orde!


Ik hoop het :)

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:25

Zit zij niet in Wijdewormer? Adverteerd onder de naam dre op mp. Hebben altijd veel spaans te koop en volgens mij is er van alles mis mee.

br322
Berichten: 39
Geregistreerd: 09-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:26

@Femke

Is dit haar? ik keek toevallig een filmpje op youtube van de paardenmarkt .
Afbeelding

Femke_Renken
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:29

br322 schreef:
@Femke

Is dit haar? ik keek toevallig een filmpje op youtube van de paardenmarkt .
[ [url=m/UBufHh.png]Afbeelding[/url] ]


Jaa!! Dat is haar

Femke_Renken
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:29

littleroosie schreef:
Zit zij niet in Wijdewormer? Adverteerd onder de naam dre op mp. Hebben altijd veel spaans te koop en volgens mij is er van alles mis mee.


Geen idee

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Re: Zuidlaardermarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 19:56

Ik denk idd dat dit paard bij ons op stal vandaan komt. Een heel leuk paard. Geen idee of ze verkocht is. Ben vandaag niet op stal geweest dus geen idee wat er mee teruggekomen is. Is dan idd in de wijdewormer

Femke_Renken
Berichten: 10
Geregistreerd: 20-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:00

fique schreef:
Ik denk idd dat dit paard bij ons op stal vandaan komt. Een heel leuk paard. Geen idee of ze verkocht is. Ben vandaag niet op stal geweest dus geen idee wat er mee teruggekomen is. Is dan idd in de wijdewormer


Als je haar ziet en weet van wie ze is zou ik het graag willen weten :)

Happinez

Berichten: 8365
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 20:06

br322 schreef:
Helaas dit jaar niet geweest, leuk om toch de fotos en verhalen te kunnen volgen… :j
Ik herken me heel goed in sommige mensen dat ze het lastig vonden een paard niet mee te nemen :D
2015 een super leuk paardje gezien en (nogsteeds) spijt dat we hem hebben laten staan ;(
[ [url=m/fZ9dTo.png]Afbeelding[/url] ]

Verwacht je die hier nog terug te vinden ? dit is 6 jaar geleden grote kans dat die schimmel er nu een stukje witter en anders uit ziet.