Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 117 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 144  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

 
Profiel   

pluisje88 schreef
Elin_ schreef
Ik vind de moser wel warm worden. Scheerde de hond ermee maar zelfs dan heeft hij het moeilijk. Doe ik iets verkeerd?


De mijne scheert een paard zonder een centje pijn? Wordt niet warm en heeft genoeg power. Dat is wel gek dan..

Zat hem in te weinig oliën. Bij de hond werd ie warm, maar bij paard (3x zolang qua scheer tijd, maar regelmatig oliën) nergens last van.
Weet ik dat ook weer. Messen waren ook scherp genoeg blijkbaar. Dus Helemaal goed gegaan.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 21:09 



 
Profiel   

Aah top! Ik gebruik de cooling spray in een blauwe fles en kroon naaimachine olie daarna en die van mij trok ze altijd netjes kaal. Heb nu de opal en ben er super blij mee vanwege de accu, maar qua scheerprestaties doet de moser bij mij niet onder op de opal.

Gelukkig is het goed gekomen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-21 22:25 



 
Profiel   

Hoi allemaal!

Ik heb van de week mijn moser getest. Gekocht via bokt met 3mm messen. Het werd idd warm en de vacht scheren lukte niet. Wel de voeten en de baard zeg maar.

Nog hulp gevraagd van een andere stalgenoot maar scheren lukte echt niet. Nu viel me op dat de tanden van het onderste en bovenste blad ver uit elkaar staan. Moet ik dan andere messen hebben?

Ik ben een leek dus doe vast wat verkeerd. Had wel
Olie gebruikt en het vooraf schoongemaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:05 



 
Profiel   

Dan zijn de messen gewoon bot. Ik zou eerst laten slijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-21 13:09 



 
Profiel   

Iemand ervaring met de wahl adore tondeuse? Of een andere fijne tondeuse tot +/- €200?

Edit: wel zonder snoer

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 13:31 



 
Profiel   

Ik ben een beetje rond aan het kijken voor een ander scheer apparaat. Heb nou een hauptner uit het jaar 0, gebruiken hem zelf al 20 jaar of meer en is toendertijd 2e hands gekocht :+ dat ding heeft z'n geld wel opgebracht zeg maar. Hij wordt behoorlijk warm en maakt flink kabaal maar scheert nog als de beste. Ik zie online dat hauptner bijna niet meer verkocht wordt en als ze leverbaar zijn zijn ze behoorlijk aan de prijs. Welk merk is betaalbaar maar wel van goede kwaliteit (iets wat nog eens 20 jaar meegaat zou helemaal mooi zijn) ? Ik ga hem alleen voor mijn eigen pony gebruiken dus zo'n 1 a 2x per jaar scheren.

(heb op stal meerdere keren een lis op gebruikt maar vond deze niet prettig)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:25 



 
Profiel   

Voor een degelijke machine zou ik zoeken naar een heiniger of asculaup

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 16:16 



 
Profiel   

Tegenwoordig maken ze niets meer dat 20 jaar meegaat, helaas.
Mocht je serieus geld uit willen geven dan kun je gaan voor de Aesculap Econom, dat is een apparaat voor het echte werk. Dat hebben ze mij iig verteld. Toen ik zei dat ik max 20 paarden per jaar scheer kon ik het ook met een Heiniger Xplorer af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 17:35 



 
Profiel   

Ik twijfel elk jaar weer of ik iemand ga zoeken om mijn paard te scheren of toch zelf eens op zoek ga naar een apparaat. Probleem is dat ik echt geen idee heb waarte beginnen met zoeken :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 17:51 



 
Profiel   

Ik heb alleen ervaring met liscop en heiniger, maar zonder twijfel zou ik dan kiezen voor heiniger. Ik heb zelf een Xperience gekocht naar aanleiding van ervaringen op bokt en geen dag spijt van gehad! :)

Even een vraag voor de bokkers. Ik maak mijn apparaat na elke scheerbeurt schoon, messen eraf even de haren eruit borstelen en opnieuw olie op de messen voor ik ze wegleg. Alleen, hoe krijg je die haartjes uit deze kieren? Heb je daar speciaal spul voor of handige trucjes? Ik denk er sowieso aan om hem na het scheerseizoen weg te brengen om helemaal schoon te maken en evt onderhoud (al denk ik dat dat niet specifiek nodig is gezien die net nieuw is, maar gewoon een check).

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 23:10 



 
Profiel   

Compressor met lucht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 02:24 



 
Profiel   

Compressor zonder krijg ik hem niet goed schoon. Ook regelmatig de haren uit het apparaat halen doe ik dus echt open schroeven zit ook veel in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 06:41 



 
Profiel   

Gewoon een kwast, daar maak ik de apparaten altijd mee schoon. Daar kun je in alle hoekjes mee komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 08:29 



 
Profiel   

Hoi allen,

Ik heb een Heiniger Progress STYLE en deze nu een paar keer gebruikt. Top scheerapparaat maar ik zou hem graag willen laten slijpen en even een soort van onderhoudsbeurtje zeg maar zodat hij ook weer echt goed schoon is.
Weten jullie waar dit zou kunnen?
Ik woon vlakbij Amersfoort maar ergens naar toe opsturen zou natuurlijk ook kunnen.

Hoor graag of jullie iets weten

Groetjes
Patricia

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 14:52 



 
Profiel   

Iemand een goede tip voor een mini tondeuze? Ik heb nu de opal, voor sommige figuurtjes wil je nog een kleinere smallere voor het mini werk. Iemand een tip?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 16:46 



 
Profiel   

BopjeBo schreef
Gewoon een kwast, daar maak ik de apparaten altijd mee schoon. Daar kun je in alle hoekjes mee komen.


Zo ver was ik inderdaad ook gekomen, maar met de kwast kom ik niet in alle hoekjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:33 



 
Profiel   

Jester_ schreef
Iemand een goede tip voor een mini tondeuze? Ik heb nu de opal, voor sommige figuurtjes wil je nog een kleinere smallere voor het mini werk. Iemand een tip?

Misschien de Kerbl Onyx? Heb afgelopen week zelfs een compleet paard met de haarrichting mee geschoren (vraag maar niks, ik wilde zoveel mogelijk kleur behouden :7) en dat ging top! Mesjes kun je niet laten slijpen maar je kunt er wel een nieuw scheerkopje voor aanschaffen, die zijn geloof ik €12,-. Ik toiletteer er iedere week twee paarden mee en heb een keer per jaar een nieuw kopje nodig.



Detail van de hals: https://www.youtube.com/watch?v=tqllsj2 ... e=youtu.be

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 16:25 



 
Profiel   

mcjv schreef
Iemand ervaring met de wahl adore tondeuse? Of een andere fijne tondeuse tot +/- €200?

Edit: wel zonder snoer


Ik heb de adelar. Leuk voor zacht haar. Benen heeft ie al moeite mee. Mss dat de mesjes bij mij nu wat bot waren maar hij kan niet echt dik haar hebben.

Vandaag paardlief weer geschoren. Wat ben ik toch blij met mn Heiniger Xplorer. Op 1 accu gehele paard geschoren. Laatste stukje bijwerken met 2de accu gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 21:00 



 
Profiel   

Grrr.. af en toe... vorige week 5 messensets weggebracht om te slijpen. Zaterdag begonnen, liep de heiniger experience al vast na een half paard. Andere messensets geprobeerd maar die wilden ook niet :( toen maar mn prive progress gepakt, maar die deed het ook na een stuk buik en hals al niet meer. Ook niet met andere messen. Het kan toch niet dat ineens allebei de machines het niet meer doen? Dan ligt het toch aan de messen die niet goed geslepen zijn?
Ik heb daarna maar het restje met mn Saphir gedaan, maar daar zijn nu gelijk mn messen ook bot van.. grrrr.. frustrerend!!

Nu alle messen maar retour, mag hij er nog maar eens een slijpbeurt aan wagen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:54 



 
Profiel   

Zullen zeker je messen zijn, de mijne vorige x ook slecht geslepen. Zou ze zeker niet terugbrengen, kost je je messen. Mijne waren zo slecht geslepen dat het serieus veel werk was om het weer goed te krijgen. En met slijpen gaat er uiteraard steeds wat van je messen af, ik breng ze alleen nog naar de Schaarmakelaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 11:47 



 
Profiel   

SuperZodiaX schreef
Grrr.. af en toe... vorige week 5 messensets weggebracht om te slijpen. Zaterdag begonnen, liep de heiniger experience al vast na een half paard. Andere messensets geprobeerd maar die wilden ook niet :( toen maar mn prive progress gepakt, maar die deed het ook na een stuk buik en hals al niet meer. Ook niet met andere messen. Het kan toch niet dat ineens allebei de machines het niet meer doen? Dan ligt het toch aan de messen die niet goed geslepen zijn?
Ik heb daarna maar het restje met mn Saphir gedaan, maar daar zijn nu gelijk mn messen ook bot van.. grrrr.. frustrerend!!

Nu alle messen maar retour, mag hij er nog maar eens een slijpbeurt aan wagen..



Heiniger messen moeten op een speciale manier geslepen worden, doe je dat niet dan doen ze het niet meer.

Ik laat ze altijd slijpen van Kommer - Biopharm, zij zijn importeur van oa Heiniger en kunnen ook goed slijpen. Veel winkels sturen de messen ook naar hun toe om te laten slijpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 12:37 



 
Profiel   

Ok.. ik ga even kijken dan idd naar een andere slijper

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 16:53 



 
Profiel   

SuperZodiaX schreef
Grrr.. af en toe... vorige week 5 messensets weggebracht om te slijpen. Zaterdag begonnen, liep de heiniger experience al vast na een half paard. Andere messensets geprobeerd maar die wilden ook niet :( toen maar mn prive progress gepakt, maar die deed het ook na een stuk buik en hals al niet meer. Ook niet met andere messen. Het kan toch niet dat ineens allebei de machines het niet meer doen? Dan ligt het toch aan de messen die niet goed geslepen zijn?
Ik heb daarna maar het restje met mn Saphir gedaan, maar daar zijn nu gelijk mn messen ook bot van.. grrrr.. frustrerend!!

Nu alle messen maar retour, mag hij er nog maar eens een slijpbeurt aan wagen..

Dit heb ik ook gehad bij een slijper “op het dorp”. Driemaal terug geweest, was er klaar mee.
Opgestuurd naar macrovet en gelijk goed.


ambre schreef
Zullen zeker je messen zijn, de mijne vorige x ook slecht geslepen. Zou ze zeker niet terugbrengen, kost je je messen. Mijne waren zo slecht geslepen dat het serieus veel werk was om het weer goed te krijgen. En met slijpen gaat er uiteraard steeds wat van je messen af, ik breng ze alleen nog naar de Schaarmakelaar.


Naar wie doe jij ze? Schaarmakelaar in Zierikzee?
Ben benieuwd of die ook in het weekend open is, volgens google namelijk niet. En laat nou net het weekend het beste uit komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 18:22 



 
Profiel   

SuperZodiaX schreef
Grrr.. af en toe... vorige week 5 messensets weggebracht om te slijpen. Zaterdag begonnen, liep de heiniger experience al vast na een half paard. Andere messensets geprobeerd maar die wilden ook niet :( toen maar mn prive progress gepakt, maar die deed het ook na een stuk buik en hals al niet meer. Ook niet met andere messen. Het kan toch niet dat ineens allebei de machines het niet meer doen? Dan ligt het toch aan de messen die niet goed geslepen zijn?
Ik heb daarna maar het restje met mn Saphir gedaan, maar daar zijn nu gelijk mn messen ook bot van.. grrrr.. frustrerend!!

Nu alle messen maar retour, mag hij er nog maar eens een slijpbeurt aan wagen..



Hier exact hetzelfde gehad. Dacht dat de machines kapot waren....

Achteraf bleek het de olie te zijn.
Nu net 2 paarden geschoren met geslepen messen en ging als een tierelier

Ik gebruik voor de Heinigers naaimachine olie. Die is filterdun. De olie van aesculap is veels te dik :oo

Probleem opgelost nu!

Dus zeker de moeite waard om te proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 21:36 



 
Profiel   

Grrr mijn heiniger xplorer maakte een geluid alsof de accu leeg was… (bijna geen power) om vervolgens weer “hard” te gaan en dan weer zacht. Nog geen twee jaar oud :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 22:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 117 van de 144 [ 3599 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120 ... 144  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen